گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ به دکمه Home حساس به فشار مجهز خواهد بود

گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ به دکمه Home حساس به فشار مجهز خواهد بود
  • 1395/12/26
  • مقدم
  • 0

بدون شک می‌توان گفت که گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ و آیفون ۸ شرکت اپل به عنوان موردانتظارترین محصولات در سال جاری میلادی به شمار می‌رود. در حالی‌که شرکت اپل به دنبال ارائه یک محصول نوآورانه و متفاوت در مقایسه با آیفون‌های گذشته خود است، شرکت سامسونگ فشار بیشتری را برای توسعه و عرضه گوشی پرچم‌دار جدید خود در ماه آوریل، پس از فاجعه گلکسی نوت تحمل می‌کند.

آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، این دو سازنده بزرگ در بازار گوشی‌های هوشمند تصمیم دارند تا از محصولات پرچم‌دار ۲۰۱۷ خود دکمه فیزیکی Home را حذف نمایند و گمانه‌زنی‌های مختلفی پیرامون فناوری که به جای آن به کار گرفته می‌شود، وجود دارد. براساس اطلاعات تازه منتشر شده از رسانه‌های کره‌ای، به‌نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ فناوری را برای ارائه گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس با نمایشگر OLED توسعه داده که صفحه‌نمایش را به میزان فشار وارد بر نمایشگر حساس می‌کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

فناوری حساس به فشار توسعه یافته برای نمایشگر محصولات سامسونگ مدتی پیش در نمایشگاه MWC به صورت خصوصی برای تعدادی از شرکای تجاری این سازنده کره‌ای به نمایش گذاشته شده است.

 منابع مطلع، مدعی هستند که فناوری حساس به فشار به صورت محدود در صفحه‌نمایش استفاده می‌شود و به همین جهت، دکمه نرم‌افزاری Home در پایین صفحه‌نمایش، به فشار حساس خواهد بود. این موضوع باعث می‌شود تا دکمه Home براساس فشار وارد بر نمایشگر، برنامه‌ها یا منوهای مختلفی را اجرا نماید و تجربه کاربر را در مقایسه با گوشی‌های پرچم‌دار گذشته سامسونگ، بهبود می‌دهد.

گلکسی اس ۸

هم‌چنین، اعلام شده است که فبلت پرچم‌دار گلکسی نوت سامسونگ به همین فناوری حساس به فشار توسعه‌یافته برای نمایشگر، مجهز خواهد بود و در مقایسه با گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس، تمامی نمایشگر به فشار وارد بر صفحه‌نمایش حساس می‌شود.

باید اشاره کرد که گوشی‌ پرچم‌دار هوآوی پی ۹ پلاس مدتی پیش با فناوری مشابهی که توسط سامسونگ توسعه یافته، عرضه شده است. با این‌حال، شرکت سامسونگ هنوز از این فناوری در گوشی‌های پرچم‌دار یا سایر محصولات خود استفاده نکرده است. فناوری مورد استفاده در گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در مقایسه با فناوری فورس‌ تاچ که در هوآوی پی ۹ پلاس به کار گرفته شده بود، حساسیت بیشتری دارد و هم‌چنین، طیف متنوع‌تری از فشار وارد بر نمایشگر را می‌تواند ارزیابی نماید.

در نهایت، باید اشاره کرد که شرکت سامسونگ از گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به صورت رسمی در ۲۹ مارس (۹ فروردین) رونمایی خواهد کرد و تمامی شایعات منتشر شده پیرامون این دو مدل خاتمه خواهد یافت. شرکت سازنده در ۱۰ مارس، پیش‌فروش گوشی پرچم‌دار جدید خود را آغاز می‌کند و این پیش‌فروش تا ۲۱ مارس که گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به بازار عرضه شود، ادامه می‌یابد.

در کنار این تغییرات باید اشاره کرد که گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۷ سامسونگ به چهار گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد بود و مدل استاندارد با نمایشگر ۵٫۸ اینچی و مدل پلاس با نمایشگر ۶٫۲ اینچی لبه منحنی همراه شده است. هم‌چنین، تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام یا اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ مبتنی بر معماری پردازش ۱۰ نانومتری براساس بازار درنظر گرفته شده برای عرضه گلکسی اس ۸، به این دو مدل قدرت می‌دهد. قیمت پایه گوشی گلکسی اس ۸ بیشتر از ۸۵۰ دلار خواهد بود و اطلاعات رسمی، نشان می‌دهد که گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی، طلایی و بنفش در دسترس قرار می‌گیرد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *