روزنگار ؛ اسمارت فون هایی که در حافظه حرف اول را می‌زنند/ پهپادهای جنگی دارپا و بیشتر

روزنگار ؛ اسمارت فون هایی که در حافظه حرف اول را می‌زنند/ پهپادهای جنگی دارپا و بیشتر
  • 1394/1/12
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

مشخصات بیش تر از ال‌جی جی ۴ با GFXBench فاش شد

Capture

گوشی هوشمند ال جی جی ۴ مدتی است که در فکر ما مشغله ایجاد کرده است که تقریبا رقیب گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ Edge محسوب می شود. این دستگاه در چند هفته دیگر به صورت رسمی معرفی می شود و قطعا شایعات بیش تری درباره آن در طول این مدت منتشر خواهد شد. بنچمارک دستگاه ال جی جی ۴ امروز توسط GFXBench منتشر شد و مشخصات سخت افزاری آن به همراه برخی جزئیات را منتشر کرده است. این دستگاه دارای صفحه نمایش۵٫۵ اینچی با وضوح ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل (۵۳۴ پیکسل بر هر اینچ)، قدرت آن توسط پردازنده  Snapdragon 808 از Qualcomm تامین می شود ما در مورد پردازشگر ۶۴ بیتی صحبت می کنیم که ۶ هسته دارد و شامل چهار ARM Cortex-A53 و دو ARM Cortex-A57 نیز می باشد.

DARPA می خواهد ارتشی از پهپاد های جنگی بسازد

darpa-air-warfare-2015-03-31-01

نیروی ویژه ی هوایی آمریکا می خواهد ارتشی از پهپاد ها بسازد تا بتوانند به تنهایی بر کشوری غلبه کنند. نیروی هوایی آمریکا می خواهد ثابت کند که چیره شدن بر یک کشور فقط با جنگنده های میلیون دلاری امکان پذیر نیست بلکه پهپاد ها هم می توانند از پس این کار بر بیایند.کمکیار علمی ارتش آمریکا، DARPA ، ادعا می کند که ارتش آمریکا نیاز به ادوات رباتیک بیشتری دارد. به همین دلیل در صدد ایجاد پهپاد ها در مقیاس انبوه هستند.

ماه گرفتگی کامل در ۱۵ فروردین ۹۴

lunar-eclipse-tomorrow_0

شنبه، چهارم فوریه مصادف با ۱۵ فروردین ، یک اتفاق جالب خواهد افتاد. قبل از طلوع خورشید ماه بصورت کامل پنهان خواهد شد.جهت این خسوف، از غرب آمریکای شمالی می باشد. همچنین لازم به ذکر است که این اتفاق در شرق آسیا و استرالیا بعد از ظهر اتفاق خواهد افتاد.در حالت کلی هر وقت که خورشید،زمین و ماه به ترتیب به موازات هم قرار بگیرند سایه ی زمین روی ماه می افتد و در نتیجه خسوف یا ماه گرفتگی ایجاد خواهد شد. ماه گرفتگی کامل باعث ایجاد رنگ نارنجی یا قرمز تیره می شود و در این صورت زمینی ها در ۱۵ فروردین ماه را نارنجی تیره خواهند دید؛این رنگ ماه شباهت زیادی به مریخ پیدا خواهد کرد.

چگونه تصویر و ویدئو را از اندروید به آیفون انتقال دهیم؟

Copy-Android-to-iPhone-header

فرض کنید که شما یک گوشی اندروید داشتید و جدیداً، آیفون خریده اید. تصاویر و ویدئو های خود را چگونه انتقال خواهید داد؟ همه ی ما می دانیم که انتقال داده بین اندروید و آیفون بسیار ملالت آور است. آن هم در حجم زیاد. این فرایند نیازمند صبر و حوصله ی زیادی می باشد. در واقع این فرایند خسته کننده و ملال آور با ترفندی بسیار سریع امکان پذیر خواهد شد.در ذیل ، چگونگی انتقال تصاویر و فیلم ها از سیستم عامل اندروید به سیستم عامل iOS بطور خلاصه توضیح داده شده است.

شکل گیری بازار نانو پوشش‌ ها

IMG10532170

به گزارش گویا آی تی، به دلیل تقاضای انبوه صنعت پوشش‌ های خودرو و پزشکی، بازار جهانی نانو پوشش ها رو به رشد است و شرکت ریسرچ اند مارکت با عنوان «بازار نانو پوشش‌ها بر اساس نوع، کاربرد، منطقه _ روندها و پیش‌بینی آن تا سال ۲۰۱۹» گزارشی تهیه کرده است که نانو پوشش ها در بخش هایی مثل انرژی و نساجی، غذا و بسته بندی، خودرو، سلامت، صنایع دریایی، تجهیزات تصفیه آب، ساخت و ساز و الکترونیک به کار برده می شوند.

و ناگهان Surface 3

Themis_007_Red-1024x576

دیروز مایکروسافت در اقدامی ناگهانی (که البته قابل پیش بینی بود) عضوی جدید از خانواده Surface را معرفی کرد. دستگاه جدید که Surface 3 نام دارد قرار است همانند برادر بزرگتر خود بازار تبلت های هوشمند را متحول کند. Surface 3 از بسیاری جهات مشابه Surface Pro 3 است اما در برخی موارد مهم با آن تفاوت هایی دارد. این تبلت دارای صفحه نمایش ۱۰٫۸ اینچی است که اندکی از نسخه پرو کوچکتر می باشد.

کنترل دست مصنوعی با ذهن؛بدون نیاز به جراحی

۱۴۹۸۶۸۸۹۳

در این چند مدت خبر های مختلفی از قابلیت کنترل اعضای مصنوعی (پروتز) شنیده ایم که بیشتر آن ها نیاز به جراحی دارند یا اینکه انعطاف پذیری زیادی از خود نشان نمی دهند؛ اما محققان دانشگاه Houston توانستند یک کلاه و پای مصنوعی بسازند تا افراد معلول بتواننند بوسیله ی قدرت ذهن خود، پای جدیدشان را کنترل کنند.لازم به ذکر است که این کنترل نیازی به جراحی و خون ریزی ندارد که یک امتیاز مثبت برای آن محسوب می شود. این گروه به جای استفاده از روش های منسوخ کنترل پروتز، کلاهی به نام EEG را ساخته اند که بوسیله ی الکترود های بسیار، دستور را از مغز دریافت می کند. روش کار این کلاه اینگونه است که امواج الکترو مغناطیسی مغز را دریافت کرده و آنرا به امواج الکتریکی مورد نیاز برای حرکت موتور ها تبدیل می کند؛ البته به همین سادگی نیست.

چگونه فایل ها را در فضا های کلودی بازیابی یا حذف دائم کنیم؟

ximg_5513313a247d2.jpg.pagespeed.ic.vmqurOec1h

خدمات کلودی اساسا همان، آپلود فایل های شما بر روی سرویس های اینترنتی هستند، و آنها به مشتریان برای متصل شدن و همگام سازی فایل ها کمک می کنند. گاهی اوقات حوادثی هم اتفاق می افتد و ممکن است فایل های فضای کلودی توسط شما اشتباهی حذف شوند. خوشبختانه، فایل های پاک شده از بین نرفته اند و امکان بازیابی آن ها وجود دارد.بسیاری از چیزهایی که شما در فضای مجازی ذخیره سازی می کنید ممکن است مربوط به چند سال پیش بوده باشند. اگر شما نیاز به پاک کردن برخی از فایل ها در فضای ذخیره سازی محلی خود داشته باشید، شما می توانید آن ها را پاک کنید. شما همچنین می توانید پوشه های خاص خود که همه جا به آن ها نیاز دارید به فضای کلودی خود منتقل کنید، و آنها می توانند به راحتی در دستگاه های مختلف شما همگام سازی شوند. با این حال، ما می خواهیم در مورد چگونگی بازگردانی و یا حذف دائم فایل ها از فضا های کلودی صحبت کنیم.

چه اسمارت فون هایی حرف اول را در حافظه داخلی می زنند؟

چه اسمارت فون هایی حرف اول را در حافظه داخلی می زنند؟

با پیشرفت روز افزون کیفیت دوربین ها و بالا رفتن گرافیک بازی ها، نیاز به حافظه ی بیشتری در گوشی ها حس می شود. حافظه ی گوشی به گونه ای است که هر چه باشد باز هم کم است. در ادامه اسمارت فون هایی که حافظه ی داخلی شان ۱۲۸ گیگابایت است را نام برده و توضیح خواهیم داد.شرکت های سازنده ی تلفن همراه علاقه ی زیادی به بکار گیری حافظه ی داخلی ۱۲۸ گیگا بایت در محصولات خود ندارند.در ذیل اسمارت فون هایی را نام بردیم که این کار را کرده اند.

به پایان روزنگار امروز گویا آی تی رسیدیم و خلاصه ای از مهمترین اخبار حوزه فناوری منتشر شده امروز را برایتان مرور کردیم. همچنین می توانید در زیر لینک سایر مطالبی که امروز در گویا آی تی منتشر شده اند را مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه نمایید.

سونی اکسپریا Z4 احتمالا موفق به دریافت گواهی FCC شد

آغاز پیش فروش Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge

مایکروسافت MS-DOS مخصوص موبایل را معرفی کرد

ربات های حشره ای که حرکاتشان بیش از حد طبیعی است

Motorola هم از سلفی نگار (پایه سلفی) خود رونمایی کرد

پنکه جدید بدون پره Dyson یک فیلتر هوای قدرتمند نیز می باشد

نحوه ارسال و دریافت پیامک از طریق مک

شیائومی از تلویزیون ۵۵ اینچی ۴K خود همراه با سینمای خانگی رونمایی کرد

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *