چگونگی ایجاد یک دکمه پاور با تکنولوژی بالا با جزئیات زیاد – Basix

  • 1389/2/25
  • فهیمه زرگری
  • 2

جزئیات خودآموز

برنامه: Adobe Illustrator/Photoshop CS3

سطح دشواری: مبتدی

زمان تکمیل تخمینی: یک ساعت

محصول نهایی که شما ایجاد خواهید کرد


با این خودآموز ما یک دکمه با استایل با فناوری بالا (های تک) ایجاد خواهیم کرد که میتواند در صفحات گرافیکی و پاورپوینت ها مورد استفاده قرار گیرد. ما از Illustrator برای ایجاد بردارهای پیچیده و فتوشاپ برای گسترش افکت های طبیعی استفاده خواهیم کرد.

گام 1

با استفاده از Illustrator ما یک مربع با سایز نشان داده شده ایجاد می کنیم. با ابزار Rectangle ما روی فضای کار کلیک می کنیم و پنجره ای ظاهر خواهد شد که برای ما سایز دقیق شیء object را مشخص خواهد کرد. من توصیه می کنم که تنظیمات Illustrator را در حالتی قرار دهید که واحد اندازه گیری آن پیکسل باشد.

گام 2

ما یک راهنما را به عنوان مرجع برای چیدمان افقی قرار می دهیم. با استفاده از ابزار  Plus Pen (برای اضافه کردن نقاط لنگر به بردار موجود) ما یک نقطه لنگر اضافه در سمت بالای مستطیل اضافه می کنیم.

گام 3

حال ما این نقطه لنگر جدید را انتخاب کرده و آنرا بالاتر از خط می گیریم و نقطه لنگر پایینتر را از هم جدا می کنیم تا شیئی با این شکل تقریبی به دست بیاید.

گام 4

با دسته های نقطه لنگر، ما نقطه بالاتر را به عنوان محوری برای یک منحنی نرم استفاده می کنیم.

گام 5

حال ما باید دو شیء بیشتر را برای تشکیل یک شیء سه نقطه ای به کار بگیریم. ما این بردار را با استفاده از بخش ته مرکز آن به عنوان محور چرخش به کار می گیریم. سپس ما خواهیم دید که نشانه گر موس به پیکان مشکی کوچکی تبدیل می شود.

گام 6

کلید Alt را بفشارید (این کار برای کپی کردن است شما پیکان سیاه را با یک پیکان سفید خواهید دید.) ما شیء را می کشیم (drag میکنیم). ما از پنجره اطلاعات برای چرخاندن شیء کپی شده در مقدار درجه معینی استفاده می کنیم. با در نظر گرفتن این که این یک شیء سه نقطه ای است، ما باید 360 درجه را بر 3 تقسیم نماییم، بنابر این بردار کپی شده ما باید 120 درجه بچرخد. آن را بچرخانید تا زمانی که این عدد تقریبی را در پنجره اطلاعات ببینید.

گام 7

با فشردن Ctrl+D ما به طور خودکار آنچه را که انجام داده ایم کپی می کنیم. بنابراین این بردار دوباره با 120 درجه کپی خواهد شد.

گام 8

ما این اشیا را یکی می کنیم. در پنجره Pathfinder ما بردارها را یکی می کنیم: روی گزینه Unite کلیک کرده و روی دکمه Expand برای تبدیل گروه به یک جسم یکپارچه کلیک کنید.

گام 9

حال ما گوشه های شیء را گرد می کنیم. بروید به Effect > Stylize > Round Corners.

گام 10

Radius را روی 10 پیکسل تنظیم کنید و نتیجه را با بررسی جعبه آپشن Preview مشاهده کنید. Radius بستگی به دامنه منحنی هایی دارد که شما در شیء اصلی کشیده اید. با گزینه Preview شما متوجه نرمی صحیح گوشه ها خواهید شد: اگر مقدار پیکسل ها زیاد باشد شیء دیگر با گوشه های نرم و یکنواخت دیده نخواهد شد.

گام 11

حال بیایید تا ظاهر (با افکت ایجاد شده) را از بردار اصلی جداسازی نماییم. به Object > Expand Appearance بروید و بردار نهایی را بدست آورید.

گام 12

این نتیجه کار ما با بردارها در Illustrator است. این یک شیء پیچیده است که باید به طور دستی انجام شود و این همان دلیلی است که ما از تکنیک هایی برای دستیابی به یک بردار ارگونومیک و متقارن استفاده می کنیم.

گام 13

همان طور که دکمه ما یک درج درونی خواهد داشت – برخی اشیای کارگذاری شده در بخش جلویی – ما گام های قبلی را تکرار خواهیم کرد ولی این بار با اشیای کوچکتر و کوتاهتر.

گام 14

با دنبال کردن دقیقا همان گام های 1 تا 12 ما این شیء جدید را ایجاد کردیم. ادامه بردارها می تواند به طور دستی ایجاد شود و یا از راه خودکار بدون پیچیدگی بیشتر.

گام 15

ما تنها نیمی از شیء جدید را ایجاد کردیم و سپس بازتاب آنرا ایجاد کردیم که آنرا متقارن سازیم. لطفا با دقت گام هایی را که روی این گرافیک مشاهده می کنید دنبال کنید.

گام 16

با استفاده از ابزار Reflect ما شیء را با پایین نگهداشتن کلید Shift+Alt کپی می کنیم.

گام 17

حال ما با استفاده از ابزار Pathfinder دو نیمه را یکی می کنیم. شما می توانید نقاط لنگر باقیمانده از این اتصال را با استفاده از ابزار Minus Pen پاک کنید.

گام 18

ما روش کپی برداری یکسانی را که قبلا توضیح دادیم استفاده می کنیم تا شیء را به اندازه 120 درجه بچرخانیم تا همچنین 3 شیء یکسان و و به طور زوج توزیع یافته داشته باشیم.

گام 19

در آخر ما یک دایره ساده ایجاد می کنیم، برداری که به عنوان LEDهایی استفاده خواهد شد که در حالت عملیات دکمه را روشن خواهد کرد. ما ویرایش را در فتوشاپ با اضافه کردن لایه های شکل دار با تکنیک های ماسک کردن نهایی خواهیم کرد.

گام 20

حال ما تمام بردارها را انتخاب می نماییم و با فشردن Ctrl+C آنها را در کلیپبورد سیستم کپی می نماییم.

گام 21

Illustrator را بسته و فتوشاپ را باز می کنیم. در تنظیمات اولیه یک فایل PSD با ابعاد 1024×768 پیکسل ایجاد می کنیم.

گام 22

لایه اولیه را سیاه رنگ می کنیم. سپس استایل لایه را برای ایجاد پیش زمینه gradient تنظیم می کنیم.

گام 23

با استفاده از رنگهای خاکستری تیره و سیاه یک شیب شعاعی ایجاد می کنیم و آنرا به مقیاس ماکسیم (130-150%) قرار می دهیم. لطفا به یاد داشته باشید در این پنجره استیل لایه  شما می توانید شیب (gradient) را از مرکز به هر مکانی روی صفحه که می خواهید بکشید.

گام 24

حال ما بردارها را به عنوان Shape Layers می چسبانیم (paste می کنیم). Ctrl+Vیا Edit > Paste

گام 25

ما بردارها را در یک Shape Layer داریم و ما باید آنها را در لایه ها متفاوت از هم جدا کنیم. بیایید به همان تعداد بخشها لایه ها را کپی کنیم – در اینجا 4 بار – و اشیای غیر ضروری را در هر یک حذف کنیم به طوریکه شکل مورد نظرمان باقی بماند.

گام 26

ترتیب لایه ها همانی است که شما در تصویر می بینید و فراموش نکنید که هر لایه را نامگذاری کنید تا کارتان سازمان بهتری بگیرد. برخی لایه ها به این ها اضافه خواهد شد که در فتوشاپ پیچیدگی ایجاد خواهد کرد. ما استایل های لایه ها را به دکمه اصلی خودمان اضافه خواهیم کرد.

گام 27

با دوبار کلیک روی لایه در پنجره دکمه اصلی ما پنجره ویرایش استایل های این لایه را باز می کنیم . بر روی “Blending Options: Default” Opacity این لایه را به صفر تغییر می دهیم تا تنها افکت های لایه خودمان را ببینیم. ما شیب دایره ای با استفاده از همان رنگ پیش زمینه خاکستری تیره #333333 و سیاه #000000 اضافه می کنیم.مطمئن باشید که این شیب از مرکز به گوشه نرم است و اندازه آن را تا 120% افزایش دهید.

گام 28

با سایه درونی و کلیک نکردن روی گزینه Use Global Light (که همواره از 90 درجه استفاده می کند) ما این سایه را ابداع کردیم، با کشیدن ویرایشگر زاویه سایه به -90 درجه.این به ما کمک خواهد کرد تا سایه های ناحیه پایین را تقویت کنیم.

گام 29

ما بخش اول فرایند ویرایش دکمه را تمام کردیم. ما حال بخش جلویی که سطحی مات دارد را آماده می کنیم که بعدا براقی و اکستروژن شبه سه بعدی به آن بیفزاییم.

گام 30

حال ما دور دکمه یک ضربه کروم ایجاد کرده ایم. ما یک ضرب 3 پیکسلی با پر شدگی نوع شیب اضافه می کنیم. ما برخی جزئیات بیشتر به درون شیب ضربه اضافه می کنیم. ما یک سطح بازتابی فلزی کروم را بازسازی می کنیم جایی که از منبع بازتابشی افق و آسمان بیرون صحنه استفاده کنیم.

گام 31

ما استایل بازتابیده را به شیب برای بزرگنمایی مقدار بازتاب های کرومی اعمال می کنیم. با استفاده از گرداندن زاویه شیب ما نواحی روشنتر را جایی که می خواهیم قرار می دهیم. در این مورد ماکزیمم روشنایی بایستی در ناحیه بالایی ضربه مشاهده شود.

گام 32

حال ما سطح کرومی را با اضافه کردن نور بیشتر و جزئیات سایه بیشتر به فلز پیچیده تر می کنیم. با Bevel & Emboss و Gloss Contour که شما در تصویر می بینید جزئیات بیشتری به سطح اضافه می کنیم.

گام 33

با Inner Glow ما یک گوشه به دکمه اضافه می کنیم به طور یکه سه بعدی به نظر بیاید، سعی می کنیم تا ادغام واضح تری با پیش زمینه شیء بسازیم.

گام 34

حال ما نیاز به یک انتخاب داریم تا بعضی جزئیات را بر روی دکمه ترسیم کنیم. گام اول استفاده از لایه شکل برای دکمه و بدست آوردن انتخابی است که به عنوان ماسک از آن استفاده خواهد شد. به پنجره Paths بروید و لایه دکمه را انتخاب کنید تا بتوانید انتخابی با همان شکل انجام دهید.

گام 35

حال ما اندازیه این انتخاب را با رفتن به Select > Modify > Contract منقبض می کنیم. 10 پیکسل از اندازه اصلی آن کم می کنیم.

گام 36

حال ما انتخاب را نرم تر کرده ایم. به Select > Modify > Feather بروید یا Alt+Ctrl+D را بفشارید. ما 1 پیکسل feather اعمال می کنیم و OK را می فشاریم.

گام 37

انتخاب را با استفاده از Ctrl+H پنهان می کنیم تا آنچه را انجام خواهیم داد بهتر به تصویر بکشیم. با ابزار Brush با استفاده از برس 35 پیکسلی و یک Flow 10 درصدی ما درون لایه جدید را با مقداری بازتاب روشن روی دکمه رنگ می کنیم. همان طور که روشنایی صحنه ما از بالا می آید ما روشنایی بیشتری را از بالا به پایین ناحیه اعمال می کنیم و با نقاط روشن کوچک نواحی تاریک بخش پایینی شیء را افزایش می دهیم.

گام 38

با نگهداشتن انتخاب خودمان (که دوباره با Ctrl+H مرئی می شود) ما برخی پیکسل های آن را کاهش می دهیم که کمی از کاری که ما با برس انجام دادیم و افکت پیچیده ای ایجاد کردیم پاک شود. این بار ما 3 پیکسل از انتخاب را منقبض می کنیم.

گام 39

باز انتخابمان را با Ctrl+H پنهان می کنیم و با فشردن کلید Delete بعضی بخشهای اثرات برس را پاک می کنیم. این اجازه می دهد به ما که به طور دستی رنگ آمیزی کنیم و کارمان را براق نماییم با ایجاد جنبه سه بعدی در ناحیه گوشه در زیر و اضافه کردن حالت پلاستیکی به سطح آن.

گام 40

ما ساختار دکمه را تمام کردیم. حال باید یک درج روی مرکز آن ایجاد کنیم. اولین گام تبدیل opacity لایه شکل به 0 درصد است.

گام 41

بیایید سایه داخلی جدیدی در زاویه معکوس ایجاد کنیم دقیقا مشابه آنچه قبلا برای دکمه اصلی انجام دادیم. مطمئن باشید که مقادیر دیده شده در تصویر را وارد نمایید.

گام 42

حال کمی ضربه اریبی بین دو شیء ایجاد خواهد کرد.

گام 43

گام ذیل انداختن سایه با استفاده از سطح روشن با Blend Mode Screen و رنگ سفید است. اندازه این روشنایی باید 2 پیکسل باشد تا خیلی واضح به نظر بیاید همان طور که گوشه مورب کمی نور از بالا می گیرد.

گام 44

نهایتا با Inner Glow ما گوشه مورب دکمه داخلی را دوباره ایجاد می کنیم. این مخاطب را وادار می کند تا آنرا پانل گوشه دار  مورب کوچکی را که درون دکمه داخلی تعبیه شده است تفسیر کند.

گام 45

ما با دکمه اصلی کارمان تمام شد. در واقع این دکمه ای نیست که روی پیش زمینه قرار گرفه باشد: چرا که بعضی از افکت های اضافی به عنوان جزئی از سطح پیش زمینه به نظر می آیند، که دور ضربه ای متالیک دارد و شامل دکمه ای در درون است که می تواند به داخل فرو رود.

گام 46

حال ما آیکن پاور دکمه را ایجاد می کنیم.این فونت رایگان را دانلود کنید: http://www.dafont.com/guifx-v2-transports.font شما قادر خواهید بود که این شیء را با استفاده از کلید q ایجاد کنید همچنین این فونت 48 نقطه ای است.

گام 47

در این تصویر شما می بینید که چگونه ما می توانیم گوشه اریب خارجی را به آیکن اضافه کنیم، با استفاده از یک ضربه با همان رنگ 3 پیکسلی به جای سطح دکمه و سپس اعمال افکت Stroke Emboss  با این مقادیر این کار انجام می شود.

گام 48

افکت Stroke Emboss به عنوان یک آپشن برای ایجاد یک گوشه اریب به ما اجازه خواهد داد تا اثر اریب آیکن را روی پیش زمینه ایجاد کنیم.

گام 49

در پایان ما حالت فلزی را به آیکن با استفاده از شیب اضافه می کنیم همان طوری که شما در این تصویر می بینید.

گام 50

حال ما 3 LED را ایجاد می کنیم که دکمه را هنگامی که موس روی آن می رود روشن کند. اولین گام این است که به لایه Shape رنگ #06B9FB بدهید. با دوبار کلیک روی آن رنگش را ویرایش کنید.

گام 51

با استفاده از لایه Shape دکمه اصلی ما انتخاب را ایجاد کردیم.

گام 52

ما اندازه این انتخاب را با رفتن به Select > Modify > Expand گسترش دادیم.

گام 53

ما گسترش 8 پیکسلی را انتخاب و سپس OK را فشردیم.

گام 54

ما این انتخاب را با استفاده از Select > Inverse وارونه کردیم.

گام 55

با این انتخاب وارونه ما ماسکی ایجاد کردیمتا شکل و اندازه نهایی LED های کنار دکمه را بدست آوریم.

گام 56

با یک ضربه با همان رنگ سطح دکمه (از انتخاب رنگ برای پیدا کردن آن استفاده کنید) ما یک اریب کوچک دور این چراغ ها ایجاد کردیم. این به ما اجازه خواهد داد تا ایده شیء درج شده را روی سطح پیش زمینه اجرا کنیم.

گام 57

با Bevel و Emboss ما سایه بالایی و روشنایی زیر ضربه را نشان می دهیم (همان طور که نور از بالا ممکن است روی گوشه های اریب تاثیر بگذارند.)

گام 58

با سایه داخلی وارون شده و Multiply ما در بالای این LED ها یک بازتابش آکریلیک ایجاد کردیم.

گام 59

ما ویرایش این اشیا را با انداختن سایه نهایی با پایین نگهداشتن و ایجاد نواحی سایه دار حول آنها می کنیم که به ما اجازه می دهند تا این ایده را بدهیم که این جزئیات در طراحی دکمه سطح پیش زمینه را تغییر می دهد.

گام 60

این است چگونگی به نظر رسیدن دکمه تا حالا، اما هنوز چند افکت دیگر باقی مانده است.

گام 61

ما لایه LED های قبلی را کپی می کنیم و این لایه shape جدید را در سفید رنگ می کنیم. ما شروع به ایجاد نور رو به بالا با Outer Glow با مقادیر ذیل می کنیم.

گام 62

نور ناحیه اطراف LED ها را با استفاده از Drop Shadow و مود Screen Blend اضافه می کنیم.

گام 63

حالت Rollover دکمه انجام شد. حال با استفاده از انتخاب با Feather 20 پیکسلی درون لایه جدید ما باعث می شویم که پیش زمینه ظاهر برجسته پیدا کند. پشت دکمه همان طور که دکمه از مرکز خارج می شود باید واکنش را به نور بالا با ایجاد یک حالت نرم سه بعدی نشان دهد.

گام 64

ما این انتخاب را به رنگ سفید انجام دادیم، با feather 20 پیکسل. شما می توانید از ابزار Paint یا کلید میانبر Alt+Backspace که لایه را با رنگی که شما برای نمای رویی استفاده می کنید رنگ آمیزی می کند.

گام 65

ما Opacity  این دایره را روی 0% در پنجره ویرایش استایل های لایه می گذاریم .

گام 66

حال با شیب با شفافیت 50 درصد و Blend Overlay (با استفاده از رنگ های سیاه و سفید که به صورت پیش فرض ویرایشگر شیب وجود دارد) ما به این احساس کروی روی دکمه پیش زمینه می رسیم.

گام 67

حال ما دکمه رابا تمام جزئیاتش تمام کردیم. حال فقط کافی است که کمی گوشه های اریب روی پیش زمینه با استفاده از بردارهای متقارن در Illustrator ایجاد کنیم .

گام 68

مانند همیشه Opacity را روی صفر می گذاریم.

گام 69

با Stroke و این مقادیر این اریب ها را در پیش زمینه ایجاد می کنیم.

گام 70

با Drop Shadow سفید و Blend Screen ما ناحیه روشن این گوشه های اریب را ایجاد می کنیم.

گام 71

در پایان ما بخشی از گوشه های اریب را با ماسک نرم 20 پیکسلی پنهان می کنیم. ایده این است که این با پیش زمینه به نرمی ادغام شده و به سمت کناره ها ناپدید می شود.

نتیجه گیری

این یک فرایند طولانی بود ولی نتایج ارزشش را داشت. تماس آخر یک لنز مشتعل کوچک روی ناحیه روشن گوشه کرومی است. همیشه فایل .PSD را با منابعش نگهداری کنید تا یک اثر فتوگرافیک و رئالیستیک بر روی اشیای بازتابی داشته باشید. شما می توانید تصویر نهایی را در ذیل تماشا کنید و یا یک نسخه بزرگتر را اینجا ملاحظه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. بسيار عالي

    دستتون درد نكنه آموزش بسيار زيبايي بود. مهمتر از از همه اينكه راهنماي عملي خيلي خوبيه براي كساني كه با اين ريزه كاري ها و استفاده از ابزار مختلف آشنايي ندارند

    موفق باشيد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *