متفاوت ترین مجله اینترنتی ...

ساخت یک نمای مات در فوتوشاپ

12345 (بدون نظر)
Loading...
494

آموزشی که این بار انتخاب کردم جز بهترین آموزش ها شناخته شده و خیلی از سایت ها در دسته بندی ها ی مختلف چه از نظر نتیجه و زیبایی کار و چه از نظر مطالب و نکاتی که در این آموزش هست این آموزش را جز بهترین ها قرار دادند .

این آموزش از تصاویر زیادی بعنوان منبع استفاده کرده که باز هم دسترسی به  همه ی این تصاویر را برای شما عزیزان تا جای ممکن آسان کردم.

می توان گفت این آموزش به نحوی قدرت شما را در ترکیب تصاویر مختلف و خلق تصاویر جالب تر بسیار ارتقا می دهد و همچنین نکات ریزی را که در ترکیب و استفاده از تصاویر آماده نیاز دارید همگی در این آموزش گنجانده شده است. و نکته ی دیگری که شاید اکثر تازه کار ها با آن مشکل داشته باشند جدا کردن قسمت مورد نظر از یک تصویر است که باز هم به این دسته از افراد این آموزش توصیه می شود .

پلت فرم آموزش : Adobe Photoshop CS3

درجه سختی :‌متوسط

زمان لازم :‌۵ تا ۸ ساعت

باز هم همانطور که همیشه گفتم آموزش های متوسط ریز مراحل کار را توضیح نمی دهند  و اگر تجربه ی کافی ندارید بهتر است با مقالات و آموزش های سبک تری که در سایت گویا آیتی وجود دارد شروع کنید . باز هم در طی آموزش من توضیحات اضافی به ترجمه اضافه می کنم که برای دوستانی که آموزش ها را دنبال می کنند مشکلی پیش نیاد .

همچنین این آموزش زمان زیادی را جهت انجام کامل آن می طلبد و انجام دقیق و درست دستورات گفته شده در مراحل نیاز به تجربه هم دارد و می توان گفت که همه چیز به طور کامل گفته نشده . پس  اگر فکر می کنید تجربه ی لازم را دارید  با کمی صبر و حوصله می توانید نکات واقعا مهمی نتنها در زمینه ی فوتوشاپ بلکه در مورد گرافیک ,‌نور پردازی و همچنین نکات ریزی که در خلق یک اثر گرافیکی لازم است بدانید را بدست آورید .

نتیجه ی نهایی کار :

عکس نهایی

منابع مورد نیاز :

همه ی  تصاویر به صورت RAR شده قابل دانلود است :

Matte photo1

Matte photo2

.لینک های اصلی :

  • Sparrow
  • Tristram’s Starling 1
  • Tristram’s Starling 2
  • Flying Bird
  • Squ_tree
  • Harbour of Rotterdam
  • Factory
  • Cardo
  • Eucalyptus Branches
  • Autumn Colors
  • Still Standing
  • VOEST Steel Factory, Linz
  • Power Plant 1
  • Thorn
  • Umbrella
  • Camel Country

شما می توانید با کلیک بر روی لینک های بالا و عضویت ساده در سایت SXC.HU از تصاویر استفاده کنید. اگر چه تمامی تصاویر در فایل rar ‌ موجود است .

نکته ای که قبل از شروع آموزش لازم است بدانید . در این آموزش بیشتر به پنجره ای که لایر ها در آن قرار دارند اشاره شده . در صورتی که این پنجره باز نیست . از قسمت Window > Layer  اقدام کنید.

مرحله ۱

ابتدا تصویر voest steel factory را دانلود کنید تا کار را آغاز کنیم .

اگر می خواهید از تصویر جایگزین استفاده کنید . می توانید از یک تصویر که بیشتر آن آسمان صاف است استفاده کنید .

به هر حال تصویر مورد نظر خود را باز کنید . قصد داریم در این مرحله سایز قاب تصویر را از همه ی جهات به جز جهت پایین بیشتر کنیم .

در باکس مربوط به لایر ها روی لایر بکگراند راست کلیک کنید و Layer From Background را انتخاب کنید (یا دو بار کلیک روی لایر ).

یک نام برای آن بگذاریدPlate”  “و به Image > Canvas Size بروید . در آنجا سایز ها تصویر را Width 3250 (‌عرض ) Height 1450 (طول)‌بگذارید . (‌سایز ها به پیکسل باشند ) همچنین مطمئن شوید که مطابق با تصویر زیر فقط از ۳ جهت مورد نظر تصویر بزرگ تر شود .

OK را بزنید و همانند عکس زیر باید قسمت هایی transplant ‌ (‌خالی )‌باشند .

مرحله ۲

در این مرحله می خواهیم به قسمت های ترنسپلنت(‌خالی ) جان ببخشیم. در این مرحله اگر در طی تجربیات خود با فوتوشاپ زیاد از تصاویر آماده کار نکردید زمان بر خواهد بود.

لایر Plate  را Duplicate کنید . این کار بوسیله ی Ctrl + J  امکان پذیر است . لایر اصلی را با Move Tool (V) حدود ۲۰۰ پیکسل به سمت چپ ببرید در حین کار مطمئن باشید که جلوی Show Transform Controls در بالای صفحه حتما تیک زده شده باشد . سایز تصویر را به ۱۰۱% برسانید . چرا این کار را کردیم ؟

اصلا شما متوجه خط سفید (‌بین زمین و آسمان )‌شدید ؟ با اینکار خط در امتداد تصویر دیگر قرار می گیرد .

در ادامه باید از شر لبه های تیز بالای لایر خلاص شویم . لایر کپی شده را انتخاب کنید و دکمه ی Add Layer Mask  را در پایین قسمت لایر ها بزنید .  Brush Tool (B) را در اندازه ی ۲۰۰ px ‌ و Soft  انتخاب کنید قسمت هایی از تصویر را که نیاز ندارید می توانید پاک کنید . در حالی که Layer mask  فعال است شما با براش خود در حالی که رنگ  Foreground ‌ آن را سیاه گذاشته اید شروع به براش زدن روی لبه ها کنید .

مرحله ۳

الان قسمت چپ کاملا واضح است که کپی شده . پس از Clone Stamp Tool (S) استفاده می کنیم تا این مشکل رفع شود. ابتدا یک لایر جدید بسازید که بر روی همه ی لایر های دیگر قرار دارد Stamp Tool را انتخاب کنید  و قسمت Sample: All Layers را حتما تیک بزنید . وقتی  در این حالت باشد از لایر های زیرین هم Clone ‌برداری می کند.

در حالی که اگر Current Layer را انتخاب کنید با بقیه لایر ها کاری ندارد. سپس دوباره از یک براش بزرگ و نرم استفاده کنید که Opacity‌آن ۵۰% است . این قسمت تقریبا تجربه لازم دارد . شما باید دائما برای قسمت های مختلف سایز و Opacity ‌را تغیر دهید  تا نتیجه مطلوب را بگیرید.  با زدن Alt ‌ ‌هم می توانید قسمتی که از آن Clone  برداری می شود را مشخص کنید .

بعد از اینکه مناطق مورد نظرتان را توسط گرفتن Alt مشخص کردید . به لایر خالی بروید و عملیات Clone را ادامه دهید . حالا با توجه به حرکت موس شما Clone Stamp Tool هم مناطق جدید را در لایر جدید  بازسازی می کند . حتما به یاد داشته باشید که به لبه های تیز در تصویر توجه کنید و از آنها عبور نکنید . این کار کیفیت کار نقش بسزایی دارد .

با کمی صبر و حوصله نتیجه ی کار مشابه من خواهید گرفت . وقتی که نتیجه ی مورد نظر را گرفتید می توانید لایر ها را merge کنید . توجه داشته باشید که بعد از این کار دیگر به این سادگی ها نمی توان خطاهای موجود در تصویر را ترمیم کرد .  (‌برای merge کردن لایر های مورد نظر را با هم دیگر سلکت کنید . این کار بوسیله ی نگه داشتن Shift ‌یا Ctrl  امکان پذیر است . سپس بر روی آن ها راست کلیک  و گزینه ی layer merge را بزنید .

مرحله ۴

از Clone Stamp Tool همانطور که در مرحله ی ۳ گفته شد استفاده کنید . اما این بار برای گسترش دادن بکگراند . این کار هم فقط از طریق آزمون و خطا و تجربه امکان پذیر است . سعی کنید همانند تصویر ابر بسازید و با توجه به نکاتی که در مراحل قبل گفته شد می توانید این کار را به خوبی تصویر زیر انجام دهید . لازم نیست خیلی وسواس به خرج دهید چون بعدا با درخت و بوته آنجا را پر می کنیم .

مرحله ۵

یک لایر جدید بسازید و به Image > Apply Image  بروید و تنظیمات آن را طبق تصویر زیر وارد کنید . حالا می خواهیم سایز لایر را بزرگ کنیم به Edit > Free Transform یا Ctrl + T  بروید  سایز لایر را به حدود ۱۳۰% افزایش دهید . تا تمام مناطق خالی پر شوند .

چون آسمان خیلی غبار آلود است پس به کیفیت کار صدمه ای نمی زند البته من این کار را اصلا توصیه نمی کنم ولی در این آموزش چون بعدا خیلی تصاویر دیگر جلوی تصویر اصلی را می گیرد افت کیفیت زیاد دیده نمی شود .

Layer Mask را فعال کنید و تمامی قسمت هایی که از تصویر ساخته شده روی تصویر اصلی افتاده را پاک کنید . این کار کیفیت را در قسمت های میانی بالا می برد . مانند مرحله ی ۲ با استفاده از Clone Stamp Tool و کار های دیگر می توانید به ترمیم قسمت هایی از تصویر که تصمیم نداریم در آینده با المان های دیگر بپوشانیم بپردازید .

مرحله ۶

در این مرحله تعداد دودکش ها را بیشتر می کنیم . دوباره به Image > Apply Image  و همانطور که در مرحله ۵ گفته شد Edit > Free Transform و لایر را ۶۰ درجه در جهت حرکت عقربه های ساعت بچرخانید . سپس دودکش ها را پاک کنید ولی اجازه دهید دود آن ها بماند . برای دودکش های جدید از تصویر Power Plant 1   استفاده کنید .

http://www.sxc.hu/photo/1139846

این تصویر را در یک لایر جدید بگذارید و همه چیز به جر دودکش ها را پاک کنید .می توانید از تنظیمات لایر ها استفاده کنید تا به خوبی تصویر جدید را جایگذاری کنید . تنظیمات لایر ها در قسمت پایین باکسی که لایر ها در آن هستند Adjustment Layers نام دارد .

Hue/Saturation را انتخاب کنید . از تنظیمات زیر برای آن استفاده کنید .

Hue = -108; Saturation = -43; Lightness = -14.

در Adjustment Layers راست کلیک کنید و Create Clipping Mask را انتخاب کنید . حتما توجه کنید که Hue/Saturation بالای  لایر دود کش ها باشد تا Clipping Mask بر روی آن تاثیر بگذارد . Clipping Mask بر روی یک لایر تاثیر می گذارد نه تمام تصویر .

اگر می خواهید تعداد دود کش ها بیشتر  شود این قسمت را دوباره تکرار کنید .  می توانید از Blending Mode برای دود کش های جدید استفاده کنید تا کمی آن ها را تاریک تر کنید و با بکگراند تصویر تطبیق بیشتری داشته باشند . فراموش نکنید که از layer mask  یا هر تکنیک دیگر برای بهبود تصویر استفاده کنید .

من همچنین Opacity ‌را به ۴۰% کاهش دادم چون منطقا اشیا ی دور دست باید به دلیل وجود دود به سختی دیده شوند به همین دلیل باید کمی کانتراست تصویر را هم کاهش دهیم تا عمق آن واقعی تر بنظر آید .

مرحله ۷

از Clone Stamp Tool (S) همانطور که در مرحله ۳ گفته شد استفاده کنید تا دود  ها و ابر های اضافی را بهبود ببخشید

در هنگام Clone ‌کردن به سایه و روشن تصویر توجه داشته باشید . با توجه به اشیای دیگر در تصویر ابر ها باید از سمت راست روشن تر دید ه شوند . این نکته را همیشه به یاد داشته باشید برای بالا بردن کیفیت و واقعی تر شدن باید به سایه و روشن و جهت نور توجه داشته باشید .

مرحله ۸

هنوز هم جای خالی برای دودکش هست . شما می توانید در این قسمت یک تصویر دودکش که شرایط نور پردازی آن مشابه باشد پیدا کنید . متاسفانه تصویر اصلی در دسترس نبود

اما اگر تصویر مشابه یا تصویر اصلی را پیدا کردید . علاوه بر این که در قسمت نظرات می توانید به تکمیل شدن آموزش کمک کنید برای تنظیم رنگ آن هم طبق زیر عمل کنید :

Image > Adjustments > Color Balance and Image > Adjustments > Brightness/Contrast

طبق دستور العمل گفته شده در تصویر عمل کنید .

سپس قسمت مورد نظرتان را جدا و به محل کار منتقل کنید . برای این قسمت از یک براش نرم و بزرگ با Opacity ‌ های متفاوت استفاده کنید . (‌همانند مراحل قبل )

مرحله ۹

دود کش جدید به خوبی در تصویر جا نیفتاده پس کمی تنظیمات آن را باید تغییر دهید . اول یک لایر جدید بسازید و Blending Mode آن را روی Soft Light قرار دهید . یک براش کوچک و نرم حدود ۲۰ پیکسلی انتخاب کنید .

Opacity ‌آن را هم ۳۰% بگذارید . Foreground color  را هم سفید انتخاب کنید و سپس در جهت تابش نور شروع به براش زدن کنید .  دوما یک لایر دیگر بسازید  حالت Blending Modeرا روی Multiply بگذارید و با یک براش روی دود کش را رنگ بزنید طوری که تیره تر شود این بار باید خیلی در انتخاب براش و Opacity ‌آن دقت کنید چون حالت Multiply خیلی تاثیر بیشتری نسبت به Soft Ligh دارد . پس Opacity  را ۱۰% و رنگ براش را سیاه یا خاکستری تیره بگذارید .

سوما یک لایر دیگر که حالت Multiply دارد بسازید . یک براش بزرگ بر دارید (۱۰۰ px) رنگ Foreground  (‌پیش زمینه )‌را #f0b5aa بگذارید . روی دود ها را براش بزنید تا قسمت های روشن یکدست شوند .

کلا این مرحله را باید با تغییر اندازه در براش و Opacity ‌آن  انجام داد . شما روی هر تصویر دیگر هم می توانید همین کار ها را با دقت و تنظیمات متفاوت انجام دهید .

مرحله۱۰

در حال حاضر تصویر ما خجالت آور است ! اما می خواهیم پس زمینه ی آن را پر کنیم .

خودتان هم می توانید تصویر درخت و بوته ی مورد نظرتان را پیدا کنید اما تصاویر استفاده شده در این آموزش autumn colors و eucalyptus branches هستند .

http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=1147214

http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=1094842

ابتدا تصویر دوم یعنی eucalyptus branches را باز کنید . لایر آن باید در بالای همه قرار بگیرد . اما از آنجایی که صفحه ی بکگراند آن سفید است و جدا کردن آن کار سختی است ابتدا به Select > Color Range رفته و آن را روی حالت Sampled Colors بگذارید ( به تصویر دقت کنید ). سپس در قسمت سفید کلیک کنید تا همه ی قسمت های سفید انتخاب شوند . Fuzziness را روی ۹۵ بگذارید . Invert را تیک بزنید و سپس روی OK کلیک کنید . سپس با زدن سومین دکمه ی باکس لایر ها ‌این لایر را  Mask ‌کنید . اگر همه چیز را درست انجام دهید در آخرباید شاخه را به خوبی و دقت جدا کرده باشید . ممکن است الان چند خط سفید هم در لایر آن ببینید اما نگران نباشید چون از آن ها بعدا با تغییر رنگ استفاده می کنیم .

مرحله ۱۱

یکی از نکات مهمی که در ساخت تصاویر مات اهمیت دارد این است که به این تصاویر باید از نظر نو پردازی توجه داشت .  آسان ترین راه این است که همه ی تصاویر آماده ای که استفاده می کنید نور پردازی یکسان داشته باشند .

در تصویر ما بوته ها بسیار تاریک هستند پس باید کانتراست شاخه را پایین بیاوریم تا به خوبی در تصویر جا بی افتد .

دکمه ی چهارم در باکس لایر را بزنید و Adjustment Layer های در تصویر را اضافه کنید .برای تنظیمات هم به تصویر توجه کنید .

همانطور که در مرحله ی ۶ گفته شد بعد از انجام هر Adjustment Layer به یک clipping mask تبدیل کنید .

در آخر Opacity لایری که تصویر شاخه ها در آن است را به ۸۵% کاهش دهید . و blending mode  را نیز روی  Darken بگذارید .

احتمالا همه ی لبه های سفید از بین رفته .

این مرحله را با با تنظیم جای شاخه به پایان می رسانیم  Edit > Free Transform یا Ctrl+ t را بزنید و آن را به صورتی که راضی شدید قرار دهید .

مرحله ۱۲

حالا تصویر دیگر را باز می کنیم . یعنی autumn colors . می خواهیم کمی رنگ آن را تیره تر و مرده تر کنیم .

پیشنهاد می دهم خودتان با قسمت adjustment layer کار کنید تا نتیجه ی دلخواه بگیرید . اما اگر نتیجه ی مورد نظر را نگرفتید  از تنظیمات  گفته شده در تصویر استفاده کنید .

همه ی این کار ها را انجام دهید و سپس تصویر حاصل را به محل اصلی کارمان منتقل کنید . آن را در کنار شاخه هایی که قبلا در تصویر گذاشتیم بگذارید  blending mode آن را روی Darken  بگذارید .

در این صورت شاخه ها روی شاخه های قبل می افتد و  زیبا جلوه می کند .در این آموزش فقط از نصف سمت راست تصویر  autumn colors استفاده می کنیم (‌به تصویر مرحله ی بعد یک نگاه بی اندازید )  گرچه شما آزادید که از هر قسمت آن استفاده کنید .

مرحله ۱۳

در این مرحله روی blending   بیشتر کار می کنیم .

لایر درخت را انتخاب کنید . و قسمت قرمز را که در تصویر زیر میبینید را با یک Eraser  پاک کنید . و قسمت های سبز را با Dodge Tool بزرگ و نرم روشن تر کنید .

تنظیمات  Dodge Tool به این صورت باشند : Opacity آن را حدود ۱۵% بگذارید . و روی حالت Midtones قرارش دهید .

سپس روی برگ ها هم از Dodge Tool استفاده کنید تا در پشت شاخه ای که در مرحله ی ۱۰ اضافه کردیم  ناپدید شوند.

البته زیاد از Dodge Tool استفاده نکنید . چون حالت مرده به تصویر شما می دهد . اگر برگها یتان خیلی حالت مرده  و بی رنگ گرفت باید از قسمت Image > Hue/Saturation دوباره وارد عمل شوید .

مرحله ۱۴

هنوز یک قسمت در سمت چپ باقی مانده که باید درستش کنیم .

یک لایر جدید بالا لایر درخت بسازید و Blending Mode را روی حالت Color قرار دهید . حالا یک رنگ بنفش با Color Picker  از پشت زمینه ی تصویر انتخاب کنید (‌ #a08999 رنگ منتخب در آموزش )

روی قسمتی که دورش خط زرد است براش بزنید .سپس لایر را به Clipping Mask تبدیل و Opacity  را حدود۷۵ %  بگذارید .

مرحله ۱۵

همانطور که می دانید در آوردن تصویر یک درخت از یک تصویر دیگر کاری نفس گیر و خسته کننده است . اما من یک تکنیک بلدم که این کار را ساده می کند .

تصویر Summer Umbrella ‌

http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=1251932

را دانلود کنید . و کانتراست آن را همانطور که در تصویر گفته شده تنظیم کنید .

حالا طبق چیزی که در مرحله  ۲ گفتیم یک Layer Mask اضافه کنید . و Brush Tool (B) را انتخاب کنید . در فوتوشاپ کلی براش متنوع به صورت پیش فرض هست . ما leaf brush: Scattered Maple Leaves را برداشتیم و سایز آن را ۴۴ PX ‌ انتخاب کردیم . تصویر زیر را نگاه کنید تا ببینید شکل براش به چه صورت است . همچنین تنظیمات Scattering و  Shape Dynamicsبسیار مهم است . رنگ سیاه را به عنوان پس زمینه (Foreground  )انتخاب کنید .

سپس با آن در Layer mask ‌ خود براش بزنید تا برگ ها را جدا کنید . همانطور که دیدید این تکنیک زیاد دقیق نیست . پس ممکن است بخواهید scattering و سایز براش را تغییر دهید . این تکنیک برای  تصاویری که با الگوهای مختلف زیادی همراه است (‌مثل همان برگ های یک درخت )‌بسیار روش مناسبی است .

اگر کانتراست آن خیلی پایین آمد Opacity را به ۸۰%‌کاهش دهید .

مرحله ۱۶

در این مرحله پس زمینه را با اضافه کردن درخت و بوته پر می کنیم . با توجه به تکنیک هایی که از مرحله ی ۱۰ تا ۱۵ گفته شد سعی کنید تمام قسمت هایی که شکستگی داشت را بپوشانید  . همچنین به یاد داشته باشید که تناسب و تعادل را حفظ کنید . به این صورت که در هر دو طرف تصویر تقریبا به یک اندازه پر شود . در ضمن نمی توانید از کپی پیست کردن لایر ها استفاده کنید چون ساخت تصویر مات باید با ظرافت انجام شود تا واقعی به نظر برسد . پس هر کار کپی که انجام دهید جو را به شدت خراب می کند . به هنگام ساخت بوته و درخت ها به جو تصویر و نور پردازی توجه کنید .

مرحله ۱۷

در این مرحله باید یکسری از خطوط را  که  پنهان شده اند را ترمیم کنیم  .

این کار روی تابلوی نقاشی خیلی ساده است اما با استفاده از Pen Tool (P) برای ساخت خطوط خیلی کار راحت تر است .

Pen tool ‌را انتخاب کنید . اولین کلیکی که روی تصویر کنید نقطه ی شروع را مشخص می کند و کلیک دوم را هم به عنوان نقطه ی پایانی مشخص کنید ( به تصاویر دقت کنید ) سپس کلیک کنید و کلیک چپ را نگه دارید و به آرامی حرکت دهید تا یک خط منحنی ایجاد شود .

قبل از اینکه ادامه دهید یک براش Hard Round 3 pixels انتخاب کنید . و رنگ Foreground را روی رنگ سیم ها تنظیم کنید . رنگ استفاده شده در آموزش #۸۵۷۰۸۲ است .

حالا دوباره Pen Tool  را انتخاب کنید . البته مطمئن شوید که هنوز خطوط قبلی از بین نرفته . روی تصویر راست کلیک کنید و Stroke path را انتخاب کنید .براش را انتخاب کنید و OK را بزنید .

چند بار دیگر این مراحل را تکرار کنید تا تمامی قسمت هایی که خطشان به درستی وصل نشده را ترمیم کنید .

مرحله ۱۸

از آنجایی که مراحل اصلی کار تمام شده بقیه ی مراحل از اینجا به بعد آزاد است .

می توانید تا مرحله ی ۲۰ که ترمیم های نهایی را انجام می دهیم پیش روید .

در این مرحله می خواهیم به ترکیبمان جزئیات بیشتری اضافه کنیم تا بیشتر به چشم بیایند و تصویر را عمیق تر جلوه دهند.

بگذارید اول یک کارخانه اضافه کنیم . تصویر harbour of Rotterdam

http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=1185416

از این خصوصیتش که تصویر تیره است و زمینه ی ما روشن است استفاده کنیم  . گذاشتن Blending Mode Darken برای آن خیلی خوب است . سعی کنید آسمان تصویر پیش فرض  را روشن تر از آسمان تصویر خودمان  کنید. اما در همین زمان قسمت تاریک آن را حفظ کنید تا وقتی Blending Mode  آن را تغییر می دهیم نا پدید نشود .

فراموش نکنید که رنگ را به بنفش تغییر دهید به Image > Adjustments > Hue/Saturation می توانید از تنظیمات گفته شده در تصویر هم استفاده کنید .

می توانید بار ها از تصویر کارخانه در زمینه ی عکس استفاده کنید . همیشه می توانید از قسمت های مختلف یک تصویر بهره ببرید . البته فراموش نکنید که در این کار محو شدن بخاطر فاصله هم وجود دارد . پس کانتراست را مثل دودکش هایی که قبلا قرار دادیم تنظیم کنید و Opacity آن را به حدود ۶۰% کاهش دهید .

مرحله ۱۹

تعدادی حیوان هم اضافه کنیم و به تصویر زندگی ببخشیم تا بهتر بنظر برسد . همچنین از هر ایده ای که برای بهتر شدن تصویر وجود دارد استفاده کنید .

تصویر ما در حال حاضر در گیری طبیعت و تکنولوژی را به رخ کشیده . پس مثلا یک ایده ی خوب این است که بدنبال تصویری از جنگل زدایی باشیم. مثلا ریشه یا درختی  پوسیده . بعضی از تصاویر زیر ممکن است به شما ایده ای که منظورش را دارم به شما منتقل کنند :

squ tree    http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=830978

flying bird          http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=1199360

sparrow       http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=1210760

still standing  http://www.sxc.hu/browse.phtml?f=view&id=639137

یک مثال برای شما می زنم . بدنه ی درخت را از تصویر خارج کنید و آن را در تصویری که ساختیم قرار دهید .هر جا که بنظرتان مناسب  است .فراموش نکنید که رنگ را  به بنفش تغییر دهید . حالا یک لایر جدید بالای لایر بدنه ی درخت بسازید و آن را به یک Clipping mask ‌تبدیل کنید .با Color Picker Tool یک رنگ از قسمت های روشن دود ها برگزینید .  حالا با این رنگ روی بدنه را براش بزنید و سپس Blending Mode لایر Clipping mask  را روی Overlay بگذارید .

خودتان هم اضافه کردن جزئیات را تجربه کنید و برای آن ها از تنظیمات گفته شده استفاده کنید . همچنین  برای Blending mode ‌ ها خودتان آزمایش کنید . اما این مد ها پیشنهاد من هستند :

Soft Light, Overlay, Screen و Color Dodge

مرحله ۲۰

این تقریبا مرحله آخر است .  می خواهیم رنگ و کانتراست تصویرمان را به کلی تغییر  دهیم . که به طور کامل جو تصویرمان را متحول می کند تا تصویر بیشتر شبیه به اثر هنری شود  تا ترکیب چند عکس .

اول از Curves Adjustment Layer برای تنظیم کانتراست استفاده کنید .یک Adjustment Layer بالای همه ی لایر ها بسازید و از تنظیمات گفته شده در تصویر استفاده کنید .

مرحله ۲۱

اگر از تصویر حاصل فعلی راضی هستید همینجا دست نگه دارید . اگر نه یک Adjustment Layer دیگر هم اضافه کنیم تا تصویر از حالت شب به روز تبدیل شود .

مرحله ۲۲

هنوز یک قسمت کوچک وجود دارد که رنگ آبی جیغی دارد . این قسمت را با ساخت یک لایر جدید و گذاشتن Blending mode ‌روی Color  درست می کنیم . رنگ #۶b6254 را برای یک براش انتخاب و روی قسمت های گفته شده را براش بزنید سپس Opacity  لایر جدید را روی ۷۵% ‌قرار دهید .

در ادامه می خواهیم که چند اشعه ی نور هم اضافه کنیم . یک لایر جدید بسازید . Paint Bucket Tool (G) را انتخاب کنید و با سیاه لایر جدید را پر کنید . یک براش بزرگ و نرم گرد انتخاب کنید و با یک رنگ نارنجی  روشن یک خط در لایر سیاه بکشید . یا یک دایره ی نارنجی بر جای بگذارید و به قسمت Filter > Blur > Motion Blur رفته و تنظیمات را به صورت زیر بگذارید :

Angle :45°

Distance :  ۹۹۹

OK را بزنید .

Blending Mode را روی  Linear Dodge,بگذارید که یک افکت نوری زیبا بوجود می آورد . لایر خود را جابه جا کنید و قسمت هایی را که نمی خواهید پاک کنید . می توانید از روی این لایر کپی بگیرید .یا اشعه های بیشتری اضافه کنید یا هر کاری که خودتان می خواهید بکنید .

کار تمام شد. تصویر خودتان را با تصویر نهایی مقایسه کنید .

منبع: psd.tutsplus

ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید
5 دیدگاه
  1. علیرضا زارع می‌گوید

    سلام سپهر جون .
    میشه لطف کنی و آموزش ساخت یه جور حالت شیشه ای مثل استایل پنجره های ویندوز ۷ رو بزاری ؟
    اگه لطف کنی ، ممنون میشم .

    1. سپهر خيري می‌گوید

      چشم حتما اگه آموزش خوبی دیدم میذارم
      فعلا می تونی از این استفاده کنی
      http://tutorialblog.org/adding-a-gloss-effect/
      چندتا راه دیگه : تمپلت ها یا PSD های آماده ی مشابه رو دانلود کنی و ازشون استفاده کنی یا اینکه ببینی چطور همچین افکتی ساختن .
      اما من خودم باشم با استفاده از چندتا شیپ و پن تول چند لایه ی سفید می سازم و اپاسیتی هم کم می کنم شبیه به برق افتادن میشه …

  2. ابتین می‌گوید

    tnx

  3. مهدی می‌گوید

    سلام آقا سپهر گل!
    میتونم ازت بخوام آموش ترکیب هرفه ای تصاویر رو قرار بدی!
    منظورم حالت یکنواختی هست که ۲ تا تصویر وقتی با هم ترکیب میشن از اونجا به بعد حالت یکی شدن دارن!
    مثلا عکس عروس و دوماد که میکس میشه با یه تصیور پس زمینه! که لباس عروس از یه جایی به بعد غرق تصویر بک گراند میشه!

  4. مهدی می‌گوید

    سلام آقا سپهر گل!
    میتونم ازت بخوام آموش ترکیب حرفه ای تصاویر رو قرار بدی!
    منظورم حالت یکنواختی هست که ۲ تا تصویر وقتی با هم ترکیب میشن از اونجا به بعد حالت یکی شدن دارن!
    مثلا عکس عروس و دوماد که میکس میشه با یه تصیور پس زمینه! که لباس عروس از یه جایی به بعد غرق تصویر بک گراند میشه!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آموزشي كه اين بار انتخاب كردم جز بهترين آموزش ها شناخته شده و خيلي از سايت ها در دسته بندي ها ي مختلف چه از نظر نتيجه و زيبايي كار و چه از نظر مطالب و نكاتي كه در اين آموزش هست اين