دسترسی به فایل‌های سیستمی به سادگی کشیدن و رها کردن آنها!

  • 1389/9/12
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0

اگر قصد سفارشی کردن سیستم خود را داشته باشید، ناگزیر، در برخی موارد، ویندوز دسترسی شما را به بعضی از فایل ها رد می کند. راه ها و ترفندهایی برای دسترسی به این فایل ها وجود دارد، با این حال هیچ کدام به ظرافت و سرعت استفاده از نرم افزار GlassOwnership که در همین مقاله با آن آشنا می شوید نخواهد بود.

GlassOwnership به صورت فایل نصبی ارائه شده و پسس از نصب روی رایانه و اجرای برنامه، گزینه های مختلفی به کاربر ارائه می کند که به او امکان سفارشی کردن بیشتر سیستم را می دهد.

همانطور که در اسکرین شات زیر ملاحظه می کنید، همان ابتدای نصب برنامه، می توانید انتخاب کنید که گزینه ای با عنوان  GlassOwnership به منوی راست کلیک روی آیتم ها در ویندوز (اصطلاحا context menu) اضافه شود (با گزینه اضافی ظاهر شدن این گزینه تنها مواقعی که قبل از راست کلیک کلید  shift را نگه داشته ایم) ، و برای کسانی که مایل به حفظ منویی راست کلیک ویندوز به صورت تر و تمیز و شسته و رفته هستند، این گزینه تعبیه شده که GlassOwnership را به قسمت زیرمنوی Send To ببرند.

پس از آنکه نصب برنامه کامل شد، در ویندوز اکسپلورر به محل فایل یا پوشه مورد نظر بروید(توجه داشته باشید که تغییرات ACL یا لیست کنترلی دسترسی ها در پوشه ها به شکل بازگشت اعمال می شوند) و روی آن کلیک راست کرده و GlassOwnership را انتخاب کنید.

هنگامی که این عمل انجام شود، پنجره ای ظاهر می شود و با پیام Done! به شما اطلاع می دهد.

در روش دیگر، (و این همان جایی است که این برنامه را از بقیه متمایز می کند) شما می توانید GlassOwnership را از منوی استارت ویندوز شروع کنید. فقط کافی است نرم افزار را مانند هر نرم افزار دیگری اجرا کرده و با کشیدن و رها کردن (اصطلاحا drag & drop) فایل ها یا پوشه ها به پنجره شیشه ای برنامه که ظاهر شده این عمل را انجام دهید. بلافاصله تغییرات لازم را اعمال و پیام Done! در پنجره شیشه ای ظاهر می گردد و نشان می دهد کار تمام است.

آنچه در مورد این روش خوب است و سبب سرعت بالای کار می شود این است که شما می توانید به سرعت تغییرات لازم را روی فایل های بسیار زیادی به صورت همزمان و با کشیدن و رها کردن انجام دهید. اگر یک فرد بسیار مشتاق در امر سفارشی کردن سیستم باشید، کم و بیش می دانید که برای سفارشی کردن یک تم و یا سبک بصری جدید، مجبور به تغییر حداقل 5 فایل سیستمی که در حالت عادی غیر قابل ویرایش هستند می باشید. با استفاده از این ابزار شگفت انگیز، تنها با کشیدن و رها کردن همه آنها در پنجره شیشه ای برنامه و بدون نیاز به هیچ کلیک اضافی دیگری ….کار انجام شده!

دانلود ابزار GlassOwnership

برای دانلود نسخه ای از برنامه  GlassOwnership اینجا کلیک کنید.

منبع: mintywhite

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *