ده راهکارجالب برای ویندوزمدیاپلیر11

  • 1388/6/2
  • ITTeach
  • 0

Thumbnail4

چرا من هنوز از نسخه ی 11 مدیا پلیر استفاده می کنم ؟ چون که نسخه ی 12 همراه با ویندوز 7 می آید و همچنان می توان از این برنامه استفاده کرد. پس فعلا وقت داریم تا نهایت استفاده را از مدیا پلیر 11 انجام دهيم. مثل این ضرب المثل که می گوید:هیچ وقت برای یاد دادن چند تا حقه به یک سگ پیر دیر نیست.

مدیا پلیر 12 همراه با کلی پیشرفت می آید ولی بعضی از روش های قدیمی هم روی آن قابل اجرایند. هرکس پلیر مورد علاقه ی خودش را دارد . برای بعضی ها کیفیت پخش آهنگ اهمیت دارد برای بعضی ها کیفیت پخش فیلم که مدیا پلیر 11 در هر دو زمینه هیچ کمبودی ندارد. ولی باید بعضی از تنظیمات آن را خودتان تنظیم کنید. پس بیایید که نسبت به این پلیر معروف کمی کار آزموده تر بشویم.

1.با یک کلیک تصویر را تمام صفحه کنید.

Main-WMP

مدیا پلیر 11حالت های مختلفی را عرضه می کند. حالت Fullکه به صورت پیش فرض است. حالت Compact و حالت Skin(تغیر ظاهر آن). وقتی به موسیقی گوش می کنید شما می توانید با یک کلیک بر روی فلش کوچک پایین آن را به حالت  Compact تبدیل کنید. با زدن Enter هم دوباره آن را به حالت Full بر می گردانید. برای تغییر حالت Skin هم از Menu –View- Skin mode- بروید.بهترین راه استفاده از کلید های میانبر است

Full mode : ctrl+1

Skin mode: ctrl+2

2.کلید های کیبرد برای تنظیم صدا

3 کلید ساده و سریع برای تنظیم صدا بجای استفاده از موس

زیاد کردن:F9

کم کردن:F8

بی صدا:F7

3.حل مشکل با کدک ها و پخش همه ی فرمت ها

مدیا پلیر با هزاران کدکی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد سازگار نیست.خوشبختانه پک رایگان کدک ها برای جبران این کمبود موجود است و به ما اجازه می دهد که همه چیز را از فرمت Real  گرفته تا Divx پخش کنیم.

برای گرفتن کدک ها به قسمت Help  -About Windows media player- Technical Support Information  بروید سپس یک صفحه در مرور گرتان ظاهر می شود که همه ی فرمت ها را لیست کرده است.

Tech-Support-Info

با پک K_lite می توانید تقریبا هر چیزی که بخواهید را پخش کنید. با اضافه کردن پک های XP codec و vista codec هم  مشکلی برای پخش Divx های با کیفیت هم ندارید.

4.جستجو_با یک تیر دو هدف بزنید.

Search

شما می توانید در فهرست خود به دنبال چند آهنگ یا ویدئو به صورت همزمان بگردید. با کلماتی مثل AND + یا OR به شما اجازه ی جستجو ی 2 آهنگ را می دهد. مثلا جستجو کنید Pink Floyd AND the final Cut .

یا با استفاده از OR  دو مشخصه را جستجو کنید._Jazz OR Blues . آهنگ هایی که در این دو سبک باشند یافت می شوند. البته نتایج بدست آمده بسته به اطلاعات داده شده به آن آهنگ می باشد.

برای اجرای جستجوی پیشرفته به قسمت Help – Organizing your digital media collection – How do I perform advanced searches

بروید

5. با توجه به دوران موسیقی آهنگ خود را پیدا کنید.

Musical-Eras

شما آهنگ های قدیمی را دوست دارید یا سبک ها جدید را ؟ با مدیا پلیر 11 می توانید دوره های زمانی مشخص کنید تا آهنگ های مربوط به آن را نمایش دهد.مثلا تایپ کنید 1980-1990  تا همه ی آهنگ های آن دوره را نشان دهد. این امکان به شما اجازه می دهد تا دیگر خودتان مجبور نشوید در فهرست برای دوره های مختلف تلاش کنید.

6.با افکت SRS WOW باس را بیشتر کنید.

SRS-WOW-effects

افکتSRS WOW  باعث زیاد شدن باس می شود.(i.e  پایین ترین رنج مو سیقی است). SRS WOW را می توانید از MENU-View-Enchancements   پیدا کنید. افکت را فعال کنید و نوع بلندگو هایتان را معین کنید. با حرکت Slider  می توانید TruBass  را کم و زیاد کنید. در کنار آن هم افکت WOW را کم زیاد کنید.

7.جریان پخش آهنگ ها را صاف کنید

Smooth-Stream

ظرفیت پخش بستگی به حافظه دارد تا بتواند آن را به طور یکنواخت پخش کند.برای جبران سرعت کم اینترنت به هنگام پخش برای پر کردن این خلا مدیا پلیر چند ثانیه قبل از شروع پخش مقداری از آهنگ را ذخیره می کند. وقتی که شروع به بخش می کند بعضی از ظرفیت ها هم در زمان پخش شروع به پر شدن می کنند.(به آن Buffer  می گویند)

سایز Buffer  می تواند تغیر کند و اگر احساس می کنید که پخش به انداره ی کافی روان نیست از قسمت Menu – option-performance- Network Buffering – قسمت Buffer  را بین 0 تا 60 وارد کنید . Ok  را بزنید . البته زیاد کردن Buffer  می تواند سرعت دانلود را کاهش دهد.

8.سرعت پخش و صدا را تنظیم کنید.

Play-Speed-Settings

نگذارید که آهنگ های مورد علاقه یتان با سرعت پایین یا متوسط پخش بشوند. با انجام تنظیمات ساده که به شما اجازه می دهد که سرعت صدا را تنظیم کنید.در حالی که اهنگی را پخش می کنید از Menu-View – enchancement می توانید این کار را بکنید. معمولا با راست کلیک بر روی WMP  می توان سرعت پخش را از قسمت Play Speed Setting  که به صورت یک slider  نشان داده شده تنظیم کرد. با بردن آن به سمت چپ سرعت کمتر و بردن آن به سمت راست سرعت را بیشتر می کند. یا از سه حالت پیش فرض SLOW –NORMAL- FAST  یکی را انتخاب کنید. البته همه ی آهنگ ها صدای خوبی به هنگام تغیر سرعتشان تولید نمی کنند.

9.بیشتر کردن نور در فیلم های تاریک

Video-Settings

Enchancements شامل قسمتی است که به شما کمک می کند نور را در فیلم های تاریک تنظیم کنید. از قسمت  Enchancements – Video Settings. می توانید این کار را با زیاد کردن اسلایدر Brightness  بکنید.

10.سانسور فیلم ها با توجه به درجه ی سنی آنها (مخصوص فیلم DVD هایی که این قسمت را داشته باشند)

DVD-Playback

شما می توانید از پخش  DVD هایی را که برای کودکان مناسب نیستند جلوگیری کنید. مدیا پلیر 11 به شما امکان بلاک کردن فیلم اصلی که کیفیت بالایی دارد را می دهد فقط با استفاده از این قسمت Tools – option – DVD . (البته فکر کنم بچه ها با هوش تر از این باشند که بتوانند این قفل را از بین ببرند).

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *