دل‌كندن از ويندوز XP

  • 1388/8/25
  • ITTeach
  • 0
شايد زماني اين ايده خوبي بود كه شما بر استفاده از ويندوز XP خود پافشاري كنيد و از خير ارتقاء به ويندوز ويستا بگذريد اما اكنون ويندوز 7 به بازار آمده و خوبي‌هاي بسياري دارد و شما هم بهتر است ديگر دل از ويندوز خود كنده و سوار بر موج ويندوز 7 شويد.windows_xp_logo
اما اين ارتقاء نيز چندان خالي از زحمت نيست و بهتر است بگوييم بهتر است كه ويندوز نازنين XP خود را پاك كرده و بعد به راحتي ويندوز 7 خود را نصب كنيد.
– مهمترين كار در اين راه اين است كه با مراجعه به سايت Windows 7 Upgrade Advisor و با نصب نرم‌افزار موجود در اين سايت از قابليت سيستم خود براي نصب اين ويندوز آگاه شويد.
– نسخه نرم‌افزاري (فريمور) مادربورد خود را حتما به روز كنيد براي اين كار به وب‌سايت سازنده مادربرد خود مراجعه كنيد.
– ويندوز 7 توانايي اجراي راه‌اندازهاي سخت‌افزاري (درايور) ويندوز XP را ندارد با مراجعه به اين آدرس Windows 7 Compatibility Center از وجود نسخه نرم‌افزاري هماهنگ با سخت‌افزار خود براي ويندوز 7 مطمئن شويد.
البته بعضي از راه‌اندازهاي سخت‌افزاري ويندوز ويستا بر روي اين ويندوز هم نصب مي‌شود ولي احتمالا بازدهي سخت افزارتان كامل نخواهد بود.
– دلم هوايXP را دارد هنوز..!: حالت ويندوز XP
شما در ويندوز 7 داراي حالت اختصاصي اكس خواهيد بود كه مي‌تواند حلال شما در اجراي برنامه‌هاي ويندوز Xp در اين ويندوز باشد. برنامه‌هايي كه توانايي اجرا در ويندوز هفت را ندارد.
اما مشكلي كه اين حالت دارد اين است كه در اين سيستم‌عامل مجازي سخت‌افزارتان به درستي شناسايي نمي‌شود و يا گاهي اصلا شناسايي نمي‌شود.
مشكل ديگري كه اين سيستم عامل مجازي دارد اين است كه اصلا بعضي از مادربوردها و پردازنده ها اين حالت (سيستم عامل مجازي) را پشتيباني نمي‌كنند. شما قبلا بايد از وجود اين قابليت در پردازنده خود مطمئن شويد.
توصيه آخر:
نكته آخر اينكه براي ارتقاء از ويندوز XP به ويندوز 7 چند نكته را فراموش نكنيد:
1- اين دو نسخه از ويندوز اطلاعات خود را در دو مكان متفاوت ذخيره مي‌كنند.
2- ويندوز 7 بعد از نصب تمام فايل‌هاي سيستمي قديمي را به پوشه Windows old منتقل مي‌كند و وقتي شما مي‌خواهيد برنامه جديد را با داده‌هاي قديمي هماهنگ كنيد بايد راهي طولاني را طي كنيد.
اما باز هم در انتها مي‌گييم كه براي خلاصي از اين مشكلات احتمالي ما پيشنهاد مي‌كنيم كه اطلاعات شخصي خود را بر روي يك حافظه مستقل منتقل كرده و غزل خداحافظي كامل با ويندوز XP را خوانده و با آغوشي باز به استقبال ويندوز هفت برويد. آهان راستي نصب نسخه clean ويندوز 7 را به عنوان آخرين پيشنهاد ما بپذيريد.
از ويندوز هفت خود لذت ببريد.
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *