4 ابزارک کاربردی و مفید برای گوگل ویو

  • 1388/10/19
  • سپهر خيري
  • 0

4 ابزارک کاربردی و مفید برای گوگل ویو

گوگل ویو یکی از پیشرفته ترین و جدیدترین خدمات گوگل هست ، یکی از کار های گوگل ویو ادغام امکانات اینترنتی مثل فیس بوک ، مسنجر ها ،خدمات ایمیلی و غیره… هست ، که همگی این امکانات را در یکجا به شما ارائه میدهد و شما میتوانید با امکانات بیشتر و بهتر از آنها استفاده کنید.

google-wave

هنوز 1 سال نشده هست که گوگل ویو پا به دنیای اینترنت گذاشته است که خیلی ها طرفدار آن هستن ، و منتظر پلاگین و ابزارک های آن هستن . ولی گوگل ویو چندین مشکل را دارد مثله ذخیره نشدن پیام های ارسالی و یا در هنگام فرستادن ایمیل بعضی از کاربران به مشکل بر میخورند که کاربران مجبور به تحمل آنها هستند ، ولی در مقابل گوگل دارد روز به روز گوگل ویو را گسترده تر و به مشکلات آن رسیدگی میکند.
مدیران گوگل امیدوار هستن تا با راه اندازی کامل گوگل ویور موج جدیدی در اینترنت ایجاد شود و میلیون ها نفر در وب از آن استفاده کنند.

چند وقتی هست که اخباری از خدمات جدید و امکانات جدید گوگل ویو در بین کاربران اینترنت پیچیده است ، مانند : ابزارک های جدید و حل مشکلات گوگل ویو.

یکی دیگر از مشکلات آن ، نبود دکمه ادیت برای نامه ها هست ، که اگر این امکان فراهم شود کاربران میتوانند نامه های خود را هم به صورت آفلاین و هم به صورت آنلاین ویرایش کنند.

البته خیلی ها هم هستند که برای اولین بار میخواهند با گوگل ویو کار کنند و چیز زیاد از آن بلد نیستند

اینجا یک ویدیوی آموزشی خوب برای چگونگی کار با گوگل ویو هست :
مدت زمان ویدیو : یک ساعت و بیست دقیقه
http://wave.google.com/help/wave/about.html#video

googlewavemain

یکی از نکات مثبت گوگل ویو ابزارک های آن هست که به انگلیسی میشود gadgets . در واقع این ابزارک ها یک نو برنامه های کاربردی کوچک هستند که میتوانند روی گوگل ویو نصب شوند ، ابزارک ها مانند پلاگین ها عمل میکنند.
هر کسی هم که کمی با برنامه نویسی آشنا باشد میتواند خودش به آسانی این ابزارک ها را بسازد و به دیگران بدهد که آنرا روی گوگل ویو خود نصب کنند.

Invity

آیا شما همیشه در هنگام درست کردن لیست دوستان یا فرستادن پیام به آنها زمان زیادی را سپری میکنید؟ شما میتوانید به جای آنکه به صورت دستی پیام های تان را بفرستید با برنامه Invity راحت تر و بهتر این کار را انجام دهید.

Invity دقیقا مانند یک روبات عمل میکند (مثله روبات های یاهو مسنجر در چت روم ها) ولی مفید تر. برای نصب این ابزارک باید این آیدی را در گوگل ویو خود ادد کنید : pw-invity@appspot.com

invity Google Wave

برای اضافه کردن یک گروه جدید به قسمت “تماس با ما” بروید و از آنجا این ابزارک را به گوگل ویو خود اضافه کنید ، حالا شما میتوانید یک گروه جدید ایجاد کنید. دفعه بعد خیلی راحت تر میتوانید یک روبوت را اضافه کنید و به دیگران دعوت نامه بدهید.

Napkin

napkin google Wave

Napkins یک ابزارکی برای ایجاد خلاقیت ها هست . با استفاده از این ابزارک و وسایلی که در آن وجود دارد میتوانید اشکال و خط های را بکشید و آنها را در مسنجر به دوستان تان نشان دهید . نکته مثبت این ابزارک این است که میتوانید همان لحظه نقاشی خودتان را به دوست تان نشان دهید.

دانلود : http://code.google.com/p/napkin-wave-gadget/

Ribbit Conference Gadget

به وسیله این ابزارک که یک منو با امکانات زیاد دارد میتوانید با دوستان تان تماس تلفنی برقرار کنید ، این برای زمانی مفیده است که دوستتان در گوگل ویو آفلاین هست و با آن کار دارید ، که به وسیله این ابزارک میتوانید با آن ارتباط برقرار کنید.
این ابزارک فعلا رایگان هست ولی احتمالا بعدا برای استفاده از امکانات اش باید مبلغی را پرداخت کنید.

دانلود : http://www.ribbit.com/wave/

iFrame

ribbit google wave

برای این ابزارک عکس مناسبی پیدا نکردم تا اینجا بگذاریم . این ابزارک به شما این امکان را میدهد که صفحات اینترنت یا هرچیزی را به صورت جداگانه باز کنید. مثلا فایل های فلش را که قبلا در اینترنت دیده اید را میتوانید در یک پنجره جدید ببینید.
برای اضافه کردن این ابزارک به گوگل ویو باید اول این Gadget XML و سپس Installer XML را دانلود و آنرا نصب کنید.

شما چه ابزارک های مفید دیگری را برای گوگل ویو میشناسید؟ آنها را در نظرات به ما معرفی کنید.

makeuseof.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *