آموزش ساخت بافت کاغذی واقعی در عرض 5 دقیقه

  • 1389/2/20
  • ITTeach
  • 2

تصویر نهایی

نرم افزار Adobe Design Premium CS5، آزادی خلاقانه ی کاملی را بدون از دست دادن دقت و کیفیت در طراحی، وب و رسانه های محاوره ای یا متحرک به شما عرضه می کند.

در این آموزش، نحوه ی ایجاد بافت کاغذی واقعی را در عرض تنها 5 دقیقه یاد خواهیم گرفت. برای انجام این کار، از تعدادی فیلتر و افکت ساده استفاده خواهیم کرد. اجازه دهید تا کار را شروع کنیم!


مرحله 1

یک فایل جدید با سایز 1280 x 1024 px ایجاد کنید. در مرکز تصویر یک انتخاب rectangular selection ایجاد نموده و برای وارد کردن quick mask mode، Q را فشار دهید. به Filter > Pixelate > Crystallize رفته و از cell size کوچک استفاده نموده و روی OK کلیک کنید. مجددا برای برگشتن به حالت نرمال، Q را فشار دهید. برای ایجاد لایه ی جدید، کلیدهای Cmd+shift+alt+N را فشار دهید. برای رنگ آمیزی محل انتخاب با رنگ سفید، ابتدا D و سپس  Cmd+Delete را فشار دهید. برای حذف انتخاب، کلیدهای Cmd+D را فشار دهید.


مرحله 2

ابزار burn را با exposure 20% فعال سازید. کاغذ را رنگ آمیزی کنید تازمانکیه تیره و کثیف به نظر برسد. به Filter > Texture > Texturizer رفته و از Texture: Canvas استفاده نموده و روی OK کلیک نمایید.


مرحله 3

برای باز کردن Layer Styles، و فعال سازی افکت Drop Shadow روی لایه ی paper دابل کلیک نمایید. نگران تنظیمات نباشید، فقط روی OK کلیک نمایید. این سایه خیلی مسطح و غیرواقعی می باشد، بنابراین تغییراتی در آن ایجاد خواهیم کرد.


مرحله 4

از پانل Layers، روی Drop Shadow راست کلیک کرده و Create Layer را انتخاب نمایید. این مرحله Drop Shadow را از کاغذ جدا خواهد ساخت.


مرحله 5

لایه ی shadow را انتخاب نموده و برای ایجاد تغییر شکل، کلیدهای Cmd+T را فشار دهید. راست کلیک کرده و Warp را انتخاب کنید. دستگیره ها را حرکت دهید تا زمانیکه سایه نامرتب به نظر برسد، درست شبیه یک طرح واقعی.

مرحله6

ابزار Gradient موجود در نوار option را فعال سازید و Linear and Mode: Difference را انتخاب نمایید. یک گرادیانت تصادفی از پایین به بالا، چپ به راست و راست به چپ ایجاد کنید. به طور نامرتب این کار را انجام دهید!


مرحله 7

به Filter > Stylize > Emboss رفته، کلیدهای Cmd+L را فشار داده و اسلایدرهای سفید و سیاه را به وسط منتقل سازید.


مرحله 8

کلیدهای Cmd+alt+G را فشار دهید. blending mode را به Overlay تغییر دهید.


نتیجه گیری

می توانید با کاهش opacity، این طرح را به کاغذ نازک تبدیل کنید. تصویر زیر، تصویر کاغذ نهایی روی بافت چوبی می باشد. برای مشاهده ی تصویر با سایز کامل روی تصویر کلیک نمایید.

بهترین نکته در رابطه با این تکنیک این است که نتیجه همیشه متفاوت می باشد. مثال های پیشنهادی متعددی در ادامه ارائه می شوند.

منبع:  psd.tutsplus

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام سایت خوبی دارین ببخشید خیلی خوبه
    مخصوصا آموزش فوتوشاپ
    یه خواهشی که داشتم این که تعداد لینک فید رو بیشتر کنید

    ممنون از شما

    1. تعداد لينك فيد چيرو عزيز؟
      بي زحمت بهتر و واضح تر بگو تا متوجه بشيم… .
      ممنون… .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *