نحوه تغيير برنامه پيش فرض در اندرويد

  • 1389/12/1
  • عباس كريمي
  • 32

دستگاه اندرويدي در اختيار داريد و قصد داريد از يك برنامه به برنامه ديگري سوئيچ كنيد، ممكن است در همان لحظه چگونگيِ اين فرايند برايتان آشكار نباشد. در ادامه با ما همراه باشيد تا نحوه تغيير برنامه هاي پيش فرض را براي هر فعاليت مبتني بر اندرويد به طور كامل شرح دهيم.

در ابتدا بايد گفت كه تغيير برنامه پيش فرض در اندرويد يك عمل سريع و ساده است. پس از اينكه برنامه جديدي را نصب كرديد (به عنوان مثال مرورگر جديد وب، ابزار پيام رسان جديد و يا هر برنامه جديد ديگر)، در اولين باري كه تلاش مي كنيد تا يك مرورگر وب را باز كنيد، پيام هاي متني تان را چك كنيد و يا هر عملي كه به آن وابسته است را انجام دهيد، اندرويد شما را وادار مي كند از ميان برنامه جديد يا قديم يكي را كه تمايل به استفاده از آن در مورد آن وظيفه خاص را داريد، برگزينيد. بسيار ساده است! اما هنگامي كه مي خواهيم برنامه اي را از نصب خارج كنيم و يا وقتي كه مي خواهيم به برنامه قديمي­مان بازگرديم بايد چه كار كنيم؟ در اين موارد هيچ كادر محاوره اي مفيدي وجود ندارد. در اين زمينه مي توانيد آنچه كه ما در مورد تغيير برنامه هاي پيش فرض به ديگر برنامه ها بدون بسط دادن بيش از حد مطلب، بيان مي كنيم را مطالعه كنيد.

تغيير برنامه هاي پيش فرض

دستگاه اندرويدتان را در دست بگيريد و به منوي Settings برويد (يا با فشردن دكمه خارجي (فيزيكي) Menu  Button و انتخاب Settings و يا با باز كردن فهرست برنامه هاي­تان و انتخاب Settings درست همان گونه كه در پنل سمت چپ از تصوير بالا مي توانيد ببينيد ). در گام بعد ابتدا گزينه  Applications را انتخاب كنيد و در انتها Manage applications را.

سپس در زير منوي Manage applications براي ليست شدن تمام برنامه هايي كه بر روي موبايل­تان نصب­اند، گزينه All را فشار دهيد. به سمت پايين اسكرول كنيد تا برنامه اي كه تمايل داريد تغييرش دهيد را بيابيد. در اين مثال برنامه مديريت صفحه خانگي­مان را از LauncherPro به ADW تغيير خواهيم داد.

در منوي Application info مربوط به برنامه مورد نظر به پايين اسكرول كنيد و گزينهClear defaults را انتخاب نماييد. پس از اين كه پيش فرض را پاك كرديد مي توانيد يك گزينه پيش فرض جديد را تعيين كنيد. در كيس مورد نظر، مي خواهيم برنامه مديريت صفحه خانگي مان را تغيير دهيم، پس تمام آن چيزي كه مي خواهيم انجام دهيم، اجراي يك رويداد با استفاده از فشردن دكمه فيزيكي Home بر روي موبايلمان مي باشد. اندرويد ما را وادار مي كند كه از كادر محاوره­اي Complete action using يكي را انتخاب كنيم. در اين جا مي توانيم ADW.Launcher و يا LauncherPro را انتخاب كنيم. به علامت گزينه Use by default for this action نيز توجه كنيد.  اگر در مورد انتخابتان مطمئن هستيد و قصد تغيير آن را نداريد با زدن تيك گزينه بالا همين جا انتخابتان را تاييد كنيد. [در واقع با انتخاب اين گزينه تعهد خود را به تغييري كه داده ايد نشان مي دهيد!]

مشكلات بالقوه و راه حل­ها

اگر در زمان نمايش كادر محاوره اي Complete action using با مشكل مواجه شديد (به خصوص در مورد استفاده از انواع فايل هاي غير پيش فرض) مطمئن شويد كه از قبل برنامه پيش فرض را پاك نكرده باشيد. ممكن است هنگامي كه داريد تلاش مي كنيد پيش فرض را به برنامه­اي كه سابقا پيش فرض بوده تغيير دهيد و متوجه نباشيد كه قبلن آن برنامه اوليه را از روي گوشي­تان پاك كرده­ايد، اندرويدتان هنگ كند.

به عنوان مثال، اگر يك برنامه پخش ويدئويي را نصب كنيد و سپس آن را با گروهي از انواع فايل هاي ويدئويي مرتبط سازيد و قبل از اين كه برنامه پيش فرضتان را تغيير دهيد آن را پاك كنيد، ممكن است با مشكلاتي برخورد كنيد. در اين مورد بهترين راه حل، نصب مجدد همان برنامه قبلي­ست، در ادامه پيش فرض را از طريق صفحه Application info به يك برنامه جديد تغيير دهيد و هنگامي كه توانستيد با موفقيت از برنامه جديد استفاده كنيد برنامه قديمي را پاك كنيد. مي توانيم بگوييم كه اين يك دردسر و گرفتاري است، بله ما هم به اين امر واقفيم،‌ اما اكنون مي دانيد كه چگونه مي توانيد وابستگي هاي ميان وظايف را تغيير دهيد، پس ديگر نبايد مجددا در اين چنين وضعيتي گرفتار شويد.

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 32 دیدگاه
  1. سلام گوشی من هوای ۵۵۰Y هست مموری گوشیم ۸ گیگ هست جای خالی هم حدود ۶ گیگ داره ولی وقتی چیزی رو دانلود میکنم نصب نمیشه و پیام فضای ناکافی میده محل ذخیره هم روی sd و هم روی حافظه داخلی گذاشتم اما جواب نمیده لطفا راهنمایی کنید

  2. سلام خسته نباشید لطفا کمکم کنید
    من می خوام به فروشگاه تم وارد بشم یه پیغام میده اگر کسی رفع این پیغام رو بلد هست یا به ایمیلم یا اینجا جواب بده

    1. سلام برای این که ازفروشگاه تم دانلودکنیدبایدحساب داشته باشین برای این کارموقع دانلودازشماحساب کاربری میخادویه رمزهشت رقمی که ترکیبی ازحروف واعدادانگلیسی هست واردمیکنیدولی اول بایدثبت نام کنیدوبرای این کارحتی اگرحساب جیمیل ورمزداشته باشیدبازموقع دانلودتم نمیتونیدتم دانلودکنیداول بایدهمان حساب جیمیل که فعال کردیدبایددوباره همان حساب موقع ثبت نام درفروشگاه تم واردکنیدبعدازشماتاریخ ونوع جنسیت میخادکه یه تاریخ دیگرویه رمزدیگه به غیراز رمزجیمیل دراینجاواردکنیداگه تمام مراحل به درستی انجام بدین میتونیدازفروشگاه تم سامسونگ تم دانلودکنیدورمزاول دریه کاغذیادداشت کنیدچون موقع بازیابی گوشی به حالت کارخانه اول همین رمزازشما میخاد پیغامی که میده میتونه دراین موردباشه

  3. سلام خسته نباشید میگم گوشیم جی ۷ میخام تم دانلود کنم میگه نمایش تم ها در دکمه های شکلک ممکن نیست

  4. سلام‌ و درووود من میخام‌ کلید وسط گوشیمو تغییر بدم‌ لطفا کمکم‌ کنید ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *