یاهو اولین گام را برای از میان بردن رمزهای عبور برداشت

یاهو اولین گام را برای از میان بردن رمزهای عبور برداشت
  • 1393/12/26
  • مجتبی
  • 0

یاهو سیستم جدیدی را معرفی نموده که برای ورود به بخش ایمیل ها مورد استفاده قرار می گیرد. سرویس جدید مورد بحث که به On demand Passwords شهرت یافته ، به آسانی یک رمزعبور را بر حسب نیاز شما برایتان ارسال خواهد کرد که می تواند یک رشته از اعداد و ارقام باشد.

بسیاری از شرکت ها امروزه از سیستم اعتبارسنجی دومرحله ای بهره می برند تا از ورود افراد غیرمجاز به اکانت های کاربران جلوگیری نمایند و اغلب در این راه موفق هم بوده اند. پس با این حساب جای هیچ شکی نیست که اعتبارسنجی دو مرحله هم می تواند تا حدی امنیت ورود کاربران به حساب هایشان را افزایش دهد. اما باز هم باید از روش های قدیمی ورود رمزعبور برای آن استفاده نمود.

yahoos-on-demand-passwords-100573539-large.idge

استفاده از روش On demand passwords بنظر یک بالانس خوب و قوی بین امنیت و راحتی استفاده ایجاد می کند و از کاربران شماره موبایل های آنها را می خواهد تا بتوانند به ایمیلشان دسترسی پیدا کنند. سخنگوی بخش مشتریان پلتفرم های یاهو Dylan Casey در گفتگو با وب سایت معتبر CNET در اینباره اعلام کرده که سیستم جدید آنها اولین گام برای از میان بردن رمزهای عبور کنونی است.

البته یاهو انتظار ندارد که در حال حاضر همه کاربران به سمت استفاده از این نوع ورود به ایمیل بیایند. در هر صورت اما، رمزهای عبور در جامعه به صورت عمومی بسیار ریشه دوانده اند و سرویس هایی مانند ۱Password هم وجود دارند که امنیت آنها را می توانند بالاتر ببرند. این سرویس به شما کمک می کند تا رمزهای عبوری را برگزینید که احتمال هک یا کرک شدنش کمتر باشد. ترغیب کاربران به استفاده از روش جدیدی که یاهو بنا نهاده، یک چالش است اما این شرکت می خواهد با آن روبرو شود. Alex Stamos مدیر بخش امنیت اطلاعات یاهو در گفتگو با واشنگتن پست اعلام کرده که شرکت آنها در تلاش است تا محصولاتی را را بسازد که نه تنها همگان به آن اعتماد داشته باشند، بلکه ارزش اعتماد را هم داشته باشند.

 [منبع: Neowin]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *