چگونه با دکمه های ولوم، نمایشگر اندروید را خاموش / روشن کنیم؟

چگونه با دکمه های ولوم، نمایشگر اندروید را خاموش / روشن کنیم؟
  • 1396/4/12
  • زهرا معبودی
  • 1

در حال حاضر کارهای بسیاری در اسمارت فون ها توسط اپلیکیشن ها مدیریت می شود. در واقع شما می توانید کوچکترین تصور ذهنی تان را بر پایه اپ ها برنامه نویسی و برنامه ریزی کنید و روی اسمارت فون ها خواه اندرویدی و خواه با پلتفرم دیگر پیاده سازی کنید. این حق شما است که بتوانید همانطور که دوست دارید با گوشی خود رفتار کنید و آن هم عکس العمل دلخواه شما را داشته باشد. مثلا بسیاری از افراد تمایل دارند که اسکرین نمایشگر گوشی خود را نه به کمک دکمه پاور و یا دکمه هوم روشن کنند و به دنبال روشی هستند تا بتوانند این کار را از طریق دکمه های ولوم چه کاهشی و چه افزایشی انجام دهند.

البته اگر به دنبال برندهای مختلف باشید که بتوانید یک گوشی پیدا کنید که این کار را صرفا انجام دهد بعید می دانم که به برند خوبی برخورد کنید اما اگر گوشی شما اندرویدی باشد، به سادگی می توانید به کمک یک اپلیکیشن این مشکل را حل کنید و با ولوم، اسکرین را خاموش و روشن کنید.

چگونه با دکمه های ولوم، نمایشگر اندروید را خاموش / روشن کنیم؟

بدین منظور گویا آی تی اپلیکیشن Volume Unlock را به شما پیشنهاد می کند که می توانید از طریق پلی استور هم اکنون آن را دانلود کنید. ترفند های دانلود از پلی استور را از انتهای همین مطلب بخوانید. اما روش کار کردن با Volume Unlock هم ساده است که در ادامه به آن می پردازیم.

گام اول: نصب Volume Unlock

ابتدا از طریق لینک زیر، اپلیکیشن Volume Unlock را دانلود کنید، و بعد آن را از طریقی که می دانید، روی گوشی خود ریخته و مراحل نصب را دنبال کنید. نصب این اپ هم مثل سایر اپ های دیگر اندرویدی است.

برای دانلود Volume Unlock از گوگل پلی کلیک کنید.

شما می توانید عبارت Volume Unlock را هم در مارکت های وطنی سرچ کنید و در صورت وجود به سادگی آن را از مارکت های داخلی دانلود و نصب کنید.

گام دوم: فعال کردن volume power

زمانی که این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کردید، ان را اجرا کنید. به محض اجرای این نرم افزار بعد از چند ثانیه کوتاه، با صفحه زیر روبرو می شوید:

همان طور که مشاهده می کنید گزینه های انگشت شماری برای تنظیمات وجود دارد. شما در ابتدا با گزینه Enable/Desable volume power کار دارید. ابتدای امر این گزینه دارای تاگل خاموش است. باید اسلاید تاگل را بکشید تا این گزینه فعال شود. بدین معنی که وقتی تاگل فعال شد و بنفش شد ( مثل عکس ) شما اولین گام برای فعال کردن دکمه های ولوم برای روشن کردن نمایشگر، را برداشته اید.

حالا می توانید نمایشگر گوشی را خاموش کنید و این قابلیت را تست کنید که متوجه شوید که آیا حالا نرم افزار مورد نظر دکمه های سخت افزاری ولوم را به درستی برای خاموش و روشن کردن اسکرین به کار می گیرد یا نه. دقت کنید که هدف از این بخش آموزشی در گویا ای تی این نیست که شما بتوانید قفل گوشی را با ولوم روشن و خاموش کنید بلکه گاهی لازم است که شما بتوانید نمایشگر را روشن کنید تا بتوانید نوتیفی ها را چک کنید یا ببینید که ساعت چند است. در چنین موقعی می توانید به جای دکمه پاور یا هوم از ولوم استفاده کنید. از آن جا که دکمه های پاور و هوم بیش از ولوم درگیر کارهای داخلی گوشی است، برخی برای افزایش طول عمر دکمه های پاور و هوم اضافه بار روشن کردن نمایشگر را از آن دو به دکمه ولوم منتقل می کنند که راه آن هم تنها استفاده از این اپ است.

اما در این اپلیکیشن گزینه دیگری نیز وجود دارد به نام start on boot که از طریق آن می توانید به سادگی نرم افزار را طوری برنامه ریزی کنید که هر وقت که گوشی ریستارت شد، بلافاصله این اپ را اجرا کند و در اختیارتان قرار دهد. توصیه می کنم این گزینه را حتما تنظیم کنید.

اگر بعد از مدتی تمایل پیدا کردید که این اپلیکیشن را حذف کنید می توانید از طریق دکمه های اضافی زیر تنظیمات، این کار را انجام دهید. بدین منظور روی گزینه uninstall application کلیک کنید ( تپ کنید ) تا عملیات حذف شروع شود:

در این حالت با نوتیفی بالا روبرو می شوید که برای ادامه عملیات حذف اپ باید روی ok ضربه زده و مراحل حذف را به اندروید بسپارید. البته می توانید از طریق تنظیمات و اپ ها و حتی رابط کاربری خود اندروید این اپ را حذف کنید اما ساده ترین روش همین روشی است که گویا آی تی به شما یاد داد.

نکته بعدی این است که این برنامه رایگان است و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید چرا که رابط کاربری آن ساده است و هیچ عامل گیج کنندگی ندارد.

برای اینکه بتوانید عمر دکمه های گوشی خود را افزایش دهید، بهتر است که فعالیت هایی که با دکمه ها شروع می شوند را به درستی روی دکمه های مختلف توزیع کنید. این موضوع در گوشی های جدید سامسونگ که به تازگی بدون دکمه فیزیکی هوم هم ارائه شده اند هم اهمیت بیشتری پیدا می کند. پس Volume Unlock را فراموش نکنید و آن را به دوستان خود توصیه کنید.

برای دانلود از گوگل پلی، می توانید با اتکا به دو روش زیر، به راحتی اپ ها را دانلود کنید:

آموزش دانلود اپلیکیشن از گوگل پلی با افزونه APK Downloader

چگونه اپلیکیشن های گوگل پلی را دانلود کنیم؟

در این باره دیدگاه ها و نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و در صورتی که از یک ابزار مفید دیگر برای روشن کردن نمایشگر از طریق دکمه های ولوم استفاده می کنید، نام اپلیکیشن مورد نظر را در بخش نظرات بنویسید و این مطلب را برای اطلاع دیگر دوستان تان روی شبکه های اجتماعی تان نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *