شش مانیتور,یک کارت گرافیک

  • 1388/6/20
  • سپهر خيري
  • 0

شش مانیتور,یک کارت گرافیک,که بر روی AMD EyeFinity کار می کند
کارت گرفیک های امروزی به زور می توانند از پس یک مانیتور 30 اینچی بر بی آیند. توانایی داشتن 2560*1600 پیکسل برای نسل فعلی GPU خیلی عالی است.البته درست است که همه ی کارت های گرافیکی نسل جدید از نظر کارایی ارتقا پیدا می کنند. ما هم آمادگی لازم را برای پیش نمایش نداشتیم که شرکت AMD به ما گرافیک جدیدش را با قابلیت DirectX11 معرفی کرد.

AMD برای تست آن به آزمایشگاه خودش در کانادا رفت که در آن یک سیستم با آخرین امکانات و یک کارت گرافیک وجود دارد. AMD فقط فاش کرد که آن کارت گرافیک فقط یک GPU دارد. و یکی از چیپ های با قابلیت DirectX11 این کمپانی است- هیچ چیزی در مورد مقدار RAM و Clock Speed و چیز دیگری نگفت. این کارت گرافیک 6 پورت نمایشی هم دارد. هر کدام از این 6 پورت را به یک مانیتور 30 اینچی Dell نصب شد. در کل برای هر مانیتور 7680*3200 ایجاد شد یعنی 24.6 مگاپیکسل !

مطمئنا شما می توانید 6 مانیتور داشته باشید و ویندوز اجرا کنید ولی آیا 3 بعدی هم می توانید اجرا کنید ؟

جواب کوتاه بله است. ما مشاهده کردیم که Flight Sim Xplane 9 با رزولوشن کامل به خوبی FarCry 2 اجرا شد.همچنین یک قسمت کشتی پرنده ای که با 3D MARK ساخته شده بود در رزولوشن کامل 7680*3200 با فریم بین 12 تا 20 در ثانیه اجرا شد. پیش نمایش تکنیکی فوق العاده بود . بی صبرانه منتظر آمدن آن کارت گرافیک ها هستیم.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *