تولد بارکد و لوگوی گوگل

  • 1388/7/20
  • سپهر خيري
  • 0

لوگوی جدید گوگل تولد بارکد را جشن میگیرد

googlebarcode

لوگوی جدید گوگل بارکدی است که ،تا آنجا که می توانیم  بگوییم، چنانکه گوگل میگوید” امروز هفتاد و پنجمین سالگرد اولین روز به ثبت رساندن بارکد است”. وودلند و برنارد سیلور دراکتبر سال 1949 بارکد را ابداع کردند، و تحت شماره  No. 2,612,994 در اکتبر 1952، آنرا به ثبت رسانند. نخستین حق ثبت برای سیستمی بود که اطلاعات داده شده را در نوعی دیسک بصورت رمزی ظبط میکرد (یک نمونه عدسی شکل) بطوریکه می شد آنرا در هر جهتی اسکن نمود.

بارکد صفحه اصلی گوگل با کد 128 کد گذاری شده است که روشی استاندارد برای کد گذاری سری کاراکتر های ASCII (منظور     A-Z, a-z, 0-9,    و غیره است) در کدگذاری می باشد. این کاملاً اطمینان بخش است که قبول کنیم گوگل از پروژه کد نویسی آزاد ZXing برای ایجاد کد نویسی هایش استفاده می کند. از همین مجموعه برنامه برای شناسایی کدنویسی آندروئید هم استفاده مشود.

کد نویسی نوعی نوآوری تکنیکی جدید است که اغلب کمتر مورد توجه قرار گرفته است، در صورت که بسیار اساسی و جزئی از زندگی مدرن است. فرمت آن یک استاندارد جهانی است که هر اسکنری در هر موسسه تولیدی می تواند تقریباً بدون لزوم کدنویسی هماهنگ در هر جایی از جهان آنرا تبیین نماید ( بپذیریم که این قادر به تبیین هر فرمتی می باشد – که خود یک نوع کد جامع برای هر محصولی است، و کد 128 یا هر چیز دیگری برای وسایل دیگر، بسته به نوع آن). کدنویسی نمونه ای عالی برای توضیح چرایی وجود پیمان نامه های یکسان و استاندارد جهت خدمت هر چه بهتر به همه افراد می باشد، و البته همین خود درسی است که می تواند در مورد وب هم صادق باشد.

می بایست دوباره بررسی می کدیم که آیا کد نویسی در این مورد درست انجام شده یا نه (بعضی از کله دارها اصرار دارند که این نوع کد نویسی صد در صد درست هم نیست) چون گوگل قبلاً هم از این دسته گل ها آب داده است، زمانی که تلاش می کنند و به مذاکره با کله دار های ژولیده می پردازند.

گوگل مرتباً لوگویش را برای ایام تعطیلات و موارد خاص تغییر می دهد. مثلاً به لوگوی جشن ده سالگی شان نگاه کنید. اخیراً هم آنها تولد گاندی را جشن گرفته بودند.  گوگل پذیرای بعضی از لوگو های تعطیلات است و علاقه مندان می توانند لوگوی خود را در آنجا ایجاد کنند.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *