اینترنت پرسرعت در قطارهای اروپایی

  • 1388/8/18
  • ITTeach
  • 1

قطارهای سریع السیر اروپایی که با سرعتی بیش از سیصد کیلومتر در ساعت مسیر میان فرانسه و بلژیک و هلند و آلمان را طی می‌کنند، به اینترنت پرسرعت بدون سیم مجهز شده‌اند.

http://www.up.taktemp.com/uploads/Train.jpg

به گزارش شبکه یورونیوز مسافران کافی است در این قطارها تلفن همراه داشته باشند تا به اینترنت پرسرعت بدون قطع شدن در تماس باشند. اینترنت کاربران بدون کوچک‌ترین اختلالی کار می‌کند و حتی هنگام عبور از مرزها نیز این شبکه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

برای راه‌اندازی این سیستم به سه سال تحقیق و همکاری سازمان فضایی اروپا نیاز بود. این سیستم به طور مستقیم با ماهواره‌ای مخابراتی در ارتفاع سیصد هزار کیلومتری زمین و قطار درحال حرکت در ارتباط است.

آنتنی بر فراز قطار ارتباط دائمی را با ماهواره حفظ می‌کند و سپس سیگنال‌ها از طریق گیرنده‌هایی بر روی سقف واگن‌ها به مسافران منتقل می‌شود. هنگامی که قطار وارد تونل یا ایستگاه می‌شود سیستم به طور خودکار به شبکه‌ای زمینی متصل می‌شود که بر روی سقف ایستگاه یا تونل قرارگرفته است و به این ترتیب اینترنت هرگز قطع نمی‌شود. هزینه اتصال به اینترنت برای مسافران ساعتی شش یورو و نیم است و برای کل مسیر هزینه سیزده یورو خواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. افسرده شدیم. فکر کن این متن موقعه ای که می خوام سوار متروی کرج-تهران بشم بیا تو ذهنم. با اون سرعت و امکاناتش! آی خدای اورپایی آ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *