چگونه فایرفاکس جذاب تر و سریعتری داشته باشیم؟ (بخش دوم)

  • 1389/6/19
  • مهدی صمصامی
  • 54

اگر بخش اول این مقاله را مطالعه کرده باشید، متوجه موضوع این بخش از مقاله خواهید شد. در بخش اول به توصیف درباره فایرفاکس، مزیت های آن صحبت کردم و روش هایی را برای زیباتر کردن و جذاب کردن فایرفاکس به شما معرفی کردم. همانطور که قول داده بودم در بخش دوم مقاله درباره بحث سرعت و عملکرد فایرفاکس و روش های بهتر کردن آن برای شما صحبت خواهم کرد.

همانطور که در بخش اول گفتم، فایرفاکس دارای دو ایراد اساسی است؛ یکی مشکل ظاهری و دیگر مشکل سرعت و عملکرد و همچنین سنگین بودن آن و در اختیار گرفتن مقدار زیاد رم و CPU. عیب اول آن را در بخش اول بررسی کردم و روش های برای بهبود آن و بهتر شدن آن به شما معرفی کردم تا فایرفاکس بسیار زیباتر و جذاب تری داشته باشیم. در این مقاله بحث مربوط به کندی خود مرورگر و سنگینی نسبی آن را بررسی می کنم. مطمئن باشید با انجام نکته و آموزش های داده شده در مقاله اول و دوم، فایرفاکس تان بسیار بهتر خواهد شد که دیگر آن را با هیچ چیزی عوض نخواهید کرد!!! شک نکنید که هر مشکلی، راه حلی دارد؛ البته به این نکته هم توجه داشته باشید که اگر فایرفاکس هزار عیب و ایراد هم داشته باشد (که ندارد)، با استفاده از ابزارهایی که برای اون ساخته شده به صورت کلی حل می شود.

یکی از مشکل های فایرفاکس بحث سرعت آن است؛ البته نه سرعت مرور سایت ها؛ منظور من سرعت خود نرم افزار است. اگر مدتی از فایرفاکس استفاده کنید، متوجه خواهید شد که کند تر شده است. همچنین فایرفاکس به طور نسبی حجم زیادی از پردازنده (CPU) و حافظه (RAM) را در ازای باز کردن تب ها به خود اختصاص می دهد. یکی دیگر از عیب های آن در این باره، سرعت باز شدن مرورگر است؛ یعنی پس از اضافه کردن بوک مارک ها و یا افزونه های زیاد، سرعت باز شدن فایرفاکس پایین می آید.

اما به هیچ وجه نگران نباشید؛ من این اشکالات را نگفتم که قید فایرفاکس را بزنید!! تمام این اشکالات را بیان کردم تا بتوانیم مرحله به مرحله آن ها را حل کنیم و بتوانیم بسیار راحت تر از این مرورگر استفاده کنیم. چرا باید مرورگری با این همه امکانات و قابلیت و ابزارها و افزونه های مختلف برای آن را فقط برای داشتن 2 یا 3 اشکال سطحی که در مرورگرهای دیگر بیشتر از آن یافت می شود، ترک کنیم. در حالیکه تمامی این اشکالات با راه های بسیار ساده و رایگان قابل حل کردن هستند. پس بیایید با عمل کردن به نکته و آموزش های داده شده و استفاده از ابزارهای موجود، فایرفاکس را بهتر، روانتر و جالبتر کنیم.

برای افزایش سرعت راه اندازی فایرفاکس، علاوه بر استفاده از نرم افزارهای مختلف، راه های دیگری هم وجود دارد که می توانید با انجام دادن آن ها، سرعت راه اندازی فایرفاکستان را به صورت دستی و اختیاری بالا ببرید. برای مطلع شدن از این نکته و راه و روش ها می توانید مقاله “چگونه می توان مرورگر فایرفاکس را سریع تر راه اندازی نمود؟” که دوست عزیزم آقای ارجمندی آن را تهیه نموده است، استفاده کنید.

معرفی ابزارهای کاربردی

اکنون نوبت به معرفی ابزارهای کاربردی می رسد.

اولین ابزاری را که می خواهم به شما معرفی کنم، برای شما مشکل اشغال حافظه توسط فایرفاکس را حل می کند. این نرم افزار کوچک، Firefox Ultimate Optimizer نام دارد. با استفاده از Firefox Ultimate Optimizer می توانید به راحتی و بدون هیچ مهارتی، میزان استفاده فایرفاکس تان را از حافظه سیستم کمتر کنید.

این نرم افزار بسیار کوچک و کم حجم را می توانید از ایــــنـــجـــا با حجم 170 کیلوبایت دانلود کنید.
برای استفاده از نرم افزار کافی است آن را اجرا کنید و حدود 2 یا 3 ثانیه صبر کنید. پس از آن نرم افزار در بخش Tray سیستم شما فعال خواهد بود و هیچ مزاحمتی برای شما ایجاد نمی کند. پس از آن پنجره Task Manager را باز کنید و در تب Processes میزان تغییر استفاده از حافظه را مشاهده کنید.

در تصویر زیر می توانید مقدار استفاده فایرفاکس با 17 تب باز از حافظه و در حالتی که نرم افزار Firefox Ultimate Optimizer اجرا نیست را مشاهده کنید :

تصویر زیر هم گویای مقدار استفاده فایرفاکس با همان میزان تب باز و همراه با اجرای نرم افزار Firefox Ultimate Optimizer است :

نرم افزار دیگری که قصد دارم به شما معرفی کنم، SpeedyFox نام دارد. همانطور که گفتم اگر پس از مدتی با فایرفاکس کار کنید، با اضافه کردن افزونه ها و بوک مارک های مختلف و یا ذخیره کوکی ها، فایرفاکس رو به کندی میرود و ممکن است باعث ناراضی شدن شما بشود. این نرم افزار رایگان و پرتابل با بهینه کردن تنظیمات کوکی های مرورگر شما و همچنین فشرده کردن حجم دیتابیس های SQLITE، باعث افزایش سرعت اجرای فایرفاکس و همچنین سایر عملیات ها و فرایندهای وابسته به آن می شود. با استفاده از این نرم افزار می توانید به بهترین روش فایرفاکس تان را بهینه کنید و با سرعت بالا کارهای خود را در آن انجام دهید.

نرم افزار SpeedyFox را می توانید با حجم 417 کیلوبایت از ایـــنـــجـــا دانلود کنید.

برای استفاده کردن از نرم افزار بهتر است در ابتدا فایرفاکس را ببندید؛ چون بدون بستن فایرفاکس امکان بهینه کردن پروفایل توسط SpeedyFox وجود نخواهد داشت.

سپس نرم افزار را اجرا کنید تا پنجره اصلی آن را مشاهده کنید.

برای انجام بهینه سازی کافی است بر روی دکمه Speed Up My Firefox کلیک کنید. در صورتی که پس از کلیک با پیغامی مانند Cannot locate any Firefox profile on the specified path مواجه شدید، یعنی پروفایل مرورگر شما به طور درست انتخاب نشده است.

در پروفایل مرورگر تمامی اطلاعات مربوط به کوکی ها، دیتابیس های SQLITE، بوک مارک ها و  دیگر تنظیمات اعمال شده بر روی فایرفاکس شما، ذخیره می شود. برای انتخاب پروفایل به صورت دستی، از بخش Profile، گزینه Custom را انتخاب کنید.

پس از آن پنجره ای برای شما باز می شود که باید در آن مسیر پروفایلتان را مشخص کنید. بسته به نوع سیستم عامل شما، این پوشه ممکن است در مسیرهای مختلفی قرار داشته باشد.

مسیر پروفایل مرورگر فایرفاکس در ویندوزهای مختلف به شکل زیر می باشد :

ویندوزهای 7 یا ویستا :

WinDrive:UsersUserNameAppDataLocalMozillaFirefoxProfiles
48h9pfe.default

WinDrive:UsersUserNameAppDataRoamingMozillaFirefoxProfiles
48h9pfe.default

ویندوزهای XP یا 2000 :

WinDrive:Documents and SettingsUserNameApplication DataMozillaFirefoxProfiles
48h9pfe.default

WinDrive : درایوی که ویندوز در آن نصب شده

UserName : نام کاربری

پس از انتخاب پروفایل تان از پنجره باز شده، روی OK کلیک کنید و سپس بر روی دکمه Speed Up My Firefox کلیک کنید تا عملیات بهینه سازی آغاز شود.

پس از اتمام کار، می توانید مطمئن باشید که سرعت فایرفاکس شما بدون صدمه زدن و دستکاری پسوردها و همچنین اطلاعات بوک مارک ها و افزونه های تان، افزایش یافته است.

نتیجه

در این مقاله به شما ابزارهای مناسب و کاربری را برای افزایش سرعت کار با فایرفاکس و همچنین افزایش کارایی آن معرفی کردم. با استفاده از این ابزار، هیچ وقت فایرفاکس را کنار نخواهید گذاشت. اکنون به حرف من رسیدید که تمام مشکل ها را می توان با راه حل های ساده حل کرد؟

شما هم نظراتتان را درباره این مطلب و ابزارهای ارائه شده بیان کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 54 دیدگاه
  1. سلام .
    مقاله خوبی بود . فقط لینک برنامه اولی مشکل داره .
    دمت گرم . یه بررسی بکن .
    موفق باشی ………….

    1. ممنون که اطلاع دادی علیرضا جان…
      لینک رو تصحیح کردم.

      موفق باشی

    2. با عرض سلام
      همه ی لینک ها درست بود
      حتما گوگل کرم که این قدر ازش تعریف میکنین مشکل داره.
      بهترین و بزرگترین و محبوبترین و خفن ترین مرورگر جهان=موزیلا

    3. سلام .
      نه جناب موسوی کروم مشکل نداره . بهتره دو تا کامنت بالاتر از پست خودتون رو بخونید و بعد نظر بدید . چون خود نویسنده یعنی دوست عزیزم آقا مهدی خودشون گفتن که ” لینک رو تصحیح کردم ” .
      در مورد جمله آخرت اصلا موافق نیستم . گرچه شما فقط اسم بنیاد سازنده رو آوردید ، در صورتی که اسم مروگر موزیلا + فایرفاکس هستش . جلوی اون علامت مساوی باید نام ” گوگل کروم ” رو بنویسید .
      لطفا یه خورده اطلاعاتتون رو در مورد تست فنی مرورگرها بالا ببرید و فقط قصد اظهار نظر نداشته باشید .
      تست فنی مرورگرها : http://ho.io/erhp
      با آرزوی موفقیت ………….

  2. سلام مهدی جون .
    بابا این برنامه ( فایرفاکس آلتیمیت آپتیمایزر ) کرکره خندست . اول از مشکلاتش شروع میکنم :

    1- این برنامه با دات نت نوشته شده و کسی که بخاد ازش استفاده کنه باید حداقل دات نت فریم ورک 2 رو با حجمی در حدود 22 مگابایت + 170 کیلوبایت خود برنامه دانلود کنه . واسه دیال آپ که چند ساعتی طول میکشه و نمی صرفه .

    2- اتهاماتی از سوی خیلی ها بهش وارد شده که میگن این برنامه در سیستم جاسوسی میکنه و اطلاعات موجود در سیستم رو به سرورهایی ارسال میکنه ( البته این فقط ریپورت هایی بود که در اینترنت برخی گذاشته بودن ) . یکی دیگه از دلایلی که میشه به این برنامه مشکوک شد اینه که در هیچ سایت معتبری این برنامه آپلود نشده و تمامی سایت هایی که این برنامه رو ارائه میدن جزو دسته سایتهای ناشناخته و ایرانی هستند که تا یه چیزی میاد دم دستشون میزارن تا بازدیدشون بره بالا و تبلیغات و درآمد و پوز حریفا رو زدن و ……

    خب حالا یه مثال میزنم .
    شما خودت برنامه نویسی . یه خورده به این موضوع فکر کن :
    یه برنامه مثل فایرفاکس و به قول خودتون با امکانات بسیار زیاد ، تعداد زیادی افزونه ، پلاگین ، بوکمارک ، تب های باز و …….. اصلا امکانش هست که میزان مصرف حافظش بشه 900 کیلوبایت ؟!!!!!!!!

    من خودم حتی با ویبی 6 که باهاش میشه رابط کاربری ساده ای بسازی ، برنامه نوشتم و هیچ کدومش مصرف حافظش زیر حداقل 2 مگابایت نمیومد ، حالا چه اتفاقی میفته که فایرفاکس با این همه دنگ و فنگ و امکانات ، میزان مصرف حافظش میرسه به 900 کیلوبایت ؟؟؟!!!

    اصلا اینو ولش کن ، اگه این برنامه واقعا حافظه ی مورد استفاده ی فایرفاکس رو بهینه میکنه چرا فایرفاکس به صورت Embedded از این قابلیت استفاده نمیکنه ؟؟؟!!! چرا میزاره که میزان مصرف حافظه بالاش همیشه و همه جا باعث سرکوفت زدن بهش بشه ؟؟؟!!!

    آقا اصلا اینو هم بیخیال . شما با این برنامه مصرف حافظه فایرفاکس رو بهینه سازی کن . بعدش برو داخل تسک منیجر . حالا از گزینه View گزینه Select Columns رو انتخاب کن . بعدش گزینه Page fault رو تیک بزن . حالا در قسمت جلوی فایرفاکس آپتیمایزر ببین این مقدار چقدر بالاست . این مقدار تعداد وقفه هایی هستن که داده ها از رم به دیسک ریخته میشن . یعنی این برنامه داره اطلاعات رو از روی رم به داخل دیسک میریزه و این واقعا افتضاحه . این باعث میشه سرعت برنامه هم به پایین بیاد .

    اما برنامه دوم :
    طبق تجربه هایی که بنده و دوستان داشتیم این برنامه تغییر آنچنانی در سرعت فایرفاکس نمیده . همه ی سایتها مینویسن 3 برابر افزایش سرعت ولی در واقعا 10 الی 20 درصد سرعتش بهبود پیدا میکنه .

    یه توصیه به همه ی دوستان :
    اگه کروم رو استفاده کنید نیازی نیست از هیچ کدوم از برنامه های بالا استفاده کنید . خیلی راحت با میزان مصرف حافظه کم که مشکلی رو واستون پیش نمیاره .
    واقعا این فایرفاکس به جز یه مشت افزونه هیچی نداره .

    زنده باد گـــــــــوگـــــــــــل + کـــــــــــــروم .

    حالا نظر شما چیه آقا مهدی ؟؟؟

    1. از حرفات احساس میکنم خیلی عقده ای هستی نه؟ :دی
      چرا میخوای به زور نظرتو تحمیل کنی؟
      بابا ما حالمون از کوروم بهم میخوره:دیییی
      به تحریم بودنتون افتخار کنید دییی

    2. سلام دوست عزیز
      اظهار نظر کار درستی هست؛ ولی توهین مناسب نیست. در مورد جمله دوم و چهارمتون موافقم. عقاید و نظرات افراد با هم متفاوت هستن؛ مثلا من و شما طرفدار فایرفاکسیم و یکی دیگه طرفدار کروم.

      موفق باشید

    3. جناب میلاد خان :
      1- فکر کنم عقده ای تو باشی . چون من حرف منطقی میزنم . تو میتونی خلافش رو ثابت کنی ؟؟؟ بفرما ………

      2- من هیچ وقت نظرمو به زور تحمیل نمیکنم .

      3- شما حالت به هم میخوره به من ربطی نداره . اگه دیدی مشکلت خیلی جدی شده ، به درمانگاه مراجعه کن .

      4- ما به استفاده کردن از بهترین مرورگر دنیا محصول قدرتمندترین و خلاقترین شرکت دنیا افتخار میکنم و گرنه تحریم رو که میشه دور زد . تحریم هم به خاطر مسائل سیاسیت نه به خاطر مشکل گوگل با کاربران ایرانی !

      نتیجه : قبل از نظر دادن کمی تفکر کنید !

    4. چرا حالا ترش میکنی
      آخی خیلی ناراحت شدی از نظرم؟
      میگم اگه خیلی ناراحت شدی برو یه لیوان آب بخور قول میدم خوب شی 🙂
      من خودم عاشق گوگلم ولی ربطی نداره به گوگل کروم !!! قراره نیست که گوگل توی همه چیز اول باشه !! گوگل کلی محصول و نرم افزار داده مگه همشون اول بوده که اینم اول باشه؟
      گوگل کرومی که کل وجودش کپی بی شرمانه از اپرا هست !!!
      هر چی بیچاره اپرا گذاشته اینم ازش کپی کرده. فقط اومده یه صفحه آبی واسه تمش گذاشته بعد چند تا چیز دیگه از فایرفاکس کپی کرده و یه ذره به محشون فشار آوردن و 2 تا طرح خودشون دادن , اسم کار بدست اومده رو گذاشتن کووووورووووم :دی

    5. کروم که نه ولی کرومیوم یا دراگون شاید ….
      فقط برای اطلاع عرض کنم جدیدا تو رده بندی کل فایرفاکس دوم شده و کروم رتبه سوم را داره یه سرچ بزنید متوجه می شید
      اما در مورد ظاهر من الان فایرفاکس ۱۱ را دارم و ظاهرش خیلی خوبه
      با نظرت در مورد Firefox Ultimate Optimizer موافقم
      و اینکه دوستانی که از فایر فاکس استفاه می کنن بدونن که موزیلا اعلام کرده از نسخه های قدیمی فایرفاکس دیگه استفاده نکنید به دلایل امنیتی

  3. interface خلاق کروم قابل ستایشه. بد نیست مقایسه ای تو زمینه های مختلف از کروم و ff کنید

    1. سلام مصطفی جون .
      فکر نکنم نیازی به مقایسه باشه ! اگه فایرفاکس 1 نقطه قوت ( افزونه ها ) داشته باشه ، گوگل کروم 8 نقطه قوت داره ( سرعت بالای بارگذاری مرورگر ، مصرف حافظه کمتر ، سرعت بسیار بالا در بارگذاری صفحات ، اینترفیس بسیار خلاقانه ، نیاز نداشتن به برنامه های جانبی به منظور Fake کردن میزان استفاده از حافظه ، نیاز نداشتن به نرم افزار جهت افزایش سرعت لود شدن مرورگر ، بالاتر بودن گوگل کروم در تست های فنی نسبت به سایر مرورگر ها ، ساخته شدن تم این مرورگر برای دیگر مرورگرها مثل فایرفاکس ، ساخته شدن تم این مرورگر حتی برای سیستم عامل ویندوز )

      موفق باشید ………….

  4. جالبه!!! تا یه پست درباره فایرفاکس میاد تو این سایت، 10 تا نظر پشتش درباره گوگل کروم میاد که تو 95 درصد اوقات از یک یا دو نفر هستن…

    1. آخه مهدی جون باید اطلاع رسانی بشه که فایرفاکس بدردنخوره و تا وقتی که مرورگری مثل کروم ( باید بهش گفت جمبوجت ) هست چرا باید از این روباه درب و داغون استفاده کنیم .
      موفق باشی ………

    2. نه جون مهدی ، بیا یه چیزی هم بگو ……..
      مشتی آدم …… هم جمع شدن میگن فایرفاکس فایرفاکس .
      1- ظاهر و سرعت همون چیزیه که شما فایرفاکسی ها آرزوش رو دارید . :دیییی . برید تم گوگل کروم رو نصب کنید یه خورده بتونید لذت ببرید .

      2- اون موقع کروم هنوز تولید نشده بود . یه خورده اطلاعاتتون رو بیشتر کنید . ویکی پدیا رو گذاشتن واسه همین چیزا . من منکر این قضیه نمیشم . در نظراتی که در پست های قبلی شما دادم گفته بودم که من خودم با فایرفاکس کار میکردم ( قضیه بد و بدتر بین FF و IE ) . ولی وقتی با کروم آشنا شدم همون موقع هرچی Setup فایرفاکس بود رو Shift + Del کردم . :دییییی .

      3- فایرفاکس با این همه ادعا هنوز نتونسته بدون ریست یه افزونه رو نصب کنه . میگن میخایم جت پک بزاریم ولی ظاهرا بلد نیستن چطوریه ؟

      4- در ورژن های استیبل اگه شما یه دونه کرش رو دیدی ! مشکل ایرانی جماعته که بعد از اینترنت اکسپلورر ( بدتر ) تازه اومده به سمت فایرفاکس ( بد ) . هنوز با یه سفینه ی فضایی به نام کروم کار نکردن که آشغالی به نام فایرفاکس رو برای همیشه نابود کنن . ههههه ههههه هههه .
      خب وقتی شما بلد نیستی که چطوری باید تب های بسته شده رو برگردوند ، تقصیر گوگل که نیست . اون طراح میتونه خیلی راحت دوباره کروم رو باز کنه و با فشردن Ctrl + Shift + t تب ها رو برگردونه . لطفا وقتی یه چیزی رو بلد نیستی در موردش اظهار نظر نکن . OK ؟؟؟

      شما هم اول برو اطلاعاتت رو زیاد کن و جواب اون سوال هایی رو که پرسیدم بده تا یه برنامه ی مسخره ( فایرفاکس آپتیمایز ) با نشون دادن یه مقدار Fake گولت نزنه . جالب اینجاست که هنوز بر حرف خودت پافشاری میکنی و میگی اون برنامه جواب میده . درحالی که هنوز نتونستی یه جواب واسه اون سوالایی که پرسیدم بیاری ! هههههه هههه .

      “دوست من ما بیشتریم” ، فعلا که مرورگرتون داره با مغز میخوره زمین . هههههه هههههه .

    3. هه هه
      بیخال مهدی جان. اینا عقده ای هستن
      هیشکی از کروم استفاده نمیکنه
      فقط یه عده معدود هستن که اونام کاربرای تازه به دوران رسیده اکسپلورن 🙂
      ولی ماها بی شماریم

    4. معلوم کی عقده ایه ! هههههههه .
      آمارها که دارن کروم رو برقله افتخار و فایرفاکس فرو رفته در لجن نشون میدن .
      فکر کنم خیلی از اکسپلورر خوشت میاد . خوب اسمش رو یادت مونده . ای کلک . آقا این میلاد بچه محل ماست . هر چقدر دیروز اصرار کرد که Setup کروم رو بهش بدم ، بهش ندادم . حالش گرفته شده دوباره رفته سراغ همون فایرفاکس آشغال .
      آره افزونه های بدردنخورتون که کپی هم هستن بیشماره . ههههه هههههه هههههه.

    5. seup کروم هه هه

      کروم که کلیک نکرده سرشو میندازه خودش نصب میشه دیگه چه نیازی هست به نصب کردند:دی
      من اسم این محصولتون رو نمیدونم؟؟ خوب کووووورووووووم هست دیگه :دیییییییییی

      راستی آب خوردی خوب نشدی هنوز؟؟؟ فکر کنم وضعت بیشتر از اینا خراب باشه. بیا پیش خودم قول میدم مفتی درمونت کنم … طوریکه دیگه توهم نزنی و چرت بگی واسه خودت
      کروم حتی اون نکات ریزشم از اپرا کپی کرده. اگه قبلا با اپرا کار کرده بودی فهمیدن این قضیه خیلی سخت نبود که کروم بی شرمانه همه چیزو کپی کرده !
      کروم از فایرفاکس چی کپی کرده؟ در مورد همین تم میگم که توی فایرفاکس میتونی به زمینه تم اصلی فایرفاکس عکس های متفاوتی بزاری !! که چند مدت بعد کووووورووووم کپی کرد و بر فهرست کپی هاش اضافه کرد!
      اسم این مرورگر رو باید میزاشتن. گوگل فاکس یا گوگلپرا !!! :دیییییییییی
      تحریمی های بدبخت :دییییی

  5. اگر خودتان آن برنامه اول را نصب کرده بودید فکر نمیکنم دیگر وقتی صرف رواج آن میکردید. لطفا این مقاله را تصحیح کنید و Firefox Ultimate Optimizer را حذف کنید.

    1. اولا خدمتتون بگم که من خودم این برنامه رو نصب کردم و ازش استفاده کردم و خوشبختانه نتیجه هم گرفتم. اگه من استفاده نکردم پس این عکس ها را از کجا آوردم؟؟؟
      بعضی ها راست میگن که باید قبل از نظر دادن کمی تامل کنیم…

    2. سلام مهدی جون .
      آقا مهدی این نتایجی که به شما نشون داده میشه ( در تسک منیجر ) یه سری نتایج Fake هستش . دلیل استفاده نکردن از این برنامه رو توضیح دادم ولی شما جواب ندادید .

    3. در مورد حذف FireFox Ultimate Optimizer کاملا موافقم .

  6. آخه میلاد مجبوری ساعت 12 شب بیای نظر بدی . بزار یه موقعی نظر بده که مخت کاملا از حالت هنگ بیرون اومد باشه .
    راستی گفته بودی که کروم بی شرمانه از اپرا کپی میکنه . بابا دمت گرم با رفقا الان داریم کلی میخندیم . راستی میلاد میدونی کروم رو چطوری مینویسن . اگه نمیدونی گوگل بهت میگه . :دییییییییی .
    حالا از اپرا بگذریم ، گفتی که کــــــــــروم از فایرفاکس داغون کپی کرده . بابا امشب داری اساسی ما رو میـــخــــــنــــــدونـــــی ……….. لابد مصرف حافظه بالا و سرعت داغون در لود شدن صفحات رو کپی کرده ؟؟؟ :دیییییییی . تم فایرفاکس واسه کروم رو ندیده بودیم ولی تم کروم واسه فایرفاکس رو چرا . حالا کپی کار معلوم شد :دییییییییییی .
    نتیجه :
    1- برو بابا افزونت رو نصب کن ………..
    2- دمت گرم . بسیار خندیدیم .

  7. راستی یه چیزی .
    امروز میخام زنگ بزن اریک اشمیت بــــــــــزرگ بگم جیره این آشغال ( فایرفاکس ) رو قطع کن تا باعث خفت برای دنیای مرورگرها نباشه . آخه 90 درصد بنیاد موزیلا داره با کمک های گوگل میچرخه . هههههههه هههههههه هههههههه . از سال 2011 هم که گوگل دیگه کمک هاش رو قطع میکنه ، موزیلا مجبوره بره گدایی کنه ، بعدشم باید با دیال آپ کار کنن و بیان ایران ویندوز کپی شده بخرن . ههههههههه ههههه .

  8. میلاد تو هنوز نمیدونی پاسخ کدوم کامنت رو باید بدی ، اومدی واسه من شاخ میشی ؟؟؟ هههههههه .
    من نیازی به آب خوردن ندارم . تو آمپرت چسبیده و داری چرت و پرت میگی . البته فکر نکنم مشکل تو با آب خوردن حل بشه ، مشکل با چیزای دیگه حل میشه .
    اگه اپرا خیلی شاخ بود الان آمارش خیلی باید بالاتر از کروم باشه . پس دیدی حرفت منطقی نیست .
    شایع شده میخان اسم فایرفاکس رو از ورژن 4 به بعد بزارن فایرکروم یا فایراپرا . آخه بیچاره بس که کم آورده ظاهرش رو کرده مثل کروم و اپرا . حالا کپی کار معلوم شد که کیه !

    بشینید با جناب مهدی خان فکر کنید جوابی رو واسه سوالاتی که پرسیدم جور کنید . آخه واقعا زشته که یه برنامه با نشون داده یه مقدار Fake خودش رو OPTIMIZER جا بزنه و شماها هم باور کنید .
    بای بای …………..

    1. دمــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــت گرم

  9. لااله الاالله بس کنید دیگه!!!! ببینید این آقامهدی بنده خدارو هم که هی میگفت هم کروم خوبه هم فایرفاکس جوشی کردین.قابل توجه شما دوستان عزیز:من الان جدیدترین نسخه های هرچی مرورگر مشهور به ذهنتون برسه دارم. FireFox 3.6.9-Opera 10.62-IE8-Safary4-آخرین نسخه ی گوگل کروم و…(همه اینارو هم به خاطر این دارم که بدونم کدومشون بهترن)
    اولا من با نظرات دوستانی که میگن فایرفاکس به درد نخوره و آشغاله و داغونه و… به شدت مخالفم.خطاب به این دوستان: دیگه دارید خیلی بی انصافی میکنید.فایرفاکس یکی از بهترین مرورگرهای دنیاست.شکی هم در این نیست.
    دوم: من با نظرات اون دوستانی که میگن کروم بده و به درد نمیخوره و… هم مخالفم.بنده خودم برای آپلود کردن از کروم استفاده میکنم.چون هم سرعتش بالاست هم پایین گوشه درصد آپلودهارو میزنه.کروم هم مرورگر خوبیه.
    نتیجه: باباجون،شماها دارید سر یه چیز الکی 2 ساعت تایپ میکنید.اگه از ابتدای نظرات بخونید بیاید پایین میبینید که اون اولها خیلی محترمانه با هم حرف میزدید حالا چیزی نمونده بیفتید به جون هم و تا میخورید همدیگه رو کتک بزنید.بسه دیگه.کروم و فایرفاکس هردو از بهترین مرورگهای دنیا هستن.حالا بحث اینکه کدوم بهترن خیلی مفصله.
    اما یه نکته به دوستان عزیزی که هرچی از دهنشون در اومد به فایرفاکس گفتن.آخه بندگان خدا،شما دارید به این اعتراض میکنید که فایرفاکس تم کروم رو گذاشته؟! خب بابا،اگه به بخش افزونه های سایت موزیلا برید تمهای مرورگرهای سافاری،IE،اپرا،کروم و…اونجا هست.خب ممکنه بعضی ها از شکل مرورگر کروم خوششون بیاد و دوست داشته باشن فایرفاکسشون هم اونطوری باشه.چرا شما به این چیزا گیر میدید؟!

    نکته ی آخر: دوستان فایرفاکسی،و دوستان کرومی(خوشبختانه جزو هیچ کدوم نیستم!!!!)اگه شما تا فردا صبح یه ریز از ویژگی های مرورگر مورد علاقه تون حرف بزنید،طرف مقابل به هیچ وجه راضی نمیشه.این مربوط به سلیقه و طرز استفاده ی شماست که از کدوم استفاده کنید.بنابراین خواهشا وقتتونو بیهوده تلف نکنید!!! اگه فکر میکنید با حرف های شما یک نفر میاد از فایرفاکس دست میکشه و از کروم استفاده میکنه یا یک نفر میاد از کروم دست میکشه و به فایرفاکس روی میاره سخت در اشتباهید. مثل اینه که به یه نفر که پرسپولیسیه بیایم بگیم چقدر استقلال تیم خوبیه و بازیکنای خوبی داره و قهرمان میشه و… .آیا اون میاد از پرسپولیسی بودنش دست بکشه؟! هرگز،بلکه میاد از تیم مورد علاقه ش دفاع میکنه.پس امیدوارم این بحثو تموم کنید.اگه تموم نمیکنید حداقل احترام همدیگه رو حفظ کنید!!!! با تشکر.

    1. سلام دوست عزیز
      من با تمامی گفته های شما موافقم؛ من در جایی که می تونستم سعی کردم با نهایت احترام نظرم رو بگم و هیچ وقت هم نگفتم کروم به درد نخوره. ولی در برابر دوستان دیگه میان میگن فایرفاکس آشغاله یا درست حرفشون رو نمی زنن. مثل اینکه بعضی ها دنبال دعوا هستند؛ چون تا میبینن یه پست درباره فایرفاکس اومده میان میگن افتضاخه و … . خوب آدم هم تا یه حدی تحمل داره.
      به هر حال ممنون از پاسخ ها و گفته های مفیدتون

      موفق باشید

  10. سلام. من تمام مرورگرها رو امتحان کردم و همیشه از فایرفاکس استفاده میکنم. گوگل رو دوست دارم اما حتی اگر کروم بهترین مرورگر باشد به خاطر جمله زیر از کروم استفاده نخواهم کرد.
    The product that you’re trying to download is not available in your country

    1. کاملا موافقم…
      این جمله یعنی بی احترامی محض!!!

    2. پس بشینید تا اختلافات سیاسی ایران و آمریکا حل بشه . تا اون موقع از همون فایرکستون استفاده کنید تا بهتون بی احترامی محض نشه . چرا ما باید خودمون رو از داشتن یه محصول به این قدرتمندی محروم کنیم ، اونم واسه چی ؟؟؟ واسه یه جمله .
      در هر صورت صلاح مملکت خویش خسروان دانند .

  11. برام عجیبه که این همه آدمی که ادعای تخصص در IT دارند اینقدر روی یه محصول تعصب دارند. آخه آدم متخصص که روی یه محصول تعصب نشون نمیده. بدبختی این که قضیه تعصب ایرانی‌ها فقط به مسائل ناموسی مربوط نمیشه. یه بار به نظرات خودتون رو بخونید ببینید اصلا این جور صبحت کردن در شان یک “کامپیوتر کار” هست.

    هر کدوم از این مرورگرها خوبی ها و بدی های خاص خودشون رو دارند و این جور بحث کردن از شماها عجیبه. همه جوری نظر میدن انگار یک سال وقتشون رو گذاشتن که این دوتا رو بررسی کنن. قضیه به این راحتی نیست که. یه متخصص که میخواد یه جمله نظر بده کلی تحقیق میکنه و آمار و سند و مدرک میاره. تازه آخرش هم در یک زمینه خاص یه محصول رو برتر میدونه. هیچ وقت یه متخصص نمیاد بگه لینوکس بهتره یا ویندوز. فایر فاکس بهتره یا کروم. مایکروسافت بهتره یا اپل. هر کدوم از اینا کلی جنبه های مختلف مثل ظاهر، سرعت، امنیت، پایداری، شخصی‌سازی و …. کلی مسئله دیگه دارن که باید تک به تک بررسی بشه تا بشه نظر داد.

    به نظرم سلیقه های شخصی خودتون رو تبدیل به حکم نکنید. من خیلی وقته که هم با کروم و هم با فایرفاکس کار میکنم هنوز نمیتونم بگم کدوم بهتره و هر کدوم برتری های خودش رو داره. البته نمیخوام اینجا درباره برتری های هر کدوم بنویسم چون با این برخوردی که از شما دیدم به جای جواب های منطقی و یه بحث قشنگ علمی یه سری حرف های از روی احساسات میشنوم.

    1. سلام دوست عزیز
      گفته های شما تا حدی صحیح هست؛ ولی من به شخصه قصد بهترین دونستن فایرفاکس رو ندارم. اگر به نظراتم (به جز اون نظر آخر که به دلیل عصبانیت بیش از حد ارسال کردم) نگاه کنید، می تونید ببینید که من فقط خوبی های فایرفاکس رو گفتم و تو بعضی از جاها خودم اقرار کردم که کروم از فایرفاکس بهتره. ولی توجه داشته باشید که من بحث رو شروع نمی کردم؛ همیشه دوستان دیگه بحث رو شروع می کردن و از کلمات نادرست استفاده می کردند که من تا جایی که تونستنم سعی کردم که نظر درست بدم.
      در ضمن در مورد جمله آخرتون باید بگم که بیشتر گفته های ما بر روی دلیل بوده، چه در این پست و چه در پست مربوط به آموزش تنظیمات فایرفاکس. نمی دونم کدوم بخش به احساسات مربوط میشه که شما میگید؟ خوشحال میشم نظرات شما رو درباره برتری های هر مرورگر بشنوم.

      موفق باشید

    1. سلام مهدی جان
      خواهش می کنم، خوشحالم که از این مطلب استفاده کردید.

      موفق باشی

  12. دوست عزیز کار شما مطمئنن با عیبهایی همراه هست ولی دمت گرم در این راه امیدوارم موفق باشین به چرت و پرتهای بعضیها توجه نکن بعضیها فقط اشکالات مارو میبند و این هم نبوغ واستعداد شما رو نادیده میگیرند

    1. سلام دوست عزیز
      خواهش می کنم. مطمئنا هیچ مطلبی نمی تونه کامل و دقیق باشه؛ ولی من سعی کردم تا جایی که میتونم روش های مناسبی ارائه کنم. در ضمن اینطور درست نیست که بگیم چرت و پرت؛ چون به هر حال هر کس نظر خاص خودش رو داره.

      موفق باشید

  13. http://internet-browser-review.toptenreviews.com/
    سلام همگی.
    من اولش خوشحال شدم وقتی دیدم که چند تا جوون ایرونی دارن اینطور واسه خودشون نقد میکنن و بحث راه انداختن اما چند تا کامنت پایینتر که اومدم ، خوشحالی از دماغم زد بیرون.
    لینک بالا یه ریپورت از سایت بسیار موثق تاپ تن ریویوز هستش که همهی برنامه ها رو تست میکنه و نتیجه رو قرار میده. البته لازم بذکره که این سایت فقط از لحاظ امکانات امتیاز میده.
    بد نیست یه نگاه بندازین.
    اینقدر هم توی سروکله هم نزنین. حرف بزنین نه اینکه فحش بدین.
    در ضمن اگرم کسی زیادی سنگ ییه مرورگر رو به سینه میزنه بره دقیق تحقیق بکنه و با مدرک بیاد جلو.
    من طرفدار هیچ مرور گری نیستم ولیاز مرورگر موزیلا فایرفاکس بیشتر خوشم میاد. به هر دلیلی. توی لینک بالا هم رتبه همین مرورگر رو میبینید.
    اما توجه کنید. که گروه ما یعنی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف داره یه اقداماتی انجام میده واسه ساخت مرورگر ایرانی. چند ماهی هست که این پروسه شروع شده و منم یکی از اعضای گروه هستم.
    فعلا همه چی محرمانه هست ، چون چند تا ایده خیلی تاپ توش هست و دوست نداریم کپی بشه :دی
    اگه شما هم نظری دارین مشتاقم بشنوم.
    خودم شخصا پیگیری میکنم.
    من دیگه برم نماز.
    یا حق.
    التماس دعا!

    1. مرورگر ایرانی که قبلا ساخته شده : تیزبال

      www.tizbal.com

  14. مطلب مفیدی برا من بود.

    یه سوال داشتم :
    میشه کش فایرفاکس رو به سیستم دیگه ای منتقل کرد؟؟؟(چون تو سایتای زیادی عضوم و در هر سایت با نام کاربری و رمز متفاوت ثبت نام کردم)

    1. یافتم

      https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/downloads/file/97766/xpi/password_exporter-1.2.1-fx+tb+sm.xpi

  15. وای این محمد مهدی صمصامی چکارمیکنه با ا ین آموزشهای باحالش .من که لذت میبرم.
    دوستدارشما.عبدالصمد.
    با تشکرازشما.

  16. جالب بود، ممنون………
    اگر ممکنه در مورد تفاوت های IE و FireFox هم یک مقاله بگذارید…، ترجیحا بیشتر در مورد تطابق سازی با اسکریپت های جاوا باشه! ….
    بازم ممنون

  17. فایرفاکس محبوب‌ترین مرورگر اروپا شد
    مرورگر فایرفاکس ساخت موزیلا عنوان محبوب ترین مرورگر اینترنتی در قاره اروپا را از آن خود کرد.

    این اولین بار است که یک مرورگر موفق می شود مرورگر شناخته شده IE‌ مایکروسافت را پشت سر بگذارد و رتبه اول استفاده را در میان کاربران اینترنت به دست آورد.

    آمار منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی StatCounter حاکیست در دسامبر سال 2010 معادل 38.11 درصد از کاربران با استفاده از مرورگر فایرفاکس به اینترنت وصل می شدند. در مقابل تنها 37.52 درصد از افراد در اروپا برای وب‌گردی از IE استفاده می کنند.

    البته سهم کلی استفاده ازهر دو مرورگر نسبت به دسامبر سال 2009 کاهش یافته است. یک سال قبل 44.84 درصد کاربران از IE مایکروسافت و 40.8 درصد از فایرفاکس استفاده می کردند. علت اصلی این کاهش استفاده افزایش اقبال به مرورگر کروم گوگل است که سهم آن از 9.52 درصد در دسامبر سال گذشته به 14.58 درصد در دسامبر سال 2010 رسیده است.

    سهم دو مرورگر سفری و اپرا هم در اروپا نزدیک به هم و در حدود 4.5 درصد است. در این میان سفری رشد خوبی داشته وسهم آن از 3.4 درصد به 4.5 درصد افزایش یافته است.

    1. خواهش میکنم دوست عزیز، امیدوارم استفاده برده باشید…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *