سرگرمی روز جمعه : جنگ ناوها، رویارویی ژنرال ها!

  • 1389/7/23
  • محمدرضا ارجمندی
  • 2

یک بار جمعه است.ممکن است در خانه نشسته باشید و آرزو کنید ای کاش یک بازی سرگرم کننده داشتید که با ان می شد کمی تفریح کرد . آرزویتان برآورده شد! در بازی امروز فرماندهی یک ناوگان نیروی دریایی را بر عهده می گیرید و به جنگ دشمنان با کشتی های جنگی و فرماندهان سرسختشان می روید، بازی امروز اسمش هست:  Battleship – General Quarters

توجه : با توجه به محیط زندگی شما و آرامشی که ممکن است بعدازظهر جمعه ها به واسطه خواب بودن پدر و مادر بر خانه شما حکم فرما باشد توصیه می کنم صدای این بازی را غیر فعال یا خیلی کم کنید. چون صدا در این بازی امیخته است با صدای انفجارها و زنگ های هشدار و ….

معرفی Battleship – General Quarters

هدف بازی این است که ناوگان دریایی دشمن را قبل از آنکه کشتی های شما را غرق کنند نابود و غرق کنید! (یا: غرق کنید قبل از آنکه غرق شوید!!) صفحه نمایشی مقدمه ای به شما اجازه می دهد نام خود را به دلخواه وارد کنید، در غیر این صورت با کلیک بر روی Enter وارد بازی شوید.

اولین کاری که باید انجام دهید استقرار ناوگان جنگی مورد نظر می باشد. پس اول بر روی ناوی که دوست دارید روی صحنه نبرد قرار دهید  کلیک  کرده  و با حرکت دادن ماوس آن کشتی را به محل مورد نظر قرار دهید و به سراغ بعدی بروید.

هنگامی که شما کشتی دلخواه خود را در محل مورد نظر گذاشتید، با استفاده از کلیدهای جهت دار راست و چپ صفحه کلید، جهت حرکت کشتی را مشخص کنید. وقتی کشتی به همان شکلی قرار گرفت که موردنظرتان بود و تغییر دیگری لازم نداشت روی آن دوباره کلیک کنید.

به این روند ادامه دهید تا زمانی که تمام ناوگان دریایی خود را مستقر کنید. هنگامی که تمام این کارها  انجام شد «معاون» شما در فرماندهی اعلام می کند همه چیز آماده است و اکنون آماده یک نبرد تمام عیار هستیم.

وقتی بازی شروع می شود شما دو تخته نبرد را خواهید دید. یکی محل استقرار ناوگان جنگی شما و در تخته دیگر که مربوط به دشمن است شما باید مربعی را انتخاب کنید که کشتی های شما به آن نقطه شلیک کنند. به این منظور یک مکعب نارنجی رنگ ظاهر خواهد شد که نماینده یک سلول از تخته است که به آن به عنوان هدف باید نگاه کنید… با کلیک چپ بر روی هر مکعبی که هدف بگیرید کشتی ها شلیک می کنید.

هنگامی که شما یا دشمن موشکی به فضای خالی آب شلیک کنید مربع محل برخورد خاکستری رنگ خواهد شد. این ضربات ناموفق همچنین سبب ایجاد فوران کوچکی از آب ناشی از اصابت اژدر در صفحه نبرد می شود.

هنگامی که موشکی به یک کشتی اصابت می کند، صحنه زیبایی از انفجار به نمایش در می آید. متاسفانه همان اول زیر دریایی خود را از دست دادیم…!

اما قابلیت احیا دوباره ناوها همیشه عالیست. توجه کنید که زیر دریایی غرق شده ما هنوز در صحنه نبرد است اما به رنگ نارنجی درآمده است. هر بار که با یک ضربه موفق موفق به کسب امتیاز گردید یک جایزه به شما اعطا می گردد که باید با هدف گیری آن را بدست اورید

در تصویر زیر می بینید که به نابودی کامل ناوگان دشمن خیلی نزدیک شده ایم…

فقط یک شلیک مانده به پاکسازی صحنه نبرد از لوث دشمن  و پیروزی در نبرد! (تصویر زیر). به نظر شما تیر آخر را به کجا شلیک کنیم؟

تمام شد!

صفحه نمایش پایانی امتیاز نهایی شما را نمایش خواهد داد، به علاوه یک دکمه برای بازی دوباره، و پیام کوتاه سرگرم کننده ای در یک پنجره کوچک.

این بازی زیبا را از دست ندهید!

بازی Battleship – General Quarters

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *