سرویس مشترک Facebook و Microsoft

  • 1389/8/15
  • مسعود شرفی
  • 1

Facebook و Microsoft نام هایی هستند که هر روز به عناوین مختلف در صدر اخبار IT مطرح می باشند. فیس بوک به عنوان بزرگترین و محبوب ترین شبکه اجتماعی و مایکروسافت همراه با Windows, Office و سایر محصولاتش از عناوین خبری هستند نظر هر خواننده ای را به خود جلب می نمایند.

حال با ذکر نام هر دو این شرکت ها در عنوان این مطلب توجه شما بیش از پیش جلب نمی گردد؟

خبر مربوط به سرویس مشترک Facebook و Bing می باشد. پیش از شرح مطلب خاطر نشان می گردد که www.bing.com موتور جستجوی جدید شرکت مایکروسافت می باشد.

طی اخبار منتشر شده Bing مجهز به سرویس Social Search گردیده بطوری که امکان نمایش پروفایل و بروز رسانی های دوستان شما در فیس بوک از طریق جستجوی نام ایشان در Bing وجود خواهد داشت.

شما نیز می توانید در Bing به جستجوی دوستان فیس بوکی خود بپردازید و نتیجه را تجربه نمایید. گویا افرادی که برای اولین بار از این سرویس استفاده می نمایند به علت عدم نمایش جزئیات کامل دوست خود در Bing در مقایسه با  مراجعه به خود Facebook از این سرویس تا حدی ناراضی هستند.

یکی از ویژگی های این سرویس مشترک بهینه سازی آن در مورد شرایط سنی نام جستجو شده می باشد به این صورت که با وجود این که در فیس بوک حداقل سن برای ایجاد حساب کاربری 13 سال می باشد اما در Bing تنها پروفایل افراد بالای 18 سال مورد جستجو قرار می گیرد و این موتور جستجو براساس بازخورد کاربر شرایط جستجو را تغییر داده و نتایج کامل را ارائه خواهد نمود.

قابلیت دیگر این سرویس جستجو بر اساس “liked by your Facebook friends” می باشد به این معنی که به عنوان مثال شما نام یک فیلم و یا یک رستوران را جستجو نموده و موتور جستجو کلیه دوستان فیس بوکی شما که فیلم یا رستوران مورد جستجو را Like نموده اند لیست می نماید.

شخصاً فکر می کنم این سرویس جدید بر نگرانی هایی که در مورد امنیت اطلاعات کاربران فیس بوک وجود دارد دامن خواهد زد اما به هر حال طرح جالبی به نظر می رسد.

منبع

Cnet

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. این سرویس حدود 10 روز قبل اجرا شده ولی در عجبم چرا Cnet الان خبرشو منتشر کرده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *