محافظت از کامپیوتر با آنتی ویروس قدرتمند ایرانی Sheed

  • 1389/8/30
  • مهدی صمصامی
  • 158

همانطور که همه ما می دانیم، امروزه با وجود تعداد بسیار زیادی از ویروس ها، کرم ها، تروجان ها و نرم افزارهای جاسوسی و مخرب، وجود یک آنتی ویروس و یک نرم افزار محافظت کننده بر روی کامپیوتر (البته با سیستم عامل ویندوز) یک امر ضروری و مهم می باشد. شاید بتوان با اطمینان گفت قطعا یکی از نرم افزارهایی که پس از نصب ویندوز باید نصب کنید، آنتی ویروس ها و نرم افزارهای فایروال می باشند.

در طی سال های اخیر، نرم افزارهای محافظت کننده و آنتی ویروس های زیادی به جامعه نرم افزارها وارد شده اند. بعضی از این دسته نرم افزارها همواره برای محافظت از فقط یک دسته از عوامل مخرب (تروجان ها یا SpyWare ها یا …) به وجود آمده اند که طبق اطلاعاتی که از آن ها به دست آمده که طبق اطلاعات منتشر شده، اطمینان به آن ها کار درستی نیست. از آن طرف نرم افزارهایی کلی و جامع برای مقابله با تمام دسته های عوامل مخرب ارائه شده اند. از مهم ترین و معروف ترین این نرم افزارها می توان به NOD32، Kaspersky، AVG، McAfee، Avast، MS Security Essentials، Avira، Zone Alarm، BitDefender و … اشاره کرد. هر یک از کاربران بسته به هزینه، نیاز، کاربرد و نوع سیستم خود از هر یک از این برنامه ها استفاده می کند.

با اینکه نرم افزارهای قدرتمندی (مثل نمونه های بالا) وجود دارند، اما با این حال باز هم نرم افزارهایی تولید می شوند که واقعا ارزش امتحان و یا کمی اطمینان را دارند!!! و اما اگر بدانیم که این نرم افزار داخلی است و ساخت برنامه نویسان خودمان است، اوضاع بهتر می شود. در این مطلب قصد دارم آنتی ویروسی قوی و فوق العاده و علی الخصوص ایـرانی را به شما معرفی کنم.

آنتی ویروس Sheed (شید) یک نرم افزار ضد ویروس و حفاظت کننده قوی و عالی است که توسط برنامه نویس خوب کشورمان آقای آرمان نیری طراحی و تولید شده است. این آنتی ویروس یکی از نرم افزارهای جدید در عرصه ابزارهای محافظت کننده است که می تواند امنیت را برای شما به ارمغان آورد. از این پس می توانید اسم این برنامه (Sheed) به عنوان یکی دیگر از برنامه های مفید در این زمینه به ذهن بسپارید.

این برنامه، آنتی ویروس جدیدی است که با ترکیب دو موتور آنتی ویروس خارجی ساخته شده است؛ اما مسلما این تنها قسمتی از آنتی ویروس شید است. در واقع، ویژگی اصلی این ضد ویروس شید استفاده از تکنولوژی های جدیدی است که باعث سرعت بخشیدن به عملکرد آن و در نتیجه سبک و راحت بودن می شود. اگر چه تعدادی از این تکنولوژی ها در سال های اخیر در برخی از نرم افزارهای مشابه استفاده شده است؛ اما تعدادی از آن ها کاملا منحصر به فرد بوده و در واقع استفاده از همین تکنولوژی هاست که به شید این امکان را می دهد که حتی با داشتن دو موتور از لحاظ سرعت و کیفیت نه تنها چیزی از آنتی ویروس های تک موتوره کم نداشته باشد، بلکه در مواردی حتی سریع تر عمل کند. اگر شما به صحت این اطلاعات شک دارید، نگران نباشید؛ چون شید کاملا رایگان است و می توانید آن را امتحان کنید و عملکرد آن را ببینید.

همانطور که گفتم با اینکه نمی توان به آنتی ویروس های جدید به اندازه آنتی ویروس های محبوب و معروف اطمینان کرد؛ ولی استفاده و تست این برنامه واقعا برای من راضی کننده بود و به همین دلیل امتحان آن را به همه کاربران پیشنهاد می کنم (برای دانلود می توانید از لینک اول در پایان مطلب استفاده کنید). شما می توانید پس از نصب به صورت خودکار آن را بروز رسانی کنید و حداکثر استفاده را از آن ببرید. البته نباید محیط فارسی و کاملا ساده و علاوه بر آن رابط کاربری فوق العاده آن را از یاد برد. در تصویر زیر می توانید پنجره نرم افزار هنگام شناسایی ویروس را مشاهده کنید :

صفحه اصلی سایت آنتی ویروس
تصاویری از محیط آنتی ویروس
صفحه گزارش مشکلات و نواقص احتمالی
درباره طراح و برنامه نویس نرم افزار (آرمان نیری)

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 158 دیدگاه
  1. باعرض سلام وخسته نباشيد به سازندگان انتي ويروس شيد من حدودا يك سال كه از اين آنتي ويروس استفاده مي كنم وكاملا راضي هستم اميدوارم در سال جاري كه به نام توليد ملي… مي باشد موفق باشيد .

  2. با سلام به همگی من تازه ویروس کوش شید روخریداری کردم ونمیدونستم روی لپ تاب نصب نمیشه حلا من باید این نرم افزارو بندازم دور یا برای نصب راه دیگه ای هم داره.تشکر مکنم اگر راهنمایم کنید

    1. دوست عزیز روی لپ تاپ دل ۱۰۱۵ و همچنین اچ پی دی وی ۶ و دل ۵۱۱۰ من نصب کردم به راحتی کار میکنه.

  3. بهتره برین ببین که از همه جا تحریم شدیم و همین شرکتهای آنتی ویروس مختلف دارن اب می ریزند پس بهترین کار اینه که بیایم بر علیه اینها کار کنیم که بدونند با ایرانی جماعت شوخی نکنند حقشونه کپی شن من حمایت می کنم

    1. خب شما بسیار دقیق افکار یک جهان سومی را دارید

      اگر آلمانی ها بعد از جنگ با همه تحقیر و تحریم ذره ای مثل شما فکر می کردند الان کجا می توانستند باشند؟

      همیشه آدم ضعیف وارد مسایل غیر اخلاقی میشه.

    2. حرف شما دو پهلو هست.
      اگر ما بشینم و هیچی نگیم که میشیم تو سری خور.
      یک عده آدم سود جود از آب گل آلود ماهی میگیرن.
      شما که افکار آینده نگری داری بشین تو خونه تا بعد ببینی با پولی که در میاری حتی نمیتونی زن و بچه نون بدی و این ها همه برمیگرده به همون تحریم های کشور های مخالف.
      من افکار جهان سومی ندارم ولی منطقی با مسائل برخورد میکنم، این رو در نظر بگیر حدود ۵۰ درصد گرانی ها مربوط به تحریم ها هست.
      من فقط یک نکته رو باید به همه بگم این که شاید نیمی از ویروس های کامپیوتر از طرف خود شرکت های آنتی ویروس هست واسه اینکه شما مجبور به آپدیت نسخه جدید و یا خرید ورژن جدید باشی وگرنه اون ها ورشکست میکنن درست !!!!! پس این رو ببین که خود نود ۳۲ و کاسپراسکی و سیمانتک و …. خودشون آخر کثافتکاری هستن و دنبال خالی کردن جیب شما اما از طرفی شید فقط دیتابیس های اون ها رو میگیره یعنی شما میتونی از یک آنتی ویروس که واقعا داره برای پاک کردن ویروس فعالیت میکنه استفاده کنی و از همون شرکت آنتی ویروس رو دست نخوری تا مجبور بشی نسخه جدید بخری.
      حداقل خود شید ویروس درست نمیکنه تا فروش کنه بلکه در تلاش برای صاف کردن گند کاری های سیستم شما در اثر تاکتیک های تجاری شرکت های آنتی ویروس هست.
      اگر واقعا همه مشکلشون سر دزدی دیتابیس هست پس برین آنتی ویروس پاندا رایگان یا آنتی ویروس MAftoox ایرانی رو که یک دیتابیس کوچولو خودشون درست کردن بگیرین تا خیالتون راحت بشه اما همونطور که از اسمش پیدست دارین میگین آنتی ویروس و شما میخواین ویروس شناسایی کنین و سیستم رو حفظ کنین.
      این ها همش بهونه هست. زمانی که سیستم شما ویروسی بشه در تلاش برای از بین بردن ویروس هستین نه اینکه ببینین دیتابیس از کجا اومده. شما که نمیخواین دیتابیس رو شبانه روز بررسی کنید میخواین ویروس رو پاک کنین.
      همه گم راه شدید و دارین مثل بچه کوچولو ها بهانه میگیرید.
      اگر بحثی باید راه بیافته از نظر من باید بحث تو قدرت شناسایی ویروس باشه نه اینکه دیتابیس از کجا اومده اون رو باید مسولان کشور که همش میگن نباید کپی رایت کنیم پیگیری کنن نه شما که کاربر هستید و میخواین استفاده کنین. استفاده رو ول کردین با هر مدرکی و یک ذره اطلاعات اومدین دارین کارشناسی میکنین که از کجا اومده چی هست. آخرش هم میگین بدرد نمیخوره یک بار هم تست نمیکنین

    3. درود

      یک مثال ساده:
      اگر از پدرتون پول بخواهید و ندهد دست توی جیبش می کنید؟

      آیا تحریم که خودمان باعثش شدید و قدرتمندترین شخص مملکت داره میگه هیچ تاثیری تتوی اقتصاد ما نداره و شما میگی 50% گرانی ها باعث تحریماته رو باید بهانه این رفتار کنیم؟

      به قول یه دیالوگ از خسرو شکیبایی:
      هر چیزی را می توان درست کرد جز ذات خراب را.
      ذاتی که عادت به دزدی پیدا کند، تحریم بهانه کوچکی است…

    4. دوستان چرا اینقدر بحث انحرافی میکنید!
      بعضی از منتقدان میگن این شرکت دو آنتی ویروس دیگه رو کمی تغییر داده و از فروششون داره کسب درآمد میکنه!
      جواب من:
      اولا: این آنتی ویروس، دستکاری شده آنتی ویروسهای دیگه نیست و خودش (به جز دیتا بیس که البته بخش مهمی هم هست) کاملا مستقله و دارای سیستمهای هوشمندی از جمله سامتا، اَرتا، استفاده از زمان بیکاری، سیستم محافظ USB و حذف دائمی فایلها میباشد. ضمن اینکه مهمترین کاری که شید کرده، ایجاد امنیت فوق العاده بالا با ترکیب دو موتور قدرتمند مجزا بدون ایجاد تداخل با هم و بدون افت سرعت هست. کاری که آنتی ویروس دو موتوره قدرتمندی مثل G-Data که همواره در صدر آمارهای شرکت av-coparatives بوده بهش افتخار میکنه!
      دوما: به نظر من این مبلغی ناچیزی که شید داره میگره به اندازه همین سیستمهایی که روی شید گذاشته هم نیست چه برسه به دیتا بیسش! پس شید پول دیتا بیس دیگران رو نمیخوره!(که البته بنظر من اگر هم میخورد بازم اشکالی نداشت!)
      بیایید اینقدر بهانه جویی نکنیم و بجاش از شید و برنامه نویساش حمایت کنیم تا انشاءالله در آینده نزدیک شید مستقل بشه و توی دنیا حرفی برای گفتن داشته باشه.

  4. به نظر من كه يك سال هست اين انتي ويروسو (شيد) رو دارم بهترين انتي ويروسه يك بار تستش كنيد بعد راجع بهش نظر بدين -انتي ويروس نود32 و آنتي ويروس ايراني ايمن به گرد شيد هم نميرسن قابل توجه به دوستان( شيد بهترينه

  5. سلام، من مدتهاست که لپ تاپم جولانگاه انواع ویروس ها، کرم ها و… شده، به تازگی دوستی نسخه ای از نرم افزار شید را به من داد که در ابتدای استفاده از آن بسیار راضی بودم ولی حالا در آپدیت کردنش با مشکل مواجه شده ام لطفا اگر از شما دوستان کسی می تواند مرا راهنمایی کند لطف بزرگی به بشریت انجام داده است.

  6. سلام . ویندوز ویستای من آلوده به system volum information و recycle.bin$ و recycler شده و با کاسپراسکای آپدیت شده و بیت دیفندر آپدیت شده سرچ کردم پیداشون نکردن. اما با نسخه ایرانی آنتی ویروس ” ایمن ” که محللش نمیزاشتم سرچ کردم همشونو خداوکیلی پیدا میکنه اما اولا اونا رو بعنوان ویروس نمیشناسه دوما ومهمتر اینه که یعلت demo بودن حذف شون نمیکنه . با تشکر از سایت خوب شما لطفا مرا راهنمایی کرده تا باحذف این شبه ویروسها که رو هر درایوری جا خوش کردن ,شما و سایت خوبتون رو دعا کنم .
    تشکر

    1. درود

      لطفا نمونه فایل های آلوده را برای من ایمیل کنید
      alirezanajafipour@gmail.com

  7. خیییییییییییییییییییلی عالیه باورم نمیشه چه انتی ویروسی ”به به!” … ممنون از سایت خوبتون*-/*

  8. اقا این خیلی داغونه من 8 هزار تومن دادم تا یوض پسش رو خریدم الان هم سیستم پر از ویروسه کجا این خوبه اخه من ناد مجانی داشتم و اپدیدت میکردم و ویروس نمیافتاد تو سیستمم اگه همینجوری بمونه تا دو سه روز دیگه ویندوزم باطل میشه

  9. با سلام :من این آنتی ویروس را روی سیستم 64 بیتی نصب کردم هیچ هشداری هم نداد میخواهم بدانم آیا خواب مدهد؟ متشکر میشوم از جوابتان.

    1. دوست عزیز، نسخه ای الان تو سایت شید هست(2.2) از ویندوزهای64 بیتی هم پشتبانی میکنه. این نسخه بتازگی بر روی سایتش قرار گرفته. منم ویندوز 64 بیتی دارم و شید به خوبی روش کار میکنه.
      موفق باشی

  10. سلام و ممنون که واسم مسیج گذاشتید
    یه سوال فوق العاده فنی من نسخه ۶۴بیتی شید و از کجا یا چه وب ایی میتونم دریافت کنم
    باتشکر میثم

  11. سلام.من انتی ویروس شید رو از سایتش خریداری کردم الان نام کاربری و رمز عبورش رو فراموش کردم(گم کردم)الان نمیتونم نصبش کنم چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟……کمکم کنید. لطفاااااااااااااااا

  12. سلام من هرچقدر سعی کردم که نسخه 32 بیتی را دانلود کنم موفق نشدم لطفا مرا بیشتر راهنمایی کنید.

  13. من این آنتی ویروس رو نصب کردم ،خیلی تو ذوقم خورد چون گارد نداره
    آنتی ویروسی که گارد نداره به درد نمیخوره
    انگار پولمو ریختم سطل آشغال
    بعد از تحقیقاتی که کردم متوجه شدم این شرکت بدون داشتن مجوز رسمی از شرکت های Avira و Eset و بصورت غیر قانونی از آپدیت های این دو شرکت برای آنتی ویروس خودش استفاده میکنه
    حالا میفهمم چرا انقدر ارزونه
    اصلا امکان فروش بین المللی برای آن وجود نداره چون گواهی نرم افزاری نداره
    در ضمن پروسس اصلی این شبه انتی ویروس توسط دو آنتی ویروس Nod32 و Avira به عنوان مخرب شناخته میشه

    https://www.virustotal.com/file/2767d7ff607251045eb6facd4cfcc16b79345754e97f477065f8adf9010844fd/analysis/1305365470

    این شبه آنتی ویروس امضای دیجتال ندارد
    این بدان معناست که نرم افزار قانونی نیست

    1. سلام.آقا امیر میشه بگید چگونه فهمیدید که سایت شید و آنتی ویروس شید بدون داشتن مجوز رسمی از شرکت های Avira و Eset و بصورت غیر قانونی از آپدیت های این دو شرکت برای آنتی ویروس خودش استفاده میکنه؟چگونه این کار ممکن است؟لطفا‌ به طور کامل توضیح دهید.اگر برایتان ممکن است.خیلی دوست دارم بدانم.کدام سایت و شرکت است که گواهی نرم افزاری می دهد؟آیا اصلا این سایت و شرکت خود قابل اعتماد است؟اگر می تونید به درخواست ها وسوال هایی که پرسیدم جواب دهید. من می خواهم دیگر کسانی که در مورد آنتی ویروس شید هم نظر دادند به مطالبی که می نویسم و حرف هایی که می زنم توجه داشته باشند و نظراتشون را بدون هیچ گونه جانب داری بگویند تا به یک نتیجه منصفانه و عادلانه و اخلاقی برسیم.اما قبل از این که این موضوع روشن شودمن خودم خیلی دوست دارم از آنتی ویروس های ایرانی استفاده کنم.اما می خواهم بگم اگر واقعا” آنتی ویروس شید از آپدیت های دو آنتی ویروس Avira و Eset Nod 32 و موتور شناسایی ویروس آن ها بدون اجازه استفاده می کند انصاف این است که بگوییم این کار غیر اخلاقی و یک دزدی هنری محسوب می شود و این موضوع باعث نمی شود ما حقیقت کار و ذات آن را به موضوعات دیگر ربط دهیم و کار را توجیه کنیم و از حقیقت دور شویم.خب بعضی از دوستان می گویند این کار در زمان حال و با شرایط موجود اشکالی ندارد اما این طور نیست.اگر آن ها آنتی ویروس های قدرمتند با دیتابیس های قدرتمند دارند و از سوی دیگر بعضی از آن ها ما را تحریم می کنند و بعضی ها در سایت خود امکان Phishing یعنی امکان پست برای ایران در نظر نمی گیرند و از سوی دیگر بعضی از آن ها خود سازنده ویروس هستند این دلیل نمی شود ما نیز متقابلا” به این نوع اعمال دست بزنیم.ما باید آنتی ویروسی با دیتابیس فقط بومی خود و با هنر خود بسازیم هر چند که دیر باشد و نیاز به از صفر شروع کردن باشد آن هم در این دنیای امروز که ویروس های کامپیوتری رشد روزافزونی دارند و هر روز هوشمند تر می شوند و در حال حاضر یک قدم از آنتی ویروس ها جلوتر هستند.این مطالبی که دوستان بابت استفاده از این آنتی ویروس گذاشتند در واقع یک نوع بهانه است.در هر حال کاری نادرست است.من که هم اکنون این نوشته ها را می نویسم شاید فکر کنید که دل خوشی دارم و به شرایط آگاهی ندارم اما من هم مثل شما آگاهی دارم و واقعبینانه-منصفانه-عادلانه به موضوعات پیش آمده نگاه می کنم و من آرزویم این است که آنتی ویروسی ایرانی داشته باشیم و روزی در صنعت نرم افزار به خود کفایی کامل برسیم;اما با روشی درست.در واقع خود مقصر این شرایط هستیم و باید خیلی زودتر به فکر ساختن آنتی ویروس و استفاده از نرم افزار های بومی و خارج ساختن خود از وابستگی بودیم.این لطفا” در مورد مطالبی که نوشتم نظر بدهید.فقط در یادداشت هایتان اثری از غرض-کینه-ناسزا-لجبازی نباشد.من خیلی دوست دارم نظر شما را دوستان را که قبلا” در مورد آنتی ویروس شید نظر دادید را بدانم.قسمت دوم مطالبم را که مباحث را به سمت آگاهی بیشتر از موضوعات مطرح شده می برد بعد از نظرات و رسیدن به یک نقطه نظر مشترک می گویم.

  14. سلام
    من تنها آنتی ویروسایرانی که میشناسم که خوب داره پشتیبانی می شه ایمنه من نزدیک یک ساله که ازش استفاده می کنم 2 3 بار به مشکل برخوردم که زنگ زدم شرکت خیلی خوب راهنمائیم کردن.

  15. سلام
    من يك كاربر معمولي هستم ويندوز من نود 32 نصب بود و اپديت هم ميشد ولي شناسايي شد و كلي گرفتاري بعد از يكماه فهميدم ويروس كامپيوتر من خود انتي ويروسه تا اينكه
    شيد را پيدا كردم بعد از نصب و بروز رساني كامل (با 18000 تومان خريد ) فعلا مشكلي ندارم ممنون از اقاي نيري

  16. با سلام خدمت دوستان عزیز
    من خودم قبلا از ویروس کش آواست استفاده میکردم و خیلی هم راضی بودم ولی بخاطر مشکلات لایسنس کفرم در اومده بود
    الان از سید استفاده میکنم سیستم عاملم هم 8 است خیلی راضی هستم به راحتی آپدیت میشه سرعتش و قدرتش واقعا فوق العاده است حتی شید رو با نود32 و آواست مقایسه کردیم شید قدرتمندتره یعنی ویروسی که اونا نتونتستن پاک کنن شید کرد خیلی امکانات باحال هم داره خیلی هم خوبه لایسنس یکساله هم از سایت رسمی خودش 12 هزار تومنه

  17. آنتی ویروس ایمن نسخه بیت دیفندر را بومی کرده که روی همه نسخه ها نصب میشه و قیمتشم کاملا رقابتی است:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *