گوگل هیچ برنامه‌ای برای تولید تلفن همراه ندارد

  • 1388/8/13
  • ITTeach
  • 0

گوگل اعلام کرد که این شرکت قصد ورود به بازار ساخت تلفن همراه و در نتیجه از دست دادن مشتریان آندروئید خود که از سازندگان تلفن‌های همراه هستند را ندارد.

به نقل از پایگاه اینترنتی “Androidcommunity” شرکت گوگل به صورت رسمی اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای تولید تلفن همراه ندارد.Android-logo_svg
مدتی طولانیست که شایعات زیادی در خصوص ساخت تلفن همراه توسط شرکت گوگل وجود دارد اما گوگل فقط به عرضه سیستم عامل آندروئید برای تلفن‌همراه و دستگاه‌های پخش موسیقی پرداخته و اصلا سراغ سخت‌افزار این عرصه نرفته است.
اکنون می توان گفت تلفن‌همراه شرکت گوگل که بسیاری آن را به نام Gphone شناخته و حتی عکس‌هایی از آن منتشر شده بود و بعدا تقلبی اعلام شد، دیگر به تاریخ پیوسته است.
“اندی روبین” رییس توسعه پلاتفرم آندروئید در این مورد بهCNET  گفت: “گوگل نمی‌خواهد وارد بازار ساخت تلفن همراه شود و به این صورت مشتریانی که برای پلاتفرم آندروئید این شرکت دست و پا می‌شکنند را از دست دهد.”
وی تاکید کرد که درحال حاضر تمرکز شرکت گوگل بر روی نرم‌افزار بوده و برنامه‌ای برای بازار سخت‌افزار و تلفن همراه اختصاصی ندارد.
البته ساخت تلفن همراه زیاد سخت نیست همان‌طور که پیش از این شرکت گوگل برای ساخت اولین تلفن همراه با سیستم عامل آندروئید موسوم به G1  به شرکت سازنده آن مشاوره داده است.
با وجود این مطلب روبین ورود گوگل به بازار سخت‌افزار را در آینده بعید ندانست.
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *