100 وب سایتی که قبل از مرگ باید از آن دیدن کنید! (قسمت دوم)

  • 1389/10/27
  • محمدرضا ارجمندی
  • 4


Shape the Hive

انسان ها واقعا چه هستند، جز زنبور های زیاد وزوز کننده؟ این سوالیست (که فکر می کنیم) در سایت Shape The Hive ،تصویرگر “آزمایش های همکاری دیجیتال “پرسیده شده و سعی شده به آن جواب داده شود.

اگر از جملات بالا چیزی سر در نیاوردید واضح تر می گوییم: سایت « کندو را شکل دهید!» شبکه ای از شش ضلعی های بسیار زیاد، با رنگ های متنوع است، که در آن هر کسی می تواند از یک نوع ابزار رنگارنگ مجازی برای پر کردن خانه ها با تصاویر یا فیلم هااستفاده کند (نوعب به اشتراک گذاری محتوای مبتکرانه). راستش اگر به گردش در وب علاقه داشته باشید گردش در این شبکه کندویی به همان اندازه جالب است، و اگر هم مایل به شرکت در پر کردن خانه ها باشید به همان اندازه آسان و راحت است، بنابراین یک نگاهی به این سایت بیاندازید!

Get The Glass

ما بزرگترین طرفدار محو کردن خط بین تبلیغات و بازی های رایانه ای نیستیم، اما در حال حاضر  دوست داریم دو استثنا در این مورد برایتان مثال بزنیم: 1) هنگامی که پای شیر سرد و خوشمزه  به میان می آید. 2) وقتی که بازی به زیبایی به تصویر کشیده شده و می بینیم روی بازی مجازی اینقدر خوب فکر شده، و همراه است با تصاویر و مناظر گرافیکی  چشم نواز که هنوز شگفت انگیز است و سه سال پس از انتشارش در وب برای کاربران امروزی تازگی دارد.

و کسی چه می داند – Get The Glass  در هر دو مقوله (بازی و تبلیغات جانبی) موفق بوده! این بازی تقریبا همانطور که ما دوست داریم طراحی شده.

The Wilderness Downtown

وب سایت Wilderness Downtown حاصل همکاری میان Arcade Fire، به مدیریت کریس میلک، و  شرکت گوگل است که از قابلیت های چند رسانه ای HTML 5 برای ایجاد ویدیو موسیقی های اینترنتی که برای بیننده شخصی سازی می شوند استفاده کرده است. حتی اگر شما از طرفداران موسیقی نباشید، این سایت ارزش بررسی به عنوان نسخه ی نمایشی از تکنولوژی نوظهور  HTML 5  آنهم وقتی بدانیم  که دست پخت چندی از مهندسین مبتکر گوگل است، دارد.

False.jp

آنچه ما در این سایت مشاهده می کنیم مجموعه ای از تصاویر ساده است (اغلب تنها به حرکت اشاره گر ماوس شما ، و دکمه سمت چپ ماوس واکنش نشان می دهند) از یک طراح گرافیک ژاپنی. شما هیچ گونه محتوای دیگری را در این صفحه سایت نخواهید کرد، اما ما گمان می کنیم این تصاویر مسحورکننده شما را به مرور و سرگرم شدن در این سایت بیش از آنکه فکرش را می کنید ترغیب خواهند نمود.

Pretty Loaded

تکنولوژی ادوبی فلش (که سابقا آن را به نام ماکرومدیا فلش می شناختیم) امکان رونق و شکوفایی در محتوای چند رسانه ای غنی در وب را فراهم اورده، اما همراه با امکانات زیاد، بخشی از مشکلات موجود نیز از آن نشات می گیرد. یکی از چنین مشکلاتی بارگذاری زمان بر صفحات وب است، که شما از لذت بهره گیری از محتوای وب خود یا بازی های ویدیویی در اسرع وقت محروم می کند. خوشبختانه، برخی از طراحان خوش ذوق این مهم را درک کرده اند و دریافته اند که اگر بتوان کاربر را در این دوره بارگذاری مشغول نگه داشت او راضی تر خواهد بود، و همانطور که در برخی سایت های طراحی شده حرفه ای دیده اید نوار پیشرفت بارگذاری فایل فلش در صفحه وب حالتی هنری و جذاب و اغلب خلاقانه دارد. سایت PrettyLoaded این طراحان را که قهرمانان گمنام توسعه وب می باشند به فال نیک گرفته، و ویترینی از برجسته ترین طراحی های نوار پیشرفت فایل های فلش را از سراسر وب در خود پیش روی ما گذارده که بررسی و بازدید از آن را به همه افرادی که به طراحی خلاقانه علاقمند هستند توصیه می کنیم.

HubbleSite

گاهی اوقات، بد نیست به خود یادآوری کنید که، مهم نیست مشکلات و گرفتاری های شخصی من در زندگی چقدر ممکن است بزرگ به نظر رسد چون فقط ذره ای ناچیز در جهان نامحدود و بی نهایت بزرگ هستم. در حالت دیگر، شاید فقط بخواهید تصاویر فوق العاده جذابی  از با کیفیت ترین لنز نوری که تا کنون توسط تلسکوپ هابل از جهان هستی گرفته شده ببینید. در هر دو صورت ، وب سایت hubblesite.org  جوابگوی شما خواهد بود.

We Feel Fine

در این مکان هر کاربری آزاد است نظرش را در مورد احساسات مختلف WeFeelFine اعلام کرده و نشان دهد. این سایت نمونه ای از یک آزمایش جالب فن آوری با موضوع استخراج داده ها از گوشه و کنار پرت و دور افتاده اینترنت می باشد. فقط کافیست بر روی قلب بزرگ صورتی برای چرخش کلیک کنید، تا به گراف دقیقه به دقیقه از چگونگی احساس همگانی فعلی روی اینترنت دست یابید. بر روی ذرات رنگی برای خواندن سوال کلیک کنید، و با کلیک بر روی هر سوال به وبلاگ مطرح کننده سوال دسترسی یابید.

Line Rider

برای برخی، Line Rider  بوم نقاشی (canvas) است. برای دیگران ، یک سبک زندگی است. اما برای بیشتر کاربران، خط سواری فقط یک بازی فلش است که در آن شما یک کنترل پسرک کوچکی را بر عهده دارید که روی یک خط با وسیله اش حرکت می کند. بازی سرگرم کننده و باحالیست، و هر کس باید لااقل یک بار امتحانش کند، به غیر از جنبه سرگرمی متوجه خواهید شد که چه تلاشی برای تهیه انیمیشن های این سبک که در سایت هایی مانند Reddit و Digg نمونه های زیبایی از آن ها را  مشاهده می کنیم صورت گرفته است.

EyezMaze

نامEyezMaze  ممکن است برای شما آشنا به نظر نرسد، اما اگر از طرفداران بازی های تحت مرورگر باشید احتمالا بازی های اینترنتی سری پرورش مشهور GROW را تجربه کرده اید. اگر نه، بهتر است هر چه سریعتر این بازی را تجربه کنید. هدف اساسی بازی این است: باید مجموعه ای از عناصر مختلف را در یک صحنه به طرز خاصی بچینید. این طرز چیدمان اهمیت دارد، بنابراین باید به دنبال سرنخ در انیمیشن فوق العاده جذاب برای فهمیدن چینش بهینه و برنده شدن در بازی باشید. توصیه می کنیم بازی را با GROW v.3 شروع کنید.

Anasomnia

اولین چیزی که در مورد Anasomnia  شگفت انگیز است انیمیشن های حقیقی رویایی پر و متراکم است، که فقط هنگامی که چراغ های اتاق خود را خاموش کنید برای شما پخش می شود. (هر چند می توانید با ترفندی ساده و با پوشاندن وب کم خود با دست سر برنامه کلاه بگذارید!)

دومین چیزی که در مورد Anasomnia شگفت انگیز است: هر رویا متفاوت با دیگری است. از طریق نوعی حیله گری در ارائه انیمیشن ها، Anasomnia هر بار که شما چراغ خود را خاموش کنید خود را متفاوت نشان می دهد.

ادامه دارد…

منبع: maximumpc

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. با سلام و درود بر شما آقای ارجمندی
    خیلی باحالن مرسی ، راستی یه سئوال من کم دسترسی به اینترنت دارم اگه امکان داره وب سایتهای گرافیکی از قبیل دانلود رایگان پروزه آماده نرم افزار ادیوس یا افترافکت را به من معرفی نمائی ممنون میشم با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *