معرفی نرم افزار ooVoo

  • 1389/10/6
  • سپهر خيري
  • 116

نرم افزار ooVoo یک نوع مسنجر پیشرفته است که میتوان با همین یاهو مسنجر هم مقایسه کرد البته رقیب اصلی آن skype است ولی اصل این نرم افزار روی ویدئو چت و تماس های تلفنی است که در یاهو مسنجر این امکانات کمتر استفاده میشود و سازندگان وقت زیادی رو این قسمت های آن صرف نکرده اند.

البته این نرم افزار به طور کامل رایگان نیست و اگر میخواهید از امکانات کامل آن استفاده کنید باید ماهیانه مبلغی را بپردازید. به طور مثال شما در این نرم افزار امکان ارسال فایل دارید ولی در حالت FREE فقط میتوانید 5 مگابایت فایل ارسال کنید.

به  وسیله این نرم افزار  میتوانید همزمان  با 6 نفر  کنفرانس  صوتی تصویری  برقرار کنید و مهم نیست  که آن 6  نفر در کجای  جهان و در کدام کشور زندگی  میکنند فقط  حداقل سرعت همه باید حدود 30 کیلوبایت در ثانیه  باشد. همچنین در هنگام  کنفرانس صوتی  میتوانید یک فایل  و یا یک عکس  را به اشتراک بگزارید  و هر 6 نفر هم  از آنها  استفاده کنند.

یکی دیگر از امکانات جالب این نرم افزار تماس های رایگان است که میتوانید با تمام کشور ها تماس بر قرار کنید البته با چند محدودیت ، 1- اینکه بعضی از شماره ها برای تماس رایگان مناسب نیست و باید نسخه پولی آن را خریداری کنید و 2- اینکه با ایران نمیتوانید تماسی داشته باشید.

البته اگر برای اولین بار هست که اکانت میسازید و از این نرم افزار استفاده میکنید ، میتوانید تا 30 روز از امکانات پولی آن به ریگان استفاده کنید و اگر خواستید آن را تمدید کنید میتوانید از 3 روش استفاده کنید ، 1- حق عضویت خود را پرداخت کنید 2- دوباره اکانت جدید بسازید و از 30 روز رایگان استفاده کنید 3- از کرک ها استفاده کنید (البته خیلی از آنها کار نمیکنند)

همچنین این نرم افزار برای موبایل هم منتشر شده است و شما اگر روی موبایل خود دسترسی به اینترنت سرعت بالا دارید میتوانید از ویدئو کنفرانس در موبایل هم استفاده کنید. نکته جالب این نرم افزا این است که مهم نیست آن 6 نفر با موبایل آمده اند و یا با یک لپ تاپ و یا یک کامپیوتر خانگی.

نسخه موبایل آن روی اکثر موبایل ها مانند HTC EVO ، Samsung Epic ، Apple iPhone 4 ، Motorola Droid X و HTC Droid Incredible و غیره سازگار است و یا در حال آماده سازی هستند. البته نسخه موبایل به تازگی منتشر شده است و هنوز از تمامی موبایل ها پشتیبانی نمیکند.

این نرم افزار توانایی اجرا روی ویندوز و مک را دارد و آخرین نسخه آن تا به الان 2.9.0.76 است که میتوانید از این لینک آخرین نسخه آن را به رایگان دانلود کنید که حجم آن حدود 800 کیلوبایت است: http://cdn01.oovoo.com/Download/ooVooSetup.exe

برای دسترسی به نسخه ویندوز موبایل هم میتوانید از این آدرس استفاده کنید: http://cdn01.oovoo.com/Download/ooVooSetupBeta.exe

مشخصات این نرم افزار

– امکان تماس های تصویری خصوصی 2 نفره با امنیت بالا

– امکان تماس های صوتی خصوصی 2 نفره با امنیت بالا

– قابلیت چت مانند یاهو مسنجر

– امکان ارسال فایل (با پرداخت حق عضویت محدودیت ندارد)

– امکان ارسال تصاویر و صوت های از قبل ضبط شده

– امکان کنفرانس بین 6 نفر همزمان

– برقراری تماس های تلفنی با اکثر نقاط جهان

– ارسال ایمیل های صوتی و تصویری به ادد لیست های خود

– امکان افزایش کیفیت کنفرانس تصویری تا 470P (فقط نسخه تجاری)

– سازگار با سیستم عامل های Android و iPhone و Windows و Mac OS

– حجم کم و سبک بودن نرم افزار در حال اجرا

همچنین برای اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت رسمی آن یعنی www.oovoo.com مراجعه کنید. و از آخرین اخبار اطلاع کسب کنید و اگر میخواهید از حق عضویت آن استفاده کنید به BUSINESS مراجعه کنید.

شما  هم اگر نرم افزار  بهتری میشناسید  که فکر میکنید از oovoo بهتر است  میتوانید در قسمت  نظرات به ما معرفی کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 116 دیدگاه
  1. من هم از این برنامه استفاده میکنم. خیلی عالیه. به نظر من از یاهو مسنجر خیلی بهتر و سریعتره.

    1. دوست عزیز درسته این چت کلاینت تازه به بازار اومده سریعتر از یاهو مسنجر هستش اما هنوز یک سومه طرفداران یاهو رو نداره و یه مسئله دیگر اینکه این برنامه کاملا free نیستش ولی یاهو کاملا free هستش

    1. سلام لطفا طریقه کار کردن به طور کامل با oovooمخصوصا طرز استفاده از وب کم بر روی این نرم افزار را بگویید .متشکرم

    2. آموزش ایجاد اکانت oovoo و کار با آن :
      لینک آموزش :
      http://www.netqurd.com/?newsid=1217

  2. سلام
    من با این برنامه کار کردم اما نتاسفانه نمی دونم چطوری می تونم مثل یاهو مسنجر وارد چت روم ها بشم و با افراد انلاین چت کنم و فقط می تونم دایرکتوری افرادی رو ببینم که امکان داره اف باشن . لطفا راهنمایی کنید در این رابطه . متشکرم.

    1. دوست عزیز شما می توانید از قسمت add a friend استفاده کنید وبا نوشتن نام یک فرد تمامی افراد با آن نام را جستجو کنید . بع از اینکه برای فرد مورد نظر invait فرستادین . درصورت تایید اون می توانید باهاش گفتگو کنین.

  3. سلام، بنظر من مسنجر خوبیه هم از نظر کیفیت صوتی هم تصویری، ولی بزرگترین اشکالش اینه که نمیشه مثل یاهو یا بیلوکس وارد روم شد و توی روم همگانی چت کرد و اصلا” روم نداره، اشکال دیگشم کمبود شکلک، برای چت نوشتاری محدودیت شکلک داره و همین چندتا شکلکشم فوق العاده یخ و بی روحن و هیچ حسی رو منتقل نمیکنن چون متحرک نیستن، در صورتیکه توی یاهو این شکلکای زیباشه که ذوق و هیجان و جذابیت میده ب چت، بعدم اینکه امکان تغییر رنگ فونت وجود نداره و رنگ تم اصلی مسنجرم عوض نمیشه و باید همین رنگ مشکی دلگیرشو تحمل کنیم، درکل که بنظر من هیچ مسنجری “یاهو مسنجر” نمیشه ! 🙂 مرسی، موفق باشید.

  4. سلام ، من هم از این برنامه استفاده کردم ولی مشکل دارم و اون اینه که تصویر به خوبی به اشتراک گذاشته میشه ولی صدا نه و لطفا منو راهنمایی کنید

    1. سلام وب من داخل برنامه باز نمیشه یعنی دوستم تصویر منو نداره چندین بار برنامه رو حذف و دوباره دانلود کردم ولی مشکلم حل نشد . با تشکر خواهشمندم منو راهنمایی کنید

    1. باید ثبت نام کنی و آیدی جدید بدی با پسورد جدید،موفق باشی

  5. من هم از oovoo استفاده میکنم ولی موقع حرف زدن با اون صدا ها نمیاد یا قاتی پاتی میاد باید چیکار کنم.

    1. موقع استفاده صدا و تصویر خشدار و کند میباشد.

    2. chegone mitavan az tarigh webcam oovoo v setphone ham tasviro did ham seda ro shenid?

  6. نرم افزار Skype عالیه و کاملاً رایگان و راحتر از oovoo ولی مشکل اینه که در حال حاضر در ایران بدون فیلتر شکن کار نمیکنه

  7. salam,bbakhshid mn har kari mikonam nmitunam az video estfade konam,yani tasviram nmire,mishe rahnamaeiem konin?
    yani vaghti ba 2stam chat mikonam nmitunim tasvire hamo bbinim,chra?

  8. خیلی سفت ببیخودیه.فریب ظاهرشونخوریدچون نه تنهابه پای اسکایپ ویاهومسنجرنمیرسه بلکه
    انتظارمعمولی روهم برآورده نمیکنه.وقتی باکسی داری صحبت میکنی کیفیت صدابقدری افتضاحه
    که کلافه میشی.
    الان که دیگه اکثریوزرهایا آیفون دارن ویاآندروید.برای چات صوتی تصویری بقدری برنامه عالی موجوده
    که این oovooبایدبره جلوچون مال این حرفانیست.

  9. سلام
    لطفا طریقه ی کارش را برام بفرسید
    اگر مقدوره
    راستی:صدای تنها هم میشه؟
    کیفیت صدا و تصویرش با adsl هم خرابه؟
    چطور میشه کیفیت صدا و تصویر را بالا برد؟
    مرسی

  10. سلام آموزش استفاده از وبکم ومیکروفونو میخواستم اگه امکانش هست راهنمایی کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *