دوربین‌های سایبرشات DSC-HX100V و DSC-HX9V سونی با قابلیت زوم بالا

  • 1389/11/25
  • ITTeach
  • 2

Sony Cyber-shot DSC-HX100V

سونی دو دوربین دیجیتال سایبرشات جدید با قابلیت زوم بالا از سری HX خود را معرفی نمود که عبارت‌اند از DSC-HX100V و DSC-HX9V. این دوربین‌ها اولین دوربین‌های سایبرشاتی هستند که از سنسور ۱۶.۲ مگاپیکسلی از نوع Exmor R back-illuminated CMOS بهره می‌برند و از حالت چرخش هوشمند پانوراما با رزولیشن بالا (HR) پشتیبانی می‌کنند.  مدل HX100V اولین دوربینی است که از یک لنز کارل زایس ۲۷ میلی متری مدل Vario-Sonar T* استفاده کرده و دارای زوم نوری (اپتیکال) ۳۰ برابر است. در طرف دیگر٬ مدل HX9V نیز اولین دوربینی است که از لنز ۲۴ میلی متری سری G سونی به همراه زوم نوری ۱۶ برابر سود می‌برد.

Sony Cyber-shot DSC-HX9V

هر دو مدل DSC-HX100V و DSC-HX9V دارای قابلیت فیلم‌برداری به صورت Full HD با رزولیشن 1920×1080/60p بوده و دارای حالت چرخش ۳ بعدی پانوراما یا حالت تصویر ثابت ۳ بعدی جهت ثبت عکس‌های ۳ بعدی هستند. این مدل‌ها با الگوبرداری از دوربین‌های فیلم‌برداری هندی کم دارای قابلیت ضبط دو گانه هستند یعنی می‌توانند در حین فیلم‌برداری٬ تصاویر ثابت را با کیفیت ۳ مگاپیکسل ثبت کنند.

Sony Cyber-shot DSC-HX100V

هر دو دوربین که دارای قابلیت زوم بالا هستند٬ ‍به پردازشگر تصویر BIONZ مجهز شده‌اند که دارای امکاناتی همچون لرزش‌گیر SteadyShot ٬ تشخیص چهره٬ تشخیص لبخند٬ قابلیت تصحیح چهره٬ ابزارهایی برای اصلاح عکس درون دوربین و حالت خودکار Superior می‌باشند. HX100V و HX9V دارای سرعت فوکوسی مشابه دوربین‌های DSLR هستند که به کاربر اجازه می‌دهد سریع‌ترین لحظات را به آسانی ثبت کند. همچنین این دوربین‌ها از قابلیت عکس‌برداری مکرر و سریع با سرعت ۱۰ فریم در ثانیه پشتیبانی کرده و دارای قابلیت تصحیح نور پس‌زمینه HDR هستند که نور شدید٬ ملایم و سایه‌ها را از ۳ تصویر مختلف با یکدیگر تلفیق کرده تا یک تصویر واقع‌گرایانه خلق کند.

Sony Cyber-shot DSC-HX9V

مدل‌های DSC-HX100V و DSC-HX9V سونی دارای یک جی پی اس (GPS) و قطب‌نما هستند که به صورت اتوماتیک موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و کلیپ‌های ویدئویی را ثبت می‌کند. هر دو دوربین دارای یک نمایشگر ال سی دی ۳ اینچی از نوع Xtra Fine و همچنین خروجی HDMI هستند. مدل DSC-HX100V علاوه بر این دارای یک حلقه کنترل دستی است که به طور دلخواه می‌توان آن را برای فوکوس یا زوم تنظیم کرد. دوربین‌های HX100V و HX9V به ترتیب با قیمت‌ ۴۵۰ و ۳۵۰ دلار در ماه فوریه به بازار عرضه می‌شوند.

منبع: sony

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. سلام.من یک دوربین سونی DSC-HX1 دارم میخواستم بدانم ایا لنز بزرگتر میشود بروی ان نصب کرد یا نه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  2. سلام میخواستم بدانم در مدل hx100v امکان نصب نرم افزار نقشه برای جی پی اس هست یا خیر و چگونه؟ با تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *