سامسونگ و گوگل عرضه گوشي نکسوس اس را اعلام كردند

  • 1389/9/19
  • ITTeach
  • 2

سامسونگ و گوگل عرضه نکسوس اس، نخستين تلفن­هوشمند كه از نرم­افزار Android 2.3 يا Gingerbread استفاده مي­كند، را اعلام كردند. شما با Android 2.3 يك صفحه­كليد جديد و پيشرفته با قابليت پشتيباني از تكنولوژي چندلمسي، پشتيباني از VoIP/SIP، و يك رابط كاربري جديد در اختيار خواهيد داشت. اين تلفن­هوشمند كه مجهز به صفحه­لمسي 4­اينچي Super AMOLED است از تكنولوژي “ارتباط ميدان نزديك (Near Field Communication)” (NFC) نيز سود مي­برد كه به شما امكان خواندن اطلاعات از وسايلي كه داراي تراشه NFC هستند را مي­دهد.

گوشي نکسوس اس مجهز به يك برنامه پردازشگر يك گيگاهرتزي سامسونگ و حافظه داخلي 16 گيگابايتي است. اين گوشي داراي يك دوربين عكسبرداري و فيلمبرداري 5 مگاپيكسلي در عقب به همراه يك دوربين VGA در جلو مي­باشد. تلفن­هوشمند نکسوس اس از 16 دسامبر در فروشگاه آنلاين Best Buy و از 20 دسامبر در فروشگاه خرده­فروشي Carphone Warehouse انگليس عرضه خواهد شد.

كمپاني­هاي سامسونگ و گوگل گوشي نکسوس اس، نخستين گوشي موبايل جهان كه مجهز به سيستم عامل Android 2.3 است، را به بازار عرضه مي­نمايد

گوشي نکسوس اس جديدترين نسخه سري Android (Gingerbread) صفحه­لمسي 4 اينچي Super AMOLED با طراحي منحني، تكنولوژي NFC، دوربينهاي جلو و عقب و پردازشگر نرم­افزار را ارائه مي­كند

شهرهاي سئول كره، و دالاس ايلات متحده آمريكا، روز 6 دسامبر 2010 – كمپاني سامسونگ الكترونيكس (Samsung Electronics)، يكي از شركتهاي پيشتاز در عرصه تلفنهاي موبايل و رتبه نخست عرضه اين تلفنها در ايالات متحده، و كمپاني گوگل (Google™) امروز عرضه Nexus S™، اولين گوشي مجهز به جديدترين نسخه سري Android™ گوگل را اعلام نمودند. كمپانيهاي سامسونگ و گوگل گوشي نکسوس اس كه داراي سيستم عامل Android 2.3 است را با تكنولوژي قدرتمند و آخرين قابليتهاي سخت­افزاري تجهيز كرده­اند.

جي كي شين (JK Shin)، رييس و سرپرست بخش Mobile Communicatios Buibess در كمپاني سامسونگ الكترونيكس، گفت: “سامسونگ و گوگل در يك همكاري نزديك و فشرده روي عرضه بهترين تلفن هوشمند اندروید براي مصرف­كنندگان كار كردند. هدف ما همكاري با گوگل براي ادامه و پيشبرد سري اندروید و خلق تلفن همراهي بوده كه هم كارايي برتري داشته و هم بازتابي خيره­كننده در ميان مصرف­كنندگان داشته باشد. ديدن اينكه اين همكاري باري ديگر ثمرات عظيمي بر جاي گذاشته فوق­العاده مايه رضايتمندي است.”

عمر خان (Omar Khan)، مدير ارشد بخش استراتژي كمپاني “Samsung Telecomunications America” گفت: “سامسونگ از همکاری با گوگل برای ساخت نخستين دستگاهي كه مجهز به سیستم عامل  بسيار خوب اندورید 2.3  مي­باشد بسيار خوشنود است. نکسوس اس اثباتي قدرتمند بر تعهد سامسونگ و گوگل به ارائه بهترین و برترین قابلیت‌های تكنولوژي به بازار و عرضه محصولاتي است كه از سيستم عامل باز و مبتكرانه اندروید استفاده مي­كنند. گوشي نکسوس اس تركيبي است از بهترين سخت­افزارها و تكنولوژي ويژه سامسونگ و قابليتهاي جذاب جديد و امكانات ارتقاء يافته نرم­افزار Android 2.3 Gigerbeard تا تجربه­اي غيرمنتظره از تلفنهاي هوشمند را در اختيار مصرف­كنندگان قرار دهد.”

اندي روبين (Andy Rubin)، قائم مقام بخش “مهندسي” در كمپاني گوگل گفت: “گوگل از طرح توسعه مشترك نکسوس اس با سامسونگ، كه تركيبي قدرتمند از سخت­افزار و نرم­افزار براي عرضه دستگاهي پيشتاز مجهز به جديدترين نسخه Android Gingerbeard است بسيار خوشحال مي­باشد”.

نکسوس اس با تكنولوژي درخشان صفحه­لمسي Super AMOLED طراحي شده است كه تجربه نمايشي ممتازي را ارائه مي­نمايد. اين صفحه نمايش 4 اينچي Contour Display داراي طراحي منحني­شكل به منظور رسيدن به يك استيل و احساس ارگونوميك­تر در هنگاميست كه روبروي صورت كاربر قرار مي­گيرد. گوشي نکسوس اس همچنين داراي تكنولوژي NFC است كه شما را قادر به خواندن اطلاعات چيزهاي روزمره­اي مانند برچسب­ها و پوسترهايي كه تراشه NFC در آنها گنجانده شده مي­سازد. نکسوس اس با استفاده از پردازشگر نرم­افزار يك گيگابايتي تصاوير گرافيكي ارزشمند سه­بعدي ايجاد مي­كند، آپلود و دانلود آن سريعتر است و از محتواي چندرسانه­اي با وضوح تصوير بالا پشتيباني مي­كند.

نکسوس اس مجهز به يك دوربين عكسبرداري و دوربين 5 مگاپيكسلي در عقب و يك دوربين VGA در جلو است. علاوه­بر­اين، نکسوس اس از يك سنسور ژيروسكوپ براي ايجاد يك تجربه نرم و روان بازي در هنگام كج شدن دستگاه به بالا و پايين يا چرخيدنش به چپ و راست بهره مي­برد. اين گوشي با يك حافظه داخلي 16 مگابايتي نيز عرضه مي­شود.

سيستم عامل Android 2.3، Gingerbread، سريعترين نسخه Android تاكنون به شمار مي­رود. اين نرم­افزار قابليتهايي شامل پشتيباني از تكنولوژي NFC، صفحه­كليد جديد و بهبوديافته با پشتيباني از امكان چندلمسي، تماس اينترنتي (پشتيباني از VoIP/SIP) و يك رابط كاربري جديد مي­باشد. نکسوس اس همچنين داراي خصوصيات محبوب Android مانند مكانياب قابل حمل Wi-Fi، قابليت اجراي مناسب همزمان چند برنامه، دسترسي به سرويسهاي پراستفاده گوگل مانند Google Search™، Gmail™، Google Maps™ با “راهبري”، Voice Actions، Google Voice™ و YouTube™، و دسترسي به بيش از 100.000 نرم­افزار و ويجت در فروشگاه آنلاين Android Market™ است.

خريد گوشي نکسوس اس به روش آنلاين و همچنين فروشگاهي از طريق خرده­فروشي Best Buy در ايالات متحده از تاريخ 16 دسامبر و در خرده­فروشي Carphone Warehouse در بريتانيا از 20 دسامبر به بعد امكانپذير است.

مشخصات فنی نکسوس اس

شبكه 2.5G (GSM/ GPRS/ EDGE) : 850 / 900 / 1800 / 1900 MHz
3G (HSDPA 7.2Mbps, HSUPA 5.76Mbps) : 900 / 1700 / 2100 MHz
سيستم عامل Android 2.3 / Gingerbread
نمايش 4.0” WVGA SUPER AMOLED (800×480)
دوربين دوربين 5 مگاپيكسل + دوربين جلويي VGA، تمركز اتوماتيك، عكسبرداري اتوماتيك
ويدئو HD(720p@30fps) video playing, Video recording D1 (720×480)@30fps
mpeg4, H.264, H.263
صدا MP3, AAC, AAC+, eAAC+, AMR, AMR-NB,
قابليتهاي ارزش افزوده قابليت NFC (ارتباط ميدان نزديك)
قابليت استفاده از Android Market براي نرم­افزارها و محتواي بيشتر
A-GPS
سنسور ژيروسكوپ، شتاب­سنج، مجاورت، چراغ
قابليت اتصال Bluetooth technology v 2.1 + EDR
USB v2.0 (High-Speed)
Wi-Fi 802.11 b/g/n
حافظه 16GB iNAND
اندازه 63 x 123.9 x 10.9 mm
باتري 1500 mAh
دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. lotfan ye adrese saiiti bedid ke betonim batname va tem download konim samsung aps ke in goshio poshtibani nemikone
    dorbinesham zom nadare b ahangesho mikham send konam nemishe lotfan javabo baram email konid manoneton misham

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *