10 راهکار برای حرفه ای تر کردن پروفایل شبکه اجتماعی “LinkedIn”

10 راهکار برای حرفه ای تر کردن پروفایل شبکه اجتماعی “LinkedIn”
  • 1391/11/17
  • سهیل دارائی
  • 25

صرف نظر از اینکه شغل شما چیست و چه هدفی را دنبال می کنید ؛ ما به شما یک نقشه از آنچه باید در راه حرفه ای شدن کسب و کارتان انجام دهید معرفی می نماییم.در عصر ارتباطی حال حاضر دنیا ، استفاده بهینه از شبکه های اجتماعی بسیار رشد داشته و اکثر مردم جهان روی این شبکه ها ( که اکثرا به دولت هم وابسته نیستند ) زوم کرده اند و از این شبکه ها استفاده می کنند.شبکه های اجتماعی مجازی ، بهترین ابزاری است که شما را می تواند در دستیابی به اهداف حرفه ای خود یاری دهد.بسیاری از افراد هستند که در دنیای کسب و کار امروز در شبکه های اجتماعی مجازی به دنبال فرد متخصص یا خدمات خود هستند. ما به شما آموزش می دهیم تا چگونه پروفایل مشخصات اکانت خودتان در شبکه های اجتماعی مجازی را حرفه ای کنید تا به جذب افراد کمک کند و به اصطلاح شکار این شکارچیان حرفه ای پسند گردید !

برخلاف شبکه اجتماعی “فیسبوک” که بشیتر افراد به دنبال دوست یابی و قرار ملاقات می باشند و بیشتر یک شبکه اجتماعی شخصی برای افراد است ، ما به شما شبکه اجتماعی مجازی “LinkedIn” را معرفی می کنیم ! این شبکه اجتماعی برای کسب و کار حرفه ای مناسب ترین شبکه اجتماعی مجازیست!

اساس کار شبکه اجتماعی “LinkedIn” بدین شرح است که کاربران را تشویق می کند تا به ساخت یک پروفایل کاملا حرفه ای بپردازند و از این پروفایل ساخته شده ؛ در سایت های دنیای مجازی اینترنت به عنوان یک رزومه کاری استفاده نمایند!

حال در این مقاله قصد داریم به شما ده عدد از بهترین راهکار هایی که می شود در تقویت و بالاتر بردن کیفیت پروفایل “LinkedIn” شما به کاربرد را معرفی و آموزش دهیم و دید و نگاهی حرفا ای تر به پروفایل شما ببخشیم.

linkedin

1 – نوشتن و نمایش دقیق جزییات و مشخصات پروفایل :

پروفایل “LinkedIn” ، کاملا مشابه یک روزمه کاریست که در آن شما اطلاعات تحصیلی ( مدارج تحصیلیتان ) خود را برای نمایش به دیگران وارد می نمایید.همین طور اطلاعاتی از قبیل مهارت هایتان ؛ تخصص شما ؛ تجارب و سابقه کارتان ؛ شغل فعل شما و یک نمایه تصویری از خود ( عکس ) در جهت تکمیل پروفایل خود وارد نمایید. ( این اطلاعات را در قسمت مشخصات خود دنبال کنید و ویرایش نمایید {editing your profile} )

linkedin-profile

علاوه بر نکات فوق ، اضافه کردن یک هدلاین (تیتر) و یک خلاصه مشخصات شما کمک فوق العاده ای به حرفه ای شدن پروفایل شما می کند.

نوشتن یک تیتر مناسب ؛ به پروفایل شما هویتی حرفه ای می بخشد.در قسمت خلاصه ای از شرح حال شما ممکن است به نمایش عموم بیشتری درآید و افراد بیشتری آن را مشاهده کنند و البته این امکان هم هست که از نظر ها پنهان بماند.به طور کلی ، آن قسمت شرح حال یا خلاصه می تواند کمک بزرگی به شما کند و به نوعی مکمل CV شما شود (your Curriculum Vitae) و به کارفرماها اجازه می دهد تا راحت تر روزمه شما را بازبینی کنند.

profile-headline

یک نکته حائز اهمیت استفاده از تگ ها و کلید واژه های کاربردی و کلیدیست که حتما باید در خلاصه شرح حال و هد لاین شما و به طور کل در مشخصات کاربری شما رعایت شود. تگ ها و کلیدواژه های شما می تواند از علاقه مندی های شما تشکیل شود و یا از حرفه و تخصصتان نشات بگیرد و آن ها را شامل شود. تگ های کاربردی و کلید واژه ها به پروفایل “LinkedIn” شما کمک می کند تا در جستجو هایی که در سایت LinkedIn می شود و در دیگر موتور جستجوها ؛ پروفایل “LinkedIn” شما از بقیه پروفایل ها به اصلاح بالاتر بیاید و در صفحات اولین قرار گیرد.

2 – به طور موقت فعالیت خود را خاموش سازید :

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که پروفایل “LinkedIn” خود را مدت مدیدیست که راه اندازی کرده اید و آن را به LinkedIn افراد دیگر متصل کرده اید ( به خوراک های آن ها متصلید ) ؛ با به روز رسانی “دیوار” ( wall ) و قسمت اعلامیه ها شما هم بروز می شوید.از طرفی اگر شما برایتان اتفاق بیفتد که پروفایل “LinkedIn” خود را با اطلاعات و جزییات قدیمی بروز رسانی کنید ؛ مثلا شما از HR manager بیرون آمدید ولی سیستم و کانکشن های متصل به شما ، هنوز فکر میکندد که شما آن حرفه و شغل را دارید و از آن خارج نشده اید و حتی اینکه شما به تازگی آن شغل را پذیرفته اید !

اما با خاموش کردن پخش فعالیت های خود (activity broadcast temporarily) شما به حالت سکوت ییا همان سایلنت در می آیید و زین پس با بروز رسانی پروفایل “LinkedIn” خود ؛ کسی خبر دار نمی شود.

activity-broadcast

حال برای انجام دادن این کار شما باید وارد “تنظیمات” (Settings) شوید ؛ سپس به قسمت ” Privacy Controls” مراجعه فرمایید و در آنجا شما باید قادر به دیدن ” Turn on/off your activity broadcasts” باشید ؛ با کیلیک برروی آن پنجره ای باز می شود که به شما این امکان را می دهد که این آپشن را لغو نمایید.پس از ذخیره کردن این تغییراتی که اعمال کردید ، دیگر، کاربران دیگر این توانایی را ندارند که تغییرات پروفایل شما را مشاهده کنند.

3 – ویرایش دقیق و کامل مشخصات خود :

درست مثل تمام چیزهایی که در جهان حرفه ای با آن سروکار داریم ؛ قطعا شما هم نمی خواهید که پروفایل LinkedIn شما پر از غلط های گرامری و دستوری یا املایی باشد.این نکته را هم مد نظر داشته باشید که در قسمت شرح حال یا خلاصه ای از وضعیت شما ؛ حتما از کلمات و جملات تاثیر گذار استفاده نمایید و از هرگونه نوشته هایی که سبب گیج شدن خواننده می شود جدا اجتناب فرمایید.بهترین کار تجسم است ! سعی کنید خود را جای فرد بیننده ( خواننده پروفایل شما ) بگذارید و بسنجید که فرد بازدید کننده از نوشته های شما چه چیزی را درک می کند.با این راهکار شما خود به خود یکبار پروفایلتان را نیز چک میکنید و اگر خطایی در آن باشد تصحیح می کنید.

5 – URL پروفایل خود را سفارشی کنید :

به طور پیش فرض URL پروفایل “LinkedIn”  اط یکسری حروف الفبای تصادفی شکل می گیرد ؛ اما شما می توانید به راحتی URL خود را سفارشی کنید . ابتدا وارد تنظیمات (Settings) شوید و گزینه ” Edit Public Profile” را انتخاب کنید و در نهیت هم ” Customize Your Public Profile URL” .

customize-url

نام مورد نظر خود را که قصد دارید  URLشما شود را انتخاب کنید. URLانتخابی شما می تواند ، اسم شما باشد یا هر چیز دیگری که شما دوست دارید.

مثال : linkedin.com/in/JackDoe

شما حتی می توانید در گام های بعدی مطمئن شوید که URLشما به صفحه گوگل پلاستان یا صفحه فیسبوکتان نیز متصل است یا خیر.

6 – انتخاب یک تصویر نمایه صحیح :

اگر شما قصد دارید در قسمت نمایه تصویری خود یک عکس بی محتوا یا عمومی یا حتی یک تصویر از گربه خانگیتان را به جای تصویر خود در آن قسمت درج کنید باید به شما بگوییم که هرگز این کار را انجام ندهید! همانطور که می دانید قرار دادن تصویر نمایه جالب و فانتزی یا حتی دیوانه وار ! در صفحات گوگل پلاس و فیسبوک یک نوع تنوع و تفریح برای همه شده و خیلی هم جالب است و جلب توجه می کند اما هرگز این کار را در پروفایل “LinkedIn” خود انجام ندهید ! چرا که اینجا محلی برای حرفه ای ها و متخصصان است . شما باید از تصاویر خود استفاده کنید تا مشتریان به سراغ شما بیایند. داشتن یک تصویر با رزولیشن و کیفیت بالا و مناسب ؛ داشتن جدید ترین عکس از خودتان بهترین کمک به دیده شدن پروفایل “LinkedIn” شماست.

7 – استفاده از لوگوی LinkedIn در وب سایت شما :

LinkedIn چند لوگوی متفاوت برای ورود کاربران به پروفایل ” LinkedIn” شما دارد که شما با قرار دادن آن در وب سایت خود می توانید به نشان دادن پروفابل ” LinkedIn ” خود به عامه مردم کمک کنید.

برای یافتن کد این لوگو ها وارد تنظیمات (Settings) شوید ؛ سپس روی لینک “Edit your public profile” کیلیک کنید . دقیقا سمت راستتان شما “” را مشاهده می کنید. حال بر روی “Create a profile badge” کیلیک نمایید. سپس شما وارد صفحه ای می شود که پر از طرح های متفاوت لوگو ” LinkedIn” است و می توانید یکی از آنها را با توجه به سلیقه خود انتخاب نمایید.

linkedin-badges

شما در این صفحه ؛ می توانید از کدهای  HTMLبهره ببرید و این کدهارا داخل وبلاگ / وب سایت / انجمن ها ( فروم ها ) و کلیه صفحات وبی که در اختیار دارید به کار ببرید. کاربران با کلیک بر روی این لوگو ها ؛ اتوماتیک وارد مشخصات شما در ” LinkedIn” می شوند.

8 – در گروه های LinkedIn فعال تر باشید :

گروه هایی که در LinkedIn تعبیه شده اند ؛ برای به اشتراک گذاشتن و شرکت در یک محیط حرفه ای در یک صنعت خاص و یا منطقه مورد علاقه کاربران است. در این محیط بسیاری از گروه ها وجود دارد که از شاخص های آن می شود اشاره داشت به گروه هایی که برای جویندگان کار و حرفه هایی برای افراد فارغ التحصیل شده از دانشگاه ها و رشته هایی خاص برای افراد حرفه ای نام برد ؛ که مختص به یک جغرافیای خاص نیست ! بلکه مربوط به سرتاسر جهان است.

linkedin-groups

با فعالیت در این گروه ها فرصت شغلی بالاتری خواهید داشت ؛ و زمینه های شغلی بیشتری پیش روی شماست .

9 – شخصی سازی ایمیل های دریافت کننده در  LinkedIn :

وقتی که در سدد ایجاد برقراری ارتباط با فرد خاصی هستید ؛ حرفه ای ترین راه برقراری ارتباط شما با آن شخص فرستادن ایمیل است.در حال حاضر برای برقراری ارتباط ، فرستادن ایمیل یک راه استاندارد نیز محسوب می شود ولی همیشه برای ایده های خوب و جدید زمان نمی ایستد ! و فرستادن یک ایمیل کافی نیست !

شما می توانید برای فرد گیرنده علاوه بر ایمیل ؛ درخواست جلسه و میتینگ کنید.

customize-request

10 – اسفاده از اپلیکیشن شبکه اجتماجی LinkedIn :

شبکه اجتماعی LinkedIn ؛ اپلیکیشن هایی دارد که به شما این امکان را می دهد تا مشخصات پروفایل خود را با راه ها و روش های گوناگون بروز رسانی کنید.برای مثال ؛ اگر شما یک وبلاگ نویس قهار هستید و همیشه دست به قلم هستید ( تمام وقت ) ؛ بنابراین این امکان وجود دارد که شاید شما تمایل داشته باشید از برنامه ورد پرس اطلاعات خود را منقل گردانید به پروفایل شخصیتان.با این اپلیکیشن شبکه اجتماعی LinkedIn ، شما می توانید پست ها و ارسال های وبلاگتان را همگام با بروز رسانی مشخصات پروفایل LinkedIn خود پیش ببرید.

اگر شما یک تدوین گر قهار فیلم و ویدیو و به طور کل مولتی مدیا و رسانه اید ؛ شاید علاقه داشته باشید تا ویدیوهای خود را برای عموم در پروفایل LinkedIn خود نمایش دهید . برای این کار کافیست از اپلیکیشن های “SlideShare or Box.net” استفاده نمایید که به راحتی امکان نمایش ویدیو در پروفایل را به شما می دهد.

linkedin-applications

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 25 دیدگاه
  1. سلام
    من چند وقته که اکانت لینکدینمو راه اندازی کردم اما نمی تونم از سی روز امکانات رایگانش (PREMIUM) استفاده کنم ،
    وقتی پلنم رو انتخاب میکنم برای سی روز رایگان این ارور رو میده :
    Premium services restricted
    Sorry Mohammad,
    Due to applicable export laws, we are unable to make our premium services available to you. Our regular membership services remain available for you.
    لطفا راهنمایی کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *