پایان دعواي 10 ساله مايكروسافت و اتحاديه اروپا

  • 1388/9/19
  • ITTeach
  • 0

اتحاديه اروپا و مايكروسافت در شرف پايان دادن به مشاجره 10 ساله بر سر عملكرد اين شركت نرم‌افزاري در پي نصب مرورگر اينترنت اكسپلورر در رايانه‌هاي جديد هستند.

fighting Microsoft and Europe Union

اين دعوا با موافقت مايكروسافت براي عرضه برنامه‌اي كه به كاربران امكان مي‌دهد براي انتخاب مرورگر مورد استفاده در رايانه‌هاي ويندوز تصميم بگيرند، حل و فصل مي‌شود.
به گفته منابع آگاه به رويترز، پس از اين كه مايكروسافت موافقت كرد انتخاب يك مرورگر متفاوت به‌جز اينترنت اكسپلورر را براي كاربران راحت‌تر كند، مقامات ضدانحصارطلب اتحاديه اروپا خوشنود مي‌شوند اين پرونده عليه مايكروسافت حل شود.
انتظار مي‌رود كميسيون اروپا اين تغييرات را تاييد كند كه بر اساس آن كاربران رايانه‌هاي ويندوز هنگامي كه براي نخستين بار دستگاهشان را روشن مي‌كنند صفحه‌اي به نام ballot screen براي آن‌ها نمايش داده مي‌شود تا درصورت تمايل مرورگر ديگري مانند فايرفاكس يا اپرا را به‌جاي اينترنت اكسپلورر انتخاب كنند.
مايكروسافت در ابتدا پيشنهاد كرده بود نام مرورگرها به ترتيب حروف الفبايي نوشته شود و ballot screen در مرورگر اينترنت اكسپلورر اجرا شود، اما شركت‌هاي سازنده مرورگر به اين طرح‌ها اعتراض كردند و اكنون اين فهرست به ترتيب تصادفي تنظيم شده تا بي‌تاثير بودن آن تا حد امكان تضمين شود.
طبق اظهارات منابع آگاه، تصميم در اين مورد ممكن است تا اوايل هفته آينده و در طول آخرين نشست كميسرها در سال جاري ميلادي گرفته شود.

منبع: ايسنا

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *