کروم میخواهد فایرفاکس را بخورد!

  • 1389/10/21
  • م. خاتمی
  • 40

مقاله پیشین :

در مقاله قبلی به طور مفصل درباره ی مروگر شرکت موزیلا با نام فایرفاکس  به بحث پرداختیم و مشکلات آن و همچنین اینکه فایرفاکس چگونه محبوب و موفق شد را هم مورد برسی قرار دادیم و مشاهده کردید که فایرفاکس برای این که بقولی جایی در دل ها بیابد چه کار های را انجام داده بود و درحال حاضر هم انجام میدهد تا بیش تر در دل کاربرانش جا باز کند زیرا که سرمایه فایرفاکس همین کاربرانش هستند.

آنچه در این مقاله فرا خواهید گرفت :

کروم مروگری ساخت شرکت گوگل است که نسبت فایرفاکس عمر بسیار کوتاه تری دارد ولی با همین عمر کوتاه خود شده است بزرگترین رقیب و مشکل فایرفاکس !

کروم در حال حاضر کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده است که این موضوع خشم فایرفاکسی ها را برانگیخته است و باعث شده است که فایرفاکس برای این مشکل فکری اساسی کند ولی از طرفی کرومی ها خوش حالند و کماکان به این مروگر افتخار میکنند .

در این مقاله به اینکه چرا کروم توانسته است به یکی از بزرگترین رقیبان فایرفاکس و ویژگی های کروم خواهیم پرداخت .

به نظر شما کروم جایگزین مناسبی برای فایرفاکس هست یا خیر ؟ برای یافتن پاسخ خود تا آخر این مقاله  با ما همراه باشید …

نگاهی به تاریخچه کروم :


همان طور خواندید مرورگر کروم نسبت به عمر و تجربه ای که فایرفاکس دارد ، دارای عمر و تجربه ی بسیار کمتری است .

کروم در  ۲ سپتامبر ۲۰۰۸ ( ۱۲ شهریور ۱۳۸۷)   توسط شرکت گوگل پا به دنیای مروگر های وب گذاشت در آن زمان ها فایرفاکس در صدر مرورگر ها قرار داشت  و خیلی ها برای کروم شانسی برای موفقیت نمی دیدند و باورشان این بود که گوگل وقتش را تلف کرده و این مرورگر با شکست مواجه خواهد شد ولی همان طور که مشاهده میکنید ، گوگل هیچ وقت و تحت هیچ شرایطی دست به تسلیم نمیزند و با وجود همه ی مشکلاتی که با این مرورگر داشت نامید نشد و به هر نحوی بود نگذاشت که کروم محبوب از دور مروگر ها کنار زده شود و پایداری کرد تا که الان برای خودش کسی شده و در سراسر جهان کاربانش از آن استفاده میکند.

گوگل برای چه سیستم عامل هایی :



گوگل کروم در ابتدا به صورت آزمایشی و تنها برای سیستم عامل  ویندوز تولید و در بین کاربران توضیع شد ، با کمی پیشرفت در کروم و افزایش استفاده کنندگان از آن ، کروم از  حالت آزمایش خارج شد ولی نه فقط همین بلکه برای سیستم عامل های مختلفی از جمله مک اواس ده (نسخهٔ ۱۰.۵ به بعد)
گنو/لینوکس نیز طراحی و ساخته شد که این عمر هم به نحوی باعث شد تا کاربران بیشتری از مرورگر گوگل یعنی کروم استفاده کنند و هم اینکه کروم با این عمل شد یکی از رقیبان فایرفاکس در دیگر سیستم عامل ها پیش از این فایرفاکس خوش حال بود که حداقل کروم به سیستم عامل های دیگر نفوذ نکرده است ولی حالا دیگر باورش شده است که رقیب دیگری هم دارد که باید جدی بگیردش ، رقیبی با نام  کروم !

کروم برای چند زبان ؟ :


در حال حاضر یکی از مهم ترین راه محبوبیت نرم افزار ها و برنامه های مختلف و افزایش جمعیت استفاده کننده از آن این است که باید به چندین زبان مهم دنیا در دسترس کاربران باشد ، کروم هم از این ماجرا زیاد دور نیست به طوری که در حال حاضر کروم  50 زبان را در انحصارش دارد و هر روز به زبان  هایش

می افزاید ولی در مقایسه کروم با فایرفاکس در این رابطه ، فایرفاکس موفق تر است چرا که فایرفاکس در حاضر بیش 70 زبان زنده دنیا  در دسترس کاربرانش می باشد و گوگل تنها 50 زبان را دارا میباشد و اگر میخواهد از فایرفاکس جلو بزند باید زبان های بیش تری را در انحصار خود درآورد .

گوگل کروم ” سریع ، سبک ، ساده و زیبا ” :


کروم بنا به گفته بسیاری از کاربرانش  دارای ظاهری و طراحی (دیزاین ) نسبتا خوبی است که توانسته است همه را راضی نگه دارد !

کروم  بر خلاف فایرفاکسی که حجم زیادی از رم  و پردازنده را اشغال می کرد نیست و بسیار سبک میباشد و حتی در سیستم های دارنده پردازنده ی ضعیف و کمی هم قدیمی به راحتی نصب می شود .

از جمله ویژگی های دیگر که کروم را متمایز با فایرفاکس و دیگر مرورگر های وب کرده است ، می توان به Tabbed browsing،و امکاناتی مشابه Privacy در ویندوز اکسپلورر و Speed Dial در مرورگر اپرا اشاره نمود.

پوسته های زیبا :


کروم پوسته های زیبا و متنوع مختلفی دارد که هماهنگ با سلیقه های متفاوت کاربرانش است البته ممکن است بگویید که فایرفاکس هم این ویژگی را دارد و حتی بش تر از کروم هم پوسته دارد آن هم با موضوعات  مختلف . دجواب باید بگوییم بله این گفته شما درست است ولی متاسفانه نصب یک تم یا به اصطلاح پوسته باعث سنگین تر شدن فایرفاکس میشود و مشکلات فراوان دیگری را هم برای خود و هم سیستم شما پیش خواهد آورد.

کروم با داشتن پوسته های زیبا و متنوع و البته سبک گامی موثر برای بهبود خودش برداشته است و روزبه روز آن را بهتر از روز پیش میکند.

افزونه (پلاگین ) در کروم :


کروم دارای افزونه های مختلفی می باشد که با توجه به نیازتان میتوانید از آن ها  استفاده کنید ، این افزونه دارای حجم بسیار کمی میباشند و به هیچ عنوان نرم افزار را دچار مشکل نمی کند !

فایرفاس بیش از صدها افزونه دارد که در مقابل کروم ایستاده است چون کروم این تعداد افزونه را ندارد ولی با این حال افزونه های کروم نیاز بسیاری را بر طرف میکند .

کروم و ویژگی خودکار ترجمه سایت :


یکی دیگر از ویژگی های کروم این است که میتوانید بلافاصاله و بدون اینکه وارد مترجم گوگل ( گوگل ترنسلیشن ) شوید میتوانید سایت مورد نظر را ترجمه کنید ولی این امکان در فایرفاکس مشاهده نمی شود در این مورد کروم را میتوان برتر از فایرفاکس دانست .

کروم + گوگل  ،  فایرفاکس + گوگل :

فایرفاکس از موتور جست و جو جداگانه و شخصی استفاده نمیکند و تنها با کمی تغییرات در صفحه ظاهری خود ، جست و جو های شما را در گوگل انجام میدهد و وابسته به گوگل است.

اما کروم اینگونه نیست و برتری بیش تری نسبت به فایرفاکس دارد ، چرا که فایرفاکس موتور جست و جو جداگانه ای ندارد ولی کروم اینگونه نیست و از موتور جست و جو گر گوگل که مختص خودش است استفاده میکند .

سرعت در کروم :

سرعت بارگزاری سایت های مختلف از جمله دسته ای از سایت ها که به صورت آجاکسی هستند مثل جی میل در مرورگر کروم بسیار بیش تر از فایرفاکس است .

فایرفاکس خیلی از مواقع وقتی زبانه هایش ( تب ها ) زیاد میشوند ، هنگ میکند و دچار مشکل میشود ولی شما در کروم همچنین مشکلی را نخواهید یافت و کروم با هر چند زبانه که داشته باشد باز هم دچار مشکل نمیشود .

و در پایان :

کروم مروگری است که اگر چه عمر کوتاهی دارد ولی با همین عمر و سن کمی که داشته تجربه های بسیاری را کسب کرده است و به بزرگترین رقیب فایرفاکس تبدیل شده است . فایرفاکس هم در حال رقابت با کروم است اما به روی خودش نمی آورد ، از طرفی نکته ی مهم دیگر اینکه فایرفاکس سرعت کمی در بارگزاری سایت ها  دارد ولی با گوگل کروم میتوانید با نهایت سرعت سایت خود را بازدید کنید.

پیشنهاد میشود روی لپ تاپ کروم را جایگزین فایرفاکس کنید ، زیرا همان طور که یاد شد فایرفاکس حجم زیادی از پردازنده را اشغال میکند و کاربرش را بسیار ناراحت و آزارده میکند و از طرفی هم به سیستم آسیب میرساند .

کروم ثابت کرد که تا همیشه فایرفاکس بر دنیای مرورگر ها حکومت نخواهد کرد و باید مرورگری بهتر از فایرفاکس هم به عرصه مرورگر ها پا بگذارد و این کار را هم کرد!

به نظر خود من و بسیاری از دوستان در گویا ای تی اکثرا کروم را جایگزین فایرفاکس میدانند و بر این باورند که فایرفاکس امکاناتی ندارد و تنها دارد ضعف هایش را پوشش میدهد .

البته این نکته را هم توجه کنید کروم یک مروگر رایگان است و در دسترس همه کاربران در سراسر جهان قرار دارد.

مسلما این مرورگر عاری از عیب نیز نیست و باید منتظر نسخه های بعدی آن از طرف گوگل باشیم. بهتر است خودتان آنرا تست کنید و امکانات آن را تجربه کنید. اما دنبال چیز زیادی نگردید. زیرا کروم ساده ترین مرورگر صفحات وبی است که تا کنون دیده اید. به نظر این مرورگر برای افرادی که نمی خواهند با منو ها و افزونه های مختلف درگیر باشند بسیار مناسب میرسد.

در مقالات بعدی نگاهی جامع به مشکلات مرورگر گوگل به اسم کروم خواهیم پرداخت و خواهیم دید که اصلا کروم مشکلی هم دارد یا نه .

این مقاله به شما ثابت خواهد کرد که بهترین جایگزین فایرفاکس چه مرورگری است هرچند که خیلی ها با خوانده این مقاله از فایرفاکس کوچ میکنند و به کروم روی می آورند .

شما  می توانید جدید ترین نسخه (ورژن) مرورگر گوگل کروم را از وب سایت زیر دانلود کنید .

http://www.p30download.com/archives/internet/web_browser/download_google_chrome_final

از تجربه استفاده از گوگل کروم لذت ببرید …

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 40 دیدگاه
  1. salam
    shoma in link ro ke dadid khili ghadimie 3ta noskhe jadidtarham omade
    berid site softgozar.com akharin noskhe ke 9 hast berid download konid halwsh ro bebarid

  2. آخه نسخه 10 است
    اینم لینک دانلود
    من خودم الان از عید 89 است که با کروم زندگی می کنم و واقعا سرعت بالایی نسبت به فایرفاکس داره
    http://dl.softgozar.com/Files/Software/Google_Chrome_10.0.628.0_Dev_Softgozar.com.exe

  3. جالبه که چندان سرعت بالاتری هم نداره و چیز خیلی خاصی نیست ولی چون گوگل اونو ساخت همه به به و چه چه میکنند. هیچ چیز کامل نیست.

    1. دوست عزیز چطور شما میگی سرعتش خیلی بالاتر از فایرفاکس نیست ؟؟؟
      از نظر سرعت کروم سرعتش از همه مرورگرها بیشتره . بعدش اپرا و بعدشم فایرفاکس .
      حالا میدونی چرا همه واسه محصولات گوگل به به و چه چه میکنن ؟
      واسه اینکه گوگل محصولاتش رو خیلی عالی ارائه میده و بیشتر اوقات بهترین ها رو تولید میکنه .
      نمونش همین کروم .

  4. سلام
    من خودم از تمام مرورگر ها استفاده کردم
    کروم خیلی ساده و سبک هست اما من به خاطر افزونه های فایر فکس مجبور به استفاده از اون هستم مخصوصا فایرباگ و sync
    البته کروم قابلیت sync با جیمیل رو داره اما من همچنان از یاهو استفاده میکنم
    (دوستانی که مقاله می نویسن اول تشکر میکنم به خاطر مقالاتشون دوم اینکه دقت کنید کمتر غلط املائی داشته باشن)

  5. سلام محسن جون .
    فوق العاده بود .
    بازم گل کاشتی .
    البته من فایرفاکس رو مرورگر قابل احترامی میدونم ولی ظاهرا باید فکر مقام دوم باشه .
    1- کروم
    2- فایرفاکس

    البته از نظر خودم :
    1- کروم
    2- اپرا
    3- فایرفاکس
    مشتاقانه منتظر مقاله بعدیت هستیم …………..

  6. درود!
    مقاله جامع و کامل یود.
    به نظر من کروم،پادشاه مرورگر هاست!
    مرسی

  7. من از Rockmelt که بر پایه ی chrome است استفاده می کنم و کاملاً هم راضی ام ولی با این گفته ی شما که “خیلی ها با خوانده این مقاله از فایرفاکس کوچ میکنند و به کروم روی می آورند .” مخالفم. برای هر کس بسته به انتظاراتی که از مرورگرش داره، انتخاب برتر متفاوت خواهد بود. من به مدت 7 سال از Opera استفاده کردم ولی بخاطر پشتیبانی Firefox از افزونه ها و پشتیبانی بهتر از Javascript به طرف این مرورگر کشیده شدم. در این مدت تقریباً تمام مرورگرها از جمله Safari,Maxthon,Flock,Avant,IE و Netscape-که برای 2 سال ازش استفاده می کردم- رو استفاده کردم که هر کدوم مزایا و معایب خودشون رو داشتند. با اومدن Google Chrome چند ماهی ازش استفاده کردم ولی به دلیل Crash های زیاد و عدم پشتیبانی IDM دوباره به سمت Firefox رفتم تا اینکه Chrome از نسخه ی 6 به بعد شروع به بهبود کرد و در نهایت که Rockmelt با توجه به امکانات خوبش برای استفاده از شبکه های اجتماعی اش و Secure تر بودن و وجود تب مخصوص Applicationها و پشتیبانی خوب از افزونه های Google Chrome- مثلاً مدت کوتاهی با جستجوی صوتی گوگل مشکل داشت ولی با یک بروزرسانی که همیشه بطور خودکار انجامش می ده، برطرف شد- من رو به سمت خودش کشوند.
    اینها رو گفتم که در نهایت به مجدداً به این نکته اشاره کنم که در زمان های مختلف، بسته به نیاز ، یک مرورگر می تونه بهترین و یا بدترین باشه.
    متأسفانه در بیشتر وبلاگها و سایتهای فارسی نسبت به مرورگرها، سیستم عامل ها و محصولات شرکتهای خاص، تعصب(!) وجود داره.

    1. منظورم از تب مخصوص Applicationها در مرورگر Rockmelt همان Edge بود که اشتباه نوشتم.

  8. حرفم رو پس میگیرم
    مشکلاتم با افزونه های فایرفکس حل شد
    برای sync یه جیمیل ساختم و مشکلم حل شد
    برای فایرباگ هم خود کروم ۸ یه گزینه داره به نام inspect element که خیلی مفصل تر از فایر باگ کدهای صفحه رو نشون میده

  9. تعصب تو این مقاله حرف اول رو می زنه !

    ۱٫ اگه کروم واسه ی همه ی سیستم عامل ها هست، فایرفاکس خیلی وقته که هست.
    ۲٫ خودتون اشاره کردید، فایرفاکس بیشتر بومی شده.
    ۳٫ فایرفاکس شاید سبک نباشه. ولی اینکه بگیم نسبت به کروم کند تره واقعا بی انصافیه در حق فایرفاکس …
    ۴٫ تو زیبایی که همه می دونیم فایرفاکس خیلی بهتر عمل کرده. (با پرسوناز و تم هاش)
    ۵٫ این بحث افزونه، خیلی مفصله. ولی هم گوگل هم اپرا به تقلید از فایرفاکس این کار رو کردن (تا ازش عقب نمونن)
    ۶٫ این ویژگی به سادگی با نصب کردن افزونه ای حل میشه …
    ۷٫ کی گفته موقع باز کردن تب زیاد تو کروم هرگز به مشکل بر نمی خوریم؟ این کاملا غلطه … من خودم بارها تجربه داشتم. به نظرم موزیلا توی نسخه ی ۳٫۶ فایرفاکس این مورد رو حل کرده و تقریبا دیگه مثل قبل تو چشم نیست.

    ۸٫ نباید فراموش کنیم که موزیلا نسبت به گوگل درامد کم تری داره و هرگز نمیشه گوگل رو با موزیلا مقایسه کرد. خب گوگل با اون همه درامدش ساختن یه مرورگر کاری نداره براش. این موزیلاست که واقعا شاهکار کرده و بدون فروش و فقط با محبوبیتی که لایقشه و کمک ها مردمی چیزی مثل فایرفاکس رو ارائه داده. موزیلا فقط محدود به فایرفاکس نیست. خیلی از برنامه ها و پروژه هاش واقعا دوست داشتنین … شاید بگید خب کروم هم رایگانه. قبول! اما گوگل درامد زیادی داره. (فقط به AdSense گوگل توجه کنید که همه جا می بینیدش. یا نرم افزار هایی مثل SketchUp )

    1. 3. خود فایرفاکس هم معتقده که از کروم سبک تره ولی شما دارید با تعصب خودتان حقیقت رو قبول نمی کنید.
      4. اتفاقا مشکل فایرفاکس در تم هاشه. سرعت پایین تم های جدید و همچنین پوسته تقلید شده از اپرا در نسخه 4
      که تقلید فاجعه ای هم هست و اصلا با زیباترین مرورگر حال حاضر، اپرا قابل قیاس نیست.

      *فایرفاکس از رقابت دنیای مرورگز ها جا مانده، مثل نوکیا در بازار موبایل

    2. من گفتم که فایرفاکس سبک نیست (اون هم دوستمون ابوالفضل دلیلشو توضیح دادن)

      پوسته ی تقلید شده از اپرا ؟ نمی دونم چرا وقتی زمین و زمان از فایرفاکس ایده می گیرن کسی نیست چیزی بگه. اما وقتی فایرفاکس از بقیه الهام می گیره همه صداشون میره بالا. به نظر من تم فایرفاکس چهار خیلی جذاب تر از پوسته ی فعلی اپرا ۱۱ هست. (بنده به اپرا هم علاقه مندم )

      ** : مثلا کروم تو این زمینه خیلی پیش رفت داشته ؟ الآن تو موبایل اپرا (دومین مرورگر محبوب من) حرف اول رو می زنه بعد فایرفاکس. جایی برای کروم نیست 🙂

      اینی هم که گفتید طهور کروم باعث شده “تحول” ایجاد شه. باید خدمتتون عارض شم ۶ سال پیش مردم اینترنت واسشون یه e آبی بود و این فایرفاکس بود که تحول رو ایجاد کرد نه کروم تازه پا ! این فایرفاکس بود که با امنیت بالاش، انعطاف پذیری و سفارش سازی فوق العاده اش و سازگاری بالاش تحول رو ایجاد کرد.

    3. فکر می کنم گوگل کروم 2 ساله هنوز خیلی وقت داره تا وارد بازار موبایل بشه
      ضمنا تو موبایل اول اپرا است ولی فایرفاکس دوم نیست
      در مورد تحول هم که همه شاهد بودند اون همه منوهای شلوغ و آزاربخش مرورگرها با ظهور گوگل کروم حذف شد. چیزی که هنوز فایرفاکس راهکار درستی براش پیدا نکرده.

  10. کروم با دانلود منجر و برنامه های دانلود مشکل داره !
    من نتونستم این مشکلو حل کنم

    1. نسخه ی جدیدشو دانلود کن و برنامه ی فلش پلیر رو هم حتما نصب کن .البته خودش به صورت پیشفرض داره و نصب میشه.

  11. بسیار جالب بود
    تولید چند نسخه به صورت موازی نیز از عجائب کروم است
    اکنون که کروم 8 نسخه نهایی دارد، کروم 9 و کروم 10 هر دو در یک زمان در حال تولید است و نسخه آزمایشی نیز دارد!

  12. شما در مورد ضعف امنیتیش یه تحقیق کنی اینارو نمی نویسی
    یه مرورگر بهت معرفی می کنم بجاش:
    fire
    fox
    ok?

  13. من از هر دوشون استفاده کردم و در نهایت فایرفاکس رو انتخاب کردم. به نظر من فایرفاکس خیلی بهتره.

  14. جالبه که بدونید تمام چیزهایی که برتری گفتی فایرفاکس هم داره و بهترشو هم داره. معلوم نیست شما واقعا با فایرفاکس کار کردید که هی نظر بدید یا نه. تنها مشکلی که فقط ورد زبونتونه مصرف بیش از حد از رم هست که این به خاطر کش فوق العاده فایرفاکسه. شما فقط بلدین سایت باز کنین؟ با چند تا تغییر تو about:config فایرفاکس مصرف رم به حداقل می رسه. یا در مورد سرعت میگین فایرفاکس “خیلی کنده” ! غیر از این که چندان هم کند نیست با چند تا تغییر مثل فعال سازی خاصیت pipelining در about:config سرعت فایرفاکس فوق العاده بالا میره.
    باز هم میگم: برتری فایرفاکس، سفارشی سازیشه. کاربرهای حرفه ای نهایت استفاده از فایرفاکس می برن.
    تمام آیتم های ذکر شده تو این مقاله مشخصه که بدون آگاهی کامل نوشته شده.

  15. سلام محسن جان
    ممنون از مطلب و توضیحات
    من کلا از هر 2 تای این مرورگرها استفاده میکنم؛ ولی کارهای اصلیم با فایرفاکس هست. راستی کروم واسه خوردن FF لقمه خیلی خیلی بزرگی برداشته!!! باید حواسش باشه 😀

    موفق باشی

  16. نکته ای که در مورد فایرفاکس هست اینه که گوگل هنوز پشتیبان مالی اصلی اونه.

    من به شخصه لذت وب گردی رو با گوگل کروم تجربه کردم.

    شاید به نوعی بتوان ظهور گوگل کروم رو مانند ظهور آیفون در دنیای تلفن همراه دانست. بعد از ظهور گوگل کروم همه چیز تغییر کرد.

    1. مدرکی واسه این حرفتون دارید ؟ خوش حال میشم از گوگل یا موزیلا یه همچین لینکی ببینم 🙂

    2. مدرک من تغییراتی بود که در مرورگرها اعمال شد، مرورگرها سبک شدند، منوهای شلوغ اون ها حذف شد و بسیاری تغییرات دیگر

    3. این تغییرات که گفتید مدرک پشتیبانی مالی گوگل از فایرفاکس میشه ؟

  17. کروم رو با پیشنهاد گوگل به جیمیلم دریافت کردم با نسخه ی 3 حالا چرا 3 بماند .ولی همینکه نصبش کردم و متوجه سرعت وحشتناکش شدم گفتم واااووو چه سرعتی دمش گرم بریم سراغ دانلود دانلودش بد نبو اما در نسخه های بالاتر از سرعت خوبی نسبت به دانلودر ها برخوردار بود.

    3 چیز این مرورگر جوان برای من مهم و کاربرد داشت
    1-وجود ترجمه گر متون سایتها به زبان فارسی

    2-سرعت بسیار زیاد لود صفحات وب مخصوصا باز شدن سریع جیمیل

    3-سرعت باز شدن صفحه وب هنگام باز شدن که علتشم وجود سادگی آن ولی با کاربردی آسان و حرفه ای

    گوگل شعاری بر بهتری ها دارد سادگی و پرکاربردی.

    مردم جهان از صبر کردن و انتظار بیذارند و همیشه در پی تقلب و یا چاره ای بر این مشکل هستند

    گوگل به واسطه ی این مشکل مانور میده و خودشو بالا و بالاتر میکشه و کلمه ای به نام (( عجب سرعتی)) را به سر زبانها میاره
    فایر فاکس رو برای همیشه از سیستمم پاک کردم و هیچوقت به فکر نسخه ی جدیدش نیستم
    بیچاره مرورگر خوبی بود.

  18. در ضمن باید خدمت کاربران حرفه ای مرورگرها عرض کنم که این نظریه برای افراد خاص مثل شما نیست این نظریه عمومیه و شامل تمام کاربران اینترنت میشه.
    فایر فاکس بورس طراحی وب بوده ولی با سرعت بالای کروموظاهری ساده و ساپرت تمام زبانهای برنامه نویسی، جیگزین شد.

    البته شنیدم گوگل میخواد رو دست فتوشاپ و مایکروسافت آفیس هم بزنه .که نسخه فتو شاپش به عرضش به بازار نزدیکه.

  19. همه یه چیزو فراموش کردن انگار !
    کروم رو به ایران نمیدن
    نویسنده ی بی عقل خجالت نمی کشه که می اد تبلیغشو میکنه در صورتی که همین کروم و گوگل کد و مترجم گوگل واسه ایران بسته هست؟!؟!؟
    گوگل رو با اون عظمتش رو بیشتر دوست داری یا خاکی که توش متولد شدی!؟
    به جا اینکه بیای از حرصت گوگل رو زیر سوال ببری یا اینکه سعی کنی چیزی ازش در بیاری که به درد (مثلا) دانشمندای کشورت بخوره دوست داری مردم و مصرف گرا بار بیاری تا پس فردا که خود گوگل دات کام رو هم بهمون ندادن بیای اینجا و سرو صدا کنی که….
    بیخیال کوچکتر از این حرفایی که واست ازین چیزا بگم

    1. من نمیدونم کی یه عده میخان دست از این عقایدشون مسخرشون بردارن .
      البته از طرز کامنت دادنت شخصیتت معلوم شد .
      گوگل کروم و گوگل کد ، درسته واسه ایران بسته شده ولی گوگل ترنسلیت رو سوتی دادی .
      اگه اینجوریه از فلش تو مرورگرت هم استفاده نکن . چون ادوب واسه ایران تحریمش کرده .
      ” گوگل رو با اون عظمتش رو بیشتر دوست داری یا خاکی که توش متولد شدی!؟ ”
      بابا دست بردارید از این شعارهای بی فایده . این شعارا دیگه بدرد نمیخورن .
      تو خودت یه روز اینترنت رو بدون گوگل تصور کن . من که نمیتونم تصور کنم .
      مملکت ما اگه مملکت بود ، یه کاری واسه من و تو میکرد ( البته شاید به تو رسیده باشه ) .
      در صورتی که اونا به جووناشون خیلی اهمیت میدن .
      حالا مشکلی که نداره . تو از گوگل کروم استفاده نکن . برو از مرورگرهای وطنی مثل تیزبال استفاده کن تا به دانشمندای کشورت کمک کرده باشی ( زهی خیال باطل ) ….. البته همین تیزبال هم کپی کاری بود از یه مرورگر خارجی دیگه .
      ” بیخیال کوچکتر از این حرفایی که واست ازین چیزا بگم ”
      تو خیلی کوچیکتری که دیگران رو کوچیک میبینی .

      به امید اینکه روزی خودت رو اصلاح کنی …………

    2. مدیریت محترم گویا ای تی، این کامنت توهین نیست ؟

    3. علی رضا خان اولا به من هم به جز دردسر چیزی نرسیده
      ثانیا منم همین رو می گم یه کم فکر کن اگه پس فردا گوگل رو کامل واسمون بستن اونوقت تکلیف امثال من و تو چیه؟ اونوقت میگی 100 رحمت به همون تیز بال کپی
      تا زمانی که تو فکر میکنی “اونا به جووناشون….” یا “مماکت ما اگه…” بهت می گم کوچیک هستی
      خودت سازنده باش تا تبلیغ چی مردم
      همین فایرفاکس کار امثال تو هست اینقد ….
      بیخیال
      راستی اون گ.گل ترنسلیت هم یه برنامه داره که فینگلیش رو فارسی می کنه اونو بستن واسمون

    4. با سلام خدمت دوست گرامی آقا محمد بنده کارشناس ICT هستم و در امارت مشغول فعالیت هستم خدایی نکرده من قصد توهین نداشتم انشاء الله روزی برسه همتون به آرزوهاتون برسید.

      به قول آقای علیرضا ایران بدون گوگل فایده نداره .

      اما من میگم فلج میشه فعلا که میخوان دانشمندای ایرانی(چینی) اینترنت داخلی راه بیندازند آیا اطلاعی داریند داری این همه غوقا راه میندازی آیا میدونی معنیش یعنی چی؟آینده ی اینترنت در ایران چی میشه ؟خواهشاًفرافکنی نکن.

    5. آخ من قول علیرضا جانو اصلاح کنم :در ایران بدون گوگل زندگی اینترنتی سخت میشه.
      من اصلا کاری به سیاست ندارم.فقط دنبال درامدم

      در ضمن یادت نره اینترنت و همه چیزش شش دانگ مال آمریکاست و میتونه روش نظر بده.

    6. عليرضا جان قربونت يه كم باهم بهتر رفتار كنين اينجا بخش نظرات فقط بخاطر اينكه با نظراتي كه ميزاريم كيفيت مطالب رو ارتقا بديم
      قربونت برم مواظب كلماتي كه بكار ميبري باش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *