یک دانشجوی آمریکایی گوشی شفاف ناشنوایان

  • 1388/11/11
  • ITTeach
  • 0

یک دانشجوی آمریکایی، تلفن‌همراه عجیبی برای کاربران ناشنوا طراحی کرد.

Got clear phone

سویون کیم، سازنده این دستگاه مي‌گوید این گوشی مفهومي‌برای افرادی که از مشکلات شنوایی رنج مي‌برند، طراحی شده است. این گوشی هنگام مکالمه با افراد دیگر، صدای فرد مخاطب را به متن تبدیل می‌کند و برای فرد ناشنوا متن را به نمایش در می‌آورد. این گوشی از طراحی عجیب و بسیار زیبایی برخوردار است و همانند طومارهای قدیم است. به طوری که دارای دو ستون در دو طرف صفحه نمایش است که هنگام آماده باش صفحه نمایش جمع شده و داخل این دو ستون پیچیده مي‌شود. هنگامي ‌که این گوشی زنگ مي‌خورد شخص ناشنوا لازم است دو ستون را در جهت مخالف بکشد تا صفحه نمایش پدیدار شود.

صفحه نمایش این گوشی شفاف و در بخش وسط تمامي‌ مکالمات مخاطب به شکل متن دیده مي‌شود و فرد ناشنوا با لمس دست در پشت صفحه نمایش مي‌تواند کلمات را تایپ کند. وضوح، شفافیت و شیشه‌ای بودن صفحه نمایش به کاربر کمک مي‌کند تصاویری را که از این سوی صفحه نمایش مي‌بیند در پشت صفحه با دست تایپ کند. صفحه نمایش هم به گونه‌ای طراحی شده که کلیدهای لمسی دستگاه به طول مساوی در اطراف صفحه نمایش قرار گرفته‌اند. به این ترتیب کاربر مي‌تواند هنگام تایپ از تمامي‌انگشتان دست برای تایپ متن کمک بگیرد.

هنگامي‌که کلمات تایپ مي‌شود این گوشی متن را به صوت تبدیل کرده و برای مخاطب ارسال مي‌کند. درباره تولید و تاریخ عرضه این دستگاه اطلاعی در دست نیست.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *