چرا و چگونه اینترنت اکسپلورر را نصب مجدد کنیم ؟

  • 1389/2/17
  • محمدرضا ارجمندی
  • 82

به تازگی مقاله ای نوشتم در مورد نحوه کنترل والدین بر اینترنت اکسپلورر رایانه فرزندشان. یکی دیگر از سوالات مشترکی که من از کاربران دریافت کردم این است که چگونه به نصب مجدد اینترنت اکسپلورر اقدام کنیم و چرا این کار لازم است. من شما را در این مقاله به صورت گام به گام با نصب مجدد اینترنت اکسپلورر آشنا ساخته ، و به شما در مورد نمونه ای که من آن را نصب مجدد کردم توضیح خواهم داد پس تا پایان مقاله با من همراه شوید..
گاهی اوقات پس از پاکسازی ویروس یا اثر جاسوس افزارها ، برنامه های کاربردی آسیب دیده و اینترنت اکسپلورر معمولا قربانی اصلی است.
در چنین مواردی ، اینترنت اکسپلورر نخواهد توانست صفحات وب را نمایش دهد و یا ممکن است شما را به جایی ببرد که نمی خواهید به آن بروید.
گاهی اوقات مثل این خطا نمایش می شود:


اگر چنین مسئله ای شمارا گرفتار کرده و شما نمی توانید یا نمی خواهید رایانه خود را فرمت کنید ، زمان نصب مجدد اینترنت اکسپلورر شما فرا رسیده است.توصیه میکنم مرورگر را کاملا از رایانه پاک کرده(uninstalling) ، رایانه را دوباره راه اندازی کنید و سپس مرورگر را مجددا نصب کنید. به این ترتیب ، ما مطمئن هستیم که ما همه قسمت ها و جزئیات برنامه را که ممکن است در صورت عدم خذف ازرایانه پس از نصب مجدد هم ایجاد اشکال کنند از بین برده ایم.شما همچنین می توانید از مراحل این مقاله برای حذف ساده اینترنت اکسپلورر استفاده کنید.

چگونگی نصب مجدد اینترنت اکسپلورر به شکل کارآمد
اگر در رایانه شماسیستم عامل به طور پیش فرض اینترنت اکسپلورر نسخه های پایین تر نصب بوده و شما بعدا اینترنت اکسپلورر 8 را نصب کرده اید با حذف اینترنت اکسپلورر 8 ، نسخه های قبلی اینترنت اکسپلورر دوباره به عنوان اینترنت اکسپلورر سیستم شما ظاهر می شوند . به عنوان مثال ، اگر شما مرورگر اینترنت اکسپلورر 6 رایانه خود را به IE8 به روز رسانی کرده باشید، پس از خذف اینترنت اکسپلورر 8 اینترنت اکسپلورر 6 دوباره بر روی سیستم شما ظاهر می شود. اما من قصد دارم شما را گام به گام با نصب مجدد آخرین و بزرگترین نسخه یعنی IE8 آشنا سازم. اگر شما از ویندوز 7استفاده می کنید، از بین بردن IE8 رایانه شما را بدون مرورگر خواهد کرد پس ابتدا باید آماده نصب فایل ها با استفاده حافظه یو اس بی شوید. شما می توانید فایلهای ضروری برای این منظور را از اینجا دریافت کنید.
برای انجام این اقدامات ، شما باید به عنوان مدیر(Administrator) وارد سیستم شوید. برای این مثال ، ما از مرورگر اینترنت اکسپلورر 8 در رایانه ای با ویندوز ایکس پی با سرویس پک 3 استفاده می کنیم. اول ، اجازه دهید به Add or Remove programs ویندوز با کلیک بر روی دکمه استارت و سپس رفتن به کنترل پنل و سپس انتخاب Add or Remove programs برویم.


پس از باز نمودن Add or Remove programs ، به پایین لیست حرکت کنید تا ویندوز اینترنت اکسپلورر 8 (Windows Internet Explorer 8)را مشاهده کنید همانند تصویر زیر:

با کلیک بر روی کلمه ویندوز اینترنت اکسپلورر 8 شما خواهید دید دکمه ‘حذف’ (‘Remove’)ظاهر می شود که شما می توانید در تصویر زیر ببینید :


پس از اینکه شما بر روی دکمه حذف کلیک کنید ، ویندوز شما را به صفحه نمایش مانند زیر را می برد. از اینجا به بعد همه آنچه شما نیاز دارید کلیک بر روی بعدی(Next) می باشد. با این کار روند حذف برنامه شروع می شود.


روند حذف نرم افزارهایی که بعد از اینترنت اکسپلورر 8 نصب شده اند را برای شما لیست می کند. گاهی اوقات برنامه های کاربردی برای عملکرد مناسب نیاز به اینترنت اکسپلورر دارند. این به ما هشدار می دهند که ممکن است پس از حذف کامل IE مشکلاتی با این برنامه ها داشته باشیم. نگران نباشید ، ما زمانی که آن را کاملا از رایانه حذف نمودیم قصد نصب مجدد آن را داریم! پیش بروید و با کلیک بر روی بله ادامه دهید.


شما در این مرحله عملیات کپی کردن فایلها را مشاهده می کنید سپس 4مرحله حذف برنامه توسط رایانه انجام می شود. کامپیوتر خود را تا زمان انجام دادن این مراحل که به خذف کامل IE8 و جایگزینی آن با نسخه قدیمی تر می شود را به حال خود رها کنید.


زمانی که همه مراحل انجام شد دکمه پایان را می بینید. با کلیک بر روی دکمه پایان رایانه شما ریستارت خواهد شد. با کلیک روی «در حال حاضر راه اندازی مجدد نمی خواهد(Do not restart now’) این امر اجتناب ناپذیر را به تاخیر انداخته اید ، اما چیزهای عجیب و غریب ممکن است برای شما رخ دهد!


پس از شروع مجدد رایانه شما ، شما نسخه های قبلی اینترنت اکسپلورر را خواهید داشت. شما می توانید نسخه برنامه را با رفتن به help اینترنت اکسپلورر و انتخاب گزینه about مشخص کنید . این چیزی است که من در رایانه خود می بینم :


حالا از اینجا ، می توانید به این لینک بروید تا مرورگر خود را به اینترنت اکسپلورر 8 ارتقاء دهید. کلید ‘دانلود همین حالا(‘Download now’) را در جعبه نارنجی رنگ مانند تصویر زیر پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.


با کلیک کردن روی آن دکمه باعث شروع دانلود فایلهای ضروری و نهایتا نصب یک نسخه تر و تمیز و خوب از IE8 خواهد شد. این دفعه ، حواستان را جمع کنید که هنگام وبگردی کجا می روید و حتما برنامه های محافظ امنیت نصب کرده تا از شر آن بدافزار های اینترنتی در امان باشید . شما می توانید برای راهنمایی بیشتر در این مورد از مقاله دوستم Aibek در مورد 15 برنامه رایگان بسیار ضروری که هر کامپیوتری باید داشته باشد استفاده کنید.برای دانستن بیشتر در مورد انتی ویروس ها از مقاله 10 آنتی ویروس رایگان برتر استفاده کنید.
موفق باشید!
منبع:MAKEUSEOF

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 82 دیدگاه
  1. سلام !
    من یه مشکلی با اینترنت دارم که اگه شما بتونید به من کمک کنید ممنون میشم !!!!
    من چند روز پیش یک فیلترشکن بنام hotspot shield بروی سیستم لب تابم نصب کردم که مشکلی هم نداره ….
    ولی امروز که میخواستم وارد گوگل بشم ( بدون فیلتر شکن ) وارد نشد و وقتی که من فیلتر شکن سیستم رو فعال کردم تونستم وارد اینترنت بشم ….
    حالا از شما میخوام که منو راهنمایی کنید که بتونم بدون فیلترشکن هم وارد گوگل و موزیلا بشم ….
    با سپاس …..

  2. ایا میخواهید مخترع و معروف شوید؟
    ثبت اختراع بنام شما همراه اریه لوح اختراع بصورت تضمینی و محضری

  3. سلام
    من نمیتونم باinternet expelorerواردهیچ سایتی بشم این خطارومیده
    Internet Explorer cannot display the webpageچندبارم کامل برنامه رو حذف کردم دوباره نصب کردم ولی مشکل هم چنان به جاست!مرسی میشم اگه ی نفر به من بگه چکار باید بکنم

    1. سلام من اینترنت اکسپلورر ۸ رو رو سیستمم نصب کردم حالا کار نمیکنه یعنی تا پنجرشو باز میکنم dont send error میده هر کاری هم میکنم حذف نمیشه اینترنت اکسپلورر من اصلا گزینه remove نداره یعنی به قسمت کنترل پنل میرم روی گزینه add or remove programs میرم اینترنت اکسپلورر ۸ و پیدا میکنم کلیک که میکنم گزینه remove نداره چطور حذفش کنم ورژن قبلی مشکلی نداشت لطفا جوابشو برام ایمیل کنید خیلی ضروریه

  4. سلام وقت بخیر.
    چند روزه که نمتونم با لب تابم وارداینترنت بشم.ویندوزش8هستش به نظرتون من همین مراحل بالاانجام بدم میتونم خودم درستش کنم،مشکلی پیش نمیاد.و این رو هم بگم آنتی ویروس روی لب تابم نسب نبود. باتشکر

  5. سلام.ببخشید چرا اصلا این اکسپلوررها نصب کامل نمیشند یعنی اکسپلورر 9 و 10 بر روی ویندوز ایکس پی اصلا نصب نمیشه و همش ارور میده خواهشا راهنمایی کنید ممنون میشم.با تشکر

  6. برای باز کردن سایت پیام نور با اینترنت اکسپلورر ورژن 10 و 11 کافیه این کارو بکنین:
    برای رفع این مشکل، در منوی tools (اگر منو نمایش داده نمیشه، کلید alt را بزنید) گزینه ی “Compatibility View Settings” را بزنید،

    در پنجره ی باز شده در قسمت “add this website” ، بنویسید: pnu.ac.ir و سپس Add بزنید

    دقت کنید که هر دو گزینه، تیک خورده باشه
    Display internet sites in Compatibility View
    و
    Use Microsoft compatibility Lists

    حالا close کنید

    به همین راحتی مشکل برطرف شد حالا دیگه می تونید سایت دانشگاه پیام نور را باز کنید

  7. سلام جندورژن جدید اکسپلورر دانلود کردم ولی درهنگام نصب میگوید شما بیشتر از 1 ورژن اکسپلورر دارید چگونه این مشکل راحل کنم؟

  8. مریم خانم مرسییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
    الان سایت گلستان رو تونستم باز کنم.سلامت باشی همیشهههههههههههههههه

  9. سلام نمیدونم چرا اینترنت اکسپلوررم دیگه کار نمیکنه لطفا راهنماییم کنید ممنون

  10. نمیدونم چی شده یا چکار کردم که وقتی اکسپلورر رو بتز میکنم اصلا هیچی نشون نمیده ی صفحه میاد با دو تا تب بدون هیچ ادرسی هرچی هم ادرس میزنم اصلا کار نمیکنه کلا صفحش سفیده کمکم کنید درستش کنم چش شده؟ ممنون

  11. سلام ی سوال اکسپلوره من اصلا تو لیست برنامه ها نیست چی کار کنم؟ میشه راهنمایی کنید

    1. اینترنت اکسپلور در لیست نیست چه کنم؟ممنون

  12. سلام سایت دانشگاهم فقط با اینترنت اکسپلورر باز میشه روی سیستمم الان 11 نصب هست ولی وقتی میخوام گلستانو باز کنم میزنه باروورز شما باید اینترنت اکسپلورر 6 به بالا باشه ؟!!!!

    1. من دیشب انتخاب واحد داشتم ؛ گفتن فقط با IE بیاید ولی من با کروم رفتم خیلی عالی بود هیچ مشکلی هم پیش نیمد / شما هم با کروم برو

    2. نه با کروم گلستان باز می شه نه با فایر فاکس، قسمت لطفا منتظر بمانیدش دیگه نمیره

    3. سلام شما اگه بخواهید به سیستم گلستان وارد شوید باید ازبرنامه اینترنت اکسپلور استفاده نمایید.

    4. تو گوگل سرچ کن بزن واردشدن در گوگل کروم یافایرفاکس اونجا توضیح کامل داده و راحت از فایر فاکس
      می تونی بری

  13. سلام
    منم مشکل بازنشدن اکسپلورردارم یه مشکل دیگه هم دارم که اصلا نمیتونم ازکامپیوترم پاکش کنم که دوباره نصبش کنم.سیستم گلستان هم فقط بااین برنامه بازمیشه.
    لطفاکمکم کنیدباتشکر

  14. سلام توی add or remove programs اصلا ویندوز اینترنت اکسپلورر نیست . چند تا هم نسخه جدیدش اکسپلورر دانلود کردم ولی نشد

  15. سلام اینترنت اکسپلورر من کلا از ویندوزم پاک شده و میخام دوباره از طریق cdویندوز نصبش کنم
    چطور باید اینکارو بکنم
    لطفا راهنماییم کنید
    ممنون

  16. سلام
    در ویندوز 7 چطور میکنم اینترنت اکسپلورر 10 رو به 9 بیارم ؟

    این راهی که گفتید جواب نمیده !

  17. من ویندوزم ۸.اما ie رو باز نمیکنه.اما مرور گر کروم خیلی سریع میره.میخام برم تو سایت گلستان.نمیدونم چیکار کنم؟
    باید دوباره نصبش کنم؟یا نیاز به اپدیتی چیزی داره؟
    جون من اگه میشه جوابتو بفرست به ایمیلم.
    مرسی

    1. معمولا اکثر سایت‌ها یا بهتر بگویم همه سایت‌ها از کروم استفاده می‌کنند. علاوه بر این می‌توانید از فایرفاکس هم استفاده کنید. با این حال مشخص نکردید که چه اروری از IE می‌گیرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *