بلاگفا و پرشین‌ بلاگ كداميك بهتر‌اند؟!

  • 1390/1/3
  • امين بخشگر
  • 80
مقایسه دو سرویس دهنده بلاگفا و پرشین بلاگ

این روزها افرادی که میخواهند شروع به وبلاگ نویسی کنند بین دوراهی گیر افتاده اند که کدام سرویس دهنده را برگزینند بلاگفا یا پرشین بلاگ . واقعا کدام یک بهتر است . در این مقاله ما امکانات هر دو سرویس را مقایسه کرده ایم تا این دغدغه که کدام یک بهتر است روشن شود .

سرعت لود :

ابتدا آدرس هر دو سرویس را وارد میکنیم . اولین چیزی که بلاگفا را وادار به گرفتن 1 امتیاز نسبت به پرشین بلاگ میکند سرعت لود آن میباشد . برای خیل عظیم وبلاگ نویسان به خصوص ایرانی های عزیز که سرعت اینترنتشان داد میزند سرعت لود بالا یک امتیاز خوب محسوب میشود .

مدیریت چندین بلاگ :

پس از وارد شدن به حساب کاربری در اینجا پرشین بلاگ اولین امتیاز خود را میگیرد . چرا ؟ برای اینکه اگر شخصی صاحب چند بلاگ در بلاگفا باشد بایستی چندین یوزر و پس داشته باشد اما برای پرشین بلاگ با داشتن یک یوزر و پس میتوانید صاحب چندین بلاگ باشید که اینکار باعث سادگی در سویچ کردن در بین وبلاگ ها میباشد .

تا به اینجا 1=1

ارسال مطلب :

میرویم به سراغ ارسال مطالب در بلاگ ها : در این قسمت باز هم پرشین بلاگ صاحب امتیاز میشود . به خاطر اینکه امکان درج هر نوع فایل فلش ,  ویدئو و از همه مهمتر درج تصاویر از سیستم شخصی خود را راحت میکند اگر در بلاگفا بخواهید تصویری را درج کنید ابتدا باید تصویر را در یکی از سایتهای آپلود رایگان بارگذاری نمایید و بعد از گرفتن آدرس آن را در بلاگفا درج نمایید که این وقت زیادی را سلب میکند اما در پرشین بلاگ اوضاع فرق میکند به راحتی میتوانید با گزینه درج تصویر , تصویر خود را همانجا آپلود کنید درست است در حال حاضر حجم کمی را میشود آپلود کرد اما باز هم خوب است و جای تشکر دارد .

مدیریت مطالب :

در قسمت مدیریت مطالب : چنان چیزی وجود ندارد که بشود گفت دیگری از او بهتر و مستحق گرفتن امتیاز بشود به جز یک مورد که آن هم  امکان پیش نمایش مطالب در پرشین بلاگ میباشد که با زدن یک فلش کوچک میتوانید متون داخل پست را در همان صفحه مشاهده کنید که البته میگویم چنان چیزی نیست که بشود امتیاز را از آن پرشین بلاگ کرد آخه با دیدن عنوان مطلب هم میشود فهمید پست شما در رابطه با چه چیزی است . پس در اینجا کسی امتیاز نمیگیرد

مدیریت نظرات :

در قسمت نظرات وبلاگ فکر میکنم پرشین بلاگ صاحب امتیاز شود به خاطر اینکه در بلاگفا فقط قادرید آخرین نظرات را ببینید که چیزی حدود 30 نظر آخر میشود و برای دیدن نظرات قدیمی ابتدا باید به قسمت مدیریت مطالب قبلی بروید و از آنجا نظرات هر پست را به صورت جداگانه مشاهده کنید . در قسمت نظرات پرشین بلاگ درست است آن هم آخرین نظرات را نمایش میدهد اما امکانی که امتیاز را به پرشین بلاگ میدهد لینک دیگر صفحات نظرات است که به راحتی میتوانید از پایین همان صفحه به دیگر نظرات دسترسی راحت تری داشته باشید .

تا به اینجا 3=1 به نفع پرشین بلاگ

ایجاد و مدیریت صفحات :

در قسمت ایجاد صفحات جداگانه و مدیریت آنها فکر میکنید امتیاز از آن چه کسی شود . در این قسمت میشود صفحات جداگانه ایجاد و سپس آنها را مدیریت کرد اما امتیاز میرسد به بلاگفا به خاطر اینکه شما در پرشین بلاگ فقط قادرید یک صفحه جدید در قالب وب ایجاد نمایید و اگر کسی بخواهد یک صفحه جدید بدون قالب و خالی از هرگونه کد ایجاد کند مسلما نمیتواند اما در بلاگفا میشود . به راحتی میتوانید یک صفحه با قالب جدید و یا بدون هیچ گونه قالب ایجاد کنید .

انتخاب قالب :

نوبت میرسد به انتخاب قالب جدید که اینجا امتیاز به هیچ کدام نمیرسد به خاطر اینکه نمیشود گفت قالبهای بلاگفا تنوع بیشتری نسبت به پرشین بلاگ دارد و یا برعکس . امکاناتی که امروزه صفحات آنلاین در اختیار شما میگذارند فراتر از انتظار است شما به راحتی میتوانید قالب پرشین بلاگ را به بلاگفا و بلعکس تغییر دهید در اینجا به هیچ کدام از سرویس دهنده ها امتیازی تعلق نمیگیرد مگر اینکه یکی از آنها دست به کار شوند و ابتکار جدیدی به خرج دهند .

سفارشی کردن قالب :

پس از آن یک امتیاز بایستی به پرشین بلاگ داد آنهم به خاطر سفارشی کردن قالب وبلاگ پرشین بلاگ این امکان را به کاربر میدهد که بدون داشتن دانشی بر کد نویسی میتوانید قالب خود را ویرایش کنید که البته این هم کم و کاستی دارد و فقط منتهی میشود به قالبهای خود پرشین بلاگ که منتشر کرده اما باز هم قابل تحسین است و امتیاز را از آن خود میکند .

4=2 به نفع پرشین بلاگ

پیوندهای وب :

در قسمت پیوند ها میشود دوستان خود را لینک کنید که بلاگفا هم لینک روزانه دارد و هم کلی که فکر نکنم پیوند های روزانه چنان جالب باشد که امتیازی از آن خود کند در اینجا هم امتیاز به هیچ کدام تعلق نمیگیرد .

مدیریت نویسندگان :

در قسمت مدیریت نویسندگان بلاگفا پیشتاز است آن هم به خاطر امکانات بیشتری که به نویسنده اصلی بلاگ میدهد میتوانید آنها را مشاهده و تصمیم گیری کنید زیرا توضیحات آنها خیلی به طول می انجامد پس در اینجا امتیاز از آن بلاگفا میشود .

باز هم 4=3 به نفع پرشین بلاگ

دو امکان جدید از بلاگفا :

بلاگفا 2 امکان جدید افزوده که یکی وبلاگ دوستان و دیگری مطالب دوستان : شما میتوانید وبلاگ دوستان خود را ثبت کنید تا مطالب جدید آنها را همانجا مشاهده کنید که البته rss نیز چنین امکانی به همه میدهد و این امکانات بلاگفا چندان رضایت بخش نیست که بشود امتیاز به آنها داد .

تنظیمات بلاگ :

قسمت بعدی تنظیمات وبلاگ میباشد . در این قسمت پرشین بلاگ از بلاگفا برتری دارد به خاطر داشتن 2 امکان . یکی قابلیت تغییر آدرس وبلاگ که در بلاگفا چنین چیزی امکان ندارد یعنی شما پس از ایجاد وبلاگ نمیتوانید آدرس آن را تغییر دهید و برای داشتن آدرس جدید بایستی وبلاگ جدید ایجاد کنید که خود باعث گرفتن وقت زیادی میشود اما در پرشین بلاگ به راحتی و چندین مرتبه میشود آدرس وبلاگ را در صورت وجود تغییر دهید و امکان بعدی قابلیت اجزای قابل نمایش در پرشین بلاگ میباشد که شما به راحتی میتوانید ستون کناری وبلاگ را تغییر دهید ولی در بلاگفا بایستی در قسمت کد نویسی چنین امکانی را فراهم آورد که آنهم مستلزم داشتن دانش کد نویسی میباشد . در اینجا امتیاز را پرشین بلاگ میگیرد .

ویرایش کد قالب :

در قسمت ویرایش کد قالب امتیاز به چه کسی میرسد . در این قسمت بلاگفا ویرایش کد و آرشیو و صفحات جداگانه را فراهم آورده که پرشین بلاگ نیز همین کار را کرده فقط با کمی تفاوت که به صورت یک جا فراهم آورده و این مستلزم گرفتن امتیاز برای هیچ یک نیست . اما چیزی که امتیاز را به پرشین بلاگ میدهد قابلیت پیش نمایش میباشد که این امکان را میدهد که قبل از ثبت کامل کدها پیش نمایش آنرا دید و مشکلات احتمالی را رفع نمود این یک امکان بسیار جالب میباشد که کار وبلاگ نویسان را آسان کرده است . پس در اینجا هم امتیاز میرسد به پرشین بلاگ .

تا به اینجا پرشین بلاگ 2 برابر بلاگفا امکانات مفید دارد 6=3 به نفع پرشین بلاگ !!!

کلمات کلیدی :

امکان بعدی مدیریت کلمات کلیدی است . در هنگام ارسال مطلب میشود کلمات کلیدی به پستمون بدیم تا در موتورهای جستوجوگر بهتر پیدا بشن و این یعنی کاربر بیشتر . این امکان فقط از عهده پرشین بلاگ برمی آید و بلاگفا چنین امکانی ندارد پس امتیاز این قسمت تعلق میگیرد به پرشین بلاگ تا کارآمدی خود را پیشتر به بلاگفا ثابت کند .

آمار وب :

و یک امکان دیگر آنهم وجود آمار گیر پرشین استت در پرشین بلاگ که کاربر بدون آنکه کدی را وارد بلاگ کند میتواند از آمار دقیق وبلاگ خود اطلاع داشته باشد اما در بلاگفا ابتدا باید در یکی از آمارگیرهای رایگان ثبت نام و پس از گذراندن مراحل مختلف کد را دریافت و در قسمت ویرایش کد قرار داد . که این هم زمانی را از ما میگیرد ولی در پرشین بلاگ نیازی به ثبت نام جداگانه وجود ندارد .

خیل خوب شد 8 بر 3 به نفع پرشین بلاگ تا بهتر بودن خود را نسبت به بلاگفا به رخ بکشد .

اگر فکر میکنید این آمار دقیق نمیباشند میتوانید خودتان امتحان کنید .

اگر امکانی را فراموش کرده ایم که نام ببریم و یا فکر میکنید امتیاز دادن ها درست نمیباشند میتوانید ما را راهنمایی کنید . در قسمت نظرات همین پست منتظر نقدهای زیبای شما عزیزان هستیم .

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 80 دیدگاه
  1. سلام نام خداست…
    من هم پرشین بلاگ و هم بلگفا رو تجربه کردم. مهمترین نکته های که اشاره نکردی این بود که محیط بلگفا خیلی خیلی ساده تر از پرشین بلاگ است و این خودش مهمترین امتیازه و همین طور در دسترس بودن بیشتر امکانات. و مورد دیگه اینکه پارسی بلگ از هر نظر که فکر کنی قدرت مندتره . و می شه گفت که همیشه از نظر امکانات یک قدم از هردوی انها جلوتره. اما خب فقط شناخته شده نیست که برای من این خوبه.

  2. سلام عیدتونم مبارک
    فعلا که فک کنم کاربرای بلاگفا بیشتر باشه
    یه چیزی داره که بقیه ندارن
    اگه دامین بهش وصل کنی کمتر از ۵ دقیقه تایید میشه من ماله پرشین بلاگ رو ندیدم اگه ماله اونم اینجوریه بگین

  3. تمام سرویس دهنده های وبلاگ ایرانی مضخرفند. به زودی منتظر یک سرویس جدید و کاملا متفاوت باشید که حتی پیشرفته ترین سرویس های خارجی به گردش هم نخواهند رسید. پدیده ای که در حالت معمول باید سال 2500 منتظرش باشید.

    1. درسته کلا در حال حاظر تو تمتم مسائل مربوط به وب خیلی عقبیم.بهرحال کشورهایی که چندین سال که از تکنولوژی های جدید استفاده میکنن و همین اولین هستن در این مساله و خودشون صاحب سبک باید از تجربه بهرتی برخوردار باشن و در مجموع جلوتر از ما.

  4. هیچ اعتباری به پرشین بلاگ نیست برای اینکه دامین دات کام نداره و همه وبلاگهاش با پسوند persianblog.ir باز میشه، چندسال قبل که دامنه دات کام رو از دست داد خیلی از مدیران وبلاگها رو بدبخت بیچاره کرد و کل رنکهای وبلاگها که از تبادل لینک بدست اومده بود از دست رفت و نابود شد.

    1. بله. درسته. منم برا همین گفتم که از نظر افراد متخصص ضعف داره.
      و وبلاگهای بسیار اسیب جبران ناپذیر دیدن. اما بلاگفا در عرض چند روز به شرایط عادی برگشت.

  5. من حدودا ۵ ساله کارم بلاگ نویسیه! و به نظرم بلاگفا فقط به درد افراد مبتدی یا کسانی که زیاد به فکر امکانات نیستند می خوره و در کل اگه کسی یه کمی حرفه ای بشه دیگه بلاگفا جوابگو نیست و اون موقع است که کمبودهای بلاگفا به چشم میاد!
    در کل به نظر من تو سرویس های بلاگ ایرونی کاملترین سرویس بلاگدهی میهن بلاگ هست که اکثر مشکلات دیگر سرویس ها رو نداره و محیطی شبیه CMS ها (سیستم های مدیریت محتوای سایت ها) و البته خیلی ساده تر برای کاربران فراهم کرده به طوری که اگر چند سالی هم ازش استفاده کنین به نظر نمیاد مشکلی مثل کمبود امکانات بلاگفا رو تجربه کنین!
    و تو سرویس های غیر ایرانی هم که وردپرس دیگه حرفی برای هیچ سرویس دهنده بلاگی نگذاشته و با امکانات بی نظیرش کلیه نیازهای کاربران را برآورده کرده به طوری که اگر شما حرفه ای هم باشید از نظر امکانات مشکلی با بلاگ پیدا نخواهید کرد و تنها مشکلی که می توان به آن اشاره کرد فیلتر بودنش درذ ایران است که البته اگر بتوان اسم این را مشکل گذاشت!
    امیداوارم تجربه شخصی من در انتخاب سرویس بلاگ دهی به شما کمک کرده باشد.

    1. وبلاگ یعنی محیط ساده و در عین حال کار آمد. اگه قرار بود امکاناتی مثل یک وب سایت داشته باشه باید سراغ همون وب سایت میرفتیم.وبلاگ مثل یه درفتر میمونه و وب سایت مثل یه کتاب که می خواد نوشته شه.
      البته اینکه سروین دهند های ایرانی عقب هستن از سروین دهنده های خارجی شکی نیست. و یکی از دلایلش میتونه محدودیتشون باشه.

  6. من فقط مقایسه ی میهن بلاگ با بلاگفا و پرشین بلاگ رو پیشنهاد می کنم پس لطفا اجراش کنید.

  7. مطلب دیگه ای که می خواستم بگم به درد کسانی که طرفدار بلاگر و وردپرس هستند می خوره سایت دیگه ای ساخته شده به نام *ایران بلاگفا*اشتباه نکنین این سرویس جدیدیه،بلاگفا نیست،این سایت امکانات وردپرس و بلاگر رو داره من پیشنهاد می کنم شما تو این سایت حتما یه وبلاگ بسازید و ازش لذت ببرید!این هم آدرس سایت:
    www.irwb.net
    حتما تجربه اش کنید چون کاملا فارسی و پیشرفته است!

  8. من با تمام سیستم های وبلاگ نویسی کار کردم. هیچکدومشون به درد نمیخوره. چون مهم ترین امکان تو هر سیستمی بکآپ و جابه جایی هستش که کار همشون از این تظر میلنگه و یه نوع زندان ساختند. بکآپ بلاگفا که کلا فقط به درد خودش میخوره. به نظر من بزرگترین زندان اینترنتی در کل وب بلاگفا هستش که مجبوری همیشه توش بمونی. میهن بلاگ به مراتب از این دو بهتره ولی یه سیستم وبلاگ دهی گمنام هم داریم که این سیستم ها در برابر اون حرفی واسه گفتن ندارند و اون سیستم وبلاگ شناوره اما بزرگترین مشکلش غیر معروف بودنشه و وبلاگ نویس اطمینان کافی از همیشگی بودن این سیستم نداره
    http://www.royablog.com

    از نظر من مهمترین چیز در انتخاب وبلاگ برای وبلاگ نویس ۲ چیزه
    ۱٫ تداوم فعالیت اون سیستم
    ۲٫ توانایی گرفتن بکآپ و آپلود اون در یک سیسم دیگه

    موفق باشین

  9. سلام می خواستم بدونم امکان دانلود فیلم یا آهنگ توسط بازدید کننده از کدوم دو سرویس بلاگفا و پرشین بلاگ وجود داره ؟یعنی میشه فایلی رو برای دانلود قرار داد؟
    امکان قراردادن background دلخواه به مو ضوع و عکس شخصی در پرشین بلاگ وجود داره؟

  10. بنده صحبتهای گفته شده رو قبول دارم ولی یه مشکلی که پرشین بلاگ داره مثل بلاگ اسکای : وبلاگ ما رتبه ی الکسا نداره یعنی رتبه الکسای پرشین بلاگ نشون داده میشه ولی در بلاگفا هر وبلاگ یک رتبه جداگانه داره.
    یا علی-
    http://mjm-eng.blogfa.com
    http://cyber-officers.blogfa.com

    1. دقیقا درسته مهندس جان.
      به خوب نکته ای اشاره کردی.

  11. با سلام خدمت شما و تشکر از مطالب خوبتون. بنظر من آدرس یه وبلاگ هم میتونه تاثی زیادی داشته باشه. که در این مورد بلاگفا ادرس بسیار کوتاه تری نسبت به پرشین بلاگ داره.
    در مورد اینکه با یه رمز عبور بین تمام وبلاگاتون سویچ میشین نمیتونه یه مزیت حرفه ای باشه.البته به نظر من. چون امنیت رو پایین میاره.
    بنظرم بلاگفا در این مورد حرفه ای تصمیم گرفته و این رو به راحت تر بودن ترجیح داده. الان اگه شما سایت هم داشته باشین هیچ گاه این قانون وجود نداره که با یه رمز عبوربه تمام اکانتاتون در وب دسترسی داشته باشین.این احتمال وجود داره که پسورد بنا به دلایلی فاش شه و وبلاگ هک .در این صورت تمام وبلاگ هامون قربانی میشن.
    مساله بعدی هم که مهم تره استفاده از افراد متخصصی هست که در سیستم وبلاگ دهی از اونها استفاده میشه که بنظر من باز هم بلاگفا از افراد متخصص تری برخوداره. چند سال پیش که به سرویس دهنده های وبلاگ تو ایران حملات شدیدی شد پرشین بلاگ نتونست در مدت زمانی مشکلات خودش رو حل کنه و از اون موقع هم دامنه دات کام خودشو از دست داد و من ندیدم که استفاده کنه از این دامنه حالا نمیدونم که این دامنه دست خودشه یا اینکه از دستش داده.اما بلاگفا با اقدامات بموقع نذاشت این اتفاق بیوفته و مشکل رو در زمان کوتاهی حل کرد و به نوعی دامنه دات کامش رو در بین راه هک شدن پس گرفت!
    من حدود ۶ ۷ سال هست که هر روز از صبح تا شب تو وبلاگ هستم ! و اتفاقات و مسائل گوناگونی دیدم و پیگیر شدم. تجربه خودمو از وبلاگ نویسی گفتم

  12. هیچکدام امکاناتشون به اندازه ی میهن بلاگ پیشرفته نیست. البته الان سرویس های نوپای جدید مثل ایران بلاگ، لوکس بلاگ و ثامن بلاگ هم هستن که از امکانات اونا اطلاعی ندارم ولی من ۵ ساله تو میهنم و راضیم. اینم بگم چند تا سرویس رو هم تست کردم از جمله همین پرشین بلاگ و بلاگفا و پارسی بلاگ به جرات می تونم بگم میهن بلاگ در میان اینها بهترینه

  13. بلاگفا چرت ترین مزخرف ترین محدود ترین و دیکتاتور ترین سرویس دهنده وبلاگه که کمترین امکانات رو به کاربرش میده فعلا هم که وبلاگهای اون باز نمیشن.درسته سرویس پرشین بلاگ :آمار زنده وبلاگ
    سفارشی کردن بالابردن بیش از حد رتبه الکسا وبلاگ -آپلود مستقیم عکس و… از مزیت هایی هستش که تنها این سرویس دهنده به کاربراش میده .درسته که پرشین بلاگ بهترین نیست اما جز بهترین هاست

  14. در ضمن شما میتوایند ۲ حساب کاربری مجزا در پرشین بلاگ درست کنید.با ۲ رمز عبور و نام کاربری این امکانات پرشین بلاگ بهترین امکاناته

  15. من هم تو parsiblogعضوم هم تو میهن بلاگ هم توبلاگفا هم تو بلاگ اسکای parsiblogاز همشون بهتره

  16. اگه علاقه دارید که هر موقع وارد وبلاگتون شدید بگید چرا من این رو انتخاب کردم چه اشتباهی کردم ، تو آپلود عکس و گذاشتن یه لینک ساده و تو کدهای جاوا و حتی پست گذاشتن اذیت بشید! بهتون بگه لینک فلان سایت رو باید برداری! و بارها و بارها اعصابتون خورد بشه خیلی سادست برید بلاگفا یک ماه شروع به وبلاگ نویسی حرفه ای کنید یعنی هر شب یه پستی بزارید و بخواید یه وبلاگ استاندارد و زیبا داشته باشید اون وقته بلاگفا واقعا به معنای واقعی کلمه اذیتتون میکنه!! من حدود ۴سال یا بیشتر هست دارم وبلاگ نویسی میکنم بلاگفا فقط سرعت داره که دلیلشم موجه هست چون هیچ امکاناتی نداره که بخواد لود کنه! ، من هنوز تو این فکرم چرا بلاگفا پر یوزر ترین و پرآمار ترین سرویس دهنده ی وبلاگ ایران هست!!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *