گوشی میان‌رده اکسپریا L1 سونی با صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی و دو گیگابایت رم معرفی شد

گوشی میان‌رده اکسپریا L1 سونی با صفحه‌نمایش ۵٫۵ اینچی و دو گیگابایت رم معرفی شد
  • 1396/1/1
  • مقدم
  • 0

شرکت سونی در نمایشگاه MWC 2017 از تعدادی گوشی‌هوشمند جدید رونمایی کرد و از جمله‌ آن‌ها می‌توان به اکسپریا XA1، اکسپریا XA1 اولترا، اکسپریا XZs و اکسپریا XZ پریمیوم اشاره نمود. به‌تازگی، گوشی‌هوشمند میان‌رده جدیدی توسط این سازنده ژاپنی با نام اکسپریا L1 معرفی شده است که از زبان طراحی جدید گوشی‌های هوشمند جدید سونی استفاده می‌کند و به مشخصات سخت‌افزاری نسبتاً مناسبی مجهز شده است. برای جزئیات بیشتر، همراه گویا آی‌تی باشید.

گوشی اکسپریا L1 سونی، همان‌طور که گفته شد؛ از زبان طراحی کلاسیک محصولات سونی استفاده می‌کند و گوشه‌های این گوشی میان‌زده، تیز بوده و حاشیه‌های قبل‌توجهی در اطراف آن وجود دارد؛ با این‌حال، شرکت سونی تا جای ممکن حاشیه‌های سمت راست و چپ نمایشگر را کاهش داده است.

اکسپریا L1 از یک نمایشگر ۵٫۵ اینچی استفاده می‌کند و برخلاف اندازه بزرگ صفحه‌نمایش، شرکت سونی برای این گوشی از یک نمایشگر با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل استفاده کرده است. این موضوع باعث خواهد شد تا تشخیص پیکسل‌ها در صفحه‌نمایش، چندان دشوار نباشد؛ با این‌حال، باید توجه داشته باشید که اکسپریا L1 به عنوان یک گوشی میان‌رده معرفی شده است و اگر به دنبال یک گوشی‌هوشمند جدید با نمایشگری ۵٫۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی از محصولات شرکت سونی هستید، فعلاً چنین محصولی توسط این سازنده ژاپنی در سال ۲۰۱۷ معرفی نشده است.

اکسپریا L1

ابعاد اکسپریا L1 سونی، ۱۵۱ در ۷۴ در ۸٫۷ میلی‌متر است که برای یک محصول میان‌رده، ضخامت ۸٫۷ میلی‌متری تقریباً قابل قبول خواهد بود. وزن گوشی میان‌رده جدید سونی نزدیک به ۱۸۰ گرم عنوان شده است که در نگاه اول، اکسپریا L1 را به محصول سنگینی تبدیل می‌سازد؛ البته، این گوشی یک محصول رده‎بالا نیست و به همین جهت در طراحی این گوشی، ضخامت و وزن حرف اول را نمی‌زند!

با اینکه اکسپریا L1 از طراحی ظاهری مناسبی استفاده می‌کند اما مشخصات سخت‌افزاری قابل‌قبولی برای آن در نظر گرفته نشده است. تراشه چهار هسته‌ای ۶۴ بیتی مدیاتک با فرکانس کاری ۱٫۴۵ گیگاهرتز برای هر هسته پردازشی، گوشی میان‌رده جدید سونی را به همراه دو گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا تا ۲۵۶ گیگابایت با استفاده از یک کارت حافظه میکرو اس‌دی، همراهی می‌کند.

انرژی اکسپریا L1 توسط یک باتری ۲۶۲۰ میلی‌آمپر ساعت تامین می‌شود و این گوشی از فناوری شارژ تطابق‌پذیر Qnovo و قابلیت Stamina استفاده می‌کند. فناوری شارژ سریع تطابق‌پذیر Qnovo توسط یک شرکت با همین نام در ایالات متحده توسعه یافته است و با تنظیم جریان شارژ، آسیب وارد به باتری را کاهش می‌دهد. قابلیت Stamina نیز با تعریف چندین حالت مختلف، امکان استفاده طولانی‌تر از گوشی هوشمندتان را فراهم می‌آورد.

برای دوربین سلفی از یک شاتر ۵ مگاپیکسلی با لنز زاویه گسترده با فاصله کانونی ۲۴ میلی‌متری و گشودگی دهانه دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کند. ثبت تصاویر به کمک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار، زوم سه برابری و گشودگی دهانه لنزی مشابه با شاتر سلفی امکان‌پذیر خواهد بود.

برخلاف بسیاری از گوشی‌های میان‌رده جدید که با سیستم‌عامل اندروید مارشمالو ارائه شده است، اکسپریا L1 با سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ ارائه خواهد شد و رابط‌کاربری مشابهی را با گوشی‌های پرچم‌دار جدید سونی یعنی اکسپریا XZs و اکسپریا XZ پریمیوم ارائه می‌دهد. هم‌چنین، شرکت سونی تصمیم گرفته است تا گوشی میان‌رده جدید خود را برخلاف مدل‌های مشابه به درگاه یواس‌بی نوع C مجهز نماید و جک هدفون نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

با اینکه زمان عرضه اکسپریا L1 به طور حدودی مشخص شده است، اطلاعات چندانی پیرامون قیمت این گوشی میان‌رده وجود ندارد. شرکت سونی تصمیم دارد تا در اواخر ماه آوریل (دهه اول اردیبهشت) گوشی مقرون به صرفه اکسپریا L1 را در بازارهای منتخب مانند اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، خاورمیانه، آفریقا و آسیا عرضه نماید.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *