10 برنامه کاربردی برای موبایل های Android (قسمت اول)

  • 1388/9/26
  • سپهر خيري
  • 13

10 برنامه کاربردی برای موبایل های Android (قسمت اول)

بالاخره من هفته پیش تونستم موبایلی با سیستم عامل Android بخرم که همیشه دوست داشتم یکی از آنها را داشته باشم ، سپس در اینترنت به جستوجو رفتم و به دنبال برنامه های رایگان این سیستم عامل گشتم ، تا اونها را روی موبایل خودم نصب کنم.androidcorner

این در صورتی هست که برنامه های این سیستم عامل نسبت به سیستم عامل آپل خیلی کمتر هست و زمان بر هست که سیستم عامل گوگل نرم افزار هایش را به خوبی نرم افزار های سیستم عامل آپل برساند.

شما احتمالا بعد از معرفی برنامه ها توسط من ، همشون رو روی موبایلتان نصب میکنید.

حالا من به  شما 10 برنامه  کاربردی  خوب و بدرد بخور را که  در عرض یک هفته  توسط  خودم که به  سختی  در اینترنت پیدا کردم را به شما معرفی میکنم . و من همچنان در حال پیدا کردن نرم افزار های رایگان بیشتری هستم و اگر شما میخواهید برنامه های بیشتری را تهیه کنید باید به فروشگاه Android بروید و نرم افزار ها را خریداری کنید.

Meebo

meebod

کسانی که اکثر اوقات آنلاین هستند و تمام کار هایشان مثله تماس ها و پیغام ها را به صورت آنلاین دریافت میکنند ، به یک برنامه احتیاج دارند تا این کار هایشان را در موبایلشان هم بتوانند انجام بدهند . برنامه مورد علاقه من Pidgin هست ولی این برنامه مخصوص موبایل نیست و نمیتوان روی موبایل از آن استفاده کرد.

برنامه Meebo میتونه بهترین گزینه برای انجام اینگونه کار ها باشه که امکان نصب و اجرای آن روی گوشی های موبایل که دارای سیستم عامل Android هست را دارد.

برنامه مخصوص موبایل Meebo احتیاج به اکانت آنلاین ندارد ، و راحت و سریع میتوانید برای خودتون ID درست کنید و از آن در messaging استفاده کنید.

برای ادد کرد افراد هم فقط باید یک بار آنها را تایید کنید و کسانی که ادد میکنید به صورت لیست عمودی نشان داده میشود . اگر میخواهید از مسنجر های دیگر استفاده کنید مثله یاهو ، AIM ، ICQLive و MSN فقط کافیه یوز پسورد آیدی خودتان را داشته باشید و با وارد کردن آن به برنامه وارد اکانت خود بشوید.

آسان ترین و بهترین گزینه برای کار های مسنجری در موبایل استفاده از برنامه Meebo هست.

Skype Lite

skypelite

یکی دیگه از نیاز های من که از وقتی که موبایل Android  خریده ام ، امکان استفاده از Skype در موبایلم بود ، توجه داشته باشید که همه موبایل ها نمیتوانند برنامه Skype Lite را اجرا کنند.

برنامه Skype Lite برنامه ای هست که همیشه در دسترس هست و هر جا که بتوان به اینترنت وصل شد میتوان از آن استفاده کرد.

با این برنامه میتوانید توسط موبایلتان تماس برقرار کنید ، و فقط کافیه یک اکانت خریداری کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید ، این برنامه برای استفاده از تلفن های بین و المللی بسیار مفید هست.

چیزی که Skype Lite قادر به انجامش نیست ، فرستادن SMS ، و برقراری تماس های ویدیویی هست ، که اگر این برنامه این چنین امکانات را هم داشت خیلی بهتر میشد.

ولی همچنان برنامه Skype Lite خیلی مفید هست و برای بعضی ها داشتنش خیلی ضروری است . حتما روی تلفن همراه های خود نصب کنید که اگر خواستید تماس بین المللی داشته باشید راحت تر و ارزان تر به آن دست یابید و بابت آن هزینه های گزاف پرداخت نکنید.

Twidroid

twidroid

یکی دیگه از ابزار های ضروری دیگه که من از آن استفاده میکنم Twitter هست . به عنوان کسی که واقعا از Twitter استفاده میکنه این سیستم برایش ضروری هست.

ولی من میخواستم از این ابزار روی تلفن خودم هم استفاده کنم که بعد از یک جستوجو تونستم برنامه Twidroid رو پیدا کنم که این امکان رو به شما میده که از سیستم آنلاین Twitter استفاده کنید.

برنامه Twidroid به شما اجازه میده که تقریبا تمام کارهایی که در سایت Twitter میتوانید انجام بدید تو این برنامه هم بتوانید انجام بدید.

به طور مثال خواندن مطالب کاربران ، پاسخ دادن به موضوع ها ، ایجاد یک مبحث و غیره …

اگر میخواهید میتوانید این برنامه را باز بگذارید و به منوی موبایل خود بروید تا هر وقت یک مطلب جدید منتشر شد شما آگاه شوید و یا اگر کسی به شما پیغام داد مطلع شوید ، ولی این کار خیلی باتری مصرف میکنه و موجب خاموشی گوشی میشود ، من خودم از این روش استفاده نمیکنم ، بهتر است هر چند ساعت یک بار وارد برنامه شوید ، نه اینکه کلا برنامه روی موبایلتان باز باشد.

Facebook

facebookapp

من خیلی در فیس بوک مهارت ندارم  و  زیاد از آن استفاده نمیکنم ، ولی برای دیدن و صحبت کردن با دوستام به اونجا میروم.

برای سیستم عامل Android برنامه ای وجود داره که میتونه  به راحتی وارد سایت فیس بوک بشه و از امکانات آن استفاده کرد ، دقیقا مثله برنامه Twidroid هست که قبلا به شما معرفی کردم.

یکی از نکات مثبت این برنامه این است که مطالب را به خوبی جمع و جور میکند و به صورت مرتب نوشته ها قرار میگیره و راحت میتوانید آنها روی موبایل تان بخوانید ، همچنین به راحتی میتوانید در برنامه مثله همان سایت فیس بوک عکس آپلود کنید ، نظرات به مطالب بدهید ، پیغام به دوستان تان بفرستید ، و… رو انجام بدید.

Last.FM

lastfmd

موبایل فقط برای کار های مثله تماس گرفتن و پیغام فرستادن نیست ، بلکه میتوان کار های مثله بازی کردن ، موسقی گوش دادن رو هم انجام داد ، و باعث تنوع در کارهایتان میشود.

برنامه های سرگرم کننده زیادی برای Android  وجود دارد که بهترین این برنامه ها Last.FM هست و برای یک استراحت چند دقیقه میتوان ازش استفاده کرد.

امکاناتی که برنامه Last.FM دارد :

1-      ورد به اکانت خود و گوش دادن به موسیقی

2-      پخش رادیو و جستوجو در بین ایستگاه های رادیویی

3-      جستوجو در بین هنرمندان و موسیقی ها یشان

4-      رای دادن به موسیقی

5-      پرش به آهنگ بعدی

کیفیت آهنگی که پخش میشود بستگی به اسپیکر های موبایل شما دارد ، ولی اگر از هدفون استفاده کنید میتوانید حداکثر کیفیت را گوش دهید.

در قسمت  دوم ، ما 5 برنامه کاربردی  و رایگان  دیگر را برای موبایل با سیستم عامل  Android  معرفی میکنیم  که حتما  به درد شما  میخورد. در ضمن  نظرتان در مورد  این  پنج  برنامه ای  که  در قسمت  اول معرفی کردیم چیست ؟ آیا به جای اینها برنامه بهتری را میشناسید ؟ نظرها تون را به ما اطلاع دهید.

منتظر قسمت دوم این مقاله باشید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 13 دیدگاه
  1. همش مربوط به اینترنت بود
    اسکایپ و فیس بوک و … داخل ایران کار نمی کنه
    یک چیزی بزار که بدرد بخور باشه

  2. ‌برنامه که نیست بدرد نمی خورد.برای نصب برنامه کاربدرب باید پول خرج کرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *