روزنگار ؛‌ نسل جدید ساعت هوشمند Moto 360/ عرضه سیستم عامل OxygenOS و بیشتر

روزنگار ؛‌ نسل جدید ساعت هوشمند Moto 360/ عرضه سیستم عامل OxygenOS و بیشتر
  • 1394/1/15
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

نسل جدید ساعت هوشمند Moto 360 با ارتقا صفحه نمایش همراه خواهد بود

Untitled-2

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد به دلیل رزولوشن پایین صفحه نمایش ساعت هوشمند Moto 360 دلتان نمی آمد که پولی بپردازید، حالا خبری رسیده که ظاهرا موتورولا قصد دارد در مدل جدید این محصول صفحه نمایش آن را ارتقا داده و روزولوش ۳۶۰ در ۳۶۰ را برای آن در نظر بگیرد. مدل کنونی موتو ۳۶۰ از صفحه نمایشی گرد با رزولوشن ۳۲۰ در ۲۹۰ پیکسل بهره می برد که ۳۰ پیکسل آن هم به صورت خاموش در بخش زیرین قرار دارند جراکه با وجود گرد بودن صفحه نمایش این ساعت، بخش پایینی آن گرد نیست. با رزولوشن جدیدی که قرار است در مدل آینده این ساعت بکار رود ظاهرا مشکل یاد شده برطرف خواهد شد.

تصاویر جدیدی از تلفن هوشمند Huawei P8 به بیرون درز یافت

huawei-p8-1

همانطور که می دانید هوآوی در حال کار بر روی نسل جدیدی از پرچمدار سری P خود موسوم به Huawei P8 است و تا کنون شایعات و اخباری هم در مورد این محصول منتشر شده. قرار است این شرکت چینی دو هفته دیگر یعنی دقیقا در روز ۱۵ آوریل ۲۰۱۵ این دستگاه را به صورت رسمی معرفی نماید. همانطور که انتظار داشتیم با نزدیک تر شدن به زمان عرضه این تلفن هوشمند مانند بسیاری دیگر از دستگاه های همراه، تصاویر جدیدی از آن به بیرون درز یافته که تقریبا نمایی از بدنه و ساختش را به ما نشان می دهد.

بهترین اپلیکیشن های اندروید،iOS و ویندوز فون در مارس ۲۰۱۵

Chrooma

ماه مارس گذشت اما ما می خواهیم نگاهی به آن بیاندازیم و ببینیم که چه اپلیکیشن هایی لقب بهترین اپلیکیشن سیستم عامل خود را گرفته اند.  بررسی ما فقط مربوط به سیستم عامل های iOS ، اندروید و ویندوز فون می باشد. فقط نرم افزار هایی که در اینجا ذکر می شوند که در ماه مارس منتشر شده باشند. در ادامه این مطلب با گویا آی تی همراه باشید تا به طور خلاصه به بررسی بهترین نرم افزار های سیستم عامل های iOS ، اندروید و ویندوز فون بپردازیم.

Vision Test اپلیکیشنی برای بینایی‌سنجی

cover_380

چقدر به سلامت چشمان خود اهمیت می‌دهید؟ از آخرین باری که به یک چشم‌‌ پزشک مراجعه کرده ‌اید چقدر می‌گذرد؟ یک سال؟ دو سال؟ یا اصلا آخرین باری که رفته بودید گواهینامه رانندگی‌‌تان را تمدید کنید؟! آیا می‌دانستید مشکلات بینایی در صورت عدم رسیدگی به موقع وخیم‌تر می‌شوند؟ آیا می‌دانستید بعد از هر نیم ساعت کار کردن با رایانه باید به چشمان خود استراحت بدهید؟ اگر همه اینها را می‌دانید و مایلید از میزان سلامتی چشمان تان آگاه شوید ولی به هر دلیلی فرصت مراجعه به یک چشم پزشک را پیدا نکرده‌اید به شما توصیه میکنیم با اپلیکیشن  Vision Test یک تست ساده بینایی‌سنجی از خود بگیرید. هر چند تست‌های ساده این اپلیکیشن نمیتوانند جای یک معاینه کامل توسط چشم‌پزشک را بگیرد ولی حداقل اگر چشمان شما مشکلی داشته باشند که هنوز خودتان از آن بی‌خبرید با این اپلیکیشن میتوانید به موقع از این مشکل باخبر شوید.

آیا ماهواره ی فجر در ماموریت خود شکست خورد؟

iran-satelite-e1422886423925

 به گزارش گویا آی تی، سیزدهم بهمن ماه سال گذشته ماهواره ی فجر به فضا پرتاب شد تا موضوع فضایی و فناوری بار دیگر مورد توجه قرار گیرد اما در ششم اسفندماه سقوط کرد ولی این به معنای شکست در ماموریت نیست. به غیر از دلایل مختلفی که منجر به شادمانی همگانی بخاطر موفقیت در پرتاب ماهواره بود، موفقیت ماهواره فجر می توانست در ارتقای مداری در جهت ارسال ماهواره‌های سنگین‌تر و کاربردی آینده برای کشور  یک گام بسیار مهم به شمار آید.

وان پلاس سیستم عامل OxygenOS را منتشر کرد

Oxygen-OS-رام

پس از هفته ها تاخیر، وان پلاس بالاخره سیستم عامل سفارشی و مخصوص خود را که به OxygenOS شهرت یافته منتشر گردید. دارندگان گوشی هوشمند وان پلاس وان می توانند از ماه فوریه این سیستم عامل را بر روی دستگاه خود دریافت کنند. در هر حال با وجود تاخیر های پیاپی بنظر می رسد گواهی های معتبر برای ساخت این سیستم عامل بهتر دریافت شده اند. حالا پس از هفته ها و ماه ها که از تاخیر های وان پلاس برای عرضه این سیستم عامل می گذرد، قرار است از تاریخ ۱۲ فوریه OxygenOS برای همگان قابل دانلود و نصب باشد.

خبر خوش برای دارندگان نوت ۴: اندروید ۵ از راه رسید!

خبر خوش برای دارندگان نوت ۴: اندروید ۵ از راه رسید!

همان‌طور که ممکن است در جریان باشید چند ماه پیش سامسونگ آپدیت اندروید ۵٫۰٫۱ یا همان lollipop را به‌صورت آزمایشی برای کاربران لهستانی نوت ۴ از طریق OTA (قابل دریافت توسط خود گوشی) منتشر کرد. خوشبختانه دیشب سامسونگ شروع به انتشار آپدیت ۵٫۰٫۱ برای تعدادی دیگر از کاربران نوت ۴ کرده است که بنده نیز موفق به دریافت آن شدم. حجم این بسته بروز رسانی ۹۹۹ مگابایت می باشد که به‌راحتی از طریق خود گوشی در بخش بروز رسانی قابل دریافت است. البته شایان‌ذکر است که تا این لحظه ممکن است این به‌روزرسانی برای تمامی مدل های نوت ۴ منتشر نشده باشد ولی این خبر به این معناست که به زودی این به‌روزرسانی برای تمامی مدل های نوت ۴ در دسترس قرار خواهد گرفت. مدلی که در اینجا به بررسی آن می پردازیم مدل C و با رام امارات می باشد.

فضانوردان چگونه آموزش می بینند؟

فضانوردان چگونه آموزش می بینند؟

شاید شما هم جز آن دسته افراد بوده اید که وقتی در سن کودکی از آن ها می پرسیدند «دوست دارید چه کاره شوید» پاسخ می دادند «فضانورد». فرایند آموزش یک فضانورد آن طور هم که فکر می کنید جالب نیست. داوطلبان فضانوردی باید مراحل سخت و طاقت فرسای فنی، سلامت و امنیت را پشت سر بگذارند تا بتوانند به طور منظم به وظایف خود عمل کنند. این مراحل آموزش ممکن است سال ها به طول انجامد تا یک فضانورد برای یک ماموریت شش تا هشت ماهه به فضا برود. آن ها همچنین باید در رباتیک، کامپیوتر و کنترل فضاپیما مهارت کامل داشته باشند. یکی از جالب ترین مراحل آموزشی، آموزش زبان روسی است. همانطور که ناسا در حال برنامه ریزی برای رفتن به سیارات دورتر می باشد، در فکر دسترسی به فناوری های جدیدی است که بوسیله ی آن بتوان انسان را به مدت بیشتری در فضا نگه داشت.

روزنگار امروز هم در همینجا به پایان رسید و مهمترین خبرهای فناوری روز را به صورت خلاصه به اطلاع شما خوبان رساندیم. یک روز دیگر هم در گویا آی تی با شما بودیم و می توانید سایر مطالب امروز را هم در زیر مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه کنید.

ساخت خانه ۵۰۰ دلاری از مواد بازیافتی امکان پذیر شد

Galaxy S6 هم مانند iPhone 6 plus خم می شود

دراپ‌باکس درحال تست یک سرویس یادداشت برداری عمومی با اسم رمز “پروژه آهنگساز” است

در فیلم سریع و خشن چند ماشین خراب شده اند؟

اپلیکیشن Vine با امکانات جدید برای ویندوزفون بروزرسانی شد

از شر بدافزارهای یوتیوب در امان باشید

رونمایی از طرح اولیه DeltaWing جذاب ترین خودرو جهان

گوگل: در سال ۲۰۱۴ نصب بد افزار ها روی اندروید ۵۰% کاهش یافته است

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *