پیش گفتاری از بازی starcraft wings of liberty

  • 1389/4/13
  • ميثاق جراحي
  • 0

پیش گفتاری از بازی

starcraft wings of liberty



در سال 1994 بود که کمپانی ای به نام Blizzard کار خود را برای انتشار نرم افزارهای سرگرمی (بازی) آغاز کرد و به سرعت به یکی از عامه ‌پسندترین کمپانی ها تبدیل شد. این کمپانی با عرضه ی بازیهایی مثل War Craft خود را به دنیای بازی های رایانه ای معرفی کرد و چند جایزه به عنوان بهترین بازی سال دریافت کرده و اکنون با سرویس بازیهای آنلاین خود (Battle.net) و با میلیونها کاربر فعال در سراسر دنیا به بزرگترین کمپانی در عرصه ی بازیهای آنلاین تبدیل شده است(گویا – ای تی)

بازی  Star Craft IIیک بازی مهیج با گرافیک مناسب و ساخت این شرکت میباشد. با توجه به اینکه این بازی سر و صدای زیادی در بین بازیکن ها داشت انتقاد های زیادی از آن صورت گرفت . این بازی مخالف و موافق های زیادی پیدا کرد  و تنها دلیل ان سه‌گانه شدن بازی و همچنین حذف قابلیت LAN بازیکن ها بود که باعث شد از درجه ی این بازی کم شود.

این بازی شامل سه گروه می شود که جزئیات به این ترتیب است :

Protoss  ها نژاد غیر زمینی بسیار پیشرفته ای که وابسته به انرژی خاصی هستن و برای ساخت و ساز باید منطقه را با کریستال های خاصی تصرف کنند Tran ها از نژاد انسانها  هستن و Zerg ها موجودات زشت بیگانه ای هستن که بسیار وحشی و خون ریزند و برای ساخت و ساز نیاز به تغییر پوشش زمین منطقه و تبدیل آن به ماده انزژی زا دارند(گویا – ای تی)

از جمله ویژگی های گنجانده شده در گیم – پلی بازی داستان قوی و مجذوب کننده ی این بازی است که هنوز سازندگان ان را رو نمایی نکردند ولی قول یک داستان خوش ساخت را  به بازیکنان داده اند.

تمام بازی هایی که در این سبک و سیاق قرار دارند همواره از داستانی ضعیف برخوردار بودند ولی این بازی قرار است که با داستانی عالی همه را غافل گیر کند

این بازی روند و شیوه ی مبارزات را در بازی های Real time –Strategy به کلی دگرگون کرده است و انقلابی عظیم در این سبک بوجود اورده که از جمله ی این موارد می توان به هوش مصنوعی بازی اشاره کنم :

هوش مصنوعی این بازی نسبت به نسخه قبلی و حتی War craft III خیلی بهتر شده و طبق گفته‌های Dustin Browder طراح ارشد بازی و هوش مصنوعی ان  این بازی طوری طراحی شده که نمونه ی ان  را در هیچ یک از بازی های هم سبک ندیدیم (گویا – ای تی)

این بازی برای PC عرضه شده  و فعلا تصمیمی مبنی بر عرضه ی آن بر روی کنسولها از سوی Blizzard گرفته نشده است. این بازی با ویندوز Vista و XP سازگاری کامل دارد و مانند بازیهای دیگر Blizzard علاوه بر PC‌ برای Mac‌ هم توسعه داده میشود و همچنین بازی با DirectX 10‌ سازگار خواهد بود و با توجه به لوگوی معروف Havok می توانم بگم که این بازی از فیزیک Havok برای واقع گرایانه تر شدن بازی استفاده میکند و قادر است تا واحدهای بسیار بزرگ و با تعداد زیادی را ارائه دهد. همچنین در بازی ابزارهای scripting و Full map making نیز وجود دارد و به Player آزادی عمل زیادی می دهد(گویا – ای تی)

مشخصات :

سازنده :

Blizzard Entertainment

ناشر :

Activision Blizzard

سبک :

Real time –Strategy

کنسول ها :

PC windows /Mac

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *