دو تلفن‌های هوشمند کوچکی که بهترین دوربین‌ را دارند

دو تلفن‌های هوشمند کوچکی که بهترین دوربین‌ را دارند
  • 1394/1/25
  • مجتبی
  • 1

در طی چند سال اخیر، تولید کنندگان تلفن های هوشمند توجه ویژه ای به قابلیت عکاسی با این گجت ها داشته اند. قطعا هنوز هم نمی توان کیفیت و کارایی دوربین این محصولات را با دوربین های حرفه ای مقایسه نمود اما چیزی که مشخص است، افزایش روز به روز کیفیت دوربین گوشی ها و برداشته شدن محدودیت های آنهاست. نکته ای که حائز اهمیت است و احتمالا هر کاربری آن را می داند، نزدیک شدن کیفیت دوربین موبایل های امروزی به دوربین های DSLR است. حتی گاها می بینیم که دوربین گوشی های موبایل را با دوربین های DSLR مقایسه می کنند و در بسیاری از موارد، گوشی های موبایل، برنده میدان هم می شوند!

این روز های که بیشتر شرکت ها در حال افزایش مگاپیکسل دستگاه های رده بالای خود هستند، و در واقع به جنگ مگاپیکسل ها پیوسته اند، شاید از نظر عددی باعث شده بسیاری از گوشی ها در روی کاغذ مانند یکدیگر به نظر بیایند اما واقعیت اینگونه نیست. قطعا مگاپیکسل بیشتر به معنای کیفیت بالاتر تصویر نیست و عوامل دیگری هم در نتیجه نهایی تصاویر و ویدئوها تاثیر دارند.

همانطور که گفتیم شرکت های سازنده تلفن های هوشمند در دستگاه های رده بالای خود که عمدتا از صفحه نمایشی بزرگ هم بهره می برند اقدام به استفاده از دوربین های با کیفیت نموده اند. اما این همیشه دستگاه های صفحه بزرگ رده بالا نیستند که از دوربین هایی با کیفیت برخوردارند. در این بین دستگاه های کامپکت بسیاری هم وجود دارند که کیفیت دوربین آن ها در نوع خود بسیار بالاست. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین گوشی های کوچکی که دوربین های با کیفیت دارند، آشنا سازیم.

در ادامه مطلب با گویا آی تی همراه باشید.

Xperia Z3 Compact

Sony-Xperia-Z3-Compact

(اندازه: ۱۲۷ در ۶۴٫۹ در ۸٫۶ میلیمتر)

مدل کوچکتر پرچمدار کنونی سونی یعنی اکسپریا زد ۳ کامپکت دقیقا همان مشخصاتی را دارد که برادر بزرگترش یعنی اکسپریا زد ۳ دارد. تنها تفاوت این مدل با Z3 این است که حافظه رم پردازشی مورد استفاده در این دستگاه یک گیگابایت است. اما دوربین ۲۰/۷ مگاپیکسلی در این گوشی هم وجود دارد. تصاویر ثبت شده با Xperia Z3 Compact بسیار خوب هستند و رنگ ها در این تصاویر کمی سرد بنظر میایند. هرچه نور محیط در هنگام عکس گرفتن با این گوشی بیشتر باشد، تصاویر ثبت شده با آن نرم تر خواهند بود. البته برخی از کاربران چند وقت پیش گزارشاتی دادند مبنی بر اینکه تصاویر گرفته شده با زد ۳ کامپکت گاهی دارای نقاط صورتی هستند.

در هر صورت با توجه به گواهینامه IP 67 گوشی مورد اشاره و ضد آب بودن آن، و با توجه به دوربین با کیفیتش در این سایز، یک انتخاب خوب برای آنهایی است که یک گوشی جمع و جور با دوربین با کیفیت می خواهند.

Samsung Galaxy Alpha

Samsung-Galaxy-Alpha

(اندازه: ۱۳۲٫۴ در ۶۵٫۵ در ۶٫۷ میلیمتر)

سامسونگ بالاخره دست از لج بازی برداشت و اولین دستگاه با کیفیت و با فریم فلزی خود را به نام گلکسی آلفا روانه بازار نمود که با بازخورد خوبی از جانب افراد مواجه شد. این گوشی مجهز به صفحه نمایشی ۴/۷ اینچی است و همانطور که گفتیم از فریم فلزی با کیفیتی بهره می برد. ظاهر این دستگاه بسیار ساده و جذاب است و با در دست گرفتنش حس یک محصول سطح بالا به شما منتقل خواهد شد.

حالا از ظاهر دستگاه که بگذریم دوربین آن هم تصاویر واقعا شگفت انگیزی را ثبت می کند. عکس هایی که با این گوشی میگیرید از نور و ثبات خوبی برخوردار هستند. دوربین بکار رفته در گلکسی آلفا ۱۲ مگاپیکسل است. در کنار این موارد اما در صورتی که دستتان بلرزد تصاویر ثبت شده محو خواهند شد و فوکوس سوژه نیز به احتمال زیاد از بین می رود. در هر صورت اگر دستگاهیی مانند آیفون ۵ می خواهید که سیستم عامل آن اندروید باشد و دوربین آن هم تصاویر با کیفیتی را ثبت کند، گلکسی آلفا احتمالا یکی از انتخاب های اصلی‌تان خواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *