ادعای یک پزشک در تشخیص سرطان با استفاده از ماشین فوق صوت آیفون

ادعای یک پزشک در تشخیص سرطان با استفاده از ماشین فوق صوت آیفون
  • 1396/8/7
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

آیفون می تواند به عنوان ابزاری دقیق برای تشخیص سرطان تبدیل شود اگر از ابزار مناسب در کنار آن استفاده شود.

گویا آی تی – جان مارتین، یکی از مدیرا ارشد شبکه باترفلای ابزار جدی را با نام Butterfly IQ آزمایش کرده است. این ابزار جدی در واقع به نوعی یک ماشین تصویر برداری است که از تکنولوژی فوق صوت برای تصویر برداری استفاده میکند. تصاویر ثبت شده از طریق این ابزار قابل استفاده بر روی گوشی های آیفون است.
بر اساس گزارش منتشر شده توسط خبرگزاری MIT، جان مارتین که برای مدت طولانی در گلوی خود احساس ناراحتی داشته است، تصمیم میگیرد تا این ابزر فوق صوتی را بر روی گلوی خود مانند ریش تراش بکشد و تصویر داخل گلوی خود را با آن ثبت نماید. او بعد از این کار در تصویر ثبت شده متوجه وجود توده ای در گلوی خود می شود که به نوعی شبیه تومورهای سرطانی بوده است. بعد از آن مارتین به پزشک متخصص مراجعه می کند و متوجه می شود که تشخیص این دستگاه درست بوده است و درمان را آغاز می کند.
این ابزار فوق صوت با ارزش ۲ هزار دلار از طریق وب سایت شرکت باترفلای به فروش می رسد. معمولا میانگین ابزار هایی که در آن ها از تکنولوژی فوق صوتی استفاده می شود در حدود ۱۱۵ هزار دلار است که در صورت تولید انبوه این محصولات قیمت آن ها به ۲۵ هزار دلار خواهد رسید. بنابراین قیمت ابزار Butterfly IQ نسبت به گونه های مشابه تا حد زیادی پایین و ارزان محسوب می شود.

گفته می شود این ابزار توسط پزشکان و جامعه پزشکی ایلات متحده برای تشخیص بیماری های مختلف از جمله سرطان استفاده خواهد شد. قرار است این ابزار از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی به بازار ارائه شود. از جمله قابلیت های این ابزار هماهنگ بودن و قابل استفاده بودن آن بر روی گوشی های آیفون است.
قابلیت جالب این ابزار که باعث شده است این ابزار نسبت به نمونه های مشابه ارزان تر باشد این است که در این ابزار فوق صوت از تکنولوژی میکروچیپ ها استفاده شده است.
در این ابزار از میکروچیپ ها برای تصویر برداری استفاده می شود به گونه ای که این تصاویر برای تمامی افراد از طریق گوشی های هوشمند قابل دسترسی باشد. همچنین کارران می توانند این تصاویر را بر روی کامپیوتر دخیره کنند و آن را با کیفیت و ووضح تصویر بالاتری مشاهده نمایند. میکروچیپ های استفاده شده در این ابزار باعث می شوند تا افراد به راحتی بتوانند ببینند چه چیزی در بدن آن ها می گذرد و همچنین امکان تصویر برداری با کیفیت و تشخیص راحت تر بیماری های مختلف را برای پزشکان فراهم می کند. این ابزار می تواند در جلوگیری از هدر رفتن زمان در تشخیص بیماری بسیار مفید باشد. معمولا زمان زیادی برای دریافت نتیجه اشعه درمانی و بیوپسی یا همان آزمایش بافت زنده بدن صرف می شود تا بیماری از طریق آن ها تشخیص داده شود اما این ابزار به سادگی و با سرعت با تصویر با کبفبتب که از درون بدن بیمار ثبت می شود، این زمان را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *