چگونه ریز کامل چت ها را در فیس بوک ذخیره کنیم؟

  • 1389/5/31
  • محمدرضا ارجمندی
  • 33

هنگامی که شما سعی در به خاطر آوردن بخشی از گفتگوهای خود با دوستان در فیس بوک، برای به یاد آوردن مثلا یک آدرس وب  می کنید، یا فقط می خواهید یادی از داستان یا خاطره ای شیرین از گذشته  چت ها کنید ، ثبت ریز مکالمه شما در چت فیس بوک می تواند کمک بزرگی به شما کند.

یادداشت برداری کردن از همه مکالمات  توسط خود کاربر ممکن است غیر ضروری یا خسته کننده به نظر برسد ، و یا حتی در بسیاری موارد بی فایده، اما اغلب ثابت می شود که کاری بسیار مفید است.  یادآوری کلمه به کلمه آن مکالمات یکی از ابزار های مورد استفاده و کاربردی کاربران پرقدرت است.

یکی از چیزهایی که من همیشه در مورد فیس بوک فراموش می کنم توانایی این شبکه اجتماعی در ثبت وقایع مربوط به چت فیس بوک است. همانطور که می دانیم، فیس بوک تنها قطعه ای کوتاه از برخی از صحبت های اخیر را برای کاربر نگه می دارد و به او نمایش می دهد- و تنها در هر صفحه و  پس از خروج  و ورود دوباره. از آنجا که کاربر باید آنلاین باشد ، این روش تنها می تواند برای ادامه برخی از مکالمات قبلی که شما از آنها خارج شده اید مورد استفاده قرار بگیرد.

در زیر روشی جایگزین برای ذخیره همیشگی مکالمات خود در چت فیس بوک ، با استفاده از نصب افزونه ای ویژه در مرورگر معرفی می شود.

استفاده از افزونه ویژه فایرفاکس  یا گوگل کروم

قبل از ادامه بحث، بیایید با هم برخی از اشتباهات رایج که قبلا به این افزونه ها نوعی دید منفی بخشیده است را  برطرف کنیم. این تکنیک ها به هیچ وجه به شمای کاربر اجازه نمی دهند مکالمات طولانی از دست داده قبل از  نصب و استفاده از این افزونه ها را کاوش و بازیابی کنید. چرا نه؟ ساده است ، چون فیس بوک آن مکالمات را نگه نمی دارد. بنابراین تا زمانی که برای خود یک ماشین زمان پیدا نکنید ، هیچ راهی برای بازیابی آن ها وجود ندارد.!

اما از لحظه ای که شما این افزونه ها را نصب و  راه اندازی نمودید، هر کلمه ای را که در مکالمه بین شما و دوستانتان رد  و بدل شود را به خاطر خواهد سپرد. و آنان را می توان بعدا و هر زمان که لازم داشته باشیم بازیابی نمود.

کار را با دانلود و نصب افزونه  Facebook Chat History Manager  به عنوان افزونه فایرفاکس یا گوگل کروم (هر مرورگری که استفاده می کنید) شروع کنید.البته هنوز کمی کار برای ما قبل از اجرای هموار آنها وجود دارد.  پس ادامه می دهیم:

در مرورگر گوگل کروم ، به این نشانی بروید: Window -> Extensions -> [FbCHM] Options ، همان طور که در اسکرین شات  بالا دیده می شود. شما در حال حاضر در قسمت گزینه های افزونه قرار دارید. در سمت چپ ، ‘Get Facebook ID‘.را انتخاب کنید (دریافت شناسه فیس بوک. )

در مرورگر فایرفاکس ، به اینجا بروید: Tools -> Facebook Chat History Manager -> Get Facebook ID

پس از ورود به حساب کاربری خود در فیس بوک  و اجازه به برنامه ویژه فیس بوک ، شما قادر به مشاهده شناسه فیس بوک خود خواهید بود. این شناسه یک عدد منحصر به فرد برای حساب فیس بوک شما است. یک کپی از آن در کلیپ بورد بگیرید ، زیرا شما آن را در مرحله بعدی نیاز دارید.

در گوگل کروم ، بروید به: Window -> Extensions -> [FbCHM] Options -> Create Account

در فایرفاکس ، بروید به : Tools -> Facebook Chat History Manager -> Create Account.

با استفاده از شناسه قبلا به دست آمده فیس بوک باید حساب کاربری خود را در اینجا ایجاد کنید. کلمه عبوری که در اینجا وارد می کنید لازم نیست با کلمه عبور حساب فیس بوک  خودتان مطابقت  داشته باشد. این  کلمه عبور تنها به منظور حفظ از موارد ثبت شده چت های شماست. از آنجا که شما باید بعد ها وارد سیستم شوید ، و دوباره هر زمان که خواستید به فهرست تاریخچه چت خود رجوع کنید ،استفاده از شناسه و رمزی که بتوان آسان به خاطر آورد  می تواند این امر را تسریع کند. هر چند این  نکته اختیاری و به دلخواه شماست.

پس از ایجاد حساب خود، فرایند راه اندازی کامل شده است. افزونه نصب شده روی مرورگر بی سر و صدا کلیه ریز مکالمات شما در فیس بوک چت  را نگاه  می دارد ، و بعدا اجازه دسترسی به آن برای شما مهیاست.

در مرورگر گوگل کروم افزونه دارای یک آیکون در نوار آدرس مرورگر است،  که آن را می توانید در تصویر بالا ببینید. کلیک کردن روی آن  سبب پرسیدن نام کاربری و رمز عبور از شما قبل از فرستادن شما به چت لاگ شما می گردد.

در فایرفاکس ، به راحتی به اینجا بروید: Tools -> Facebook Chat History Manager ->View History در این قسمت نیز نیاز به وارد کردن جزئیات حساب کاربری خود برای وارد خواهید داشت.

نمایشگر تاریخچه چت فیس بوک خیلی زیبا نیست ، اما آنچه وظیفه اش است را به خوبی انجام می دهد. در نوار بالای صفحه ، شما می توانید یک دوره زمانی را انتخاب کنید و در سمت چپ ، نام دوستی را که می خواهید چت هایتان را با او  ببینید. برای مشاهده مکالمات قدیمی تر previous را انتخاب کنید  ، و یا در کادر ورودی عددی برای پرش به یک صفحه خاص وارد نمایید.

اگر شما مایل بودید به این مطلب چیزی اضافه کنید- چه راهنمایی یا  روشی جایگزین – در بیان نظرات خود دربخش زیر احساس غریبی نکنید!

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 33 دیدگاه
  1. من نمی دانم با توجه به فیلترینگ فیس بوک در ایران چطور می توانم عضو شوم و چت کنم.
    لطفا راهنمائی ام کنید

  2. سلام….آیا راهی وجود داره که چت هایی که تو فیسبوک انجام دادیم رو حذف کنیم…ممنون میشم جوابتون رو به ایمیلم بفرستید

    با تشکر از شما

    1. لطفا دقیق راهنمایی بفرمایید که پیامهایی را که از طریق فیس بوک رد و بدل کرده و حذف کرده ایم چگونه می توان بازیابی کنیم و دوباره ببینیم؟ باتشکر

    2. مشکل منم همین است لطفا دقیق راهنمایی بفرمایید که پیامهایی را که از طریق فیس بوک رد و بدل کرده و حذف کرده ایم چگونه می توان بازیابی کنیم و دوباره ببینیم؟ باتشکر

    3. مشکل منم همین است چون قبلا اشترا ک نداشتم لطفا دقیق راهنمایی بفرمایید که پیامهایی را که از طریق فیس بوک رد و بدل کرده و حذف کرده ایم چگونه می توان بازیابی کنیم و دوباره ببینیم؟ باتشکر

    4. لطفا دقیق راهنمایی بفرمایید که پیامهایی را که از طریق چت فیس بوک رد و بدل کرده و حذف کرده ایم چگونه می توان بازیابی کنیم و دوباره ببینیم؟ باتشکر

    5. سلام چطوری میشه پیامهایی که تو فیس بوک پاک کردیمو برگردونیم میشه یه توضیح کامل بفرستید رو ایمیلم مرسی منتظرتونم

  3. سلام خسته نباشید میشه لطفا به سوال من جواب بدین؟ آیا امکان بازیابی کل چتهای یاهو مسنجر وجود داره؟ حتی اگه از قسمت مسج آرشیو هم حذف شده باشه؟ مثل پرینت گرفتن از شماره تلفن توسط مخابرات. یا مثلا اگه از وب و وویس استفاده شده باشه قابل فهمیدنه؟منظورم اینه چیزی ازش در کامپیوتر ذخیره میشه؟ ممنون میشم جواب رو به ایمیلم ارسال کنید . خیلی حیاتیه

    1. سلام و خسته نباشید.میشه لطفا به من بگید،چطوری آخرین مکالمه ای که در قسمت conversationایمیل ذخیره میشه و هر بار با عنوان recent conversationsنمایش داده می شود را می توان بکل پاک کرد؟خواهش میکنم هر چه سریعتر پاسخ را به ایمیلم بفرستید.متشکرم.

  4. سلام … با تشکر از مطالب بسیار خوبتون .. لطفا در رابطه نحوه نصب افزونه فیسبوک چت هیستوری برای گوگل کروم منو راهنمایی کنید چون هر کاری کردم نتونستم پیداش کنم
    روی فایر فکس راحت نصب شد ولی با اون نمیتونم برم فیس بوک … روی کروم هم نتونستم لطفا گام به گام توضیح بدید تا بدونم کجا برم…. بازم ممنون

  5. با عرض سلام و خسته‌ نباشید
    ببخشید من این افزونه‌ رو نصب کردم ولی گزینه‌ای با عنوان get facebook id رو پیدا نکردم لطفا بهم بگید چطوری این شناسه‌ رو پیدا کنم لطفا حتما جواب رو به‌ ایمیلم بفرستید خیلی بهش احتیاج دارم
    با تشکر

  6. salam ye soal dashtam age komakam konid mammon misham
    man password facbook khanomam ro daram ishon ba labtap varede fac mishan va man ba pc ishon hamishe peyam hashono to fac pak mikonan rahi hast ke man ba pc khodam peyamhaye khanomam ro bebinam ba tashakor javabe soalam ro lotf konin to emailam befrestin merc

  7. سلام دوستااان منم سوال و مشکل آقاا سینا روو دارم البته ارژانسی تررر چت های پاک شده روو میشه ریکاوری کرد یا نه
    تو فیسبوکو نیمباز ممنون دوستان

  8. دیگه چطور میتوانیم که وقتی حجم چت زیاد باشه در زمان کم کاپی وپیست کنیم ؟
    آیا کدام برنامه است ؟کمپیوتر که هک شده باشه برنامه هک را شناسای کنه اگر است لطفا اسم برنامه را بگویید . لطفا یک کی لاگر رایگان را معرفی کنید و لینک کی لاگر بگذارید دانلود کنم .

  9. من بار اولم است که میپرسم از شما دیگه چطور میتوانیم که وقتی حجم چت زیاد باشه در زمان کم کاپی وپیست کنیم ؟
    آیا کدام برنامه است ؟کمپیوتر که هک شده باشه برنامه هک را شناسای کنه اگر است لطفا اسم برنامه را بگویید . لطفا یک کی لاگر رایگان را معرفی کنید و لینک کی لاگر بگذارید دانلود کنم .

  10. چگونه میتونم پیامهای پاک شده در فیسبوک را برگردانم یا ببینم
    برام خیلی خیلی حیاتی و مهمه
    خواهشا اگر راهی داره برام یا ایمیل کنید یا همینجا جواب بدید
    ممنون

  11. لطفا به منم بگید چگونه می توان کلیه پیامهای رد و بدل شده را بازنگری کرد
    اگه برام ایمیل کنید ممنون میشم
    قبلا ازتون تشکر می کنم

  12. باسلام دوست گرامی من مشکلی برام پیش اومده درفیسبوک که تمام گفتگو هایم رو بایکی از دوستانم رو از دست دادم حذف شدند الان اگر راهی هست که من بتوانم به انها دست رسی پیدا کنم ممنون میشم اگه کمکم کنید
    به ایملم بفرستید ممنوم
    جناب

  13. باسلام دوست گرامی من مشکلی برام پیش اومده درفیسبوک که تمام گفتگو هایم رو بایکی از دوستانم حذف شدند اگر راهی هست که من بتوانم به انها دست رسی پیدا کنم ممنون میشم اگه کمکم کنید
    به ایملم بفرستید ممنوم

    1. مشکل منم همین است لطفا دقیق راهنمایی بفرمایید که پیامهایی را که از طریق فیس بوک رد و بدل کرده و حذف کرده ایم چگونه می توان بازیابی کنیم و دوباره ببینیم؟ باتشکر -من منتظر جواب شما هستم

  14. سلام چطوری میشه پیامهایی که تو فیس بوک پاک کردیمو برگردونیم میشه یه توضیح کامل بفرستید رو ایمیلم مرسی منتظرتونم

  15. منظورم باز گردانی کل پیام های رد و بدل شده فیس بوکه که پاک کردم است لطفا راهنماییم کنید

  16. سلام خسته نباشید
    یه سوال حیاطی دارم خواهش میکنم جوابمو بدید من با سیستم یه نفر کلی چت خصوصی با الکسا چت کردم اما حالا هر سایت دیگه که باز میکنم میخوام یه چیزی بنویسم تمام اطلاعات زیرنویس میشه چکار کنم باید از کجا پاکش کنم ؟؟؟؟؟؟
    خواهش میکنم کمکم کنیددددددد هر کی میخواد ثواب کنه جواب بده……..
    شب میام منتظر جواب هستم گناه دارم یه غلطی کردماااااااا
    ممنونم

  17. توی این روش فقط باید از همون سیستم که روش نصب میکنی وارد فیس بوک شد؟
    یعنی از یه جای دیگه با کروم یا فایر فاکس وارد شی مثن از رو یه لپ تاپ دیگه

  18. سلام من از مرورگر پافین استفاده میکنم
    با موبایل میخوام بدونم چطوری باید پیام های پاک شده رو برگردونم تو فیسبوک
    ممنون میشم زود جوابم رو بدیدبه میلم ممنون

  19. سلام من چتهایی که با یکی از دوستانم داشتم رو کامل حذف کردم. یعنی از روی گزینه action و زدن آیکن delete conversation این چتها رو حذف کردم.
    کارم در حد مرگو زندگیه اگه میتونید راهنمایی کنید
    خواهش میکنم طریقه بازیابی اون رو برام میل کنید
    خیلی ممنوون

    1. سلام اگه پیام ها رو انطوری پاک کردی دیگه قابل برگشت نیست تو اینترنت زیاد گشتم چیزی نبود ولی تو HELP فیس بوک نوشته قابل برگشت نیست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *