چگونه در پاور پوینت 2010 یک فایل پرزنتیشن را به ویدئو تبدیل کنیم؟

  • 1389/8/10
  • محمدرضا ارجمندی
  • 27

گاهی اوقات ممکن است بخواهید فایل اسلایدی ایجاد شده توسط پاورپوینت 2010 را به یک فایل ویدیویی تبدیل کنید تا کاربرانی که بر روی رایانه خود برنامه پاورپوینت را نصب نکرده اند نیز قادر به تماشای اسلاید ها باشند و به سادگی ان را مانند یک کلیپ تماشا کنند. امروز ما نگاهی خواهیم انداخت  به نحوه تبدیل فایل های اسلاید به کلیپ ویدئویی.

خب، بعد از اینکه فایل پرزنتیشن  خود را ایجاد کردید ابتدا روی منوی File کلیک کنید تا به حالت نمایش Backstage  دسترسی یابید.

سپس بر روی ذخیره و ارسال  (Save & Send) کلیک کنید.

حال  در زیر بخش انواع فایل (File Types)  گزینه ایجاد ویدئو  (Create a Video) را  انتخاب کنید.

حال، سایز فایل ویدئو را انتخاب کرده، تصمیم بگیرید آیا از یک نریشن (گویندگی از پیش ضبط شده) برای فایل  می خواهید استفاده کنید یا خیر، مدت زمان نمایش هر اسلاید به ثانیه را تنظیم کنید، و بعد از این تنظیمات روی ایجاد ویدئو (Create Video) کلیک کنید.

سپس مکانی برای ذخیره ویدیو انتخاب کنید. اگر در دفتر کار مشغول ایجاد ویدئو هستید و می خواهید دیگر همکاران یا دانشجویان ان فایل را از طریق رایانه خود که با کامپیوتر شما شبکه شده تماشا کنند بهتر است آن فایل را روی درایو شبکه ذخیره کنید تا برای دیگر رایانه های شبکه به اشتراک گذاشته شود.

پس از این مرحله ، در حالی که ویدئو به فرمت .wmv تبدیل می شود در پایین پاورپوینت گوشه سمت راست، یک نوار پیشرفت عملیات نمایش داده می شود. تا تمام شدن پروسه دست نگه دارید.

حالا می توانید کلیپ ویدئویی از پرزنتیشن خود را در هر یک از پخش کننده های فایل های wmv مورد علاقه تان  به تماشا بنشینید.

در پایان باید گفت که شرکت مایکروسافت در پاورپوینت 2010 بسیاری از ویژگی های جدید همچون اضافه کردن افکت های گذر اسلاید ها (transitions) به نمایش اسلاید ها و متحرک سازی متن ها و اشیاء به شیوه جالب تر از گذشته ارائه کرده است.

همچنین می توانید ویدئو های ایجاد شده  خود را به این روش،  توسط  Movie Maker ویندوز لایو ویرایش کرده  و آن را سپس در یوتیوب آپلود کنید.

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 27 دیدگاه
  1. به نام خدای بخشنده ی مهربان
    با سلام و خدا قوت
    دستتون درد نکنه
    من کارشناس رشته زمین شناسی هستم اما به عنوان کارشناس آی تی ( کاربری رایانه ) توی یه مدرسه مشغول به کارم. مایلم پاورپوینت های جالبی برای همایش هاو جلسات مدرسه بسازم.
    ممنون از مطلبتون.
    اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه والنصر

  2. با سلام ،خدا از بزرگی کمتون نکنه واقعا ممنون ممنون ممنون خیلی کمک کردید

  3. سلام. آقا واقعا خدا خیرت بده. امیدوارم روز به روز پیشرفت کنی و همین طور دانسته هات رو در اختیار دیگران بزاری.
    راستش من تو بد دردسری افتاده بودم اینقدر هم هول کرده بودم که نمی تونستم پیداش کنم. دست به دامن نرم افزار شده بودم که اونم جواب نداد. سایت شما رو که دیدم تو جستجوهام انگار خدا یه خونه ویلایی تو بهترین جای دنیا بهم داد. گفتم خدا وکیل اگر بشه اونی که خودم دلم میخواد یه کمک مالی کوچولو به این سایت بکنم. اگه دوست داشتید من سر قولم هستم.
    کوچیک شما امیر
    باز هم تشکر تشکر تشکر

  4. salam aghayr arjmandi,man hamin kar ro mikonam ama dar akhAR YE EKHARI MIYAD VA P MAN BE VIDIO tabdil nemishe…mochaker misham komakam konid.

  5. سلام ممنون از اطلاعات خوبتون فقط میشه تبدیل فایل پاور به ویدئو رو تو 2007 بگین چون تو پاور 2007 این گزینه ها نیست با تشکر

  6. سلام
    من فیلم و ساختم ولی هر کاری کی کنم ولی فایل صدایی که روی اسلایدها گذاشتم تو فایل فیلم پخش نمیشه
    لطفا کمک کنید خیلی ضروریه

  7. سلام …

    برنامه پاور پینت من ۲۰۰۳ هستش …

    چه جوری میشه اسلایدارو به ویدئو تبدیل کرد ؟

  8. با سلام خدمت آقا محمد رضا
    انشاء الله هرچی از خدا میخواهی به شما بدهت
    با تشکر هادی از محله بقی.

  9. اگه میشه ساخت فایل اجرایی پاور پونت رو هم بیگین واقعا اگه این کاررو انجام بدین بزرگواری کردید.

  10. سلام
    بسسسسسیییار ممنووووووونم
    متشکرم
    دمت گرم
    خدا خیرت بده
    کارم راه افتاد
    باز هم ممنونم

  11. سلام، انشاالله که در مالزی زندگی خوبی داشته باشید و ماهم هر روز شاهد پیشرفت های شما در زمینه ی کامپیوتر باشیم.
    دستتون درد نکنه عالیییییییییی بووووووووووود.

  12. تورو خدا کمکم کنید..برای فردا باید پاورپینت بسازم ولی وقتی واردش میشم هیچیش فعال نیست و مینویسه : ? how do you want to activate your saftwareتورو خدا کمکم کنید..

  13. سلام.من از رایانه و برنامه هاش چیز زیادی بلد نیستم.خواستم بدونم میتونم پاورهای ساخته شده رو تو قالب یک برنامه بیاورم که کاری متفاوت و چشمگیرتر از یک کار پاورپوینت ساده باشه و قیافه ش شبیه یک نرم افزار باشه

  14. با سلام. از پاورپیونتم که سیو از میدئویی می گیرم صدایی که گذاشتم روی اسلایدها رو پخش نمیکنه. ممنون میشم راهنماییم کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *