وایمکس ایرانسل: با حداکثر سرعت ۲ مگابیت راه اندازی شد

  • 1388/11/4
  • ITTeach
  • 67

Vimax Irancell

عرضه خدمات اینترنت پرسرعت بی سیم (وایمکس) برای نخستین بار در کشور از روز گذشته به طور هم زمان در ۷ شهر تهران، اصفهان، مشهد، اهواز، تبریز، شیراز و کرج آغاز شد. عرضه خدمات وایمکس برای اولین بار در ایران با پهنای باندهایی بین ۶۴ کیلوبیت برثانیه تا ۲ مگابیت برثانیه برای متقاضیان آغاز شده است و متقاضیان می توانند در هر مکانی که باشند تنها از طریق یک مودم وایمکس و با استفاده از رایانه خود به اینترنت پرسرعت بی سیم دسترسی داشته باشند.

آرش کریم بیگی مدیرکل روابط عمومی ایرانسل در گفت و گو با خراسان با اشاره به جزئیات و ویژگی های سرویس اینترنت پرسرعت بی سیم گفت:هزینه اندک توسعه و نگه داری، مودم کوچک و قابل حمل، نبود مشکل تداخل امواج، امنیت بالای شبکه، یکپارچگی مودم، ایجاد زیرساخت های لازم برای گسترش شبکه انتقال داده، توسعه ظرفیت تجارت الکترونیک، نیاز نداشتن به کابل کشی و خطوط تلفن از جمله مزایا و برتری های فناوری وایمکس به شمار می رود. عرضه پهنای باندهای مختلف بین ۶۴ کیلوبیت بر ثانیه تا ۲ مگابیت بر ثانیه براساس نوع درخواست کاربر، امکان استفاده از چندین مودم برای یک حساب و پرداخت متمرکز از جمله مزایای این سرویس است. در مرحله بعدی خدمات پیشرفته تلفن اینترنتی (VoIP) نیز به کاربران خانگی و تجاری وایمکس عرضه خواهد شد. هزینه آبونمان ماهانه این سرویس با سرعت ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه، با ۴ گیگابایت ترافیک رایگان ۳۵۰ هزار ریال و با ترافیک نامحدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال خواهد بود.

وی ادامه داد: به علاوه هزینه آبونمان ماهیانه این سرویس برای سرعت یک مگابیت بر ثانیه با طرح تعرفه پایه به همراه ۱۰ گیگابایت ترافیک رایگان ۸۰۰ هزار ریال و برای استفاده با ترافیک نامحدود ۲ میلیون ریال است. این تعرفه برای سرعت ۲ مگابیت بر ثانیه با ۲۰ گیگابایت ترافیک رایگان یک میلیون و ۴۰۰ هزار ریال و با ترافیک نامحدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال است. برای استفاده از این سرویس نیازی به نزدیکی و یا دید مستقیم نسبت به آنتن ارسال کننده نخواهد بود و با بهره گیری از انواع مودم های وایمکس امکان دسترسی به این سرویس چه در فضای باز و چه در داخل ساختمان فراهم خواهد بود.

وی تصریح کرد:  هزینه آبونمان ماهیانه استفاده از این سرویس با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه با طرح تعرفه پایه به همراه ۳ گیگابایت ترافیک رایگان ۱۵۰ هزار ریال و با ترافیک نامحدود ۴۵۰ هزار ریال است. این تعرفه برای سرعت ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه به همراه ۳ گیگابایت ترافیک رایگان ۲۹۰ هزار ریال و با ترافیک نامحدود ۸۵۰ هزار ریال است. وی تصریح کرد: به طور کلی در ارائه سرویس اینترنت پرسرعت ۲ مقوله مدنظر قرار می گیرد: ۱) سرعت اینترنت ۲)  حجم ترافیکی که در طول ماه رد و بدل می شود و در این سرویس نیز برای آن که این امکان را در سبد خانوار جای بدهیم، این ۲ نوع سرویس را ارائه کردیم.

یک سرویس با سرعت 128 KBبا ۳ گیگ ترافیک است و سرویس دیگری با ترافیک نامحدود ارائه کرده ایم که برای همه البته با هزینه های متفاوت قابل استفاده باشد. وی اضافه کرد:  مودم های وایمکس نیز در قالب ۲ نوع مودم داخلی و مودم فضای باز ارائه می شود که مودم های داخلی به راحتی قابل جا به جایی است و فرد می تواند با جا به جایی این مودم ها از محل کار به منزل و یا هر فضایی که تحت پوشش وایمکس باشد در ۷ شهر یاد شده از این سرویس استفاده کند. مودم فضای باز که باید روی بام نصب شود مناسب شرکت ها و سازمان هایی است که متقاضی استفاده از این سرویس هستند. وی اضافه کرد: برخلاف تصور برخی، اینترنت پرسرعت بی سیم وایمکس روی سیم کارت ارائه نمی شود بلکه این سرویس کاملا مستقل است و برای استفاده از آن متقاضی باید از طریق مودم به این سرویس دست پیدا کند.

در ارائه سرویس وایمکس، طرح تعرفه نیز در نظر گرفته شده است. طرح تعرفه در واقع بسته ای است متشکل از سرعتی که مشترک برای اتصال انتخاب می کند و میزان ترافیک ماهانه ای که مایل به استفاده از آن است، به عنوان مثال، مشترکان امکان انتخاب طرح تعرفه ای با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه و ترافیک ماهانه ۳ گیگابایت را خواهند داشت. بنا بر اعلام، کاربران می توانند بر اساس تمایل خود نسبت به نحوه پرداخت، از میان ۲ گزینه اشتراک اعتباری و یا دائمی یکی را انتخاب کنند. هم چنین تمامی کاربران این سرویس، صرف نظر از روش پرداخت انتخابی خود، می توانند در هر زمان به ریز صورت حساب و جزئیات استفاده خود از خدمات دسترسی داشته باشند. کارشناسان مرکز تماس ویژه وایمکس با شماره تلفن ۰۹۳۷۷۰۷۰۰۰۰ برای تماس در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخ گویی به سوالات متقاضیان سرویس وایمکس هستند.

منبع: روزنامه خراسان

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 67 دیدگاه
  1. کسانی که می خوان بخرن این داستان منو وایمکس ایرانسلو بخونن…
    من از اولین کسانی بودم که تا وایمکس ایرانسل رسما راه اندازی شد و شروع به ثبت نام کرد رفتم سریع خریدم چون برای ای دی اس ال نزدیک به ۲-۳ سال توی شرکتای مختلف توی نوبت بودم ولی گیرم نیومد آخرش….
    من از اسفند ۸۸ از این سرویس استفاده می کنم .. حالا ایناش بماند که نه نمایندگی به من گفت نباید مودم داخلی بخری هم اون عتیقه ای که اومد مودمو روشن کرد ۱۰ تومن گرفت رفت !!.. تا ۱ ماه اول که اصلا حرفشو نمی زنم چون کلا مرخص بود.. بعد از عید یواش یواش ( مثل کامیون توی سربالایی !! ) سرعتم رفت بالاتر تا اوایل تابستون ۸۹ تقریبا سرعت دانلودم ۶۰-۷۰ شده بود.. وقتی به این اوج رسید یهو یه روز همون اوایل تابستون با مغز اومد پایین .. قطعیا شروع شد.. افت سرعت شدید .. سرعت دانلود ۵ تا ۱۰ شده بود.. من از اول تابستون تا الان که ماه آبان هستش نزدیک به ۲۰-۳۰ تا کد پیگیری بهم دادن ولی ۱ بار اونم خیلی وقت پیش زنگ زدن که من خونه نبودم دیگم زنگ نزدن تا الان.. هروقتم بهشون میگم میگن منتظر باشین تا ۲۴ ساعت نهایتا ۷۲ ساعت تماس میگیرن..
    دیروزم آخرین باری بود که تماس گرفتم با ایرانسل که کلا یا رو گفت شما باید مودموتونو عوض کنین .. اون اوایل ۱۲۰٫۰۰۰ تومن بود مودم داخلی که من خریدم.. یعنی ۱۲۰٫۰۰۰ تومنه من بای بای شد … تا الانم هر ماه کلی پول اشتراک مفت خوریه ایرانسلو دادم ..
    وقتمو پولمو اعصابم به خاطر این ایرانسل مفت خور از بین رفته.. حالا چون مجبورم به خاطر کارم از این سرویسا استفاده کنم و ای دی اس ال هم گیرم نمیاد مجبورم تحمل کنم تا یه سرویس بهتر و به صرفه تر ( توی خواب !! ) پیدا کنم از شره این لعنتی خلاص شم.

    اگه وقتو پولو اعصابتون براتون ارزش داره سعی کنین به روزگار منو امثال من که گول اینارو خوردیم دچار نشین .. چون فقط پولتونو میگیرن می خورن که گردنشون کلفت شه و براتون تره هم خورد نمی کنن..
    سرتونو درد اوردم..
    در آخر لعنت به این ایرانسل

    1. ممنون از راهنماییت دوست عزیز ما که ای دی اس ال هم داریم همین دردسرراا ر میکشیم

  2. با سلام، باید بگم واقعاً متاسفم که مجبوریم تو ایران زندگی کنیم.برای جمعبندی کل حرفهای این دوستان باید بگم که مشکل یکی و دو تا نیست ! اگر واقعاً می خواهید راحت زندگی کنید و بفهمید آسایش یعنی چی ، باید بریم هر جای دیگه غیر از ایران !!!!

  3. سلام..وایمکس گرفتم ولی سرعتش مثل دایال آپه ..میخوام یه چیز دانلود کنم باید مثل دایال آپ دوساعت تو نت بمونم..چیکارکنم؟

  4. باسلام-وایمکس شما کی در شهرستان دزفـــــــــــــــــــــول یکی از شهر های بزرگ استــــان خوزستان آنتن گیری میشه که ما دیگه دنبال تمامی راهی اینترنت نباشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  5. خدمات کامپیوتری تکنیک آدرس خوزستان دزفول کوی آیت الله مدرس خیابان 12 نبش 11 بامدیریت ابراهیمی

  6. سلام؛ من از سرویس 256 وایمکس ایرانسل استفاده میکنم. از سطح پایین سرویس دهی و قطعیهای پیاپی آن که بگذریم. جالب است که سرویس من با هزینه نصب و یک مودم وایرلس برای سه ماه مبلغ صد تومان تمام شد. اما بعد از یک هفته تماس گرفتند که شما از تخفیف استفاده کرده اید و باید مبلغ یازده هزار تومان دیگر واریز کنید!!!
    امروز بعد از دوماه از اتصال سرویس سه ماهه من تماس گرفتند و میگن سرویس شما تمام شده برای یک دوره سه ماهه دیگه صد و بیست هزار تومن باید واریز کنی!!!!
    به نظر شما این چیزی به غیر از دزدیست؟؟؟

  7. سلام
    می خواستم بدونم اگه آدرس خونمون عوض بشه باید به جایی اطلاع بدیم یا اگه تحت پوشش وایمکس بود نیازی نیست ؟
    یعنی باید دوباره هزینه ای پرداخت کنیم؟
    و اینکه اگه یه ماه استفاده نکنیم و پولشم ندیم کلا قطع میشه و دوباره باید ثبت نام کنیم؟
    و اینکه برای 128 یا 256 باید آبونمان بدیم یا رایگانه؟
    ممنون میشم اگه جوابمو بدین

    1. شما براي دريافت پسوردتون بايد با خود ايرانسل و يا نمايندگي‌هاش در ارتباط باشيد

  8. آنقدر با خودم سیم این ور و اون ور بردم خسته شدم الان جواب بدید خواهشا منتظرم

  9. خواستم بدونم وایمکس ایرانسل مثل مبین نت ساعت های رو واسه دانلود رایگان گذاشته؟

  10. سلام.میخواستم بدونم با مودم وایمکس میشه بجای مودم ا دی اس ال استفاده کرد واگه میشه چطوری؟

  11. اصلا وایمکس نخرید من سرعت 512دارم ولی خیری از دانلود ندیدم از ساعت 2 الاتا 8صبح رایگانه هر موقع میخوام دانلود کنم سرعتش خیلی پایینه مثل اینکه خودشون سرعت اخر شب میارن پایین صد رحمت به adsl

  12. دوستان افتضاحه
    من که 512 خریدم ولی سرعت آن مخصوصا عصرها و شبها تا یک دهم(دوستان به خدا اشتباه تایپی نیست!!! یک دهم!!!) کاهش می یابد
    2 ماهه هرشب به 707 هم زنگ میزنم همش میگن رسیدگی میکنیم ولی هر روز سرعتش داره کمتر میشه……

  13. سلام دوستان…
    من میخوام وایمکس ایرنسل بگیرم ولی تو (آ.غ) پوشش نداره به نظر شما امکان داره اونجا رو هم پوشش بده به زودی منظورمه!!!! ممنون میشم جواب بدید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *