بلاگفا و پرشین‌ بلاگ كداميك بهتر‌اند؟!

  • 1390/1/3
  • امين بخشگر
  • 80
مقایسه دو سرویس دهنده بلاگفا و پرشین بلاگ

این روزها افرادی که میخواهند شروع به وبلاگ نویسی کنند بین دوراهی گیر افتاده اند که کدام سرویس دهنده را برگزینند بلاگفا یا پرشین بلاگ . واقعا کدام یک بهتر است . در این مقاله ما امکانات هر دو سرویس را مقایسه کرده ایم تا این دغدغه که کدام یک بهتر است روشن شود .

سرعت لود :

ابتدا آدرس هر دو سرویس را وارد میکنیم . اولین چیزی که بلاگفا را وادار به گرفتن 1 امتیاز نسبت به پرشین بلاگ میکند سرعت لود آن میباشد . برای خیل عظیم وبلاگ نویسان به خصوص ایرانی های عزیز که سرعت اینترنتشان داد میزند سرعت لود بالا یک امتیاز خوب محسوب میشود .

مدیریت چندین بلاگ :

پس از وارد شدن به حساب کاربری در اینجا پرشین بلاگ اولین امتیاز خود را میگیرد . چرا ؟ برای اینکه اگر شخصی صاحب چند بلاگ در بلاگفا باشد بایستی چندین یوزر و پس داشته باشد اما برای پرشین بلاگ با داشتن یک یوزر و پس میتوانید صاحب چندین بلاگ باشید که اینکار باعث سادگی در سویچ کردن در بین وبلاگ ها میباشد .

تا به اینجا 1=1

ارسال مطلب :

میرویم به سراغ ارسال مطالب در بلاگ ها : در این قسمت باز هم پرشین بلاگ صاحب امتیاز میشود . به خاطر اینکه امکان درج هر نوع فایل فلش ,  ویدئو و از همه مهمتر درج تصاویر از سیستم شخصی خود را راحت میکند اگر در بلاگفا بخواهید تصویری را درج کنید ابتدا باید تصویر را در یکی از سایتهای آپلود رایگان بارگذاری نمایید و بعد از گرفتن آدرس آن را در بلاگفا درج نمایید که این وقت زیادی را سلب میکند اما در پرشین بلاگ اوضاع فرق میکند به راحتی میتوانید با گزینه درج تصویر , تصویر خود را همانجا آپلود کنید درست است در حال حاضر حجم کمی را میشود آپلود کرد اما باز هم خوب است و جای تشکر دارد .

مدیریت مطالب :

در قسمت مدیریت مطالب : چنان چیزی وجود ندارد که بشود گفت دیگری از او بهتر و مستحق گرفتن امتیاز بشود به جز یک مورد که آن هم  امکان پیش نمایش مطالب در پرشین بلاگ میباشد که با زدن یک فلش کوچک میتوانید متون داخل پست را در همان صفحه مشاهده کنید که البته میگویم چنان چیزی نیست که بشود امتیاز را از آن پرشین بلاگ کرد آخه با دیدن عنوان مطلب هم میشود فهمید پست شما در رابطه با چه چیزی است . پس در اینجا کسی امتیاز نمیگیرد

مدیریت نظرات :

در قسمت نظرات وبلاگ فکر میکنم پرشین بلاگ صاحب امتیاز شود به خاطر اینکه در بلاگفا فقط قادرید آخرین نظرات را ببینید که چیزی حدود 30 نظر آخر میشود و برای دیدن نظرات قدیمی ابتدا باید به قسمت مدیریت مطالب قبلی بروید و از آنجا نظرات هر پست را به صورت جداگانه مشاهده کنید . در قسمت نظرات پرشین بلاگ درست است آن هم آخرین نظرات را نمایش میدهد اما امکانی که امتیاز را به پرشین بلاگ میدهد لینک دیگر صفحات نظرات است که به راحتی میتوانید از پایین همان صفحه به دیگر نظرات دسترسی راحت تری داشته باشید .

تا به اینجا 3=1 به نفع پرشین بلاگ

ایجاد و مدیریت صفحات :

در قسمت ایجاد صفحات جداگانه و مدیریت آنها فکر میکنید امتیاز از آن چه کسی شود . در این قسمت میشود صفحات جداگانه ایجاد و سپس آنها را مدیریت کرد اما امتیاز میرسد به بلاگفا به خاطر اینکه شما در پرشین بلاگ فقط قادرید یک صفحه جدید در قالب وب ایجاد نمایید و اگر کسی بخواهد یک صفحه جدید بدون قالب و خالی از هرگونه کد ایجاد کند مسلما نمیتواند اما در بلاگفا میشود . به راحتی میتوانید یک صفحه با قالب جدید و یا بدون هیچ گونه قالب ایجاد کنید .

انتخاب قالب :

نوبت میرسد به انتخاب قالب جدید که اینجا امتیاز به هیچ کدام نمیرسد به خاطر اینکه نمیشود گفت قالبهای بلاگفا تنوع بیشتری نسبت به پرشین بلاگ دارد و یا برعکس . امکاناتی که امروزه صفحات آنلاین در اختیار شما میگذارند فراتر از انتظار است شما به راحتی میتوانید قالب پرشین بلاگ را به بلاگفا و بلعکس تغییر دهید در اینجا به هیچ کدام از سرویس دهنده ها امتیازی تعلق نمیگیرد مگر اینکه یکی از آنها دست به کار شوند و ابتکار جدیدی به خرج دهند .

سفارشی کردن قالب :

پس از آن یک امتیاز بایستی به پرشین بلاگ داد آنهم به خاطر سفارشی کردن قالب وبلاگ پرشین بلاگ این امکان را به کاربر میدهد که بدون داشتن دانشی بر کد نویسی میتوانید قالب خود را ویرایش کنید که البته این هم کم و کاستی دارد و فقط منتهی میشود به قالبهای خود پرشین بلاگ که منتشر کرده اما باز هم قابل تحسین است و امتیاز را از آن خود میکند .

4=2 به نفع پرشین بلاگ

پیوندهای وب :

در قسمت پیوند ها میشود دوستان خود را لینک کنید که بلاگفا هم لینک روزانه دارد و هم کلی که فکر نکنم پیوند های روزانه چنان جالب باشد که امتیازی از آن خود کند در اینجا هم امتیاز به هیچ کدام تعلق نمیگیرد .

مدیریت نویسندگان :

در قسمت مدیریت نویسندگان بلاگفا پیشتاز است آن هم به خاطر امکانات بیشتری که به نویسنده اصلی بلاگ میدهد میتوانید آنها را مشاهده و تصمیم گیری کنید زیرا توضیحات آنها خیلی به طول می انجامد پس در اینجا امتیاز از آن بلاگفا میشود .

باز هم 4=3 به نفع پرشین بلاگ

دو امکان جدید از بلاگفا :

بلاگفا 2 امکان جدید افزوده که یکی وبلاگ دوستان و دیگری مطالب دوستان : شما میتوانید وبلاگ دوستان خود را ثبت کنید تا مطالب جدید آنها را همانجا مشاهده کنید که البته rss نیز چنین امکانی به همه میدهد و این امکانات بلاگفا چندان رضایت بخش نیست که بشود امتیاز به آنها داد .

تنظیمات بلاگ :

قسمت بعدی تنظیمات وبلاگ میباشد . در این قسمت پرشین بلاگ از بلاگفا برتری دارد به خاطر داشتن 2 امکان . یکی قابلیت تغییر آدرس وبلاگ که در بلاگفا چنین چیزی امکان ندارد یعنی شما پس از ایجاد وبلاگ نمیتوانید آدرس آن را تغییر دهید و برای داشتن آدرس جدید بایستی وبلاگ جدید ایجاد کنید که خود باعث گرفتن وقت زیادی میشود اما در پرشین بلاگ به راحتی و چندین مرتبه میشود آدرس وبلاگ را در صورت وجود تغییر دهید و امکان بعدی قابلیت اجزای قابل نمایش در پرشین بلاگ میباشد که شما به راحتی میتوانید ستون کناری وبلاگ را تغییر دهید ولی در بلاگفا بایستی در قسمت کد نویسی چنین امکانی را فراهم آورد که آنهم مستلزم داشتن دانش کد نویسی میباشد . در اینجا امتیاز را پرشین بلاگ میگیرد .

ویرایش کد قالب :

در قسمت ویرایش کد قالب امتیاز به چه کسی میرسد . در این قسمت بلاگفا ویرایش کد و آرشیو و صفحات جداگانه را فراهم آورده که پرشین بلاگ نیز همین کار را کرده فقط با کمی تفاوت که به صورت یک جا فراهم آورده و این مستلزم گرفتن امتیاز برای هیچ یک نیست . اما چیزی که امتیاز را به پرشین بلاگ میدهد قابلیت پیش نمایش میباشد که این امکان را میدهد که قبل از ثبت کامل کدها پیش نمایش آنرا دید و مشکلات احتمالی را رفع نمود این یک امکان بسیار جالب میباشد که کار وبلاگ نویسان را آسان کرده است . پس در اینجا هم امتیاز میرسد به پرشین بلاگ .

تا به اینجا پرشین بلاگ 2 برابر بلاگفا امکانات مفید دارد 6=3 به نفع پرشین بلاگ !!!

کلمات کلیدی :

امکان بعدی مدیریت کلمات کلیدی است . در هنگام ارسال مطلب میشود کلمات کلیدی به پستمون بدیم تا در موتورهای جستوجوگر بهتر پیدا بشن و این یعنی کاربر بیشتر . این امکان فقط از عهده پرشین بلاگ برمی آید و بلاگفا چنین امکانی ندارد پس امتیاز این قسمت تعلق میگیرد به پرشین بلاگ تا کارآمدی خود را پیشتر به بلاگفا ثابت کند .

آمار وب :

و یک امکان دیگر آنهم وجود آمار گیر پرشین استت در پرشین بلاگ که کاربر بدون آنکه کدی را وارد بلاگ کند میتواند از آمار دقیق وبلاگ خود اطلاع داشته باشد اما در بلاگفا ابتدا باید در یکی از آمارگیرهای رایگان ثبت نام و پس از گذراندن مراحل مختلف کد را دریافت و در قسمت ویرایش کد قرار داد . که این هم زمانی را از ما میگیرد ولی در پرشین بلاگ نیازی به ثبت نام جداگانه وجود ندارد .

خیل خوب شد 8 بر 3 به نفع پرشین بلاگ تا بهتر بودن خود را نسبت به بلاگفا به رخ بکشد .

اگر فکر میکنید این آمار دقیق نمیباشند میتوانید خودتان امتحان کنید .

اگر امکانی را فراموش کرده ایم که نام ببریم و یا فکر میکنید امتیاز دادن ها درست نمیباشند میتوانید ما را راهنمایی کنید . در قسمت نظرات همین پست منتظر نقدهای زیبای شما عزیزان هستیم .

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 80 دیدگاه
  1. نکنه واسه همین امتیازات و تعریف تمجیدات شما بود که پرشین بلاگ فیل ت ر شده!؟ (دیوار کوتاه تر از مال شما پیدا نشد)

    1. فکر نکنم به خاطر ما باشه احتمالا مشکلی داشتند که …

  2. من وبلاگ نویس نیستم اما هر دو سیستم رو تجربه کردم. باید بگم قالب های بلاگفا خیلی نسبت به قالب های پرشین بلاگ برتری داره. منطورم اینه که بلاگفا خوش سلیقه تره، بحث من سر امکانات نیست. همچنین بلاگفا وبسایت های زیادی رو حذف میکنه (یه جورایی مدیریتش دیکتاتوریه) اما به هر حال یک سر و گردن از پرشین بلاگ بالاتره. مطلب شما هم صادقانه بگم، نقد منصفانه نبود

    1. دوست گرامی در رابطه با قالب ها شما میتوانید به سایت هایی که قالب طراحی میکنند مبلغی پرداخت کنید تا یک قالب حرفه ای و زیبا داشته باشید اما آیا میشود در بلاگفا مبلغی را پرداخت کرد تا امکانات پرشین بلاگ را داشته باشد . در پرشین بلاگ با کمی بوجه ناچیز میشود کاری کرد اما در بلاگفا هرگز مگر اینکه خودشان بخواهند امکانات را بیافزایند .

    2. به نظر بنده بهترین سرویس وبلاگدهی سرویسی هست که از امکاناتی چون سرعت لود و بارگزاری بالا، کنترل پنل راحت و اسان و عدم استفاده از امکانات به درد نخور و صرفا جهت قول زدن کاربران و شلوغ کردن الکی وبلاگ دقیقا مانند بلاگفا.
      ماهیت وبلاگ به کم امکانات بودن اونه در غیر اینصورت چه فرقی با سایت داره؟؟
      به هر حال من بلاگفا رو انتخاب میکنم چون هم سرعت لود فوق العاده ای داره و هم از سرور های قدرتمند ویندور برخوردار و همینطور اولین سیستم وبلاگ ساخته شده با تکنولوژه asp.net شرکت مایروسافت در ایران هستش.
      اونایی که به دنبال امکانات نیستد بلاگفا بهترین گزینه است.

    3. دوست عزیز ، من آدمی کاملا بی طرف هستم و در بلاگفا هم یک وبلاگ ساخته ام و نتیجه گرفتم که واقعا بلاگفا خوب نیست ، اما راستش پرشین بلاگ را هم نمی دانم .
      ولی بلاگفا واقعا امکانات ضعیفی دارد .
      و درمورد قالب هم اصلا نیازی به پرداخت پول نیست بلکه بسیاری از سایت ها قالب های زیبا و مجانی زیادی دارند .

  3. درود به همگی
    دوستان امیدوارم که سال خوبی رو آغاز کرده باشین
    دوست گرامی امین بخشگر !
    با سپاس از جستار بسیار ارزنده تون
    می خواستم بدونم آیا این مقایسه ها رو میشه با دیگر سرویس دهنده ها هم انجام بدین؟
    مثلا میهن بلاگ یا هر کدوم دیگه
    من که میهن بلاگ رو ترجیح میدم
    دوستان شما چی میگین؟
    نظرتون در مورد میهن بلاگ چطوره؟
    دوست دارم یه مقایسه ای هم صورت بگیره بین میهن بلاگ و بلاگفا و پرشین بلاگ
    با سپاس از همگی
    امیدوارم سال خوبی رو داشته باشین
    تا پیغامی دیگر خدانگهدار

    1. با سلام . اگر عمری باشد سعی میکنم در رابطه با دیگر سرویس ها نقد و بررسی بکنم .

  4. به همین راحتی نمیشه با بررسی چند امکانات به سرویس ها امتیاز داد
    گفته های شما درست هستش ولی شما فقط اون چیز هایی که بیشتر مهم هستش رو گفتید اگه بخوایم کل این بلاگدهی ها رو با هم مقایسه کنیم چندین مورد عمده هستش که برتری بلاگفا رو نشون میده چون اگه اینطور نبود بلاگفا جایگاه و کاربران بالاتری نداشت

    1. دوست گرامی اگر امکاناتی وجود دارد برای ما شرح دهید .

    2. ۱-سرعت بارگذاری بالا
      ۲-کنترل پنل آسان و کاربر پسند
      ۳-طراحی شده فقط برای وبلاگ نویسی (نه کسب درآمد و پاپ آپ و …)
      اونایی که فقط وبلاگ نویس هستن میدونن بلاگفا چیه…
      تو وبلاگ، اصل و ملاک مطالب و پست های وبلاگه نه این که ۴ تا امکانات بندازی اونجا اما مطالبت کپی پیست باشه!

  5. و نابود ( فیلتر ) کردن کل بلاگ و آرشیوش
    -1000
    و ندادن فضای آپلود درست و حسابی
    -1000

    وردپرس با 3 گیگ فضا و سایر امکانات، جای هیچ حرفی رو مخصوصن برای وطنی ها باقی نمیذاره
    و البته وطنی ها هم بیکار ننشستن و زحمت بستن وردپرس رو کشیدند

    1. به نظر من هم میهن بلاگ از این دو سرویس بهتره

    2. من هم همین نظر را دارم،میهن بلاگ به همه اش می ارزه
      اما الان به علت مشغله درسی با دوستم همکاری میکنم که در بلاگ اسکای هست.
      موفق باشید

    3. شوخی می کنی؟ می دونی میهن بلاگ چه امکاناتی داره که بقیه سرویس ها ندارند؟من به میهن بلاگ امتیاز ۱۰۰ می دم شما هم اگه امتیازی دارید پس پاسخ بدید.

    4. با سلام . ما در اینجا با میهن بلاگ طرف نیستیم و فقط بلاگفا و پرشین بلاگ هستند و شما هم اگر فکر میکنید که میهن بلاگ امکاناتی که ما در بالا گفته ایم را دارد و به غیر از آنها امکانات دیگری هم دارد لطف کنید و به ما اطلاع دهید .

  6. خوب این معلومه که پرشین بلاگ بهتره…
    تازه،دیگه با اومدن سرویس بلاگها و فیری بلاگ که دیگه جایی برای این دو سرویس دهنده باقی نمی مونه…

  7. به نظرم هیچ کدوم !
    وردپرس بهترینه
    این روزها دیگه همه دارن به وردپرس کوچ میکنن

  8. خوب بلاخره شما تحت حماهیت پرشین بلاگ هستین باید ازش حمایت دروغین کنین
    خود مدیران پرشین بلاگ هم بپرسین میگن بلاگفا بهتره

    1. دوست عزيز ما تحت حمايت هيچ سايتي نيستيم؟ و اين سايت كاملا خصوصي و براي گروه و يا ارگان خاصي نيست
      لطفا خوب تحقيق كنيد بعد نظر بديد موفق باشيد

    2. با سلام . دوست گرامی برای چه ما باید تحت حمایت پرشین بلاگ باشیم ضمنا هر کجای مقایسه ها ایراد دارد بگید تا بیشتر روشن کنم .

  9. من خودم 4-5 ساله در بلاگفا وبلاگ دارم و می نویسم…در این مدت پیشرفتهاشو دیدم ولی خوب همچنان از پرشین بلاگ عقبه….من بلاگفا رو به خاطر سادگی و سرعتش خیلی دوست دارم و همچنین پرشین بلاگ رو به خاطر امکاناتش..
    امکانی که در پرشین بلاگ هست که در بلاگفا نیست ، همون طور که خودتون گفتید در پرشین بلاگ میشه آدرس وبلاگها رو چندین مرتبه تغییر داد ولی بلاگفا…
    بارها در وبلاگ آقای علیرضا شیرازی ازشون خواستم این امکان رو به بلاگفا اضافه کنن اما تا حالا این کارو نکردن…امیدوارم بلاگفا با حفظ همین سادگی و سرعتش ، دارای امکانات پرشین بلاگ بشه تا بهترین بشه…

    1. این امکان چند وقتیه که به بلاگفا افزوده شده

  10. به نظر من توی سرویس دهنده های ایرانی هیچ کدوم از لحاظ سرعت و امکانات به پای بلاگ وب و ایران بلاگ نمیرسه امتحان کنید به حرف بنده میرسید

  11. فقط بلاگر.
    بلاگر بهترین سرویسه وبلاگ نویسی جهانه.البته به درد افراد مبتدی نمیخوره! افراد مبتدی برن با همونایی که شما معرفی کردید کار کنن.
    البته اگه این دولت با این فیلتراش بذاره!!

    1. خوب آقا بلاگر یه سایت خارجیه می خوای فیلتر نشه؟تازه هر کسی از جهان می تونه تو این سایت وبلاگ داشته باشه تازه به زبان خودش هم هست!

  12. من فکر میکنم میهن بلاگ از همه بهتر باشه
    من در اکثر سرویس ها بلاگ نوشتم که فکر میکنم میهن بلاگ از همه بهتر باشه.
    با توجه به معیار هایی که تعیین کردید هم فکر میکنم میهن یه سر و گردن بالاتر از بقیه باشه. جدا از این امکانات،امکانات جدیدی هم داره.تجربه ی بیشتری هم نسبت به سرویس های جدید داره
    من میهن بلاگ رو می پسندم

  13. شکی نیست که وردپرس پیشرفته ترین سیستمه. اما اگه بخواهیم از لحاظ امکانات و پیشرفتگی بسنجیم من به شما پیشنهاد میکنم به پارسی بلاگ هم یه سری بزنید و امکانات فروان و گسترده اش رو ببینید ضمنا از لحاظ سرعت هم خیلی عالیه. البته هم امکانات زیادش باعث شده خیلی مطرح نشه.

  14. من از سال 82 توی همه ی وبلاگ های فارسی از جمله پرشین بلاگ ، بلاگفا ، میهن بلاگ ، پارسی بلاگ ، بلاگ اسکای و خیلی های دیگه کار کردم و واقعا می تونم بگم هیچ جایی به پرشین بلاگ نمیرسه از لحاظ کیفیت و کمیت و امنیتش! پرشین بلاگ از همه شون سر تره.

    1. من از امنیت پرشین بلاگ خیلی میترسم.! چون واقعا سطحش پایینه. چند سال پیش که با یه حمله اینترنتی نشون داد خودشو!

  15. پرشین بلاگ به تازگی کدی رو به قالبهاش اضافه کرده که در انتهای صفحه شما میتونید به صفحات قبلی مراجعه کنید
    مثل همون چیزی که در بلاگر ، وردپرس و دیگر سیستم های مدیریت محتوای معروف وجود داره.
    بنابراین بسادگی بازدیدکننده ها میتونن برای دیدن پستهای قبلی که دیگه تو صفحه اول نیستن به صفحات قبلی بره و مجبور نیست براساس تاریخ درج مطالب ، وبلاگ رو ببینه.
    به نظر من پرشین بلاگ با اضافه کردن این دو قابلیت (مرور صفحه به صفحه و آپلودسنترعکس) چیزی برای گفتن واسه بقیه ی سیستم های مدیریت آنلاین ایرانی باقی نزاشت . اما حالاحالاها با سیستم هایی مثل بلاگر که تا چندصد مگابایت ویدئو اجازه ی آپلود میدن فاصله داره .

  16. سلام سال نو مبارک

    آقا تو هم دلت خوشه وقتی نتونی در مورد چیزی بلاگ بنویسی سرویس دهی بلاگ خوب و بد نداره

    بلاگفا بهتره چون بسیاری از امکانات دیگر سرویسها دکوریه کسی وقت نمی کنه با این وضعیت روحی و روانی ملت و سرعت جیزغاله بلاگ نویسی کنه (-:

  17. اگه پارسی بلاگ با همه سرویس دهنده های بلاگ مقایسه بشه فکر کنم مقایسه جالب بشه.

  18. من هم به نظرم پرشین بلاگ واقعا بهتر از بقیه ست.و سابقه ش هم بیشتر از بقیه سرور هاست
    در ضمن به امکانlike پرشین بلاگ اشاره نکردین.

  19. به نظرم هر دو این سرویس ها از بلاگر و وردپرس عقب تر هستند.پیشنهاد بنده وردپرس هستش.
    ولی مقایسه خوبی بود به هر حال.بلاگفا هیچ امکانی خاص یا خلاقانه ای نداره ولی خیلی سبکه و از این نظر خیلی خوبه.

    1. فعلا بدبختی ما تو وردپرس و بلاگر اینکه فیلتر شده!!

    2. اهههههههههه بابا تو هم
      جوری هی فیلتر فیلتر میکنید انگار نمیدونید فیلتر ش ک ن چیه!

      بابا کجای کاری توی ایران که فیلتر نمیکنن فیلتری که با ۴ تا دکمه دورش بزنن که فیلتر نیس

      فیلتر کردن مال امریکاس تمام سرورای اینترنت کارشون اونجا میچرخه دقیقا مثل سر گردنه از هر کی(هر وبی) خوششون نیاد پیادش میکنن یعنی همچین از ریشه میزننش که فیلتر ش ک ن میلتر ش ک ن و … هم بالا بیارش نی!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *