بررسی وایمکس ایرانسل از دید یک مشتری

  • 1389/6/4
  • سيدآرمان حسيني
  • 89

وقتی که اولین تبلیغات درباره وایمکس در تلویزیون پخش شد و روزنامه های کثیرانتشار در این مورد تبلیغاتی منتشر کردند ،خیلی از افراد خوشحال شدند و با خود گفتند که دیگر محدودیت ها به پایان رسیده است و در هر مکان و زمانی می توانند به اینترنت متصل شوند و مشکلات گذشته خود را فراموش کنند ، عده ای دیگر نیز که با مشکلاتی مانند نبود پورت خالی مخابرات برای اینترنت پرسرعت و خط تلفن PCM و فیبر نوری نمی توانستند طعم اینترنت دائم  و پر سرعت را بچشند بسیار خوشحال شدند، ولی این انتهاي ماجرا نیست و گویا افرادي از وضع نابسامان وایمکس ایرانسل گله دارند ، ما در این بررسی خود را جای یک مشتری گذاشته ایم تا تمام جوانب را در نظر بگیریم و به نتیجه ای واحد برسیم پس با ما همراه باشید.

*ابتدا روش  دسترسی  به اینترنت وایمکس ایرانسل را بررسی می کنیم تا ببنیم این وایمکس ایرانسل که این همه سروصدا به پا کرده است به چه چیزهایی برای شروع نیاز دارد.

1-شهر و منطقه شما تحت وایمکس ایرانسل می باشد؟

اول از همه باید ببینید که شهری که در آن زندگی می کنید از وایمکس ایرانسل پشتیبانی می کند یا خیر !.اگر تبلیغات ایرانسل را که از سرو روی شهرها می بارد دیده باشید ایرانسل دارای 7 استان تحت پوشش می باشد که عبارتند از : تهران،تبریز،مشهد،اصفهان ،اهواز،شیراز،کرج و دو شهر شهریار و شهر قدس که جدیدا اضافه شده است، پس از اینکه  نام استان شما در لیست استان های تحت پوشش قرار داشت به سراغ سایت ایرانسل رفته و از قسمت وایمکس ، مناطق تحت پوشش را انتخاب می کنید و پس از انتخاب شهر یک نقشه ای به شما نمایش داده می شود که مناطقی که با رنگ زرد پوشانده شده است دارای پوشش وایمکس ایرانسل می باشد، پس از اینکه مطمئن شدید تحت پوشش هستید به سراغ مرحله بعد می روید.

2-مراجعه به نمایندگی و صحبت های اولیه و مودم

پس از بررسی و انجام مرحله اول باید به سراغ  نمایندگی های مجاز ایرانسل که آدرس آنها  در در داخل سایت ایرانسل موجود است بروید و در مورد عقد قرارداد ، قیمت  مودم و سرعت اتصال صحبت کنید که پس از تکمیل فرم ثبت نام ، در مرحله بعد پشتیبان منطقه را بررسی می کند و به شما می گوید باید چه نوع مودمی باید تهیه کنید.پس از آن به شما می گویند که برای نصب با شما تماس گرفته می شود .

3-انتخاب نوع مودم و نوبت برای نصب

پس ازانجام مرحله بالا شما تماس گرفته می شود و در مورد منطقه شما و پوشش شبکه صحبت می کنند و می گویند چنین مودمی را با چنین مشخصاتی بايد خريداري شود و مبلغ را واریز کنید و منتظر تکنسین باشید. وقتی بعد از چند روزتکنسین می آید  مودم را نصب می کند و  به شما می گوید که  طی ساعات آینده شما به شبکه وصل خواهید شد و پس از ساعاتی با شما تماس گرفته می شود و خبر خوش اتصال به شبکه جهانی اینترنت  را می دهند.

*در شمار ه های بالا نحوه نصب و راه اندازی را ذکر کردیم حالا به مشکلات بعد از نصب ایرانسل صحبت خواهیم کرد

1-سرعت با آنچه در کاتالوگ ذکر شده است متفاوت است

در همان ابتدای کار بسیاری از کاربران در مقایسه  با سرعت ذکر شده در کاتالوگ و سرعت خود شاکی هستند و به این اعتقاد دارند که سرعت مورد نظر آن چیزی که نیست که انتظار داشتند و پس از تماس با مرکز پشتیبانی جملاتی مثل ترافیک بالا و share بودن پهنای باند می شنوند و مجبور می شوند با همان سرعت قبلی ادامه دهند ودر ادامه برخی  افراد که سرعت 128kb تهیه کرده بود مدعی هستند که در بعضی اوقات سرعت دانلود آنها به 1 کیلوبایت  نمی رسد که در برخي اوقت صحیح است و در برخی اوقات شبكه دچار اختلال می شود و شايد سرعت به صفر نیز برسد که این موضوع زياد خوشايند به نظر نرسد و کاربر فقط باید به صحفه مانیتور چشم بدوزد ولی در اکثر اوقات سرعت تقریبا 90 درصد سرعت واقعی در دسترس شما است.

2-عدم پاسخگویی مناسب پشتیبان

در بسیاری از موارد که به مشکلات ریز و درشت برخورد می کنید، پشتیبان جواب مناسبی به شما نمی دهد و فقط با یک سری الفاظ تکراری جواب شما را می دهد که همین امر موجب عصبانیت مشتری می شود ، البته تجربه نشان داده که در هنگام خرید پشتیبان بسیار خوب و سریع به سوال های شما در زمینه وایمکس پاسخ می دهد ولی هنگامی که مشتری شدید اوضاع فرق می کنئد.بسیاری از کاربران از عدم پشتیبانی مناسب رنج می برند و اطلاعات فني پشتيبان ها را مناسب نمي دانند اما در کل پاسخگویی زياد هم بد نمي باشد و طرز صحبت پشتيبان ها بسيار ملايم و خوب است  ولی بهتر از این(اطلاعات فني و جواب هاي صحيح) نیز می تواند باشد.

3-مودم فضای باز بهتر است !

خیلی از افرادی که از وایمکس ایرانسل استفاده می کنند به معنای این جمله  رسیده اند که هنگام خرید وایمکس ایرانسل ، پشتیبان به شما می گوید برای اینکه اطلاعات را به صورت عالی رد بدل کنید باید مودم فضای باز را خریداری کنید . یک مقدار به عقب باز می گردیم و به سراغ سایت وایمکس ایرانسل میرویم و تعریف مودم  داخلی و خارجی را می بینیم : مودم خارجی برای مکان هایی است که دارای ساختمان های زیادی در اطراف محل مشترک است و مشترک نمی تواند برای دریافت اطلاعات از مودم های نسبتا ارزان قیمت گلدانی زرد رنگ استفاده کنید ولی تعریف ایرانسل یک مقدار اشتباه می باشد که باید آن را اینگونه تعریف کرد : مودم داخلی : مکان هایی که در فاصله حداقل چند متری با دکل های ایرانسل واقع شده است و مکان هایی که در شعاع 10 کیلومتری آنها هیچ ساختمانی پیدا نمی شود و امواج راحت می توانند به مقصد برسند و برای مودم خارجی : مودم های خارجی که 90 درصد ظرفیت مودم های مشترک ها را پوشش می دهد به مودم هایی نسبت داده می شود که اطراف ساختمان مشترک آپارتمان 1 طبقه تا 100 طبقه وجود داشته باشد  اگر حتی یک ساختمان کنار دست شما باشد باید قید مودم داخلی را بزنید .

4-عدم آنتن دهی مناسب در شهرهای کوچک

اگر شما در کنار میدان انقلاب یا فردوسی با وایمکس ایرانسل وصل شوید ممکن است هر سه چراغ مودم شما سبز شود که این نشان از آنتن دهی مناسب وایمکس می باشد ولی همان قدر که امواج خوب رد و بدل می شود ترافیک بالایی در آن مناطق است ولی برعکس آن در شهرهای کوچک که تابع استان می باشند ، شاید ترافیک چندانی وجود نداشته باشد ولی تا دلتان بخواد آنتن دهی ضعیف است و شاید در برخی  مواقع آنتن دهی به یک چراغ برسد که ممکن است در سرعت شما تاثیر گذار باشد.

حرف آخر ….

جدیدا رقیبی برای وایمکس ایرانسل پیدا شده است که شرکت مبین نت می باشد که برخی شهرهای کوچک را پوشش می دهد و فعلا به کلان شهرها نرسیده است و تا آخر سال استان های بزرگ را نیز تحت پوشش قرار می دهد ، باید صبر کرد و دید که آیا مبین نت بهتر از ایرانسل کار می کند یا خیر ! فعلا که ایرانسل با جمعیتی متشکل از افراد معترض به وایمکس خود چیزی به نام مشتری  را از دست داده است و قافیه را باخته است ، خیلی از افراد به خاطر مشکلاتی که در زمینه خطوط تلفن و ADSL داشته اند به وایمکس روی آورده اند ولی ایرانسل نیاز آنها را برطرف نکرد و کلی خرج گذاشت روی دست کاربرانی که با هزار ذوق و شوق سراغ وایمکس تازه وارد آمده بودند…در کل باید ایرانسل را بنیانگذار اینترنت همراه در کشور داشت به طور مثال : اگر ایرانسل نبود همراه اول به این زودی ها به فکر اینترنت در تلفن همراه نمی افتاد و باید چنین اینترنتی را در خواب می دیدیم و اپراتور ایرانسل آمد و تحولی بوجود آورد و اینترنت همراه که بدین گونه است را به مشترکان خود رساند.وایمکس ایرانسل  قبل از مبین نت بهر برداری شد.(ایرانسل مجوز 7 استان را دارد ولی مبین نت مجوز کل استان ها را دارد)در آخر باید گفت که مردم از ایرانسل و وایمکس این اپراتور انتظارات بیشتری دارند…

نکته : قیمت مودم داخلی که در تصویر دوم می باشد با قیمت کنونی متفاوت می باشد و قیمت کنونی مودم ارزان تر می باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 89 دیدگاه
  1. سلام.
    پشتيباني كه خدمات پس از فروش را هم شامل ميشه تو كشور ما از بي كيفيت ترين و پر سود ترين مشاغل به حساب مياد. از پشتيباني قطعات خودرو بگيرين تا پشتيباني اطلاعات و رسيدگي به ضعف هاي هر شركت خدمات دهنده اي. متاسفانه فقط در لفظ “حق با مشتري” است…
    ايرانسل در زمينه پشتيباني و رسيدگي به مشكلات مشتركان فوق العاده ديكتاتور صفت عمل كرده. لازم به ذكره كه وقتي همراه اول با اين همه هزينه كه از مشتركاش گرفته و خدماتي نميده، ايرانسل و امثالهم خيلي ضعفشون ديده نميشه. ممنون از مطلبتون.

  2. فقط وایمکس مبین نت…..
    واقعا عالیه. مخصوصا تو اصفهان.
    من که دارم حالشو می برم.

  3. مبین نت تو 30 تا از شهرهای کشور کار میده…. البته تو اون سی شهر باید هر کی می خواد بگیره ببینه تو مناطقمودم داخلی یا خارجی قرار میگیره یا نه.
    اگه قرار نمیگیره نخره.
    البته قراره تا آخر ماه افزایش مناطق ساپرت داشته باشه.
    ساعتهای 2 تا 8 هم رایگانه. و همچنین جمعه ها.
    راستی یه طرح داره واسه زمستان : 25 گیگابایت برای یک سال با سرعت 128 کیلوبایت…. با مودم رایگان.
    واقعا طرحش به نظره من خوبه. واسه یک سال 25 گیگ…. با شبانه رایگان.
    من اگه نگرفته بودم از این طرح استفاده میکردم.

    راستی نوشته خطوطش زیر نظر مخابرات و سیم مسی نیست یعنی با اشتراک شبکه خطوط سرعتش پایین نمیاد.
    هرکی شماره تلفنه اصفهانشو میخواد به من بگه تا بهش بدم. این ایمیلمه: negingolzar@yahoo.com

  4. مبین نت تو 30 تا از شهرهای کشور کار میده…. البته تو اون سی شهر باید هر کی می خواد بگیره ببینه تو مناطقمودم داخلی یا خارجی قرار میگیره یا نه.
    اگه قرار نمیگیره نخره.
    البته قراره تا آخر ماه افزایش مناطق ساپرت داشته باشه.
    ساعتهای 2 تا 8 هم رایگانه. و همچنین جمعه ها.
    راستی یه طرح داره واسه زمستان : 25 گیگابایت برای یک سال با سرعت 128 کیلوبایت…. با مودم رایگان.
    واقعا طرحش به نظره من خوبه. واسه یک سال 25 گیگ…. با شبانه رایگان.
    من اگه نگرفته بودم از این طرح استفاده میکردم.

    راستی نوشته خطوطش زیر نظر مخابرات و سیم مسی نیست یعنی با اشتراک شبکه خطوط سرعتش پایین نمیاد.
    هرکی شماره تلفنه اصفهانشو میخواد به من بگه تا بهش بدم. این ایمیلمه: negingolzar@yahoo.com

    1. اصلا وایمکس ایرانسل حالا چه wifiچه usb هر جفتش به درد نخوره

  5. سلام دوستان
    كسي ميدونه حوالي ازگل آنتن دهي چجوريه؟
    با وضع الانم نمي تونم 150 هزار تومن ريسك كنم
    مرسي

    1. برو تو خوده سایت نوشته که محدودت چه وضعی داره(نقشه)

  6. سلام به همگی میخواستم بگم تو کشور ما نمیشه به چیز دلخواه دست پیدا کرد یکیش هم همین اینترنته تو اروپا و آمریکا اینترنت در حد فرمول 1 بهت میدن با نهایت 20 دلار بدون قطعی و بدون فیلتر به هر حال یه فرقی باید بین ما با اونا باشه دیگه بزرگترین مشکل ما تو کشور باند بازیه که تا مسئولین یه فکری نکنن به جایی نمیرسیم همیشه باید بین بد و بدتر بد رو انتخاب کنیم ولی یه نصیحتو از من قبول کنین گول تبلیغات رو نخورین این ایرانسل که خودش خودشو تابلو کرده اول که این کله قند زرد رنگ اومده بود بالای 100 تومن بود حالا شده 40 تومن اگه کارکردش خوب بود هیچ وقت قیمتشو انقدر پایین نمی آوردن به نظر من کسایی که مثل من مشکل خط فیبر نوری دارن خطشونو عوض کنن یعنی یه خط جدید بخرن و adsl استفاده کنن حالا اسم نمیارم که تبلیغات نشه خودتون میدونین کدوم شرکت از همه سر تره موفق باشید . فرشید از تهران

  7. من اینترنت وایمکس استفاده می کنم الان تو مشهد دانشجو هستم با هزار بدبخختی تونستم وایمکس ثبت نام کنم کارهای بانکی انجام بدم منتظر باشم تا بیان تحویل بدن و خلاصه پدرم در امد اما الان وقتی استفاده می کنم می بینم اطلاعاتی که روی کاغذ قرار داد و تبلیغات وایمکس هست غیر واقعی و اصلا وجود خارجی نداره شما وقتی اینترنت وایمکس استفاده می کنید کافیه پینک بگیرید تا مشخص بشه چقدر اینترنت وایمکس پرسرعته!!!!!!!!!!
    این هم عکس:http://www.up.iranblog.com/images/yk4w1049mucegz9qiei4.jpg
    فقط این مینونم بگم که وایمکس چندان تفاوتی با دیال نمیکنه حداقل من که استفاده کردم اینطوری برداشت می کنم
    مودم من usb هست و هر وقت به وایمکس تماس می گیرم بعد کلی گوش دادن به سخنان اپراطور و منتظر موندن هزینه تلفن حرف های بی ربط باید بشنوم

  8. با سلام خدمت اقای زارع یه سوال من وایمکس دارم اگر یوز و شماره شناسه وادرس مک دست کسی باشه می تونه سو استفاده کنه یا نه در ضمن مودمی که به من دادن اگر گم بشه می تونن سو استفاده کنن یا هر مودمی شماره مخصوص خودش رو داره ایرانسل درست جواب نمی دهند و همه حرفاشون نامربوط است سرعت من هم افتظاح است با تشکر

  9. سلام.ما ساكن شهرك وليعصر اصفهان(سه راه سيمين) هستيم.
    جالبه كه بدونيد ما به غير از اينترنت ديال آپ با سرعت 28kb به هيچ اينترنت ديگه اي دسترسي نداريم.
    خطوط تلفن ما فيبر نوري هست و هيچ شركتي تجهيزات ارائه اينترنت پرسرعت را براي خطوط فيبر نوري تا امروز در اصفهان نداره.
    البته مخابرات يه كارايي كرده ولي هنوز شهرك ما تحت پوشش نيست و فكر نكنم تا 10 سال آينده خبري بشه!!!!
    يه سوال دارم:وايمكس ايرانسل را كسي تو محدوده ما استفاده كرده؟كرده؟سرعتش چطوره؟ارزش پول دادن داره؟
    چون تنها راه استفاده از اينترنت پرسرعت براي من،وايمكس ايرانسله كه به گفته نقشه هايي كه مناطق تحت پوشش را نشون ميده و در سايت ايرانسل هم موجوده،منطقه ما در مناطق سبز (يعني پوشش عالي) قرار داره.

    يه سوال ديگه :كسي تو محدوده ما از وايمكس مبين نت استفاده كرده؟سرعتش چطوره؟ارزش پول دادن داره؟

    1. از من میشنوی وایمکس ایرانسگ ببخشید ایرانسل نخر
      نزدیک تر از من به دکل وایمکس که نیست
      خونه ما چسبیده به ساختمان ایرانسل شعبه اصلیشه(دروازه تهران) مودم من 128 سرعت دانلودم 16
      خنده داره واقعا

    2. سلام
      می دونم که شرکت ایران گیت در اصفهان در حال حاضر درحال سرویس دادن به کاربران شهرک ولیعصر هستش و سرعت خوبی رو هم به کاربرانش ارائه می ده. به صورت بیسیم هستش و یکی از دوستای من که ازشون سرویس گرفته خیلی راضی بوده.

      می تونی با این شماره بهشون زنگ بزنی و اطلاعات بگیری.
      این رفیق من روزی که ثبت نام کرد، فردای همون روز اومدن براش نصب کردن و تا حالاشم راضی بوده

  10. واقعا از این مزخرف تر نمیشه .من همیشه 4 چراغ مودمم روشنه ولی اصلا راضی نیستم مخصوصا دانلود .adsl خیلی بهتر از وایمکسه .مگه اینکه در اینده معجزه ای بشه

    1. باز از تو 4 تاش روشنه از من همش روشنه ولی سرعتش اشغاله

  11. اونایی که میان از ایرانسل تعریف میکنن همون اپراتور های ایرانسل هستند .چ

    ایرنسل اول جذب مشتری می کنه بعد هر چی شد شد .

  12. سلام خدمت همه و بروبچ مشهد
    منو دوتا از کافی نتهای دوستام ایرانسل داریم.قطعو وصلیش یک زیاده و مشکلات عجیب غریبم زیاد پیش میاد مثل قاطی کردن مودم و بعضی اوقات اصلا گوگل رو باز نمیکنه زنگم که میزنیم میگن سیستمت ویروس داره و مشکل از خودتونه آخه یه سیستم ویروس داره هر 10تا سیستم یهو ویروس میگیرن و گوگل قطع میشه .
    پشیبانیشم که بده الافی داره اپراتورشم که طفلکیا بهشون کاغذ میدن که این ارجیفو تحویل کاربر بدین.
    مودم خود بنده همه با اینکه فضای بازه و 200 هزار تومن قیمتشه یه بار کلا عوض کردم هرچند که ایرانسل گندترین مارک مودم رو استفاده میکنه هاوایی. بهرحال میخام برم سراغ مبین نت ببینم چی میشه.
    اسخاره که خوب راه داده تا خدا چی بخاد (خنده)

  13. سلام من تقریبا همه ی نظرات را خوندم
    من که خودم به شخصه راضی نیستم
    اگه اصفهانی باشید میدونید که ساختمان ایرانسل دروازه تهرانه
    منم خونه مون بقل ساختمان ایرانسله حدود 30 متر فاصله داریم
    دیگه نزدیک تر از من که نیست که؟؟؟ هست؟؟؟؟
    مودم من 128 سرعتم 16 کیلو بایته
    خنده داره که بقل دکل اصلی ایرانسل باشی و سرعتت 16 باشه
    خلاصه از من میشنوید فعلا نخرید که خرج اضافیه
    قربون همتون مهران

  14. با سلام دوستان خانه ما چسبیده به دکل اصلی ایرانسل است وایمکسم به شدت سرعتش پایین امده پشتیبانی اصلا جواب نمیدهد و برای مشتریانش ارزش قایل نیست زنگ زدم وایمکسم را غیر فعال کنند قربان ذیال اپ

  15. با عرض سلام و ادب خدمت تمامی دوستان

    پس با این اوصاف ما همین اینترنت ۲ مگ ای دی اس ال خودمونو ترجیه بدیم بهتر از ایرانسل یا مبین نت هست به نظرم. البته نتایج قطعی درباره اینترنت وایمکس مبین نت ندارم. از دوستان عزیزی که در ارتباط با سرعت های دانلود ۲۵۶، ۵۱۲، ۱ و ۲ مگ وایمکس اطلاع دارند زحمت بکیشن اطلاع رسانی کنند.

    شماره پیامک ما هم ۱۰۰۰۱۸۱۸ هست.
    منتظر نظرات شما دوستان هستیم. در ضمن تا یادم نرفته بگم که ما از اپراتور رهیاب سرویس دارم و فعلا از ایرانسل پیامک دریافت نمی کینم. لطفا پیام هاتون رو از طریق همراه اول به شماره پیامک ۱۰۰۰۱۸۱۸ ارسال کنید.

    با تشکر فراوان

  16. سلام دوستان عزیز.من مطالب رو خوندم شما با حرف هایی که زدید کاملا منو ترسوندید ولی من چارهی جز این ریسک رو ندارم و چون نیاز زیادی به اینترنت دارم باید زود مودم خودم را بخرم.حالا از شما دوستان یک سوال ضروری دارم بنظر شما واسه من که حجم بالای از دانلود رو دارم کدام یک ااز مودم های ایرانسل بهتر است؟مودم usbیا مودمwifiتورو خدا زود جواب دهید

  17. سلام تا چندماه وایمکس درمنطقه ما خوب بود بعدازمدتی که جلوی دکل مخابراتی یک ساختمان 20طبقه ساخته شد دیگه سیستم ماهم قطع شد هروقت به مرکززنگ زدم بعدازچندبارگوش دادن اهنگ وقطع شدن درحین گفتن مشکل با اعصاب خردشده چندین ..نثارشان کردم درهرحال هیچکس از کارشناسان انها نتوانستندبفهمندچرامودم من قطع شده یکی گفت مودم سوخته بردم جای دیگری دیدم سالمه یکی گفت انتن محل قطع شده بعداز10روز گفتندبررسی کردیم مشکل ازانتن نیست درهرحال باید بگم 110هزارتومان بابت مودم دادم واشتراک یکساله که فقط5ماه استفاده کردم انشاالله دراخرت جوابگوباشندوالله اینهایی که میگویند جوابگو هستند یکبار به شماره انها زنگ بزنندتاببینند بعدازپرکردن فرم پشتیبانی توسط اپراتورانها چندروز بعدباشما تماس خواهند گرفت جوینده تهران مشترک قطع شده سرویس

  18. سلام به همه
    من زمستون پارسال وایمکس 512 ایرانسل خریدم. الانم همونو دارمو 3 تا دیگه هم واسه آشنایان خریدم. ولی اگه می خواین بخرین به یه سری نکات توجه کنین که تجربیات شخصی من هستن:
    – سرعت دانلود با آنتن دهی 68 % در حدود 50-60 kb/s.
    – قطعی نداشتم فعلا ولی کاهش سرعت گاها دارم
    – تکنیکای زیادی برای خالی کردن جیب مشتری وجود داره که مجبورین بپردازین: مثلا اگه مودموتن رو بخواین عوض کنین مجبورین کلا یه وایمکس دیگه ثبت نام کنین و نمی تونین دو تا مودم داشته باشین. اگه بخواین از تعرفه دائمی به اعتباری و بالهکس برین بازین مدمتون باید عوض شه. اگه حسابتون بیشتر از 2 ماه تعلیق داشته باشه بازم مودمتون می سوزه و در حالت کلی همیشه باید یه مودم دیگه بخرین:). طرح دائمی قراره یه مقدار ودیعه بدین و بهد از مصرف قبض پرداخت کنین ولی عملا اینجوری نیست و همون موقع ثبت نام به عناوین مختلف (همونطور که دوستان گفتن هر کدوم از اپراتور ها یه چیزی می گه…) ازتون می گیرن. سر این موضوع من خیلی تماس گرفتم و حتی ساختمون جردن هم رفتم ولی کسی پاسخ گو نیست (چند تا اپراتور تعلیم داده شده که فقط تکریمت می کنن و کاری برات نمی کنن. نمی شه چهار فحش بدی حداقل دلت خالی شه).
    -روزی که میان نصب می کنن قبلش بعضی ها باهات تماس میگیرن و می گن رمز و آی دی رو بده تا حسابتو فعال کنیم و نصبتون طول نکشه. با این کار (بلایی که سر خودم اومد) حسابت فعال می شه و تا وقتی که جناب نصاب میاد برات وصل کنه اون سه روزی که مهلت داری پس بدی هم تموم شده!!!!)
    – مودم اشتباهی برات میارن که تحت هیچ شرایطی قبول نکین به این امید که می تونین پس بدین.
    و خیلی دیگه از این جور مسائل که وقتی وارد سیستم می شین یاید حواستون خیلی جمع باشه.
    با تشکر

    1. ببخشید، خیلی سریع نوشتم . غلط املایی زیاد نگیرین 🙂

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *