گوگل کروم ، فایرفاکس ، اینترنت اکسپلورر ، کدام یک؟

  • 1389/10/7
  • احسان
  • 138

بحث های داغی که در این چند روزه مطرح است انتشار نسخه های جدید فایرفاکس و این که کدام مرورگر بهتر است ، مطرح است. پس از انتشار خبر نسخه های جدید فایرفاکس 4 بتا ، بسیاری از کاربران ایرانی ، مرورگر گوگل کروم و عده ای دیگر مرورگر فایرفاکس و عده دیگری اینترنت اکسپلورر را بهترین مرورگر می دانند. می خواهیم ببینیم محبوبیت مرورگر گوگل کروم ، فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر در دنیا چه قدر است.

گوگل کروم: مرورگر جالب و دوست داشتنی با افزونه های زیاد! سریع ولی آسان ! با موتور ترجمه HTML5 ! همه این دلایل برای محبوب بودن یک مرورگر کافیست. ولی محبوبیت آن چه قدر است؟ به نظر می رسد این مرورگر حتی در کشور های تحریم شده گوگل مثل ایران نیز نفوذ کرده و کار و کاسبی فایرفاکس را کساد کرده است!!! سریع بودن آن مرا یاد جتی می اندازد که یک غول گوگلی را حمل می کند و محبوبیت گوگل را بر سر مردم می ریزد!!

فایرفاکس : باهوش ترین ولی تنبل ترین مرورگر دنیا! موزیلا هنوز حال و حوصله عرضه نسخه جدید کامل فایرفاکس را ندارد و هنوز امروز و فردا می کند. گاهی برای رضایت کاربران جای دکمه ها را عوض می کند و به اسم تقویت موتور جاوا اسکریپت نسخه آزمایشی جدید را منتشر می کند. موزیلا بعد از انتشار 8 نسخه از فایرفاکس 4 بتا هنوز نتوانسته محبوبیت کافی را برای عرضه نسخه کامل به دست بیاورد. آن چه در Firefox Input رویت می شود 2 برابر بودن رای منفی فایرفاکس نسبت به رای های مثبت کاربران است!!! حتی من را که سرسخت طرفدار فایرفاکس بودم را به طرف گوگل کروم کشانده! ولی … کمتر شدن طرفداران فایرفاکس در جشن تولد امسال فایرفاکس نشان دهنده کیفیت بد فایرفاکس در چند نسخه اخیر را نشان می دهد. گوگل کروم از قابلیت Recent Tabs در صفحه اول استفاده می کند ولی فایرفاکس هنوز نتوانسته این قابلیت پرکاربرد را جای دهد.

اینترنت اکسپلورر : بی اهمیت ترین ، بی امنیت ترین ، پر باگ ترین ، پر حجم ترین ، پر آیتم ترین ، پر … ترین و و و و و ….! در همه ایبوک ها و همه مقالات ابتدایی و پیشرفته کامپیوتر پیشنهاد می شود اینترنت اکسپلورر را از کامپیوتر خود حذف کنند و مرورگری غیر از آن ها نصب کنند! خودم به شخصه از این مرورگر متنفرم. به همین دلیل زیاد درباره آن توضیح نمی دهم. به چند دلیل از این مرورگر محبوبیت زیادی ندارد : در سایت های تبلیغاتی از تولبار مخصوص به خود استفاده می کنند. این تولبار ها به راحتی بر روی اینترنت اکسپلورر نصب می شوند و حتی ممکن است باعث هک شدن هم بشوند! هم چنین برنامه های وابسته به اینترنت مثل دانلود منیجر منوی های مزاحمی به راست کلیک این مرورگر اضافه می شوند. هم چنین طبق چیزی که من تجربه کردم Default کردن این مرورگر به برنامه IDM آسیب می زند و باعث غیر فعال شدن این برنامه در دیگر مرورگرها می شود!

حاشیه! : safari و دیگران در حاشیه هستند. بهتر درباره آن ها توضیحی ندهیم!

انتخاب با شماست : باز هم انتخاب با شماست. خودتان می توانید مشخص کنید کدام مرورگر بهتر است و همان را نصب کنید. در این مقاله صرفا معایب و مزایا و طرفداران این سه مرورگر را سنجیدیم.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 138 دیدگاه
    1. اگه دوست دارید که امنیت اطلاعات شما به خطر نیفته به هیچ عنوان سراغ گوگل کروم نرید.

      گوگل کروم علاوه بر مرورگر بودن به عنوان یک تروجان پیشرفته عمل میکند.

      من از طرفدارای پر و پا قرص گوگل کروم بودم و تقریبا یه سال از این مرورگر استفاده میکردم.

    2. سلام خوبی ببینم واقعا راست میگی اینطورچیزی هست

    3. امنیت تو اینترنت؟؟!!!مگه داریم ؟ مگه میشه؟
      تو مقایسه ها ی مرورگرها و کلا ابزار اینترنتی حرف زدن درین مورد به نظرم مسخرست

  1. برای وبگردی، کروم بهتر از فایرفاکسه ولی برای طراحی وب فایرفاکس و افزونه هاش کولاک کردن. مثلاً من مشابه افزونه web developer فایرفاکس رو هنوز توی افزونه های کروم ندیدم. در کل همونطور که اشاره کردید سرعت کروم یه چیز دیگه ست 🙂

    1. همین افزونه برای کروم هم هست، همون امکانات هم داره تا اونجا که من میدونم

  2. سلام .
    احسان جون عالی بود .
    خلاصه ولی پرمحتوا . خیلی راحت همه چیز رو گفتی .
    من به ترتیب از اینا استفاده میکنم : کروم ، اپرا ، فایرفاکس .
    اینترنت اکسپلورر هم همیشه بیکار نشسته ، الا اینکه از همین سایت های درب و داغون وطنی که فقط با اینترنت اکسپلورر کار میکنن ازش استفاده کنم که امیدوارم همچین سایت هایی به زباله دان تاریخ دیجیتال بپیوندن .

    موفق باشی ………….

  3. سلام بهتر بود عنوان صحبت تون رو میذاشتین کروم یا فارفاکس.
    اگه قرار نیست راجع به چیزی صحبت کنید بهتر اسمش رو هم نیارید.
    خوش باشین.

  4. واقعا متوجه نشدم که چطور خودتون رو قانع کردید که اپرا رو با safari و بقیه مقایسیه کنید و بگید تو حاشیه هستند
    لطفا بیشتر تحقیق کنید تا به این اشتباهات نرسید!

    1. یعنی شما می فرمایید بنده ابله می باشم؟ شما به عنوان مقاله توجه نکردید ما دارم گوگل کروم ، اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس را با هم مقایسه می کنیم.

    2. من جسارت نکردم اگه بدونم کسی ابلهه بهش میگم تعارف هم ندارن !
      اگه شما منظورتون فقط این سه تا بوده مفهوم این جمله چیه؟!
      “حاشیه! : safari و دیگران در حاشیه هستند. بهتر درباره آن ها توضیحی ندهیم!”

  5. سلام
    اقای که این مطالب مزخرف را نوشته ای اصلا جنابعالی اماتور تشریف داری چرا راجب اپرا ونسخه 11 ان چیزی ننوشتی اپرا نسخه 11 اش کولاک کرده است اقای محترم جنابعلی طرفدار کروم هستی یا خودت را گیر اوردی یا دیگران را مسخره کرد کروم که جناب عالی تعریف می گنی چند وقت پیش اسیب پذیر ترین محصول 2010 را به خود اختصاص داده است با 72 حفره امنیتی وکمترین ضعف امنیتی را اپرا داشته با 6 حفره امنیتی
    کروم مروگر خوبی نیست جدیدا اسنادی شرکت مهندسی شبکه گستر در این گزارش سالیانه که توسط موسسه بیت‌ناین (Bit9)منتشر شده است بیشترین آسیب پذیری را کروم بخود اخنصاص داده است در باز کردن سایت یاهو مشکل دارد کرش می کند امنیتی مرورگر روباز است 76 آسیب پذیری گزارش شده است
    فرمائید اینم از مرورگر محبوبتون!
    مرورگر کروم در صدر جدول «آسیب‌پذیرترین نرم‌افزارها» قرار گرفت! + جدول کامل
    http://farnet.ir/?p=6185
    در بین مرورگرها Opera کمترین آسیب پذیری امنیتی رو داشته.
    مرورگر کروم در صدر جدول «آسیب‌پذیرترین نرم‌افزارها» قرار گرفت! + جدول کامل
    گزارش فارنت بر اساس آخرین آمار منتشر شده در خصوص آسیب‌پذیری نرم‌افزارهای مختلف از لحاظ امنیتی مرورگر کروم شرکت گوگل در صدر نرم‌افزارهای آسیب‌پذیر قرار گرفته است.

    بر اساس این آمار که در مدت زمان ۱۰ ماه گذشته جمع‌آوری شده است از تعداد حفره های امنیتی کشف و ترمیم شده در انواع نرم افزارهای کاربردی رایج در جهان، مرورگر Google Chrome با ۷۶ حفره امنیتی گزارش شده در صدر جدول “آسیب پذیرترین نرم افزارها” قرار گرفته است.
    به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه گستر در این گزارش سالیانه که توسط موسسه بیت‌ناین (Bit9) گردآوری شده پس از مرورگر کروم گوگل، مرورگر Apple Safari با ۶۰ حفره امنیتی در جایگاه دوم است و وفایرفوکس با 52 آسیب پذیری در جایگاه پنجم است جالب‌تر این است که از محصولات بی‌شمار مایکروسافت، تنها نرم‌افزار Office با ۵۷ حفره در مقام سوم و مرورگر IE با ۳۲ حفره امنیتی در مقام هشتم ا
    خیلی جالبه
    با اینکه خودم از اپرا استفاده می کنم ولی اینجوری دیگه فکر نمیکردم!
    باز بگین کروم امنیت داره
    البته قابل توجه دوستان
    اپرا مشترکاً با quick time دوازدهم شد با ۶ حفره !
    بازم دم اپرا گرم

    1. سلام
      نظرت رو تاييد دادم اما با حرف ها و سخنان اولت موافق نبودم اما چون ديدم بقيه نظرت مفيده تاييد دادم و اي كاش حرفهاي اوليت رو با عصبانيت نمينوشتي!
      همه مرورگرها خوبن ولي بعضياشون يه مزايا و معيبي دارند كه بسته به نوع كاربرشون داره و من نميتونم بگم اين بده و اين خوبه
      اما خود بنده چون مشغله وب زيادي دارم و سرم خيلي شلوغه هميشه از كروم استفاده ميكنم چون سبك بودن مرورگر و سرعت كار برام مهمه
      اما از فايرفاكس هم در مواقع اضطراري استفاده ميكنم
      مرسي و موفق و پيزور باشي… .

    2. سلام
      ITTeach
      در جواب شما بگویم شما حرفه ای نیستید اصلا با اپرا کار نکردید وگنه می فهمید اپرا چه لذتی دارد کروم وفایروفکس کرش می کنند اپرا هر سایتی را راحت وانعطاف پذیر باز می کند نه هنگ می کند سریع وروان عالی است ویت گیتس هایی دارد جنابعالی ازش بی خبری حرفه ای نیستی
      اپرا در نسخه جدید به شدت دنبال سبک تر کردن مرورگرش بوده و جالبه که حجمش رو نزدیک به ۴ مگابایت پایین آورده. یجورایی هم به کروم داره طعنه میزنه که حجمش یدفه رفته ۲۳ مگابایت! اوج تغییرات این نسخه هم ایجاد قابلیت نصب افزونه است که اپرا رو مثل فایرفاکس و کروم وارد دنیای افزونه ها کرد. این قابلیت، قدرت اپرا رو در جنگ مرورگرها بسیار بالا میبره.اپرا بهترین مرورگر دنیا است البته بعضی ها فکر میکنند بنده این را میگویم بخاطر اینه که از این مرورگر سود مالی میبرم ! بنده برای بعضی از کارها هم از اینترنت اکسپلوره و فایرفاکس استفاده میکنم . اما همانطور که یکی از دوستان گفته اپرا فقط جنبه حرفه ای داره و آدمهائی کهمثل شما وب گردی میکنند نمیتوانند اپرا را بشناسند

    3. کاملا با آقا مجید موافقم دوستان اگه یک بار اپرا رو امتحان کنن مخصوصا نسخه 11 که افزونه هم داره دیگه طرف هیچ مرورگری نمیرن.

    4. قربونت برم من ادعاي حرفه‌اي بودنم نشد ما آخر در پيتيم؟ دمت جيز
      من يكي با كروم خيلي حال ميكنم
      موفق و پيروز باشي

    5. راستش منم اول که مطلب رو خوندم متوجه دید شخصی و غیر تخصصی نویسنده شدم ، آقا مجید اطلاعات روز رو دادن ، راستش منم نزدیک یک ساله فقط از کروم استفاده میکنم بخاطره روونیش ولی مشکلاتیم باش داشتم که زیاد اذیت کننده نبود ، ولی کروم دیگه شورش رو در آورده با نسخه های هفتگی که میده و هرکدوم چهار تا مشکل ویرایش قبل رو درست میکنه هشت تا بهش اضافه میشه ,
      در کل منم تصمیم گرفتم سوئیچ کنم روی اپرا ۱۱ چون به نظرم خیلی حرفه ای تر از کروم روش کار شده و تولید کنندش متخصص همین بخشه نه همه کاره هیچ کاره 😉

    6. خوفه خوفه. برو ادبیاتت را تقویت کن تا سر کنکور رتبه بد نگیری. حرفهای را که زدی ندیده و نشنیده گرفتم بار دیگه این زرت و پرت ها بگی جوابت را دارم.

    7. اول حرفه ای رو معنی کن که از چه نظری داری میگی حرفه ای ؟
      استاندار نشون دادن وب خیلی مهمه که یک نفر یک سایت طراحی میکنه 100 تا فایل استایل با جاوا نذاره کنار سایتش که چی تو این و اون مرورگر درست نشون بده یا اینکه این قسمت رو چون فلان مرورگر ساپورت نمیکنه باید لقمه رو دور سرش بپیچونه ….
      اگر یک مقدار تو طراحی وب سر رشته داشتی این حرف رو نمی زدی چون رتبه خوبی اپرا برای طراحا نداره بیشتر کاربران عادی نت هستند که به خاطر طراحی خوب و امکانات جالب هست که میرن طرفش .
      ولی از نظر امنیت یا نسخه های پشت سر هم دلیل نمیشه که مرورگر رو استفاده نکنن ویندوز هم بیشترین آپدیت امنیتی داشته حالا دلیل میشه کسی استفاده نکنه ؟
      بعد این حرف شما زمانی درست بود که کروم مثل اکسپلورر آپدیت براش نمیداد .

    1. سلام اقا جان اين چه چيزي هست گه ميگيد اصلا هم اينگونه نيست فقط فايرفاكس با همه مرور گر ها هم كار كردم

  6. کروم که خوب معلوم هست بهترین مرورگر هست از هر نظری که فکرش رو بکنید
    سافاری با اپرا هر دو بعد کروم خوبن بعد این دوتا فایرفاکس ( البته اگه این نسخه 4 استیبلش بیاد جاش بهتر میشه ) , یک چیزی هست فایر فاکس از نظر نمایش صحیح وب با استاندار های وب بهتر از اپرا هست ولی چه میشه کرد که سرعت رندر کردن صفحاتش از اپرا پایین تر هست .

    کروم از نظر این که برای طراح های وب چقدر استفاده داره به نظر من بهترین هست, بدون هیچ افزونه ای امکاناتی به کاربر میده که جای چنتا سایت و افزونه رو میگیره, البته اگه معرفی نکنم بهتر هست چون اون موقع به راحتی میشه باهاش هر سایتی که مد نظر هست رو قالبش رو دزدید, مثلا بستن نمایش فایل استایل و یا جاوا با این افزونه کروم هیچ فایده ای نداره ولی خوب نباید به بدیش نگاه کرد چون فایدش برای یک طراح خیلی بیشتر هست

    در کل اگر به مرورگر دیگه ای معتاد نشدید بهتون پیشنهاد می کنم با کروم کار کنید اون وقت سراغ هیچ مرورگری نمیرید .

    1. به عنوان یک برنامه نویس وب حرفتون را قبول دارم.

    1. میشه با ابزار Find مرورگرتون این کلمات را نشون من بدید؟

  7. سلام احسان جان
    ممنون از مطلبت. بهرته یه نقدی به مطلبت بکنم. اول اینکه همونطور که دوستمون حسام جان گفت، اگر نمی‏خواین درباره چیزی بنویسید، بهتره اون رو توی عنوان نیارید. در ضمن باید بگم همونطور که از ادبیات مطلب مشخصه، این مطلب کاملا به نفع گوگل کروم نوشته شده و بقیه رو نسبت به اون معرفی کردید (که اکثرا هم ایراد گرفتید). همچنین درسته که Internet Explorer مرورگر خیلی مناسبی نیست؛ ولی این دلیل نمیشه که شما اون رو با توجه به عقیده خودتون که گفتید – ازش متنفرید -، کاملا زیر سوال ببرید.
    کلی میگم، بهتره قبلا از نوشتن یک مطلب، کمی بیشتر به نکات این شکلی دقت کنین.

    موفق باشی

    1. جدا؟ به نظر من مطلب به هر سویی هست. من هم نظر شخصی خودم را گفتم به عنوان 3 سال کارکرده با اینترنت وب و php. ولی با حرفتون هم موافقم. چون حرف حساب جواب نداره

  8. مرورگر اول من هم کروم هست و واقعا سرعتش(هم بالا اومدن مرورگر و هم سرعت لود صفحاتش) بی نظیره و صفحات وب رو بی رحمانه باز میکنه و از این نظر واقعا آدم رو عاشق خودش میکنه. ولی واقعا اشکالاتی ابتدایی و عجیب و غریب داره که باعث میشه آدم بعضی موقع ها به سمت فایرفاکس هم بره. مثلا RSS سایت ها رو یا باز نمیکنه یا خوب باز نمیکنه. یا از ایمیل یاهو که Sign Out رو میزنی یدفه شروع میکنه به دانلود یه فایل! یا بسیاری از سایت های مشهور مثل یاهو رو نمیتونه باز کنه و فقط یه سری کد های برنامه نویسی رو نشون میده! انصافا باید اعتراف کرد که فایرفاکس از لحاظ استاندارد بودن و درست نشون دادن صفحات وب حرف اول رو میزنه و کوچکترین مشکلی هم با سایت ها و وبلاگ های ایرانی هم نداره. امیدوارم کروم هم بتونه از لحاظ استاندارد بودن خودش رو به فایرفاکس برسونه. در این صورت کروم به مرورگر فوق العاده ای تبدیل خواهد شد. من با اینکه کروم مروگر اولم هست ولی به خاطر همین مشکلات عجیب و غریب هیچ وقت کروم رو به عنوان مرورگر پیش فرض ویندوزم قرار نمیدم و فایرفاکس رو قرار دادم فعلا. مشکل دیگه کروم(به نظر من) استفاده از قسمت پروکسی اینترنت اکسپلورر هست که واقعا من رو آزار میده! و گوگل هنوز یه قسمت پروکسی مخصوص خود کروم مثل فایرفاکس و اپرا براش درست نکرده.
    این چند مشکل به نظر من مهمترین مشکلات کروم هستند وگرنه من مشکل دیگه ای در کروم ندیدم. همیه اینها مشکلاتی هست که کروم میتونه براحتی حلشون کنه ولی فکر کنم یا اهمیت نمیده یا تو اولویت سازندگانش نیست!
    در مورد اپرا هم اگه بخوایم صحبت کنیم، به نظر من اپرا اصلا برای ایرانی ها و به قول معروف فارسی زبانان و نشان دادن صفحات وب فارسی ساخته نشده. اولا که فونت فارسی رو خوب نشون نمیده. دوما در بسیاری از وب سایت های فارسی جملات رو بهم چسبیده یا از هم جدا نشون میده مثل وورد پرس. بعضی مواقع هم عکس ها رو وسط نوشته ها نشون میده. من میگم وقتی خود سازندگان اپرا به کاربران فارسی اهمیت نمیدن ما برای چی بریم ازش استفاده کنیم؟ کروم با اینکه به دستور دولت آمریکا به روی ایرانیان داخل کشور بسته شده ولی شرکت گول با اضافه کردن نسخه فارسی به زبان های کروم نشون داد که به فارسی زبانان اهمیت میده و از این اقدام دولت آمریکا ناراضی است. در ضمن اون هایی که مدعی سرعت بالای اپرا هستند هم بدونند که در تست های جدید از فایرفاکس 4.0 آزمایشی هم خیلی عقب افتاد، حالا از کروم که بماند! (من لینکش رو در سافت گذر دیدم همین چند روز پیش)

    1. خطاب به تمام کاربران مرورگرها اوپرا به همه مرورگرها رجحان و برتری داره چرا چون که اولا دیواره امنیتی داره و دوما ادنلود منیجر مراه خودش رو داره که مخصوص خود اوپرا هستش و با خودش هم نصب میشه در حالی که اون یکی مرورگرها این دو ویژکی رو باهم ندارن. دانلود منیجر فایرفاکس بعضی وقتا کامل دانلود نمی کنه. وای که چقدر عاشق اوپرا هستم!!!!!!!!!اپرا در نسخه جدید به شدت دنبال سبک تر کردن مرورگرش بوده و جالبه که حجمش رو نزدیک به 4 مگابایت پایین آورده. یجورایی هم به کروم داره طعنه میزنه که حجمش یدفه رفته 23 مگابایت! اوج تغییرات این نسخه هم ایجاد قابلیت نصب افزونه است که اپرا رو مثل فایرفاکس و کروم وارد دنیای افزونه ها کرد. این قابلیت، قدرت اپرا رو در جنگ مرورگرها بسیار بالا میبره.اپرا بهترین مرورگر دنیا است البته بعضی ها فکر میکنند بنده این را میگویم بخاطر اینه که از این مرورگر سود مالی میبرم ! بنده برای بعضی از کارها هم از اینترنت اکسپلوره و فایرفاکس استفاده میکنم . اما همانطور که یکی از دوستان گفته اپرا فقط جنبه حرفه ای داره و آدمهائی که بصورت آماتور و معمولی وب گردی میکنند نمیتوانند اپرا را بشناسند و باهاش کار کنند . مثل این دوست عزیز اقا سعید بدون دلیل می گوید اپرا بدرد نمی خوردمشکل دارد درصورتی که این دوستان حرفهای نیستند

    2. گرامی من کی گفتم اپرا بدرد نمیخوره؟ من میگم اپرا برای فارسی زبانان ساخته نشده. دلایلش رو هم گفتم. هر هم که نیم ساعت با اپرا کار کرده باشه این مشکلات رو تایید میکنه. وگرنه من نگفتم مرورگر بدی برای خارجی هاست. شما اگه در روز حتی یک سایت فارسی زبان رو نبینی اپرا مرورگر خوبیه برات، و الا در صفحات فارسی همون مشکلاتی رو داره که گفتم. اینم بدون من بعد از اینترنت اکسپلورر اولین مرورگری که شناختم و عاشقش شدم اپرا بود و حدود 2 سال باهاش کار میکردم و واقعا دوستش داشتم ولی از ورژن 10 کلا با فونت و سایت های فارسی مشکل پیدا کرد و واقعا رو اعصاب میرفت. بعد از اون حدود 1 سال با فایرفاکس کار کردم و الان تقریبا 8 ماه است که از کروم استفاده میکنم. نکته آخر اینکه آدم هر چقدر هم حرفه ای باشه ولی وقتی با مرورگری کار کنه که حتی با فونت و زبان کاربر مشکل داره دیگه به مراحل بعدی(امکانات مرورگر) نمیرسه که بخواد حرف از حرفه ای یا آماتور بودن بزنه!

    3. آقا سعید توی نسخه های اولیه 10 با صفحات فارسی مشکل داشت ولی بعد رفع شد. من روزانه سایتهای فارسی زیادی( از جمله همین سایت) رو میبینم ولی ابدا مشکلی باهاش ندارم

  9. با نظرت کاملن موافقم
    کروم ادم رو مجذوب خودش میکنه
    در کل گوگل و محصولاتش معرکن
    اون کسی هم که از باز کردن صفحه یاهو میناله از اینترنت چیزی نمیدونه
    با غولی مثل گوگل دیگه کی میره سمت یاهو؟!!!

    1. کـــــــــــــــــــــــامـــــــــــلا موافقم

  10. سلام دوست عزیز تو با 11 سال سن که فرق … را از کوبیده تشخیص نمیدی آمدی میگی اینترنت اکسپلورر بده؟

    1. بابا حرفه ای بابا مدیر ماکروسافت. بروم ببینیم . آخه تو که ب را از خ تشخیص نمی دی داری میگی 11 سال سن.ظاهر بین. پرفوسور بی فکری. برو

    2. این که چیزی نیست! منم ۱۲ سالمه!
      سوم راهنمایی ام…. ولی دلیل نمی شه که IE رو از Firefox تفکیک کنیم. من خودم طراح سایتم و به هیچ وجه به IE اهمیت نمی دم. سایتم رو هم دارم برای IE مسدود می کنم.
      برای ممنوع کردن ورود با IE به سایتتون، به anti-ie.dataunit.co.cc مراجعه کنید.

  11. سلام
    منم همین رو می گم کروم جز سرعت چیزی ندارد کلی حفره امنیتی واسیب پذیر است کرش هم می کند توی باز کردن یاهو مشکل دارد فایرفوکس واپرا امکانات بهتری دارند اپرا برای حرفه ایسات انهایی که حرفه ای توی اینترنت هستند از اپرا استفاده می کنند انهایی که آماتور تشریف دارند از کروم واینترنت اکسپلورر استفاده می کنند ان دوتسی که گفته اپرا با فارسی مشکل داره وعکس ها را خوب نشان نمیده به اسم سعید بگویم شما اماتورید اپرا برای کاربران حرفه ای است برنامه نویس وبلاگ نویس هستند شما تخصصی ندارید اگه داشتید راجب مرورگر اپرا 11 چنین حرفی نمی زدید تا حالا کار نکردید یا سرسری ازش گذشتید

    1. بابا هکر ، بابا نابغه برنامه نویسی ، بابا برنامه نویس ارشد شرکت های گردن کلفت دنیا .
      خوب شد شما این همه اشکال از کروم گرفتی . جملاتت واقعا جالبه :
      کروم برای آماتورها ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
      در اینکه اپرا مرورگر خوبیه شکی نیست ولی نه اینکه بگیم اپرا واسه حرفه ای ها هست و کروم برای آماتورها ؟؟؟!!! حالا نمیدونم شما چطوری این حکم رو صادر کردی ؟؟؟
      اگه کروم پر از اشکال و باگ امنیتی هست ( البته نه به اون زیادی که شما داری گندش میکنی ) ، پس چرا سال قبل نیومدی و نگفتی که فایرفاکس بد و اشکال امنیتی داره و از اینجور حرفا ؟؟؟ اونم فایرفاکسی که الان 7 ساله که بوجود اومده ، در مقابل کرومی که 3 سال هم نیست بوجود اومده ؟؟؟
      البته این استدلال شما هم خیلی جالب بود :
      ” اپرا برای کاربران حرفه ای است برنامه نویس وبلاگ نویس هستند ” . کجای دنیا یه نفر که وبلاگ نویس هست رو حرفه ای خطاب میکنن . اومدیم یه نفر وبلاگ عاشقونه داشت ، حرفه ایه ؟؟؟
      یا مثلا یه نفر برنامه نویس بود و یه سری برنامه پر از اشکال و بی مصرف مینوشت ، اونم حرفه ایه ؟؟؟ حالا این برنامه نویس رو میشه یه خورده حرفه ای حساب کرد ( چون که با زیر و بم سیستم عامل و اساس کار برنامه ها آشنایی داره ، حالا در هر حد و اندازه ای ) ولی این وبلاگ نویس واقعا جالبه ؟
      در ضمن باید بگم که درست نیست یه نفر ( آقا سعید ) رو آماتور خطاب کنید . شاید ایشون این مشکل رو دیده باشن و دارن میگن .
      یه بزرگی میگه : ” درخت هرچه پربارتر ، افتاده تر ” . به این جمله خوب فکر کن .

      موفق باشی ………..

    2. سلام
      اقای علی رضا زارع اپرا از کروم خیلی بهتره هم سبکه وهم سریع تازه توی نسخه 11 با فونت های فارسی اصلا مشکل نداره بنده باسند دارم باهات صحبت می کنم برو به ایت سایت
      http://farnet.ir/?p=6185
      بعد رجز بخوان کروم در صدر اسیب پذیر ترین مرورگر دنیاست

    3. بابا کشتی ما رو ، تو اصلا رئیس شرکت اپرا . اینقدر به خودت فشار نیار . نه از اپرا به تو چیزی میرسه و نه از گوگل به من . حالا تو از فردا یه بلندگو بگیر دستت و تو اینترنت جار بزن و بگو اپرا بهتره .
      راستی در مورد لینکی که دادی ، من کی گفتی شما داری دروغ میگی ؟؟؟ خودم اینو قبلا خونده بودم و میدونستم که امسال کروم پر اشکال ترین برنامه بوده . من به تو گفتم که چرا سال قبل ( یعنی 2009 ) نیومدی و بگی که فایرفاکس اینطوری و اونطوریه ؟؟؟ چون سال 2009 فایرفاکس پر اشکال ترین بوده .
      اول کامنت منو درست بخون و بعد بیا با عصبانیت نظر بده .

      موفق باشی ………..

    4. بپایید به دادگاه کشیده نشه که ما می شیم قاضی !!!!!

    5. با علیرضا زارع موافقم. من 3 سال تجربه ویژوال بیسیک و سر و کله زدن با GUI برنامه را دارم.

    1. موافقم. ولی نمی دونم چرا نمی تونم از فایرفاکس استفاده نکنم؟

  12. آقا احسان یه نظرسنجی راه بنداز قال قضیه رو بکن.
    فکر کنم قضیه مرورگر مثل خریدن کفش و لباس سلیقه ایه 🙂

    1. دقیقا. ولی من نمی دونم چرا بعضی ها گیر دادن به کلمات مقاله!

  13. salam.

    ۱- lotfan hargoone naghdi darin elmi va bedoone gharaz anjam bedin , darzemn az ebraz nazare shakhsi khod dari konid chon binandeganetoon ro kam mikone,
    masalan dar mored firefox, explorer , google chrome shoma harjooor doost dashtin ghezavat kardi va chiz hai ro goftin ke khodetoon mikhastin shenide beshe, omid varam narahat nashin agar begam zaheran oonghadr ha ha etelaat nadrin ke naghd konin masalan internet explorer (gamanam 6-7 sale azash estefade nakardam ) ba tamame badi hash hanooz amniati bala tar az chrom va firefox dare , doroste khodam ham tajob kardam ino ro tooye ZNET mitoonid baresi konid, baraye payda kardane passwordha tooye firefox kafie tooye tabe privesi show pass o bezanid ta password haye save shodeye yek bad bakht ro mesle holo dashte bashin albate badtar inke mitoonid remote ham oonha ro bebinid ya bedozdin.
    ya firefox emkani bename SYNC dare kebe shoma ejaze mide har kojaye donya ke bashid be tamamie emkanate firefoxe khodetoon dastresi dashte bashin chiz hai mesle password ha, tab hai ke baz dashtin, histori, book mark va …, gamanam in bozorgtarin mozale tooye negahdarie etelaat bood ya masalan mitoonid etelaatetoon ro certificate bezarin ke bedoone oon certificate hich kas hata khode shoma hargez nemitoonid mohtavaye etelaat ro bebinid ke albate baid midoonam ta hala hata shenide bashin yekam be rooz beshin bad naghd konin.
    chrome memorie kamtari masraf mikone va albate rabet graphici ham nadare ke in baese sari tar shodanesh mishe vali shoma emkanate ziadi ro az dast midin mesle SYNC mesle themha ke oosoolan bar akse inke niazi beheshoon ehsas nemishe ravanshenas ha migan hata rooye davahaye zanashooi ham tasir dare va hata rooye mizane taghzie va in be elate zamane ziadie ke behesh khire mishin va tooye nakhod agahe shoma tekrar mishe
    Ya Opera nimi az taghirate jarie donya dar bareye shekle zaherie browser ha az opera taghlid shode va soratesh bar akse zahere zibash az chorom ham bishtare, shekle welcome screen browser ha ideye in narmafzar bood, quick conncet ham, add on ham jalebish ine ke hanooz ham addon haye in narm afzar (Wedg) besyar motafavet ba barnamehaye digast, shoma be rahati mitoonid dar miane oonha Hata Solver physic payda konid va …
    age be kham begam gamanam 100 safhei beshe.
    Pas Har KHoobi Badi Ham Dare Lotfan Moghrezane Ghezavat Nakonid Va Bad Ham Ba Bad Gooi Akharesh Nanevisid Entekhab Ba Shoma Zeshte
    Lotfan in naghd haro be afrade AGAAHTAR bedin va bitaraf .
    man age jaye shoma boodam eshtebaham ro jobran mikardam ya hata ozr khahi mikardam.

    1. موافق نیستم. من با هر سه مرورگر و حتی با سفری و اپرا و انواع و اقسام مرورگر ها کار کردم چون کارم اینه.

  14. متاسفانه مشکل ما این شده که همه بدون تفکر فقط می خوان از یه چیزی طرفداری کنن. بهتره رو همه خوب آنالیز بشه. آقایی که میگی اپرا بهترینه آقای که میگی کروم بهترینه و …
    انقدر بهترین بهترین نکنید. همه چی به نیاز شخص بستگی داره. شخصا بدون فایرفاکس و همینطور پروفایل خودم نمی تونم با مرورگر دیگه کار کنم چون جوابگوی نیاز های من نیست. این نظر منه چون با کروم و اپرا کار کردم و دیدم جواب گو نیست اما باز نمیگم فایرفاکس بهترینه. تو این زمینه اپرایی ها از همه کل شق ترن و فقط در حال ادعا هستن.
    در مورد مطلب باید بگم که خامی از سر روش می باره!! جملاتی مثل “با افزونه های زیاد!” ، “تنبل ترین مرورگر دنیا” و … چه معنی داره؟ خوبه اولین مرورگری که افزونه معرفی کرد فایرفاکس بود و بیشترین افزونه ها رو هم داره. در ضمن کمیت مهم نیست کیفیت مهمه. افزونه های کروم خیلی کار داره تا به فایرفاکس برسه بالاخره نتیجه چندین سال کار کردن رو یه پروژه بلند مدت همینه.

    در آخر باید بگم اینو می دونم که هر مرورگری ولو فایرفاکسی که طرفدارشم مشکلاتی داره اما همه چی بستگی به نیاز کاربره.
    در کل به غیر از فایرفاکس، کروم رو به اپرا ترجیح میدم.

    1. شما به چی اهمیت می دید؟ به هسته و موضوع مقاله با انشای بنده؟ انشای من خوب نیست درست ولی ما داریم سر کامپیوتر بحث می کنیم نه انشا. دوما این کلماتی که شما می گید کنایه است. مگر فایرفاکس آدم است که بخواهد تنبل باشد؟

    2. دوست عزیز شما چه جوری می خونی؟ الان از کامنت من فهمیدی که به انشات گیردادم؟ من دارم میگم مطلبت یه مطلب سطحی و آماتور بود و پختگی لازم رو نداشت ضمن اینکه یه بحث کاملا قدیمی بود و واقعا دیگه الان جای بحث رو مرورگر نیست باز اگه بهانه بیرون اومدن ورژن جدید اپرا بود یه چیزی ولی وامدم چهار خط بی حساب درباره ۳ تا مرورگر نوشتی اونم کاملا کلیشه ای. به نظر مدیریت گویا آی تی با تجربه ای که داره بهتره هر مطلبی رو تایید نکنه و روش فکر بشه. هر چند مطمئنا مدیریت خودش صلاح رو می دونه اما اگه به نظرات یه نگاه بکنی بازخورد کاربران رو متوجه میشیم.

    3. بفرما پس گویا را هک کن و مطلب ما را هم پاک!

  15. chrome sorate bala dare dorost vali ye vizhegish kheyli bareze onam inke ba filter shodan saytha kamelan mokhalefe va mna pishnahad midam ke age ba saythaii karmikonid ke filteran behtare az chrome estefade konin

    vali net scape va opera ham mororgarhaye khobi hastan va man opera va bad netscape ro pishnahad midam

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *