معرفی۱۰ سایت رایگان برای پشتیبانی و عیب یابی رایانه شما

معرفی۱۰ سایت رایگان برای پشتیبانی و عیب یابی رایانه شما
  • 1389/6/13
  • محمدرضا ارجمندی
  • 315

همیشه تلاش ما  این بوده که به قدر دانش و اطلاعات خود به سولات و اشکالات خوانندگان عزیر که در قسمت نظرات مطرح می کنند کمک کنیم. البته ، مدعی نیستیم که  تمام سوالات را پاسخ داده ایم یا همه چیز می دانیم. «همه چیز را همه کس می دانند». در حالت کلی، هر کاربر می تواند در بعضی سایت ها درخواست کمک رایگان کند و امیدوار باشد در سراسر شبکه جهانی وب درخواست کمکش انعکاس یافته و کسی با مهارت عیب یابی موردنظر او  برای کمک پیدا شود!

معمولا رسم است که کاربر دچار مشکل شده از موتور جستجو کمک گرفته و نوع خطا یا مشکل خود را در کادر جستجو تایپ می کند و به دنبال نتایج می گردد. نتایج جستجو  وی را  به بسیاری از سایت های پشتیبانی فنی و انجمن های مباحثه ای یا  پرسش و پاسخ عیب یابی کامپیوتر  برای پیدا کردن مشکل مشابه سوق می دهند.

به جای فراموش کردن وب سایت هایی که توانسته اند حل مشکلاتمان را برایمان به سادگی آب خوردن کرده و به ما احساس حرفه ای شدن را ببخشند!  بد نیست نشانی انها را در مرورگر خود بوک مارک کرده ، چرا که خطاها و مشکلات رایانه همیشه در کمین کاربر می باشند.

برخی از شما ممکن است نوشته قبلی ما در زمینه معرفی  سایت های مشاوره عیب یابی کامپیوتر را خوانده و از بعضی از این مراجع استفاده می کنید. در ادامه بحث های پیشین در این مقاله به معرفی ۱۰ مرجع رایگان دیگر در زمینه  پشتیبانی فنی از رایانه می پردازیم که در مواقع بحرانی و وقتی که از دانش رایانه ای خود برای حل مشکل ناامید شدید می توانند به خوبی عصای دستتان باشند!

انجمن ویندوز هفت (Windows Seven Forums)

وقتی که به این سایت رفته و به تعداد اعضای فعال نگاه می اندازید، با بیش از ۵،۰۰۰  عضو می شود فهمید که پا به فروم شلوغ و پرهیاهویی گام نهادید! کلیه بحث ها در مورد ویندوز ۷ است. فروم ویندوز ۷ در واقع یک مرجع غیر رسمی برای درمیان گذاشتن مشکلاتی که شما ممکن است با آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت داشته باشید. از مشکلات سازگاری درایور با ویندوز گرفته، تا موارد هنگ کردن و اشکال زدائی، و کلی مسائل دیگر .در هر حال اگر از سیستم عامل جدید استفاده می کنید، این انجمن یک باید است و حتما آدرس این سایت را بوک مارک کرده تا از  کمک و حمایت دوستان برای ویندوز ۷  استفاده نمایید.

Annoyances

فکر کنم طراحان این سایت باید به نام بهتری برای وب سایت عیب یابی ویندوز خود می اندیشیدند . به هر حال گویا خیلی به این مورد فکر نکرده اند. در این سایت بخش مقالات محدود است، اما بخش خوب این سایت که باید از ان بازدید کنید انجمن بحث و گفتگو است که اگر به دنبال راه حلی برای هر خطا هستید از آن استفاده کنید.

تابلوهای بحث و گفتگو  تحت نسخه های مختلف سیستم عامل ویندوز گروه بندی شده اند. از ابزار جستجو برای یافتن  مشکل خاص و راه حل مربوطه  استفاده کنید.

Server Fault

Server Faultیک سایت پرسش و پاسخ رایگان برای مدیران سیستم و حرفه ای های فناوری اطلاعات می باشد. سایت خیلی تر و تمیز است و به شیوه ای منظم سازمان یافته است. طراحان سایت در این زمینه می گویند که هدف از ایجاد چنین مرجعی  فراهم اوردن مکانی مجازی بوده که بهترین های ویکی (مطالب گوناگون آی تی)، وبلاگ ها ، انجمن ها ، سایت ها و غیره را برای کاربر به ارمغان می آورد. پرسش و پاسخ ها به طور مشارکتی توسط شرکت کنندگان ویرایش شده و هر زمان توسط کاربران قابل ویرایش است.

برای کمی تقویت وجهه حرفه ای خود ، می توانید با پرسیدن سئوالات چالش برانگیز یا حل مشکلات و جواب به سوالات دیگر کاربران نشان طلا ، نقره ، برنز  به صورت مجازی در پروفایل خود دریافت کنید. اعضا با این مدال ها سطح حرفه ای بودن یکدیگر را می فهمند!

Bleeping Computer

با ۳۹۰٫۰۰۰ کاربر ثبت نام شده و عضو ، انجمن این وب سایت مکانی مناسب برای بحث با کاربران مختلف  و با سطوح مختلف دانش رایانه ای در مورد مسائل کامپیوتر است. جالب است بدانید حدود دو میلیون نوشته در طیف گسترده ای از تاپیک ها به پوشش موضوعات مختلف از ویندوز ۹۵ گرفته تا آخرین به روز رسانی فرم ور iPad. می پردازند؛ هر جنبه ای از مسائل مختلف از نرم افزار تا سخت افزارهای خارجی این انجمن فعال  مورد بحث و گفتگوی اعضاء قرار می گیرد.

لینک های زبانه ای در بالا برای هدایت کاربران به بخش های مختلف وب سایت ازجمله بخش های آموزشی و فرهنگ لغت اصلاحات رایانه ای می باشد.

Cybertech Help

«انجمن پشتیبانی راهنمای سایبرتک» تنها بخشی از جامعه آنلاین عطیمی است که این سایت برای کمک به ما کرابران در فضای مجازی به راه انداخته. شما می توانید به جامعه کاربران این سایت بپیوندید تا از راه حل های ارائه شده برای حل مشکلات نرم افزاری سخت افزاری، یا شبکه ای خود بهره بگیرید، خبر خوب دیگر این است که مسائل مربوط به سیستم عامل های مکینتاش و لینوکس نیز  مورد بررسی قرار گرفته است.

از لئو بپرسید! (Ask Leo)

لئو همان شخصی است که اجرا می شود این سایت ساده اما پرمحتوای پرسش و پاسخ حل مشکلات فنی را راه انداخته. این فرد فداکار برای پشتیبانی فنی کامپیوتر شما حتی یک پنی به عنوان شارژ ماهیانه یا حق المشاوره و از این جور چیزها نمی گیرد و لذت مشاوره رایگان را به کاربران به خوبی می چشاند! در حال حاضر هفت سال از عمر این سایت خوب می گذرد، بنابراین می توانید با خیال راحت و فراغ بال از ۲۲۹۶ مقاله پشتیبانی فنی سایت استفاده کرده و یا به سادگی از جعبه جستجو برای رسیدن به جواب خود استفاده  کنید. سبک پاسخ ها به طور مرسوم بامزه و خواندنی است البته به انگلیسی روان و آسان نوشته شده تا هر کسی با کمی دانش زبان انگلیسی به راحتی منظور نویسنده را متوجه شده و مشکل خود را بتواند حل کند.

Protonic

سایتProtonic بیشتر بر روی بررسی راه حل ها تکیه کرده تا پرداختن به  انجمن بحث و گفتگو. شما می توانید با ایجاد یک  حساب کاربری رایگان از Protonic سوال خود را بپرسید که معمولا توسط یکی از تکنسین های داوطلب پاسخ داده می شود. مدت زمانی که طول می کشد تا پاسخ سوال خود را دریافت کنید بستگی به عوامل متعددی دارد: برای مثال ، پیچیدگی مشکل و یا سؤال.

البته زمانی که برای ثبت نام اقدام میکنید باید جزئیات سیستم خود را به دقت در محل های تعیین شده وارد کنید تا عملیات عیب یابی توسط متخصصین سایت بهتر انجام پذیرد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه نگاه کنید به پرسش و پاسخ (FAQ) این سایت. عیب یابی آنلاین این سایت مشکلات مربوط به ویندوز ، مکینتاش ، لینوکس و ، همراه با برخی سیستم عامل های دیگر را تحت پوشش قرار داده.

واقعا نتوانستم به طور کامل وب سایت را بررسی کنم، اما خط برچسب سایت می گوید که تا به امروز به ۱۸۵،۰۳۹ سوال کاربران پاسخ داده شده!

TechIMO

ایده و هدف این سایت آن است که سوالی برای پشتیبانی فنی می پرسید و به صورت رایگان  جواب های مختلف و تکمیلی خود را از جامعه بزرگ پاسخ دهنده دریافت می کنید. سایت از انجمن بحث و گفتگوی جامعی بهره می برد که تمام زوایای زندگی رایانه ای از جمله زیر انجمن های آموزشی و اعطا کننده گواهی های تخصصی را  پوشش می دهد

پرسش های لینوکسی (Linux Questions)

پشتیبانی از ویندوز و اپل تقریبا سازمان یافته است. اما متاسفانه تعداد انجمن های کمک به کاربران لینوکس چندان قابل توجه نیست. Linuxquestions.org مرجع جامعی از پرسش ها و بحث های داغ لینوکس است. فرقی ندارد شما درلینوکس  یک مبتدی باشید که همین امروز به فکر استفاده از ان افتاده اید، یا در این سیستم عامل استخوان  خرد کرده اید، به هر حال این سایت برای هر طیف از کاربران مطالب تازه و جذابی دارد.

همچنین می توانید چند زیر انجمن در مورد BSD ، سولاریس ، آی بی ام، AIX ، و سیستم عامل یونیکس در این سایت پیدا کنید.

Microsoft TechNet

سرویسTechNet  مایکروسافت وب سایت پشتیبانی از اطلاعات فنی ، اخبار ، و رویدادهای فناوری اطلاعات برای متخصصان و کاربران حرفه ای است. بخشی از وب سایت مبتنی بر اشتراک و ثبت نام است، اما بخش بزرگی از منابع پشتیبانی به صورت رایگان روی عموم کاربران باز و در دسترس است. این منابع شامل انجمن بحث پر جنب و جوش، وبلاگ مطالب منبع باز ، اسناد فنی آرشیو شده در کتابخانه TechNet و یک ویکی که به تازگی راه افتاده. بخش آموزشی به طرز منظمی دارای اطلاعات(و فیلم)  سازمان دهی شده می باشد به ترتیبی که راه را برای یادگیری تکنولوژی های مایکروسافت هموار می کند.

به یاد داشته باشید جامعه اینترنتی همواره مایل به کمک بی مضایقه به شماست. با راه اندازی انجمن های بحث و خدمات پرسش و پاسخ ، پشتیبانی فنی و  عیب یابی شاید نتواند به صورت بلادرنگ و همزمان با طرح پرسش شما به کمکتان بیاید، اما در عوض به طور رایگان کلی مطالب  آموزشی را که چه بسا به حل مشکل شما بلافاصله بعد از خواندن مطلب کمک کنند دریافت می کنید. اگر شما نیز از وب سایت های حلال مشکلات کامپیوتری رایگان استفاده می کنید سایت های مورد علاقه خود را  که کمک می کنند در مواقع بحرانی به جا کندن موی خود از حل مشکلات لذت ببرید در قسمت نظرات به دوستان خود اعلام کنید!

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 315 دیدگاه
  1. قسمت راست نوار وظیفه ام همیشه بلوتوث مشخص بود.من اشتباهی وقتی روش کلیک کردم گزینه آخر که نمیدونم چی بود !!!!!رو زدم وبلوتوثم دیگه نبود.اما وقتی متصل میشم به گوشی شکلش میاد بنظر خودم مخفی شده .لطفا راهنماییم کنید!

  2. با سلام
    من يك ايميل براي محيط كارم دارم مال ايران هستش . چند تا ايميل ناشناس برام از جي ميل و ياهو اومده . ميخوام بدونم ميتونم آدرس و يا شماره تلفن دقيق از اين ايميل هاي ناشناس دربيارم . آي پي رو پيدا كردم اما مربوط به شركت اي دي اس ال ارائه كننده اينترنت هست و آدرس يا شماره شخص رو نداره ؟ راهي هست ؟ كه خودم بتونم بفهمم . تشكر

  3. باسلام..لب تاب من بعد نصب 1 بازی از کنار دو طرف چپ و راست جمع شده وکنارش سیاهه صفحه دسکتاپم افتاده وسط چیکار کنم؟؟؟؟

  4. سلام خسته نباشد
    من میخواستم به سایت www.refahi.ir مراجع کنم که در این سایت به مشکل خرابی ساعت و تاریخ مواجه شدم
    ساعت و تاریخ من درست است ولی نمیدونم چرا هرکا ری میکنم نمیتونم وارد بشم
    متشکر میشم راهنماییم کنید

  5. سلام خسته نباشید
    من کامپیوترم صدانداره وقتی ویدوز اکس پی داشتم از جلوی کیس صدا داشت اما از پشت صدا نداشت ولی از وقتی ویندوز 7 را نسب کردم کامپیوترم اصلا صدانداره وقتی فیش اسپیکر رو به جلو وصل میکنم روی ایکن صدا کنار ساعت ضرب در زده اما وقتی از پشت وسل میکنم علامت نداره ولی صدا پخش نمیشه
    ممنون میشم سریع پاسخ بدین

  6. dorood , khaste nabashid… . laptop man baade vasl kardan har flashi in error ro mide : device driver software was not successfully installed … . manmoon misham age begid bayad chikar konam… . address email ham mizaram : iliya_lovesferonika@yahoo.com

  7. سلام صفحه مانیتورم برعکس شده یعنی 180 درجه چرخیده توروخدا بگین چیکار کنم ….زووووووووووووووووووووووووووووووووود

  8. سلام مهندس عزیزبخاطربازی فوتبال پرو2014سیستمم رو ارتقادادم رم 2گیگ خودم هم یه 512و256 که از قبل داشتم وگرافیک هم 2گیگ cpuهم که3.2بود ویندوزم هم سون هست بازی رو نصب کردم اما درهنگام اجراشدن پیغام error sistem رومیده تو تنظیمات بازی هم رفتم کیفیتش روهم دست دم اماتاثیری نداشت نمیدونم بایدچیکارکنم
    این پیغامی که برام میاد
    The program can t start because d3dx9 -43.dll is missing from your computer .
    Try reinstalling the program to fix the problem
    ممنون از شما

    1. سلام و خسته نباشید من چندوقتی است که ویندوز ۸ نصب کردم اما نمیتونم در صفحه استارت اسکرین و لاک اسکرین ان تغیراتی ایجاد کنم.میشه لطفا منو راهنمایی کنید؟ ممنون

  9. سلام.خسته نباشيد.من ويندوز لپ تابمو عوض كردم ولي ميخوام دوباره به اينترنت وصل شم نميتونم بايد چيكار كنم ويندوز 7 .وايمكس مبين نت دارم فك كنم ..كانكشن هم نساختم

  10. سلام
    چندروز مرورگرام برای بازکردن گوگل ویاهو این پیامومیدن
    There is a problem with this website’s security certificate.
    ولی موزیلاBing بازمیکنه.چیکار بایدبکنم؟

  11. سلام روی کامپیوترم ویندوز xp نصب نمیشه موقع نصب xp روی صفحه ابی رنگ setup windos متوقف میشه . ولی ویندوز seven نصب میشه . رم سیستمم 1 میباشه که موقه بالا اومدن سیستم 256یا516 مینوسه

  12. من هر بار بازی نصب میکنم وقتی نصبش تمام میشه وارد بازی که میشم با ارورهای مختلف نمونش (the procedure entry point excep handler 4 common could not be located in the dynamic link library msvcrt.dll.) لطفا یک راهکار پیشنهاد بدین

  13. با سلام
    خسته نباشید
    سلام چند روزه تنظیمات لپتاپ من بهم خورده هر برنامه روش نصب می کنم یا فایلی رو رو هارد ذخیره می کنم بعد از اینکه خاموش کنم وقتی دوباره روشن می کنم همه فایل برنامه ها از بین میره حتی اگر برنامه ای رو removکنم باز بر میگرده لطفا کمکم کنید وبگین چیکار کنم.

  14. سلام خسته نباشید
    من نمیتونم با Skype با دوستام ارتباط برقرار کنم پیفام there is problem in your microphone را میدهد ولی من میکروفن windows را تست کردم مشکلی نداشت

  15. باسلام لپ تاپ من مدتی هست که فلش رو نمی خونه وپیغامی با مفهوم not instaled succefuiiy اونم گاهی اوقات روی صفحه میاد. لطفا کمکم کنید چکارش کنم

  16. سلام خسته نباشید من لب تاب خودمو ریستور کردم بعد یک فایل را که قبلا کپی کرده بودم توی هاردم پاک شده الان هم دوباره به همان تاریخ ریستور می کنم اون فایل نمیاید جه توری میتونم اون فایل روبرگردونم باتشکر

  17. سلام من یه بازی دارم ماشینی هست ولی نصب کردنی نیست خودش داخل پوشه runداره چند روزه نمیدونم چرا اجرا نمیشه و پیغام اخطار در درایو c میده که این پیغامو می نویسم cute”c://users/mohammad/app data/temp/rar/need for speedthe run .exe

  18. سلام خسته نباشید
    کیبورد لب تابم بعضی مواقع تایپ نمیکنه مثلا تو قسمت runیا تو قسمت cmdیا تو بعضی نرم افزارا البته تو wordکار میکنه مشکلش چیه؟؟؟ لطفا کمکم کنید

  19. سلام من اپدیت کارت گرافیکمو دانلود کردم(geforce8400 gs)ولی وقتی نصب میکنم کارت گرافیک خودمم حذف میشه ونوار پایین کامپیوتر هم سفید میشه ویندوزم 7 هستش من چی کار کنم خیلی به اپدیت نیاز دارم

  20. سلام
    من قبلا ویندوز ایکس پی روی کامپیوترم نصب بود و با adslمیتونستم به اینترنت وصل بشم ولی وقتی که ویندوزم رو عوض کردم و سون نصب کردم هر کاری کردم نتونستم به اینترنت وصل بشم در صورتی که مودمم مثل قبل چراغ اینترنت روشنه و درست کار میکنه.در ضمن ویندوز رو هم خودم نصب کردم

Comments are closed.