پنج برنامه رایگان برتر برای جدا کردن یا ادغام فایل های ویدیویی

  • 1389/3/3
  • محمدرضا ارجمندی
  • 13

شاید تقسیم کردن یک فایل ویدئویی و ارسال آن به صورت جزء جزء تنها راه گذر از تنگناها و موانع ارسال فایل از طریق اینترنت  کم سرعت باشد. از طرف دیگر ، گاهی شما می خواهید به ادغام فایل های ویدئویی بپردازید . این گزینه برای  دریافت کامل تمام ویدئو در یک فایل برای دارندگان اینترنت پر سرعت ترجیح داده می شود.

سرعت اینترنت دستخوش تغییرات زیادی شده است ، اما هنوز تقسیم فایل های ویدئویی از بین نرفته. ابزار تقسیم و ادغام باقی مانده چون هنوز هم فایل ها را برای آپلود در سایتها تکه تکه می کنند.

اگر شما از  کاربرانی هستید که ممکن است فایل های بسیاری را از  سایت های به اشتراک گذاری فایل دانلود یا آپلود کنید،حتما می دانیدکه تقسیم فایل های ویدئو های فشرده در قالب  فایل Zip  یا RAR  می باشد برای دانلود یا آپلود کفایت می کند. اما در حالت آفلاین ، تقسیم یک فایل زمانی که شما می خواهید قسمتی از فایل های بزرگ را به صورت کلیپ در آورید، یا می خواهید به ادغام فایل های ویدئویی مختلف در یک فایل ترکیبی بپردازید استفاده از این گونه برنامه ها برایتان مفید خواهد بود.

تقسیم ویدئو و یا قطع بخش  دلخواه از فایل تصویری قسمت آسان تر 2 پروسه بالا است. ادغام دو ویدیو در یک فایل واحد تا حد زیادی به کار با فرمت ها و کدک ها نیاز دارد. تا زمانی که فایل هایی که باید با هم ترکیب شوند از کدک مشابه برخوردارند ، ادغام دو فایل تصویری مانند آب خوردن است. اما با دو فایل با کدک مختلف ، کدگذاری مجددا هم مطرح می شود که با از دست دادن کیفیت تصویر و افزایش زمان (کدگذاری مجدد زمانبر است) همراه است

اگر من بخواهم برای این کار تنها یک ابزار توصیه کنم، باید VirtualDub عالی و رایگان را استفاده کنید. اگر شما تصمیم به ادغام چندین فایل های ویدئو با VirtualDub گرفتید همه چیز در مورد توانایی های این ویرایشگر چندرسانه ای را در این مقاله مطالعه کنید.

VirtualDub آخرین نرم افزار معرفی شده توسط ما در این مقاله نیست. انتخاب برنامه های تقسیم و ادغام  ویدیو  که رایگان هم باشند تا حدودی محدود است ، اما ما هنوز چند تا برنامه  خوب  داریم. 5 برنامه زیر را بررسی کنید :

Format Factory

برنامه Format Factory یک مبدل ویدئویی و صوتی کامل با زیر مجموعه ای از ابزار های متنوع مدیریت تقسیم و ادغام فایل می باشد. تقسیم کردن ویدیو به چند کلیپ به سادگی  انتخاب فایل ویدئویی خود ، تنظیم کردن محدوده کلیپ با مشخص نمودن زمان شروع و زمان پایان و آغاز کردن روند تقسیم است.

فرآیند ادغام هم ساده بوده و مانند فرآیند تقسیم است. Format Factory  یک مبدل چند رسانه ای است که  اگر شما خواستار تغییر فرمت و اندازه فایل خروجی باشید طیف وسیعی از گزینه های تبدیل را ارائه می دهد.

از ویژگی های پیشرفته برنامه  گزینه watermark است که اجازه می دهد تا شما یک گرافیک را در موقعیت تعریف شده به کلیپ خود اضافه کنید.

فرمت های پشتیبانی شده توسط Format Factory شامل : AVI ، MPEG ، MP4 ، MKV ، WMV ، FLV ، SWF ، و 3GP.

آخرین نسخه برنامه Format Factory ویرایش2.3 بوده و 3.77 مگابایت حجم فایل برای دانلود است و سازگار با  ویندوز است (تمام نسخه ها).

Movica (بتا)

Movica یک پروژه منبع باز است. این نرم افزار ویرایش فیلم اساسا از رابط کاربر گرافیکی برای سه ابزار خود(AsfBin ، MpgTx و flvtool) که مسئولیت آنها رسیدگی به ویرایش ویدئو در بخش مدیریت است استفاده می کند. آنها به عنوان بخشی از نرم افزار نصب می شوند.

کارهایی  که شما می توانید با این نرم افزار انجام دهید :

انتخاب و یا حذف بخش های متعدد از فایل ویدئویی.

کپی ، چسباندن و هماهنگ نمودن مناسب قطعات.

ملحق نمودن فایل های متعدد به هم.

تقسیم فیلم ها به فایل های کوچکتر شده.

ذخیره سازی و پخش صحنه انتخاب شده بدون ویرایش فیلم.

ویرایش برخی از فرمت های صوتی .سازگاری با فرمت های (.wma , .mp3)

Movica برای نصب و اجرا نیاز به نصب برنامه  .Net Framework و ویندوز مدیا پلیر (برای پخش ویدئو) به روی سیستم شما دارد. نرم افزار بر اساس  نیاز به ویرایش فرمتهای ویدیویی ، MPG, WMV, FLV ، و RM. طراحی شده است.

اگرچه برنامه دارای رابط کاربری گرافیکی تکامل یافته است ، سایت های توسعه دهنده تاکید به استفاده از میانبر های صفحه کلید برای اطمینان از نتیجه بهتر کار برنامه دارند. کلیدهای میانبر مشابه برنامه VirtualDub و مدیا پلیر کلاسیک می باشند.

Movica به شما اجازه می دهد که به تقسیم فایل ها با توجه به مدت زمان تعیین شده از سوی خود ، تعداد قطعات ، و یا سایز هر قطعه بپردازید. پیوند دادن فایل ها به یکدیگر بسیار ساده تر است ، جایی که شما فایلهای ویدئویی مورد نظر را انتخاب ، در صورت نیاز ترتیب قرار گیری را مرتب و با کلیک بر روی دکمه join. عملیات ادغام فایلها بسته به اندازه فایل ها نسبتا سریع انجام می شود.

Movica دارای قابلیت مفیدی به نام Moviclips است که اجازه می دهد تا بخش های انتخاب شده از ویدئو را ویرایش و ذخیره کنیم. مورد مفید دیگری در این نرم افزار این است که همراه  با راهنمای کمکی ساده و قابل درکی عرضه شده است.

Movica 6.6 (بتا) با حجم 1.4 مگابایت برای دانلود برنامه ای رایگان است.

MediaJoin

همانگونه که از نام برنامه برمی آید، MediaJoin نرم افزار اتصال قطعات صوتی/تصویری می باشد. این نرم افزار رایگان و دارای رابط کاربری از فرمت های WMA, WAV, OGG, AVI, MPEG-1, MPEG-2, WMV, و  MP3پشتیبانی می کند.

عملیات ادغام فایل های تصویری به چند کلیک خلاصه می شود — شما فایل های ادغامی موردنظر  را انتخاب کنید و ترتیب آنها را به شیوه دلخواه تنظیم کرده، سپس نوع رسانه و فرمت خروجی را از منوی کرکره ای انتخاب می کنید .

تنظیمات صدا و تصویر باز می شوند. در اینجا شما می توانید کدک فشرده سازی تصویر و صدا (برای AVI) ، مشخصات/نرخ فریم (برای MPEG) ، و پروفایل  ویدئو (برایWMV) را مشخص کنید

به نظر می رسد که نرم افزاری قرار نیست بیشتر توسعه یابد زیرا توسعه دهندگان آن را در لیست محصولات خود قرار نداده اند(دانلود ما از Softpedia بود).

MediaJoin (نسخه 1.00) حجمی 4 مگابایتی برای دانلود دارد و با ویندوز ایکس پی / NT  سازگار است(به پشتیبانی برنامه از ویستا و 7 اشاره نشده).

HJSplit

اگر شما به دنبال تقسیم سریع فایل های ویدئویی  و ارسال آن از طریق اینترنت بدون هیچ گونه افکار گیج کننده در مورد کدک و فرمت های فشرده سازی هستید ، HJSplit ابزار مورد نیاز شماست. HJSplit فایل ویدئویی  را به تکه های کوچکتری تقسیم می کند ، که می تواند با استفاده از همین برنامه بعدا قطعات کوچک را به هم چسباند. HJSplit می تواند فایلهایی به  بزرگی 10 گیگا بایت را  به قطعات 640مگابایتی تقسیم کند که می توان آنها را  بر روی سی دی رایت نمود.

بهترین چیزی که در مورد این نرم افزار رایگان این است که برنامه نیاز به نصب ندارد ، و اندازه برنامه کوچک است(306کیلوبایت). همچنین نسخه های مختص سیستم عامل های مختلف مانند لینوکس و مک دارد. بنابراین ، فایل های تقسیم شده با این برنامه در رایانه مجهز به ویندوز را می توان به راحتی در رایانه مجهز به  مک با هم ادغام نمود. علاوه بر موارد بالا ، شما به آسانی می توانید در نامه های پست الکترونیکی  خود از قطعات ویدئویی تقسیم شده با این برنامه استفاده کنید.

برنامه HJSplit نگارش. 2.4 برای دانلود حجمی برابر  344کیلوبایت دارد و بر روی ویندوز 7 ، ایکس پی ، ویستا ، 200x ، NT ، 9x ، ME ، و همچنین بر روی ویندوز های 64 بیتی به خوبی اجرا می شود.

از آرشیو ما : از برنامه  GSplit بازدید کنید که نرم افزار تقسیم/ادغام ویدئویی مشابهی با این برنامه است.

Video Toolbox

با برنامه  VideoToolbox  و مجموعه غنی ابزارهای ویدئو آن می توان آنلاین هم کار کرد. اما مانند بسیاری از برنامه های آنلاین ، VideoToolbox محدودیت اندازه 300مگابایتی را  برای فایل های تصویری به شما تحمیل میکند. برای استفاده از مجموعه ابزار ویدئویی سایت ، شما باید ثبت نام کنید (رایگان است). منوی سمت چپ تمام ابزار ها را لیست کرده است.

فایلها را میتوان از هارد دیسک آپلود کرده و از طریق آدرس URL لینک کرد. فایل های انتخابی را می توان در یک جدول زمانی (timeline)قرار داد و با استفاده از دستور منوی کرکره ای فایلها رابا  هم ادغام کرد. فرمت و رزولوشن خروجی را نیز می توان مشخص نمود.

برش فیلم ها به دو حالت تقسیم می شوند: ساده و پیشرفته.

حالت ساده یک نوار لغزنده برای مشخص کردن زمان آغاز و پایان دارد. شما می توانید ویدئو را به قطعه کوچکتری تقسیم  کرده و به علاوه آن را  به دیگر فرمت های رسانه ای از پیش تعیین شده تبدیل نمایید.

حالت پیشرفته اقدامات مشابه حالت ساده دارد، اما امکانات بیشتری مانند انتخاب کدک های ویدئویی ، bitrates ، سرعت فریم در ثانیه و تنظیم وضوح را به کاربر ارائه می دهد.

Video Toolbox  مجموعه ای زیبا از آموزشهای سریع ویدیویی دارد که به شما در شناخت و یادگیری کل مجموعه ویژگی های برنامه کمک شایانی می کند.

در پیاین این مقاله خوب است شما هم  به ما بگویید کدام ابزار برای کار ادغام و تقسیم قطعات صوتی و تصویری مورد علاقه شماست؟ آیا از هیچ یک از برنامه های بالا استفاده می کنید، یا ما برنامه خوبی را از قلم انداخته ایم؟ به ما در قسمت نظرات اطلاع دهید.

منبع:makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 13 دیدگاه
  1. با عرض سلام و خسته نباشید
    من سوالی داشتم و اینکه از یک فایل صوتی می خوام قسمتی از اهنگش رو برش بدم میشه بگین چطوری این کار رو انجام بدم ممنون میشم.

    1. ميتوني در گوگل جستجو كنيد و به مطلب و آموزش مورد نظرتون برسيد اگر ما بخواييم آموزش بديم وقت ميبره دوست عزيز… .

    2. سلام برای برش فایل صوتی میتونید از Jet Audio استفاده کنید : تو قسمت Recordش که برای ضبط کردن استفاده میشه(یکی از زبونه های بالای پنجره برنامه ) یه ابزار ( دکمه ) داره به اسم Audio Trimmer که واسه همین کاره. امیوارم مفید واقع شه .

  2. salam man chand ta file download kardam ke akhare file ha intoriean(mkv.__f & mkv.__i & mkv.__c ) bayad chekar konam inaro?
    harkodom 200 mb hastesh
    5ta

    1. بروی فایل کلیک راست کن و گزینه rename را انتخاب کن و اسم فایل را به files01.mkv تغییر بده
      البته باید با توجه به نوع فایل پسوند را عوض کرد که اگر اشتباه نکنم فایل شما تصویری از نوع .mkv میباشد.
      امیدوارم که توانسته باشم کمکی به شما دوست عزیز کنم.

  3. با سلام چطور می شود دوتا صدای که با هم ترکیب شده اند در یک فایل صوتی را از هم جدا کرد.

  4. چرا ویدیو های من به همدیگه اتصال نمیکنند.درضمن اسماشونو لاتینم کردم.لطفا جواب بدید

  5. سلام و درود. من برنامه ای میخوام برای اندروید که دو یا سه فایل ویدئویی رو ضبط کنم و همزمان بتونم در قالب یک کلیپ، دو یا سه تکه فیلم را اجرا کنم. لطفا راهنمایی کنید. ممنون از سایت خوبتون.

  6. سلام خدمت شما
    میخواستم بدون اسم برنامه ای که چند فیلم مختلف را در یک صفحه نشان میدهد چیست؟
    یجا دیدم ۴فیلم مختلف در حال اجرا توی یه صفحه هستن لطفا اگه اسم برنامشو میدونید کمک کنید

  7. کدوم بدون کنورت فایل ها رو ریکدک میکنه
    و فک کنم اسم این ها که مخصوص همین کار هستن رو نزاشتین
    AVS Video ReMaker
    SolveigMM AVI Trimmer
    SolveigMM Video Splitter
    Boilsoft Video Splitter
    Speed Video Splitter
    البطه من فقط SolveigMM رو قبول دارم avs ریماکر هم کنورت میکنه و الکی گفتن ریکدک میکنه البته نسخه جدیدش رو تست نکردم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *