گوشی‌ پرچم‌دار شیائومی می ۶ با تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ و بدنه سرامیکی ارائه خواهد شد

گوشی‌ پرچم‌دار شیائومی می ۶ با تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ و بدنه سرامیکی ارائه خواهد شد
  • 1395/12/26
  • مقدم
  • 0

شرکت شیائومی در حال توسعه نسخه جدید گوشی شیائومی می ۵ است و این گوشی در چندین مدل مختلف به بازار عرضه خواهد شد. مشخصات‌فنی شیائومی می ۶ در حال‌حاضر فاش شده است و تفاوت بین نسخه‌های مختلف این گوشی را می‌دانیم. کوین وانگ، یک تحلیلگر چینی به‌تازگی جزئیات بیشتری را در رابطه با نسخه مخصوص شیائومی می ۶ با بدنه سرامیکی و یک مدل دیگر از این گوشی، فاش کرده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط کوین وانگ، شرکت شیائومی تصمیم دارد تا نسخه مخصوص گوشی شیائومی می ۶ را با بدنه سرامیکی ارائه دهد؛ همانند گوشی بدون حاشیه شیائومی می میکس. تعداد نمونه مجهز به بدنه سرامیکی گوشی شیائومی می ۶ بسیار کم خواهد بود و با توجه به قیمت بالاتر آن و هم‌چنین، زمان‌بر بودن تولید گوشی‌های هوشمند مجهز به بدنه سرامیکی منطقی به‌نظر می‌رسد.

 نسخه‌های دیگر گوشی شیائومی می ۶ همانند نسل قبل یعنی می ۵ از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده است. گمان می‌رود که شرکت شیائومی در اواخر ماه مارس یا در اوایل ماه آوریل، گوشی پرچم‌دار جدید خود را به صورت رسمی معرفی خواهد نمود. شایعات مختلفی پیرامون سخت‌افزار شیائومی می ۶ وجود دارد و در برخی از گزارش‌ها، اشاره شده است که تمامی مدل‌های این گوشی با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی ارائه می‌شود

شیائومی می ۶

. با این‌حال، برخی از گمانه‎زنی‌ها، نشان می‌دهد که یک نسخه با تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ به دلیل بازده پایین تولید تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری معرفی خواهد شد. علاوه‌براین، شایعاتی مبنی بر عرضه نسخه ارزان‌قیمت شیائومی می ۶ با تراشه هلیو ایکس ۳۰ با ده هسته پردازشی و لیتوگرافی ۱۰ نانومتری، وجود دارد و این مدل همانند سایر نسخه‌ها به نمایشگر فول اچ‌دی مجهز خواهد بود. البته در هیچ‌یک از شایعات جدید به عرضه این نسخه اشاره‌ای نشده است اما انتظار می‌رود که شرکت شیائومی همانند سازندگان دیگر، روند مشابهی را برای ارائه یک نسخه ارزان‌قیمت‌تر از گوشی پرچم‌دار جدید خود با پسوند “لایت” یا “مینی” در نظر بگیرد.

در کنار این موضوع، هم‌چنین اشاره شده است که مدل پایه شیائومی می ۶ از یک نمایشگر ۵٫۲ اینچی فول اچ‌دی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده می‌کند و مدل رده‌بالای این گوشی با بدنه سرامیکی، ممکن است با نمایشگر Quad HD به بازار عرضه شود. حداقل حافظه رم در گوشی شیائومی می ۶ نزدیک به چهار گیگابایت و حداکثر حافظه رم، شش گیگابایت عنوان شده است. این مدل در چندین مدل با حافظه‌های داخلی متفاوت که حداکثر آن ۱۲۸ گیگابایت خواهد بود، ارائه می‎شود.

لازم به ذکر است که در مدل‌های مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام از گوشی شیائومی می ۶، فرکانس هسته‌های کاری کاهش نیافته است. به همین جهت، باید منتظر ارائه حداکثر قدرت پردازشی تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام توسط گوشی شیائومی می ۶ باشیم. هم‌چنین، انتظار داریم که شرکت شیائومی، گوشی پرچم‎دار جدید خود را با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ و رابط‌کاربری MIUI 8.0 ارائه دهد.

اطلاعات تازه منتشر شده پیرامون گوشی شیائومی می ۶، نشان می‌دهد که گوشی پرچم‌دار جدید شرکت سازنده به سنسور پیشرفته IMX400 سونی مجهز خواهد بود و نسخه رده‌بالا یعنی شیائومی می ۶ پلاس با دوربین دوگاه ارائه می‌شود. لازم به‌ذکر است که هیچ‌یک از این اطلاعات به صورت رسمی توسط شرکت شیائومی تایید نشده و نمی‌دانیم که این شایعات تا چه اندازه صحت دارد.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *