پلاگین(افزونه) پخش ویدیو های فلش برای مرورگر کروم گوگل

  • 1389/1/19
  • محمدرضا ارجمندی
  • 2


مدتی بود که در محافل خبری بحث ها و گمانه زنی هایی در مورد عرضه یک پلاگین پخش فایلهای فلش برای کروم مطرح شده بود.اما بالاخره دو شرکت گوگل و آدوبی به صورت رسمی با معرفی پلاگین با نام NPAPI برای پخش فایلهای فلش و تست بر روی آخرین نسخه از مرورگر کروم به این بحث ها پایان دادند.
اگر از آخرین ویرایش کروم استفاده می کنید نیاز به افزودن یک خط دستور برای فعال کردن این قابلیت دارید: –enable-internal-flashبرای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه افزودن خط دستور این مقاله را مطالعه کنید(به انگلیسی)
پس از وارد کردن دستور فعال سازی قابلیت پخش فایلهای فلش شما یک کادر محاوره ای(تصویر بالا) را مشاهده میکنید که باید آن را تایید کنید،تا فعال سازی انجام شود.
باید گفت که قابلیت داخلی پخش فایلهای فلش برای هر مرورگری باعث بهبود عملکرد آن مرورگر و کاهش بار بر سی پی یو خواهد شد.به عنوان مثال وقتی من یک کلیپ ویدیویی HD را در سایت YouTube با مرورگر کروم با چنین قابلیتی پخش کردم حداکثر بار موجود روی سی پی یو به 19% رسید که درصد بسیار خوبی برای مصرف حافظه پردازشی سی پی یو به شمار می رود.
بنا به گفته مسئولان شرکت آدوبی در وب سایت رسمی شرکت آدوبی”با افزودن این قابلیت به مرورگر گوگل،کاربران کروم می توانند همواره آخرین نسخه از برنامه فلش پلیر را بر روی مرورگر خود داشته باشند و همواره تماشای فلش با برنامه ای با امنیت بالا و بدون درز امنیتی را تجربه کنند”همانطور که  در مقالات پیشین اشاره کردم گفته شد از مدت ها پیش گوگل به دلایل مختلف قصد ارائه یک برنامه فلش پلیر داخلی همراه با مرورگر خود را داشت.
این پلاگین همچنین قابلیت به روز سازی خودکار خود را دارا بوده و با استفاده از مکانیزم های تعبیه شده در کروم این کار را انجام داده و نیاز به به روز سازی برنامه، خارج از مرورگر، را مرتفع می سازد.
همچنین شرکت آدوبی در ادامه می افزاید”ما امیدواریم که ترکیب نوآورانه کروم و فلش پلیر برای کاربران ثبات بیشتر،امنیت بالاتر و تجربه وب گردی کارآمدی تر را به ارمغان آورد.ما احساس می کنیم که این تلاش متخصصان شرکتهای گوگل و آدوبی باعث به وجود آمدن یک گام رو به جلو برای دنیای وب خواهد شد و برای جامعه طراحان و مصرف کنندگان هر دو مثمر ثمر واقع خواهد شد”

تصویر بالا-میزان استفاده از حافظه و CPU هنگام پخش یک کلیپ HD با حجم زیاد در سایت YouTube هنگامی که از مرورگر کروم با فلش پلیر داخلی فعال شده استفاده می کنیم.

منبع:DOWNLOADSQUAD

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام من نتوانستم بفهمم چه طور به کروم یک خط دستور بدهیم تا این افزونه فعال شود لطفا اگر امکان دارد بیشتر توضیح دهید .

    1. dar balaye safheye mororgar 3khate movazi vojode dare ke balaye hamdige hastan roye on click mikoni bad roye gozine sitting mizanid page jadidi baz mishe ke kenare safhe extensions hast roye on click mikoni ta safhe jadidi barat baz she toye on safhe afzone ro enable konid

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *