Macbook جدید ۱۲ اینچی با صفحه نمایش رتینا رسما معرفی شد

Macbook جدید ۱۲ اینچی با صفحه نمایش رتینا رسما معرفی شد
  • 1393/12/19
  • مجتبی
  • 0

شب گذشته در طی مراسمی که اپل برگزار نمود، مک بوک جدید ۱۲ اینچی این شرکت نیز معرفی شد. ضخامت این محصول به حدی کم شده که حتی از مک‌بوک ایر نیز باریکتر بوده و فقط ۱۳/۱ میلیمتر است.

لپ تاپ مورد بحث صفحه نمایشی از نوع رتینا و با رزولوشن ۲۳۰۴ در ۱۴۴۰ پیکسل دارد. مک‌بوک جدید فقط و فقط ۹۰۷ گرم وزن داشته و این در حالیست که بدنه آن کاملا فلزی تولیپ شده. به دلیل ضخامت بسیار کم این محصول اما، بسیاری از پورت ها قربانی شده و در آن وجود ندارند. یک پورت جدید USB Type-C در دستگاه یاد شده وجود دارد که برای شارژ کردن و نیز انتقال داده بکار می رود. همچنین جک ۳/۵ میلیمتری هدفون در سمت راست این لپ تاپ قرار داده شده.

صفحه کلید و ترک‌پد نسبت به نسل های قبلی مورد بازطراحی قرار گرفته و ویژگی های جالب و جدیدی را همراه با تکنولوژی های نوین به خدمت گرفته که همگی به باریک شدن دستگاه کمک کرده اند. یکی از قابلیت های بسیار خوب تر‌ک‌بد مک‌بوک جدید، بازخورد لرزشی آن است.

در ادامه مطلب همراه با گویا آی تی باشید.

۱۱۱

در حقیقت این محصول به طور کلی از طراحی بسیار باریک و تختی بهره گرفته و همه چیز هم در قابی فلزی و زیبا گنجانده شده. در بخش اتصالات بیسیم نیز این لپ تاپ از وای فای ۸۰۲٫۱۱ac و نیز بلوتوث ۴ پشتیبانی می کند. مک‌بوک جدید ۱۲ اینچی، در دو رنگ نقره ای و طلایی عرضه خواهد شد و قیمت آن از ۱۲۹۹ دلار برای مدل پایه شروع می شود. این مدل مجهز به پردازنده‌ی ۱/۱ گیگاهرتزی، ۸ گیگابایت رم پردازشی و نیز ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی است. مدل گران قیمت اما در دل خود یک پردازنده ۱/۲ گیگاهرتزی دارد و مانند مدل قبلی از ۸ گیگابایت رم پردازشی بهره گرفته. حافظه ذخیره سازی داخلی در این مدل ۵۱۲ گیگابایت است و ۱۵۰۰ دلار قیمت دارد. عرضه مک‌بوک جدید اپل از روز ۱۰ آپریل آغاز خواهد شد.

[منبع: Gsmarena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *