چگونه به‌روزرسانی Creators Update ویندوز ۱۰ موبایل را بر روی گوشی‌های قدیمی‌تر نصب کنیم؟

چگونه به‌روزرسانی Creators Update ویندوز ۱۰ موبایل را بر روی گوشی‌های قدیمی‌تر نصب کنیم؟
  • 1396/2/6
  • مقدم
  • 0

همان‌طور که به تازگی خواندید، عرضه به‌روزرسانی عمده Creators Update برای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل آغاز شده است اما متاسفانه، تنها تعداد محدودی از گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل ویندوز فون می‌توانند به این به‌روزرسانی، آپدیت شوند و مایکروسافت تمرکز خود را برای انتشار نسخه پایدار Creators Update بر روی محصولاتی معطوف نموده است که به صورت پیش‌فرض از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل استفاده می‌کند.

به همین جهت، در حدود ۴۰ درصد از گوشی‌های هوشمند ویندوزی دیگر نمی‌توانند به نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل به‌روزرسانی شود و آپدیت سالانه، آخرین به‌روزرسانی عمده‌ای است که برای آن‌ها عرضه شده. با این‎حال، آیا راهی برای دریافت Creators Update برای گوشی‌های قدیمی‌تر وجود دارد؟ برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

پیش از این موضوع، توجه داشته باشید که باید گوشی‌هوشمند شما قبل از آپدیت به نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل، بتواند نسخه‌های پیش‌نمایش آن‌را به خوبی اجرا نماید. از جمله این محصولات، می‌توان به گوشی‌های رده‌بالای نوکیا ۱۵۲۰ و ۹۳۰ اشاره نمود که نسخه‌های پیش‌نمایش با کم‌ترین مشکل، بر روی آن‌ها اجرا می‌شود. هم‌چنین، مایکروسافت علی‌رغم ادعای واهی خود مبنی بر مدنظر داشتن تجربه کاربری برای عدم عرضه Creators Update برای دستگاه‌های قدیمی‌تر، به خوبی از عملکرد روان به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل بر روی این مدل‌ها مطلع است.

به همین جهت، مایکروسافت تصمیم گرفته است تا به‌تازگی، نسخه RTM به‌روزرسانی Creators Update ویندوز ۱۰ موبایل را برای دسته Release Preview عرضه نماید؛ به همین جهت، کاربرانی‌که از گوشی‌های هوشمند قدیمی مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل استفاده می‌کنند (البته، مدل‌هایی که پیش‌تر با دریافت آپدیت، از ویندوز فون ۸٫۱ به ویندوز ۱۰ موبایل به‌روزرسانی شده است)، می‌توانند آپدیت عمده جدید این سیستم‎عامل را بر روی گوشی‌ هوشمند خود تجربه نمایند.

هرچند، مایکروسافت نسخه پایدار پیش‌نمایش Creators Update را برای گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل عرضه کرده است؛ این غول نرم‌افزاری در فیدبک هاب اعلام کرده است که دریافت نسخه پیش‌نمایش به‌روزرسانی عمده جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ موبایل و نصب آن بر روی گوشی‌های هوشمند پشتیبانی نشده، با ریسک همراه است زیرا دیگر گوشی‌هوشمند شما توسط مایکروسافت پشتیبانی نمی‌شود و در صورت وجود مشکل در این آپدیت، این مشکلات برطرف نخواهد شد.

اعلامیه رسمی مایکروسافت در ادامه آمده است: «اگر شما در برنامه ویندوز اینسایدر عضو شده‌اید، می‌توانید هم‌چنان به‌روزرسانی Creators Update ویندوز ۱۰ را تجربه کنید و دریافت به‌روزرسانی‌های تجمعی با عضو شدن در حلقه Release Preview امکان‌پذیر است. اگرچه، این کار را باید با مسئولیت خودتان انجام دهید چراکه دستگاه شما (دیگر توسط مایکروسافت، به صورت نرم‌افزاری) پشتیبانی نمی‌شود. در صورتی‌که از یک گوشی‌هوشمند قدیمی استفاده می‌کنید که به صورت رسمی به Creators Update به‌روزرسانی نخواهد شد و در حلقه Fast یا Slow برنامه ویندوز اینسایدر عضو هستید، (برای دریافت این به‌روزرسانی) باید به حلقه Release Preview وارد شوید.»

البته مایکروسافت برای عدم انتشار آپدیت جدید سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ برای گوشی‌های قدیمی به طور رسمی، عنوان می‌کند که براساس بازخوردهای به‌دست آمده از کاربران برنامه ویندوز اینسایدر، برخی از مدل‌ها پس از دریافت نسخه‌های پیش‎نمایش Creators Update با مشکل مواجه شده‌اند. به همین منظور، آپدیت عمده جدید ویندوز ۱۰ موبایل تنها برای اچ‌پی الایت ایکس ۳، لومیا ۵۵۰ مایکروسافت، لومیا ۶۴۰ و ۶۴۰ ایکس‌ال مایکروسافت، لومیا ۶۵۰ مایکروسافت، لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال مایکروسافت و تعدادی مدل دیگر به صورت رسمی عرضه شده است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *