چرا وضعیت وب سایت های فارسی اینگونه است ؟

  • 1389/7/23
  • سيدآرمان حسيني
  • 48

چند روز پیش به دنبال نرم افزاری در گوگل جستجو می کردم و نام نرم افزار را در گوگل وارد کردم و در ابتدای آن کلمه “دانلود” فارسی  را اضافه کردم تا برای دانلود به سایت های فارسی زبان برم و نرم افزار مورد نظر خودم را بگیرم و پس از جستجو لیست چند سایت را دیدم که بعضی از آنها مشهور بودند،ابتدا به داخل سایت هایی رفتم که از بقیه شناخته تر بودند و مطالب را مقایسه کردم و دیدم چند سایت به اصطلاح پربازدید و مشهور مطالب را از سایت های همکار خود کپی کردند و فقط لینک دانلود نرم افزار و کرک را عوض کرده اند و بر روی سرور خود برده اند تا اگر شما روزی برای دانلود به چنین سایت هایی رفتید با خود بگویید عجب سایتی ! هر روز نرم افزار را مثل فلان سایت دانلود دیگر آپدیت می کند و اطلاعات فارسی نرم افزار را می دهد !. هر روز به تعداد این سایت ها اضافه می شود و کسی نمی تواند جلوی این کار را بگیرد ، من مانده ام کسی نیست به ادمین یا مدیر این سایت ها بگوید که وقتی یک یا چند سایت مرجع وجود دارد چه دلیلی دارد شما بیایید و همان مطالب را کپی کنید و بچسبانید ؟! حالا این که خوب است و در بالا گفتم بعضی ها زحمت می کشند و لینک دانلود رو عوض می کنند و لوگو و Readme سایت خودشان را اضافه می کنند و انتشار می دهند ،این سایت ها اصولا با چیزی به نام منبع مخالف هستند و اگر پایین توضیحات نرم افزار بنویسند منبع “فلان” سایت ! اتفاق فجیهی رخ می دهد و کل محبوبیت سایت از دست می رود ، کسی نیست به اینها بگوید شما که این همه ادعای سایت مرجع دارید و …(منظورم فقط بعضی سایت ها) است چرا زحمت ترجمه اطلاعات را نمی کشید و  فقط بلدید لینک ها را رپیدلچ کنید !. باز این سایت ها یک لینک دانلود جدید(سرور خودشان) اضافه می کنند و یک خوبی دارد که وقتی بعضی سایت ها لینک دانلودشان کار نکرد کاربر می تواند از این سایت ها دانلود کند ! ولی امان از دسته دوم که فقط مطالب را کپی می کنند تا سایت و وبلاگ خودشان را پر کنند واقعا من نمی دانم اینها با چه هدفی این کار را انجام می دهند! چند سال پیش این کار در بین وبلاگ ها خیلی انجام می شد ولی اخیرا برخی سایت ها این کار را انجام می دهند که تعداد کاربرانشان هم به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد ، واقعا این سایت ها فقط فضای وب فارسی را بیخود اشباع می کنند(چند روز پیش در بررسی چنین سایت هایی رفتم سراغ لینک دانلود پایینش نوشته شده بود پسورد : “سایت خودش ” با خودم گفتم حتما روی سرور خودش آورده و کمی زحمت کشیده ولی وقتی لینک دانلود رو دیدم از خنده منفجر شدم ، بنده خدا اومده بود خلاقیت به خرج بده و پسورد گذاشته بود کسی کپی نکنه و اگر کرد اسم سایت خودش هم باشه در صورتی که لینک دانلود از سایت سازنده نرم افزار بود و از کرک خبری نبود و اون پسورد یعنی کشک !، نمی دانم این افراد با چه امیدی هزینه هاست و دومین می دهند ! کسی به اینها تبیلیغات می دهد؟ ما که نمی دانیم هدفشان چیست ! شما می دانید؟
از سایت های دانلود که بگذریم و برسیم به سایت های خبری و مجله اینترنتی وضعیت کمی بهتر می شود ولی هنوز چیز خاصی عوض نشده است و مشکلات بالا پا برجاست! چرا راه دو برویم؟ همین گویا آتی خودمان ! من خودم یکبار امتحان کردم و تیتر موضوعی را که نوشته بودم  روز بعدش در گوگل سرچ کردم بعد از اسم گویا آتی چند ده سایت و انجمن را می بینید که مطالب را کپی کرده اند و تعداد کمی منبع را نوشته اند و بقیه بدون ذکر منبع مطالب را انتشار داده اند ولی خوب چون روی بیشتر عکس ها اسم سایت هک شده است و اینها زحمت نمی کشند و اسم سایت اصلی لو می رود که این مطلب برای کدام سایت است ولی بعضی به طرز حرفه ای عکس ها را در فتوشاپ ویرایش می کنند و آخر سر خبر را به عنوان خبر اختصاصی سایت خود معرفی می کنند !.و با کمی جستجو در گوگل کاملا مشخص است !
در کنار اینها نباید از زحمات صادقانه برخی سایت ها گذشت ! برخی از افراد بدن هیچ چشم داشتی سایت هایی با موضوعات مختلف را راه اندازی می کنند و با هزینه شخصی اطلاعات کاربران فارسی زبان را بالا می برند و یا ابزارهای مورد نیاز را در دسترس آنها قرار می دهند ! متاسفانه وضعیت تبلیغات در سایت های داخلی فوق العاده ضعیف است و فقط سایت هایی که اسم و رسمی دارند صاحب تبلیغات می شوند ! و مشکل این است تبلیغات هم تبلیغ نیست شما الان هر سایتی مراجعه کنید بزرگترین سایز بنر اختصاص دارد به مهره مار و گردنبند و تقویت کننده و … که واقعا فاجعه است ! شما سایت های خارجی را نگاه کنید بزرگترین کارخانه های و برند های جهان در حال تبلیغات در سایت های ریز و درشت هستند و اینجا اینگونه است؟
البته این را هم که باید گفت برخی از سایت ها واقعا درآمد خوبی دارند (تبلیغات و فروشگاه و لینکدونی و مطلب اختصاصی) ولی در کل وضعیت جالب نیست !.

اگر به سایت های خبری(خبرهای ایران و جهان) که این روزها مثل قارچ رشد می کنند نگاه بندازیم اولین چیزی که در سایت های مشهور می بینیم تبلیغات سازمان های دولتی و اسم و رسم دار است ، هر چه باشد چنین مکان هایی تمایل بیشتری دارند در چنین سایت هایی که بازدید زیادی دارند و مطالب خبری دارند تبلیغ کنند تا بیاییند و داخل سایت های مرجع دانلود و … تبلیغ کنند.در کل از بحث تبلیغات بیرون بیاییم سایت های خبری هم مثل سابق نیستند و جدیدا اخبار همه سایت ها را زیر نظر می گیرند و با عوض کردن چند کلمه به اسم خبر گزاری خودشان انتشار می دهند ! البته بعضی سایت ها خبری از قدیم بوده اند و کاری به بقیه ندارند و مطلب اختصاصی می نویسند و خبرنگار دارند و تشکیلات که از بقیه جداست .

در انتها باید گفت آرزوی ما و همه وبمسترها این است که سایت های اضافی حذف شوند و در محیط وب کپی رایت رعایت شود و انگیز افرادی که بر روی سایت های مرجع کار می کنند بیشتر شود و شاهد تغییرات باشیم و به امید روزی که توجه ها بیشتر شود و از سایت ها و وبلاگ ها حمایت شود.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 48 دیدگاه
  1. دمت گرم.
    با ذکر نام شریفت می خوام کپی کنم. اشکال نداره؟!؟!
    البته اصولا من با این که در انجمن ها زیاد فعالیت می کنم، ولی تا حالا هیچ گونه کپی برداری غیر شرعی انجام ندادم و اگر هم کپی بدون ذکر منبع کردم فقط از سایت های خارجی بوده و مطالب زیادی رو بهش اضافه کردم. درباره ی لینک دانلود هم بی کار نیستم که توی سرور خودم آپلود کنم و همیشه بهترین سایت های دانلود و به قول شما سایت های مرجع رو به بقیه معرّفی می کنم تا بار انتقال فایل به سرور از دوشم برداشته بشه.
    البته همون طور که گفتم مطالبی رو که از سایت های خارجی برداشت می کنم با ذکر توضیحات کامل از خودم و بدون ترجمه ی کلمه به کلمه می ذارم. هرچند که بعد از چند روز می بینم چند تا وبلاگ و سایت دیگه با پرروی تمام مطلب بنده رو کپی برداری کرده اند!!
    حالا اگه مطلبت رو کپی کنم که صدالبته با ذکر نام هست موردی نداره دیگه؟!؟!

    1. استفاده از مطالب با ذکر منبع مشکلی ندارد.

  2. ممنون آرمان جان از این مطلب مفید
    واقعا همه مشکلات رو بسیار خوب و کامل توضیح دادی. متاسفانه بحث کپی رایت یکی از مسائل جدی توی کشور ما هست که (متاسفانه) روز به روز داره بیشتر زیر پا گذاشته میشه. واقعا این به یک مشکل اساسی تبدیل شده. واقعا اون قسمتی که گفتی تبلیغات مربوط به “مهره مار و گردنبند و تقویت کننده و …” هستند رو قبول دارم؛ این واقعا یک فاجعه هست که به هیچ وجه نمیشه اون رو رد کرد. به نظرتون اگه یه خارجی بیاد این ها رو ببینه چه فکری درباره ایران و وضعیت علم اون می کنه؟؟؟

    راستی برای اینکه مشخص بشه چه سایت هایی از مطلب تون کپی کردن می تونید از این سایت استفاده کنید : www.CopyScape.com

    موفق باشی

    1. ممنونم از نظرت.
      جالب اینجاست که همین محصولات بی ارزش درصد فروش بالایی را از آن خود کرده اند چون مردم به جز اینها تبلیغات دیگری نمی بینند و یکبار هم شده این محصولات را با این تبلیغات گسترده امتحان می کنند.
      در مورد کپی رایت هم تا بوده همین وضع است و باید تحمل کرد و روز به روز شاهد از بین رفتن سایت هایی با موضوعات و مطالب غنی باشیم که توسط برخی سایت ها نابود می شوند.جالب اینجاست که اکثر کاربران هم تفاوتی قائل نمی شوند و شاید بازدید سایت منبع مطلب از سایتی که مطلب رو کپی کره کمتر باشه !.

  3. شدیدا موافقم .
    بنده خودمم کاری که شما انجام دادید رو انجام دادم . تیتر مطلب خودم رو سرچ کردم و دیدم به به ، کلی سایت داخل نتایج گوگل لیست شد که همگی کپی کار بودن .
    خدا کنه که این نابسامانی در وب فارسی از بین بره .

    1. ما هم امیدوارم این نابسامانی برطرف شود.

  4. سید جان تموم این بحث ها بمونه اما یه بحث دیگه هست اونهم حمایت یک سری سایت ها از همدیگه که البته نمیشه شاکی شد اما باید این رو گفت که مثل یک مافیایی بزرگ از هم حمایت میکنن و خودشون رو به صدر جویل میارن و تو چشم بازدیدکنندگان… من خاطرات تلخی از نت دارم خیلی تلخ این 10 سالی که تو نت بودم هم تنهایی ش رو چشیدم هم دوران سیاسی ش رو همه ش رو دیدم خیلی ز مدیران سایت های قدیمی کشیدن کنار اما در مجموع الان مدیریت سایت ها مثل مافیا شده یه عده خاصی سایت هاشون رو گنده میکنند تا فروش بیشتری کنن یا اینکه از همدیگه حمایت میکنن و به دیگران هیچ اهمیتی نمیدن نمونه زیاد برای گفتن که نمیشه گفت چون خواننده های عزیز دنده معکوس میندازن
    در مجموع تحلیل خوبی بود
    مرسی سالار

    1. به نظر من اگر این حمایت باشه ولی از تمامی وبلاگ ها یا وب سایت هایی که مطالب نوشته شده توسط نویسندگان آن وبلاگ یا وب سایت درج می کنند مشکلات کمتر هم می شود. البته در هر تخصصی گروه بندی خاصی وجود داره و باعث درست شدن شبکه مافیایی و غیره نمی شود.

  5. واقعا جا داره همينجا از عزيز زحمتكشي كه كارخانه توليد مهره مار رو
    راه اندازي كردند تشكر كنم چون من تا يادمه مهره مار ضرب المثلي شده بود براي چيزي كه گير نمياد ولي با همت اين عزيزان الان به وفور در كشور عزيزمون يافت ميشه از اين عزيزان گرامي ميخواهم كه گوشه چشمي هم به توليد بنزين بكنن.

  6. مطالبی که نوشتید خیلی خوب است ولی چند مورد را باید در نظر گرفت:
    1-همون سایتهای به قول شما مرجع هم از سایتهای خارجی دارن کپی مکنند ولی هیچ کدام منبع ندارند.کپی کپی است میخاد از روی سایت خارجی باشه یا ایرانی
    2- اکثر نرم افزار ها پولی هستند و هیچ کس حق ندارد با یک کرک این نرم افزار را در اختیار همه قرار دهد ولی خیلی راحت اینکار داره انجام میشه حالا یه سایت انجام بده یا 10 سایت
    3- به نظر من هر چه این سایتها بیشتر باشند بهتره همین عامل باعث میشه انحصار از بین بره و همین یعنی رقابت

    1. 1-باز اونا یک ترجمه می کنند و یک زحمت می کشند و به فارسی تبدیل می کنند ولی بعضی ها اون فارسی رو از روی هم دیگه کپی می کنند.
      2-بحث کرک و کپی نرم افزار فراتر از این حرف ها است و ما داریم یک قدم جلوتر رو بحث می کنیم یعنی مطالب و عکس ها و …
      3-اگر سایت ها از هم دیگه کپی نکنند و مطالب متفاوت عرضه کنند رقابت خوبی میشه ولی فعلا برعکس است .

  7. همین سایت میهن دانلود یا اسان دانلود ویا ………
    برای کدوم نرم افزار زحمت کشیدن.که روزانه حداقل 5 نرم افزار را برای دانلود گذاشتن

    1. شما داری از پایه می گی اصلا چرا نرم افزار ها رو کپی می کنند و کرک میدن مردم که اصلا تو بحث بالا نیست ، موضوع صحبت ما چیز دیگری است.ما کرک نرم افزار رو قبول داریم که کاری خوبی نیست ولی چون کاری نمی توانیم کنیم ازش رد شدیم و کاری بهش نداریم.ما می گیم که چرا این همه از روی همه دیگه کپی می کنند و فضای نت را اشباع می کنند….

    2. اصلا کی گفته کرک نرم افزار کار خوبیه ؟ خیلی هم کار بدیه .چون باعث میشه کپی کاری زشتی خودش رو از دست بده به خاطر همین کپی برداری و عدم رعایت کپی رایت حق مسلم ایرانیان شده.متاسفانه تو نمایشگاه رسانه های دیجیتال هم نرم افزارهای کرک شده (مال دزدی)به راحتی فروش میره
      اصلا ایرانی جماعت دزد دنیا میاد دزد از دنیا میره

  8. شما خودتون برای این مطلب (گربه‌ای که حادثه‌ای عجیب آفرید + تصویری) چرا منبع نذاشتی؟

  9. لطفا این را به صورت خصوصی به من جواب دهید شما با این همه ادعا چرا لینک سایت aprang را جدیدا استفاده می کنید

    1. ما لينك سايت آپرنگ رو استفاده ميكنيم ميتونم بپرسم كجا ار لينك سايت آپرنگ استفاده كرديم؟

  10. تعداد انگشت شمار به نظر من واژه خوبی نیست چون بهترین سایتها هم در شروع کار با بازدید کم بودند

    1. منظورم وبلاگ ها و سایت هایی است که کل مطالب + عکس + لینک دانلود رو کپی می کنند و عملا هیچ کاری نمی کنند جز Copy و Paster و در آخر انتشار
      100% هر سایتی در ابتدا بازدید کمی داره و با لیاقت مدیر سایت و مطالب مفید خودش رو بالا می کشه . این سایت ها زود پیشرفت می کنند به شرطی که زحمت بکشند.

  11. واقعا براي بعضي از وب سايتها متاسفم كه دزدي ميكنند. مطالب جالب شما را خواندم من هم با اين مشكل روبرو شدم.
    جالب است بدانيد وب سايتهاي قدرتمند دانلود فارسي زبان هم كه ادعاي اولين سايتها و بزرگترين سايتها را ميكنند مطالب هم ديگه را كپي مي كنند حتي اگه شده تكه از متن يك سايت يا كل مطلب و منبع را خودشان اعلام ميكنند!!!
    يا اين كه اين كار شرعاً و قانوناً حرام بوده!!!
    ولي باز هم دست به اين كار ميزنند. جالب است بدانيد سايت وطن دانلود كه ميتوانيد از لينك زير اطلاعات كامل را دريافت كنيد همين كار را انجام ميدهد نمونه زياد است به به زودي تكميل ميشود.
    من اين را در تمامي انجمن ها قرار دادم كه به يك ساعت هم نكشيد كه توسط اين وب سايت حذف شد!!!
    تنها سايت زير را نتوانسته حذف كند!!!

    http://vatandozd.persiangig.com/

    1. من هم به صورت اتفاقی چند روز پیش داشتم مشهورترین سایت های دانلود را از نظرت سیست مدیریت + مطالب + اندازه عکس ها و … مقایسه می کردم که یک مطلب تو آسان دانلود دیدم که عین همان در وطن دانلود بود، ابتدا گفتم شاید موضوع شبیه است و متن متفاوت است ولی وقتی زوم کردم دیدم کپی برابر اصل …! حالا با این شرایط پیدا کردن سایت منبع مطلب هم خیلی سخت می شود چون مشخص نیست که کسی که زحمت ترجمه را کشیده کدام سایت است.

  12. کپی کاری کپی کاری …..
    1-فرهنگمون که ماشالله ….
    2-حقوق کپی رایت در ایران وجود ندارد
    3-سازمانی برای نظارت بر وب سایت های ایرانی وجود ندارد
    اینترنت ایران به قول خودمون شیر تو شیر شده
    هر کسی از جاش بلند شده یک سایت زده و تا می تونه با هر کاری سعی می کنه تا بازدید سایتش بالا بره
    یک ماه بشین یک قالب برای سایتت طراحی کن
    فردا اسم قالبت رو توی نت سرچ کن
    میبینی که قالب ریپ شده و برای دانلود قرار داده شده است.
    اوضاعمون خرابه
    باید باهاش بسازی
    هیچ راهی هم نداره
    هیچ وقت هم درست نمیشه
    اینجا ایرانه …

    1. تنها راه حل عضوی ایران در کنوانسیون برن و ژنو و پذیرفتن قوانین کپی رایت جهانی هست . یعنی ما از هندی ها بدتریم؟
      احمدی دیوونه هم اگه بخواد عضو تجارت جهانی شه باید به این قانون تن بده

  13. چرا نظرات من را پاک کردی
    به مزاق شما خوش نیومد
    همیشه واقعیت تلخه
    کاش می تونستیم نظر همدیگر را تحمل کنیم

    1. قربونت برم كسي نظر شما رو پاك نكرده نظر شما چون براي اولين بار نظر ميداديد در انتظار بررسي بوده كه الان مجاز به انتشار شده… .

  14. سلام بر پارسي زبانان و پرشين ها
    همانطور که مي دانيد عرب هاي حاشيه ي خليج هميشه فارس قصد تصاحب نام تاريخي خليج فارس را دارند. و مي خواهند ان را به الخليج العربي تغيير دهند.
    به سايت زير بياييد و به خليج هميشه فارس راي دهيد تا پوز مدعيان به خاک ماليده شود.(اين يک سايت بزرگ و رسمي است)
    ادرس : http://www.persianorarabiangulf.com
    نکته 1: اگر چند مرورگر بر روي کامپيوتر شماست از همه ي ان ها استفاده کنيد و چند راي بدهيد.
    نکته 2: راي گيري دوباره بعد از چند روز براي شما ازاد ميشود و دوباره ميتونيد راي بدهيد.
    نکته 3: به دوستان و اشنايان خود نيز اين صفحه را معرفي کنيد و از انها هم بخواهيد در راي گيري شرکت کنند و از سند تاريخي خود دفاع کنند.
    persian gulf

  15. سلام

    من مطالب رو که گفتید قبول دارم . ولی بزارید من هم به عنوان یکی از اون سایت های کپی کننده از خودم دفاع کنم .

    چند ماه پیش تصمیم گرفتم یه سایت راه اندازی کنم . اونم از نوع سایت های میهن دانلود . اسان دانلود و دانلود ها و …
    دلیلم هم این بود . که به گمانم این سایت ها موفق تر از سایت هایی با موضوعات دیگر هستند .

    بگذریم .

    تصمیم گرفتم چنین سایتی رو راه اندازی کنم . این رو هم بگم که من از اول به هیچ عنوان قصد نداشتم مطلبی از سایت های دیگر کپی کنم .

    ولی چون سایت من نیاز به بازدید کننده داشت تا درامدی داشته باشم تا بتوانم وقتم را برای ترجمه و قرار دادن لینک مستقیم دانلود نرم افزار برای کاربران صرف کنم .

    به ناچار مجبور شدم اول بازدید کننده جذب کنم سپس ترجمه و تولید محتوا فارسی .

    با مدیران میهن دانلود و سافت گذر و رویا دانلود صحبت کردم . و هر سه مدیر بزرگوار اجازه کپی از مطالب و نرم افزار هایشان را به شرط اینکه منبع را ذکر کنم به من دادند . و من هم الان مطالب این عزیزان را گلچین شده با لینک مستقیم نرم افزار از سرور خودمان قرار می دم . به امید اینکه بازدید سایت من بالا رودو لا اقل هزینه سرور تامین شود و آنگاه شروع به ترجمه و تولید مطلب بپردازم .

    تا کنون چندین مطلب هم ترجمه کرده ام و در سایت قرار داده ام .

    آدرس سایت من : www.paridownload.com

    اگر شما اشکالی در این روال کاری می بینید . خوشحال می شوم که یهم یاد آوری کنید.

    1. با سلام و درود.
      من در جایگاهی نیستم که بخوام از سایت و فعالیت شما ایراد بگیرم و ….
      ولی شما در بالا گفتید که من قصد نداشتم کپی کنم و بعد برای جبران هزینه و بازدید و باز اجازه مدیران سایت ها. حالا چند تا سوال ازتون می پرسم که اگه دوست داشتید جواب بدید.
      1-شما قبل از ایجاد سایت شرایط رو در نظر نگرفته بودید؟ یعنی این رو نمی دونستید که چند ماه اول بازدید زیادی شاید نداشته باشید و هزینه سرور رو خودتون بدید و … تا سایت رو روال بیفته ؟
      2-وقتی شما دارید عرض می کنید درآمدی داشته باشم یعنی از اون ابتدا باید برای رسیدن به این درآمد تلاش کنید!، نه اینکه اول سایت رو پر از مطلب دیگر سایت ها کنید و بعد خودتون بیایید مطلب بنویسید ! چه زمانی شما شروع به گذاشتن وقت برای سایت و نوشتن مطلب می شوید؟ زمانی که در آمد داشته باشید ! پس این معادله بهم میریزه و بدون اطلاعات تازه و مطلب جذاب و بازدید کننده سایت درآمد نمیگیره ! اینطور نیست؟
      باز جای شکرش باقی است که شما منبع رو می نویسید و تفاوت شما با سایت های کپی کننده در همین منبع است پس تا زمانی که مطلب را گلچین می کنید منبع را بنویسید را با دیگران تفاوت داشته باشید.
      در آخر این رو بدونید تا زمانی که خودتون تمام انرژی خودتون را برای سایت نزارید درآمد قابل توجه ای نمی گیرد شاید سایت مثلا پی سی دانلود چند روز سایت را آپدیت نکند بازدید کننده چند درصد کم شود ولی سایت های نوپا با تاخیر در به روز رسانی شاید شاهد از بین رفتن تمام بازدید کنندگان خود باشند.
      در ضمن فکر نکنم تبلیغات کلیکی(در ایران) زیاد جالب باشه !. بهتر نیست به جای پر کردن سایت از تبلیغات کلیکی ، تبلیغات رو بردارید تا سرعت لود هم بالا بره بعد که بازدید بالا رفت تبلیغات بهتری خود به خود خواهد آمد.
      سایت های بزرگ دانلود هم در ابتدا کم بودهایی داشتند و بعضی از آنها در پست های اول خود 3 خط هم توضیح نمی نوشتند.
      ارزش دو خط نوشته از خودتان با ارزش تر از 20 خط از سایت دیگر است.

  16. ارسال در بالاترین
    http://balatarin.com/permlink/2010/10/16/2223102

    ارسال در دنباله
    http://donbaleh.com/link/323903

  17. واقعا راست میگید ،خدا خیرتون بده ، ول یهمه این طور نیستند ،خیلی اندکند .
    امیدوارم هممون تمامام ابعاد اخلاقی رو رعایت کنیم .

    1. مطمئنا همه اینطور نیستند و در بالا هم گفته ایم که خیلی از افراد صادقانه زحمت می کشند.
      ما هم امیدواریم تمام ابعاد اخلاقی رعایت شود.

  18. به نظر من اگه بیان ثبت هاست و دامین رو مدیریت و سازماندهی کنن خیلی از مشکلات حل میشه. البته باید معضل بیکاری در ایران رو در نظر داشت و اینکه به فضای وب داره به عنوان یه سرگرمی یا درآمدزایی بهش توجه میشه تا یه فضای علمی و بالا بردن سطح آگاهی.
    به هر حال سایتهایی که دارن با این هدف کار می کنن باید ازشون متشکر و ممنون بود.
    مطالب عالی بود

    1. در سرتاسر جهان از وب برای کسب درآمد استفاده می شود و آن هم درآمد بسیار بالا !. چون ما مشکلاتی داریم نمی توانیم مثل کشورهای اروپایی و … کسب درآمد کنیم.

  19. خانه از پای بست ویران است
    البته آرمان عزیز تا زمانی که این فرهگ برای ما جا نیفتد که کپی رایت چیست و به چه کار آید مشکل پابرجاست بنده به شخصه و به عنوان کسی که در رشته حقوق هم تحصیل داشته ام خدمت عزیزان عرض می کنم در مورد کپی رایت هیچ قانون مدون و مشخصی نیست و آنچه آیین نامه و دستور العمل و امثالهم هست ناقص بوده و مسکوت لذا باید قوای مصلح قانونگذار در این زمینه بذل التفات نمایند و راه کار ارائه داده و مهم تر از آن ضمانت اجرای قانون تا وقتی آن قضیه حل و فصل شد روزی هم خواهد رسید که از این بحث ها نخواهیم داشت
    پس به امید آن روز بنشینیم تا سپید موی شویم

  20. درود
    چند وقتی هست بیننده سایت شما هستم و از مطالب و نظرات یکتا و جالبتان لذت میبرم
    بسیار باعث تاسف هستش که تو مملکت ما همچنان بدنبال یکه خوری و مفت خوری میگردیم و حق کسی را پایه مال میکنیم چه کنیم ایرانیم دیگه اینجوری بارمان آورده اند چه کار میشه کرد ایرانی جماعت هم که سنگ مفت باشه بر میداره میزنه تو سرش!! آره قربونش.
    چون اینقدر ماها (ببخشید)گشاد تشریف داریم به خودمون زحمت کاری را نمیدیم میگیم دیگری داره تلاش میکنه تحقیق میکنه بالا پایین مپره هزینه میده وقت میزاره … خواون همه ی کارها را انجام میده ما هم به دنبال فرصت برای سوءاستفاده میگردیم
    چرا نیمیایم همه گیمون ارزش بزاریم برای کارمون و اون دست آور را به نام خودمون به ثبت برسونیم؟
    چرا نمیخواهیم اندیشه هایمان را در این فضا به رخ همدیگه بکشیم ویک فضای دوستانه و رقابتی برای بالا بردن سطح علم و فرهنگ و پیشترفت گام برداریم؟
    متاسفانه هر چی قانون چپرچلاغیه در مملکت ماست اصلا در ایران همه چیز برعکس هستش میگید نه هم اکنون براتون میگیم چند روز پیش که اصفهان بودم توی یک چهارراه چراغهای راهنمایی کار خودشون را انجام میدادند ولی خودروها برعکس اون عمل میکردند یعنی سبز توقف و قرمز حرکت؛ یک افسر چه عرض کنم یک سرباز بدبخت با اون کله طاسش گذاشته بودند اونجا که وضعیت را درست کنه ولی مگه درست میشه مگه کسی همکاری میکرد همه بدنبال بدبختیهاشون بودند آخه… طفلک سربازه
    بله دیگه ایران با همین چیزاش زنده هست
    تو مملکت ما قبل از اینکه فرهنگ یک چیز یا وسیله ای وارد بشه اول خودش وارد میشه تا خودنمایی منه وتا چند سال هم بدون فرهنگ باقی میمونه بعد از اینکه به فکر فرهنگش می افتند به جای اینکه درسش کنند بدتر اون یک زره فرهنگی هم که داشت میپره مثال بارزشم داستان بگیر و ببند ماهواره هستش وقتی که یک مشت شمپت بشن طپانچه مردم نباید انتظار زیادی داشته باشیم با این اوضاع. قضیه کپی رایت هم از همین فرهنگسازی نشات میگیره اصلا ببینم ما که مگیم باید فرهنگ سازی بشه اونهای که باید این کاررا انجام بدند خودشون از فرهنگ چیزی حالیشون هست که برای ما تعیین تکلیف میکنند به نظر من به اینها باید چند روش از فرهنگ سازی بهشون یاد بدیم که سرلوحه کارشون قرار بدند آره قربونش
    دست آخر هم دوستان آریایی و باشعور ایران زمین حرس و جوش این مسائل را نخورید که مبادا مثل من موهاتون میریزه که از پس حرس سرزمین ایران را برای دروغهایی که میگنند را بخورم آخه تا کی …..
    نگاهی به جوانهای مملکتمون بیاندازیم که به خاطر این مسائل افسرده و غمگین شده اند من که هیچ لذتی از زندگیم نبرده ام نه تنها من بلکه خیلی از شماها هم همینطورید تنها لذتمنون چرخزدن تو خیابون ها و همنشیی با دوست وگپ زدن با رفقامون هستش
    به امید ایران سرسبز
    بدرود دوستان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *