مقايسه نسخه ویندوز7 با ویندوز7 نهایی

  • 1388/9/22
  • سپهر خيري
  • 1

Windows 7 Ultimate: آخرین ویندوز 7 است که در این سری از نوشته هایمان بررسی خواهیم نمود. این تنها نسخه ویندوز 7 است که همه خصوصیات سیستم عامل را داراست. بعضی از کاربران ممکن است از نحوه عمل ویندوز 7 و مقایسه آن با  ویندوز 7 نهایی تعجب زده شوند. جواب انها خیلی ساده است باید گفت که این ها در واقع همگی یک نسخه از ویندوز هستند که مایکروسافت تحت شرایط بازار با نام های متفاوت بهبازار عرضه کرده است.

windows_7_ultimate

قیمت ویندوز 7 نهایی در واقع حدود 20 دلار گرانتر از ویندوز 7 پرافشنال ( Windows 7 Professional ) می باشد و کاربرانی که در مورد خرید ویندوز 7 پرافشنال دو دل بودند ممکن است بخواهند در مورد این 20دلار اضافه پرداخت و اینکه ارزشش را دارد یا نه تحقیق بیشتری بکنند.( البته این مربوط به قیمت های تک فروشی است)

لطفاً توجه فرمایید که ما در این مقاله ویندوز7 نهایی را با ویندور 7 پرافشنال مقایسه می کنیم. اگر تمایل دارید در مورد تفاوت های Windows 7 Home Premium هم اطلاعاتی داشته باشید می توانید به مقاله ما راجع به  Windows 7 Home Premium مراجعه نمایید.

  • ویندوز 7 نهایی همه خصوصیات ویندوز 7 پرافشنال را دارد که بعضی از این ویژگی ها  عبارتند از:
  • Aero glass remoting
  • Windows Media Player multimedia redirection
  • Audio recording over Terminal Services
  • Multi-display Terminal Services
  • Enterprise Search Scopes
  • AppLocker
  • BitLocker Drive Encryption
  • BranchCache Distributed Cache
  • DirectAccess
  • Subsystem for Unix-based Applications
  • Multilingual User Interface Pack
  • Virtual Desktop Infrastructure (VDI) Enhancements

Virtual Hard Disk Booting

لازم است درباره ی بعضی از این خصوصیات کمی توضیح داده شود چون ممکن است برای عده ای کار برد آنها چندان روشن نباشد.

Aero glass remoting: این برنامه امکان تجربه کاربر در یک جلسه کنترل از راه دور را فاهم میاورد که قابل مقایسه با یک جلسه در محل است.

Windows Media Player multimedia redirection: برنامه تعیین مسیر مدیا پلیر ویندوز بر اساس محتوی برنامه های موجود در مدیا پلیر ویندوز برنامه را برای هدایت مجدد به سوی پردازشگر اصلی برای رمز گشایی کامپیوتر کاربران فعال می سازد.این امر سبب بهبود کیفیت برنامه های ویدیویی و اطمینان خاطر از اینکه برنامه های دیداری و شنیداری همواره همزمان می باشند را بوجود می آورد.

Enterprise Search Scopes: این برنامه باعث سهولت کشف و جستجوی محتوی پرتال های اینترانت می شود.

AppLocker: این برنامه یک سری تنظیمات هدفدار گروهی است که شامل انحصاری کردن نرم افزاری است که اجرای بعضی برنامه ها را در یک شبکه بهم پیوسته محدود می سازد، از جمله توانایی انحصاری کردن بر اساس شماره ورژن برنامه یا نوع ناشر آن برنامه.

BitLocker Drive Encryption: بر خلاف نام رسمی آن، BitLocker Drive Encryption یک سیستم پنهان سازی حجم منطقی است. حجم ممکن است یک درایو کامل را در بر بگیرد یا نه، و می تواند کل یک  یا چند درایو را مسدود کند. در ضمن وقتی یک برنامه TPM/Bitlocker فعال می شود می توان به یکپارچگی محدوده بوت اطمینان خاطر داشت ( مقصود BIOS, boot sector و غیره است) تا از اغلب حملات فیزیکی ، کرم های بوت سکتور و غیره جلوگیری شود. آخرین ورژن Bitlocker که با ویندوز 7 ویندوز سرور 2008 آر 2 همراه است امکان رمز دار ساختن قابل تغییردرایوهای کامپیوتر را اضافه کرده است.

BranchCache Distributed Cache: زمان سرف شده توسط کاربران را برای دانلود کردن فایل ها از شبکه کاهش می دهد.

DirectAccess: با استفاده از VPN امکان دسترسی کاربران را به طور بی سیم به شبکه برای استفاده از موبایل فراهم می سازد.

Subsystem for Unix-based Applications: این یک برنامه زیر سیستمی سازگاری با منبع (source-compatibility subsystem) برای گرد آوری و اجرای عادی برنامه UNIX-based applications در هر کامپیوتر دارای سیستم عامل ویندوز سرور کلاس است. شما خودتان هم می توانید یونیکس قابل استفاده ای برای ویندوز در SUA با کمترین یا بدون تغییر کد منبع اصلی  بسازید.

Multilingual User Interface Pack: امکان تجربه کاربر را در زمینه VDI با ساپورت مولتی مون یا میکروفون فراهم می کند که توان استفاده مجدد از سخت افزار (VHD) تصویری برای بوت فیزیکی کامپیوتر را بوجود میاورد.

Virtual Hard Disk Booting: این برنامه برای امکان بوت از دیسک های سخت مجازی است.

اینها ویژکی های اضافی هستند. بعضی از آنها می توانند برای کاربران کاملاً مفید باشند از جمله کابرانی که با چند زبان آشنایی دارند یا با کدگذاری برنامه Bit locker سروکاردارند. از طرف دیگر بعضی از این ویژگی ها فقط در محیط شبکه های کامپیوتری کاربرد دارند.

منبع: ghacks.net

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. واقعا وب قشنگ وپرمحتوایی دارید
    به ماهم سری بزنید منتظر بازدید شما هستیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *